Wyniki wyszukiwania

Z Encyklopedia Zarządzania
  • …ynku, na którym zachodzi proces konkurencji, wyróżnia się różne [[modele]] konkurencji.
    8 KB (1116 słów) - 20:43, 26 lis 2023
  • ==Modele zasięgu (zasięg ciążenia detalu, wzory Reilly'ego-Converse'a)== Model Reilly'ego, podobnie jak inne [[modele]] grawitacji, są wykorzystywane m.in. do badania [[migracja|migracji]] lud
    10 KB (1543 słowa) - 01:13, 17 gru 2023
  • ==Modele duopolu== W literaturze można wyróżnić trzy najczęściej analizowane [[modele]] duopolu:
    7 KB (1008 słów) - 21:29, 5 sty 2024
  • * Faulkner D. (1996), ''Strategie konkurencji'', Gebethner i s-ka, Warszawa [[Kategoria:Modele konkurencji]]
    3 KB (489 słów) - 00:32, 25 lis 2023
  • Oligopol jest to jedna z form konkurencji niedoskonałej. Najbardziej istotną cechą firm oligopolistycznych jest to …kt styczności krzywej reakcji naśladowcy. Artykuł przedstawia również inne modele duopolu, takie jak Bertrand i Cournot.
    7 KB (1010 słów) - 00:36, 10 gru 2023
  • …t jednorodny, a wejście na rynek jest łatwe. Przedsiębiorstwa działające w konkurencji doskonałej nie mogą indywidualnie ustalać ceny, a równowaga rynkowa jes …c wyjaśnienia konkurencji doskonalej, należy zapoznać się z pojęciem samej konkurencji. Konkurencja jest to [[proces]] występujący na rynku, który ma na celu r
    7 KB (1095 słów) - 09:34, 5 sty 2024
  • …oże pojawić się po stronie popytu albo podaży. Cechą charakterystyczną dla konkurencji monopolistycznej jest występowanie na rynku wielu uczestników. Każdy z n …yczna występuje najczęściej na rynkach lokalnych. Dużą część kosztów w tej konkurencji pochłania reklama i kreowanie marki. W krótkim okresie rynek jest elastyc
    7 KB (1048 słów) - 00:37, 25 lis 2023
  • Na rynku występują zasadniczo dwa rodzaje konkurencji. '''Konkurencja doskonała''', która jest raczej niemożliwa do uzyskania W przeciwieństwie do czystej konkurencji i konkurencji monopolistycznej wejście na rynek oligopolistyczny jest utrudnione. Wystę
    8 KB (1248 słów) - 00:33, 10 sty 2024
  • …n. prawa patentowe, znaki towarowe i oznaczenia geograficzne. Istnieją dwa modele ochrony: autorskoprawna (obejmująca większość krajów) i patentowa (z r * ustawa o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji.
    8 KB (1195 słów) - 00:11, 5 sty 2024
  • …sy antymonopolowe, które zakazują porozumień mających na celu ograniczenie konkurencji. …]. Obecnie obowiązującą ustawą w tym zakresie jest ''[[Ustawa]] o ochronie konkurencji i konsumentów'' z dnia 16 lutego 2007 roku.
    8 KB (1090 słów) - 21:09, 5 sty 2024
  • …rozwoju i konkurencyjności. Maksymalizacja zysku może być realizowana przy konkurencji doskonałej (gdzie cena jest stała) lub w warunkach monopolu (gdzie przeds ==Maksymalizacja zysku przy założeniu konkurencji doskonałej==
    7 KB (993 słowa) - 23:27, 19 gru 2023
  • …cznym. Opiera się na wyraźnej specjalizacji produktowo-rynkowej i unikaniu konkurencji na całym rynku [M. Porter 1994, s. 54]. …podwyższonego poziomu obsługi. Jest jedną z trzech podstawowych strategii konkurencji wyróżnionych przez M. E. Portera. Przykładem firmy skoncentrowanej jest
    9 KB (1357 słów) - 23:07, 19 gru 2023
  • [[Model]] konkurencji doskonałej odpowiada strukturze rynku doskonałego. Teoria ekonomiczna mó * Uczestnicy rynku posiadają pełny [[zasób]] informacji na temat konkurencji.
    8 KB (1206 słów) - 00:55, 10 sty 2024
  • …[zdolność]] do pozostania na rynku. Dzieje się tak w warunkach intensywnej konkurencji lub recesji, kiedy [[dochody]] nabywców spadają. W takiej sytuacji przeds Do przykładów konkurencji pozacenowej należą:
    9 KB (1204 słowa) - 16:40, 12 sty 2024
  • …szła diametralne zmiany odnośnie zasad konkurowania na [[zasada]]ch wolnej konkurencji oraz dostępu do rynku na wolnych prawach w porównaniu do wcześniej obowi …nopol|monopolistyczna]] lub [[Oligopol|oligopolistyczna]]. Reguły uczciwej konkurencji są stale zakłócane ze względu na:
    18 KB (2674 słowa) - 00:03, 21 gru 2023
  • …tedy, kiedy przynosi to straty finansowe firmie. Dopiero po wyeliminowaniu konkurencji ceny mogą być podnoszone do poziomu zapewniającego [[zysk]]. …enach nominalnych. Kompania odrobiła następnie straty na rynku pozbawionym konkurencji, ustalając ceny wyższe od normalnych - stała się monopolistą na danym
    9 KB (1314 słów) - 23:15, 7 gru 2023
  • …endencje rozwojowe, konkurencja, czy zmienność potrzeb. Wyróżnia się różne modele rynku docelowego, takie jak koncentracja na jednym segmencie, specjalizacja …rynków, czyli rozmiar [[popyt|popytu]] i tempo jego wzrostu, intensywność konkurencji, [[koszty]] obsługi [J. Altkorn, s. 85].
    8 KB (1224 słowa) - 23:38, 10 sty 2024
  • …zumieniem między przedsiębiorstwami, które ma na celu uniknięcie wzajemnej konkurencji" (D. Begg 2007, s. 269). Innymi słowy, zmowa ma miejsce wówczas, gdy prze Zmowa to porozumienie między przedsiębiorstwami mające na celu uniknięcie konkurencji. Zmowa często występuje w gałęziach z kilkoma przedsiębiorstwami, któ
    7 KB (1028 słów) - 20:34, 17 gru 2023
  • …n, produktów i strategii marketingowych. Wykorzystanie sieci BI do analizy konkurencji pozwala organizacjom na utrzymanie konkurencyjnej pozycji na rynku i zwięk …ci BI umożliwia organizacjom lepsze zrozumienie trendów rynkowych, analizę konkurencji, [[planowanie]] strategii rozwoju i [[prognozowanie]] przyszłych trendów
    9 KB (1257 słów) - 22:37, 6 sty 2024
  • …ania, kreowania i sprzedawania produktu bardziej atrakcyjnego od produktów konkurencji. …międzynarodowa odnosi się do zdolności kraju do sprostania międzynarodowej konkurencji i osiągania korzyści z uczestnictwa w gospodarce globalnej.
    7 KB (1007 słów) - 22:37, 20 gru 2023
  • …przepisy prawne mające na celu eliminowanie praktyk kartelowych i ochronę konkurencji. …eptowane w przemyśle ciężkim, gdyż za jedną z jego przyczyn uznano nadmiar konkurencji cenowej.Po stuletniej historii i wielu doświadczeniach z kartelami, pozyty
    9 KB (1353 słowa) - 20:41, 26 gru 2023
  • …ć i wykorzystywać [[zasoby]] tak, aby oferować klientom większą wartość od konkurencji. Dzięki temu [[przedsiębiorstwo]] osiągnie wyższe zyski, a może nawet …ęć podstawowych typów modeli biznesowych: B2C, B2B, C2C, P2P i M-commerce. Modele biznesowe mogą być kombinacją różnych typów. Istnieje także model "P
    10 KB (1424 słowa) - 01:15, 9 gru 2023
  • …ni" (M. Antonowicz, A. Kikuła 2015, s.401). Ewolucja rynku oraz duża ilość konkurencji powodują, że przedsiębiorcy muszą dynamicznie reagować na [[potrzeby]] ==Modele magazynów w metodzie cross-dockingowej==
    6 KB (920 słów) - 18:21, 19 gru 2023
  • …ucji finansowych. Istnieją cztery obszary decyzji strategicznych oraz trzy modele podejmowania decyzji. Zadania decyzji strategicznych obejmują wytyczanie c …ie źródeł konkurencyjności oraz kształtowanie aktualnej rynkowej strategii konkurencji
    8 KB (1122 słowa) - 19:56, 16 sty 2024
  • Zarządzanie logistyczne obejmuje koncepcje i modele logistyczne, takie jak modele grafu, obsługi i dynamiki systemu zarządzania. Koncepcja logistycznego ł ''[[Modele]]'' to uproszczone odwzorowanie rzeczywistości. Aby zredukować złożony
    10 KB (1481 słów) - 01:07, 11 gru 2023
  • …a, w której istnieją dwa rodzaje konkurencji: doskonała i niedoskonała. Do konkurencji niedoskonałej należą [[konkurencja monopolistyczna]], oligopol, a także W przeciwieństwie do czystej konkurencji i konkurencji monopolistycznej wejście na [[rynek]] oligopolistyczny jest utrudnione ale
    11 KB (1612 słów) - 01:27, 10 sty 2024
  • ==Wpływ poprzez badania rynku i konkurencji== …za Big Data czy inteligentne systemy raportowania, można śledzić działania konkurencji, analizować ich strategie i reagować na zmiany w otoczeniu biznesowym. Te
    9 KB (1183 słowa) - 19:49, 18 lis 2023
  • …kże klientów, wyszukiwanie informacji o nowościach na rynku, ale również o konkurencji. Ponadto uważa się, że e-biznes jest tzw. kluczem do sukcesu, aby dana [ * nieustanny dostęp do informacji o konkurencji, które są zamieszczone w internecie
    7 KB (1094 słowa) - 00:13, 7 gru 2023
  • …omicznych jest możliwość analizy wpływu różnych czynników na gospodarkę. [[Modele]] te pozwalają na badanie wpływu czynników takich jak [[produkcja]], [[k …ch zależności i prognozowaniu skutków zmian w różnych zmiennych. Natomiast modele graficzne umożliwiają wizualizację i łatwiejsze zrozumienie związku mi
    17 KB (2581 słów) - 15:20, 20 sty 2024
  • …owanym w planowaniu strategicznym. Pomaga ona przedsiębiorstwu ocenić siłę konkurencji w swojej branży. Analiza pięciu sił Portera uwzględnia czynniki, takie …zne podejście do zarządzania strategicznego opiera się na analizie rynku i konkurencji. Jest to podejście, które skupia się na identyfikacji możliwości rynko
    11 KB (1662 słowa) - 19:24, 18 lis 2023
  • …bytu społeczności, w której działa, poprzez promowanie kultury innowacji i konkurencji wśród przedsiębiorców i instytucji opartych na wiedzy, [[optymalizacja] …anizacja mająca na celu rozwój społeczności poprzez promowanie innowacji i konkurencji. Parki ułatwiają współpracę pomiędzy nauką a biznesem, a także wspi
    9 KB (1355 słów) - 20:12, 1 gru 2023
  • …rencyjnego i dbanie o klientów. Wskazuje również trzy podstawowe strategie konkurencji według Portera: minimalizacja kosztów, różnicowanie i koncentracja. …widzieć. Może reagować lub też pozostać obojętnie na różne ataki ze strony konkurencji <ref> Penc-Pietrzak I. (2010). "[[Planowanie]] strategiczne w nowoczesnej…
    10 KB (1448 słów) - 21:37, 8 sty 2024
  • …stwarzałyby wyraźnych przesłanek wyboru, ani zbyt duże, aby uniknąć silnej konkurencji między produktami. …ementarnych. [[Strategia]] taka jest skuteczna zarówno w warunkach niskiej konkurencji produktów komplementarnych, jak i wysokiej, kiedy relatywnie niskie ceny p
    11 KB (1634 słowa) - 19:48, 18 lis 2023
  • …eniające się preferencje klientów, [[rozwój]] nowych technologii, zmiany w konkurencji rynkowej, a także zdarzenia losowe, takie jak katastrofy naturalne czy kry …udziału w rynku i preferencji klientów. Inne typy danych to dane dotyczące konkurencji, dane demograficzne, dane dotyczące technologii i wiele innych.
    7 KB (986 słów) - 19:24, 18 lis 2023
  • …czność w prowadzeniu działalności: Internetowa sprzedaż pozwala na różne [[modele]] biznesowe, takie jak e-commerce, [[dropshipping]], aukcje internetowe, cz …gi]]: Niektóre produkty lub usługi mogą lepiej przekładać się na konkretne modele e-commerce (np. produkty cyfrowe, produkty spożywcze, usługi online).
    8 KB (1147 słów) - 15:48, 20 sty 2024
  • …rozpatrywana zarówno pod kątem analizy teoretycznej (filozofia, szkoły, [[modele]]), ale również analizy praktycznej (procesy, procedury, wykonanie, zacho ==Modele funkcji personalnej==
    10 KB (1396 słów) - 01:05, 5 sty 2024
  • …czne przedstawienie relatywnych osiągnięć działalności w stosunku do całej konkurencji<ref>Dohn K. (2013), s. 75</ref> …kuruje. Drugie pytanie to [[ocena]] działań przedsiębiorstwa w stosunku do konkurencji. Większość firm przesadnie spełnia oczekiwania klienta przez co zwięks
    10 KB (1399 słów) - 20:02, 7 sty 2024
  • …raz uzyskaniu przez [[dane]] [[przedsiębiorstwo]] wyższej od [[konkurencja|konkurencji]] stopy [[zysk|zysku]]. Przedsiębiorstwa wykształciły różne [[strategi …. W efekcie [[firma]] uzyskuje wyższe od przeciętnych zysków pomimo mocnej konkurencji. Poprzez niskie [[koszty]] przedsiębiorstwo zapewnia sobie ochronę - zysk
    9 KB (1413 słów) - 01:05, 12 sty 2024
  • Wysokość bariery wejścia, a więc i przewidywalność oraz intensywność konkurencji w danej branży zależy od wielu zmiennych: {{infobox5|list1={{i5link|a=[[Strategia konkurencji]]}} &mdash; {{i5link|a=[[Monopol, oligopol, konkurencja]]}} &mdash; {{i5lin
    8 KB (1250 słów) - 01:35, 22 gru 2023
  • …acowników zajmujących się [[zarządzanie procesami|zarządzaniem procesami]] modele mogą pełnić funkcję: porównawczą, doskonalącą lub opisową. (T.B. K …, czym się zajmuje, jakie są jej [[cele]] oraz cechy wyróżniające ją wśród konkurencji. W skład identyfikacji (tożsamości) przedsiębiorstwa wchodzą:
    8 KB (1131 słów) - 19:22, 16 sty 2024
  • …ców działających w ramach studiów doktoranckich istnieje poczucie rosnącej konkurencji. Liczba doktorantów stale rośnie, jednak liczba wolnych posad akademickic …rosta powiatu]]}} &mdash; {{i5link|a=[[Inicjatywa]]}} &mdash; {{i5link|a=[[Modele certyfikacji kierowników projektów]]}} }}
    8 KB (1193 słowa) - 01:28, 22 gru 2023
  • …owagi - jedna z najważniejszych koncepcji ekonomicznych, zakłada istnienie konkurencji doskonałej (nikt nie ma wpływu na to, jak kształtują się ceny), sprzed …to popyt, podaż i rynek. Narzędziami analizy są wykresy, szeregi czasowe i modele. Problemy analizy dotyczą m.in. cen, popytu, podaży, wyborów konsumentó
    6 KB (952 słowa) - 09:24, 20 lis 2023
  • …uktów|produktów]] odpowiadających jego oczekiwaniom, a lepszych niż oferty konkurencji. Wyraża się to w wyższej [[jakość produktu|jakości produktu]], niższ * Bis J. (2013), ''Modele biznesowe'', Społeczna Akademia Nauk, Łódź
    9 KB (1291 słów) - 20:16, 8 sty 2024
  • …ak instrumenty ekonomiczne, prawne, informacyjne i kadrowe. Istnieją różne modele polityki społecznej, takie jak interwencja doraźna, antycypacja, dystrybu …|kapitału ludzkiego]] zdolnego do realizacji zadań rozwojowych w warunkach konkurencji na rynkach krajowych i międzynarodowych. Odpowiednie [[warunki pracy]] kre
    11 KB (1655 słów) - 00:54, 5 sty 2024
  • [[Kategoria:Modele konkurencji]] …cą i wieloma producentami. Jest to jeden z podstawowych typów rynków, obok konkurencji doskonałej i monopolu.}}
    6 KB (935 słów) - 19:59, 1 gru 2023
  • …iejednolitych warunków umów, stwarzających tym osobom zróżnicowane warunki konkurencji, …żne nakładane na przedsiębiorców w świetle polskiego i wspólnotowego prawa konkurencji]'', Studia Europejskie, nr 3
    9 KB (1266 słów) - 00:50, 15 gru 2023
  • …SCM przedsiębiorcy mogą również realizować korzyści z tytułu [[konkurencja|konkurencji]]. Dzieje się tak dzięki optymalizacji oferowanych usług logistycznych o * Łupicka A. (2006), ''Sieci logistyczne. Teorie, modele, badania'', Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań
    7 KB (1006 słów) - 23:45, 9 sty 2024
  • …ktowe. Bariery wejścia na ten rynek są wysokie, co utrudnia pojawienie się konkurencji. Regulacja monopoli naturalnych może być administracyjna lub ekonomiczna. …iągnięcie [[zysk]]ów większych niż byłoby to możliwe w przypadku istnienia konkurencji doskonałej.
    8 KB (1238 słów) - 19:52, 16 sty 2024
  • …dobycia większego [[udział]]u w rynku, zwiększenia [[sprzedaż]]y, podbicia konkurencji lub osiągnięcia innych celów. Jest to strategia skoncentrowana na dział …ślić [[słabe strony]], które należy naprawić lub zminimalizować. [[Analiza konkurencji]] jest również niezwykle istotna, ponieważ umożliwia przedsiębiorstwu
    16 KB (2330 słów) - 15:23, 20 sty 2024
  • …izacji głównych założeń firmy, czyli przetrwania, rozwoju, przezwyciężenia konkurencji oraz [[wzmocnienie]] swojej pozycji na rynku. Strategia rozwoju obejmuje ws …zwoju to proces koncentrujący się na przetrwaniu, rozwoju, przezwyciężeniu konkurencji i wzmocnieniu pozycji na rynku. Model strategii rozwoju firmy obejmuje typ
    8 KB (1080 słów) - 19:39, 26 gru 2023
  • …ania, wdrażania, dyfuzji i doskonalenia oraz kontrolowania. Istnieją różne modele zarządzania innowacjami, które różnią się stopniem radykalności, zł * strategia chodzenia w niszę - stosując tą strategię firma unika konkurencji z [[branża|branży]].
    11 KB (1593 słowa) - 22:52, 11 gru 2023
  • …o wycofania się z rynku lub zmienienia branży. To prowadzi do ograniczenia konkurencji i koncentracji rynku w rękach niewielkiej liczby dominujących nabywców. [[Kategoria:Modele konkurencji]]
    7 KB (1155 słów) - 16:10, 20 sty 2024
  • …wielu innych. Przykłady zastosowań to analiza danych klienckich, [[analiza konkurencji]], odkrywanie oszustw finansowych, automatyczne [[rekomendacje]] [[produkt] …strakcja danych jest wykorzystywana w analizie rynku do zbierania danych o konkurencji, trendach cenowych, preferencjach [[konsument]]ów, itp. Te informacje są
    8 KB (1145 słów) - 16:08, 20 sty 2024
  • …które wymuszają konieczność zmian w organizacjach. Artykuł również opisuje modele rozwoju organizacji, takie jak model L.E. Greinera, który wskazuje na etap …ymania się na [[rynek|rynku]], zachowania lub poprawienia pozycji względem konkurencji. Należy w tym przypadku opierać się na poszukiwaniu nowych koncepcji, a
    14 KB (2068 słów) - 01:17, 18 sty 2024
  • ==Modele zatrudnienia== …on na umowach na czas nieokreślony. Jest też najbardziej [[koszt]]ownym [[modele]]m zatrudnienia dla pracodawcy, ponieważ ponosi on [[koszty]] takie jak: r
    15 KB (2137 słów) - 01:01, 12 sty 2024
  • …trów: dystrykty przemysłowe, modele oparte na wiodącym przedsiębiorstwie i modele satelitarne. Klastry charakteryzują się wysoką innowacyjnością, jednol * Porter M. (2001), ''Porter o konkurencji'', Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa
    8 KB (1092 słowa) - 00:02, 13 sty 2024
  • …ent]]ów dla swoich marek. Później natomiast wprowadzają droższe wersje i [[modele]]. Takie działania i praktyki cenowe często są bacznie obserwowane przez …ch cech produktu. Firmy mogą tworzyć produkty, które wyróżniają się na tle konkurencji poprzez dodanie nowych funkcji, innowacyjnego designu, wyższej jakości lu
    8 KB (1219 słów) - 22:16, 7 gru 2023
  • …popytu. W Polsce istnieją działania antymonopolowe mające na celu ochronę konkurencji i konsumentów. …założenia i formy są odmienne od zasad i form wolnej konkurencji, oba typy konkurencji wpływają pobudzająco na rozwój gospodarki narodowej.
    13 KB (2018 słów) - 21:51, 8 sty 2024
  • …nkurencja]]. Organizacje muszą monitorować [[rynek]], analizować strategie konkurencji i reagować na zmiany w celu utrzymania swojej konkurencyjności. Innym klu …em jest analiza pięciu sił Portera, która pozwala organizacjom ocenić siłę konkurencji w danym [[sektor]]ze. Ponadto, organizacje mogą korzystać z badań rynkow
    11 KB (1626 słów) - 23:46, 16 gru 2023
  • …ałania, które prowokują od przemocy, przymusu, dyskryminacji i nieuczciwej konkurencji. …] racjonalności instrumentalnej dominujący w ekonomii neoklasycznej jest [[modele]]m [[norma]]tywnym, natomiast koncepcje racjonalności ograniczonej i adapt
    15 KB (2142 słowa) - 23:41, 10 sty 2024
  • …ednak niesłuszne. Oba [[modele]] gospodarowania '''nie stanowią dla siebie konkurencji''', ale się '''uzupełniają'''. Rolnictwo konwencjonalne nastawione jest
    6 KB (856 słów) - 23:27, 10 gru 2023
  • …y do zrozumienia i analizy w porównaniu do bardziej skomplikowanych modeli konkurencji. …lizacji swojego zysku poprzez zwiększenie ilości produkcji, co prowadzi do konkurencji cenowej. Jednakże, choć firmy mogą zwiększyć swoje zyski indywidualnie
    15 KB (2296 słów) - 00:47, 22 gru 2023
  • …|a=[[Partnerskie powiązania gospodarcze]]}} &mdash; {{i5link|a=[[Strategia konkurencji]]}} &mdash; {{i5link|a=[[Insourcing]]}} &mdash; {{i5link|a=[[Strategia dywe * Porter M. (1994), ''Strategia konkurencji'', Państwowe Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa
    8 KB (1269 słów) - 01:28, 12 sty 2024
  • …Przy tworzeniu start-upu nie można iść na żywioł, trzeba przewidywać kroki konkurencji oraz testować [[przydatność]] własnych funkcjonalności. '''Przyjmowani …[Projekt]]}} &mdash; {{i5link|a=[[Scrum of scrums]]}} &mdash; {{i5link|a=[[Modele certyfikacji kierowników projektów]]}} &mdash; {{i5link|a=[[Karta oceny p
    8 KB (1198 słów) - 20:17, 7 sty 2024
  • …, kluczowym celem tożsamości firmy będzie odróżnienie jej od [[konkurencja|konkurencji]] oraz zachęcenie [[konsument|konsumentów]] i [[klient|klientów]] do sko Tożsamość firmy to zespół cech i wartości, które odróżniają ją od konkurencji. Jest ważna dla budowania zaufania klientów i ułatwia wejście na nowe r
    14 KB (2115 słów) - 20:47, 8 sty 2024
  • …ości od zasobów poszczególna organizacja dążąca do przetrwania w warunkach konkurencji o startegiczne i szczupłe [[zasoby]]. …sh; {{i5link|a=[[Skłonność do podejmowania ryzyka]]}} &mdash; {{i5link|a=[[Modele procesów decyzyjnych]]}} &mdash; {{i5link|a=[[Kategoryzacja]]}} }}
    6 KB (865 słów) - 01:25, 30 lis 2023
  • …lu czynników, a nie tylko ceny. System PZP ma na celu zapewnienie uczciwej konkurencji i wyłonienie najlepszego wykonawcy nie tylko pod względem ceny, ale takż …akie jak ustawy o ochronie danych osobowych czy przepisy dotyczące ochrony konkurencji, które mają zastosowanie w kontekście przetargów elektronicznych
    11 KB (1579 słów) - 13:37, 1 gru 2023
  • …energii, zmuszeni do konkurencji między sobą, zaczęli przewartościowywać [[modele]] biznesowe ze zmianą centrum zainteresowania - przesunięcie ze zwrotu na
    6 KB (881 słów) - 00:01, 15 sty 2024
  • …jak [[wywiad]]y z [[interesariusz]]ami, analiza trendów rynkowych, badania konkurencji, [[analiza danych]] finansowych itp. ===Wpływ konkurencji na rentowność "znaków zapytania"===
    17 KB (2559 słów) - 22:41, 5 sty 2024
  • …encję lub wywieranie nacisku na pośredników, aby nie sprzedawali produktów konkurencji. [[Kategoria:Modele konkurencji]]
    9 KB (1270 słów) - 13:23, 7 sty 2024
  • …wolić mu na znaczne obniżenie kosztu usługi (lub produktu) w porównaniu do konkurencji, która nie ma tak sprzyjającej sytuacji. {{infobox5|list1={{i5link|a=[[Zakupy online]]}} &mdash; {{i5link|a=[[Modele sprzedaży w internecie]]}} &mdash; {{i5link|a=[[Rodzaje dystrybucji]]}} &m
    8 KB (1306 słów) - 00:34, 10 sty 2024
  • [[Technologia]] jest kluczowym zasobem w konkurencji przedsiębiorstw, a wykorzystanie innowacji może przyczynić się do osią …i5link|a=[[Zarządzanie wartością przedsiębiorstwa]]}} &mdash; {{i5link|a=[[Modele zarządzania zasobami ludzkimi]]}} &mdash; {{i5link|a=[[Efekt synergii]]}}
    7 KB (1017 słów) - 23:08, 9 gru 2023
  • …ców i zależności, które mogą pomóc w lepszym zrozumieniu rynku, klientów i konkurencji oraz w podejmowaniu bardziej trafnych decyzji. …trategicznego]]}} &mdash; {{i5link|a=[[Insourcing]]}} &mdash; {{i5link|a=[[Modele zarządzania zasobami ludzkimi]]}} &mdash; {{i5link|a=[[Analiza marginalna]
    11 KB (1484 słowa) - 17:17, 12 sty 2024
  • …efiniowania celów. Analiza otoczenia, w tym [[analiza SWOT]], [[PESTEL]] i konkurencji, jest podstawą do formułowania celów. Ważne jest również uwzględnien [[Kategoria:Strategie - modele]]
    7 KB (1040 słów) - 19:23, 18 lis 2023
  • …anych rynków oligopolistycznych w Polsce w aspekcie działań Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów]'', Gospodarka w praktyce i teorii nr 1(30) [[Kategoria:Modele konkurencji]]
    9 KB (1340 słów) - 21:08, 5 sty 2024
  • …analizę zjawisk ekonomicznych i prognozowanie ich przyszłego zachowania. [[Modele]] ekonomiczne są zbudowane na podstawie różnych założeń i uwzględnia …ycznych, zmian w regulacjach prawnych czy wprowadzenia nowych technologii. Modele ekonomiczne pozwalają również na badanie związku przyczynowo-skutkowego
    26 KB (3629 słów) - 00:38, 7 gru 2023
  • …rynku i klientach, braku wiedzy o klientach, nieprecyzyjnego definiowania konkurencji, nieefektywnych relacji ze stronami zainteresowanymi, pomijania nowych okaz …ębiorstwie była wyznaczona osoba lub też biuro ds. wywiadu o [[konkurencja|konkurencji]]. Istotne jest także obserwowanie wszystkich nowych technologii, które m
    10 KB (1395 słów) - 00:16, 14 sty 2024
  • …aspokoić [[potrzeby]] klienta. Istotne jest tutaj wyróżnienie firmy na tle konkurencji; …ludzkimi]]}} &mdash; {{i5link|a=[[Efekt synergii]]}} &mdash; {{i5link|a=[[Modele zarządzania zasobami ludzkimi]]}} }}
    8 KB (1191 słów) - 19:41, 7 sty 2024
  • …edsiębiorstwom sprawnej komunikacji, porównywaniu oraz czerpaniu wiedzy od konkurencji i innych przedsiębiorstw skupionych w danej branży, jak i poza nią. Prod * Kasprzak T. (red.) (2005), ''Modele referencyjne w zarządzaniu procesami biznesu'', Difin, Warszawa
    7 KB (1043 słowa) - 13:28, 6 sty 2024
  • [[Kategoria:Modele konkurencji]]
    7 KB (1122 słowa) - 23:07, 11 gru 2023
  • * uwzględnia zasoby konkurencji. * konkurencji (walka, porozumienie, unikanie, ignorowanie),
    12 KB (1696 słów) - 20:25, 7 sty 2024
  • …entowanie zaś konieczne jest [[kontrolowanie]] jakości własnych usług oraz konkurencji. …(2001), ''[https://pressto.amu.edu.pl/index.php/nsw/article/view/4663/4771 Modele jakości usług a zarządzanie szkołą wyższą]'', Nauka i szkolnictwo Wy
    8 KB (1179 słów) - 00:47, 18 sty 2024
  • …sukcesy odnieśli dzięki wykorzystaniu specjalizacji konkurencyjnej, czyli "konkurencji na jednym źródle wartości". Wpłynęło to na powstanie trzech strategii * Skowron Ł. (2010), ''Modele ścieżkowe jako przykładowa metoda badania satysfakcji i lojalności klie
    8 KB (1097 słów) - 01:34, 5 sty 2024
  • …5link|a=[[Strategia zbierania śmietanki]]}} &mdash; {{i5link|a=[[Strategia konkurencji]]}} &mdash; {{i5link|a=[[Strategia penetracji]]}} &mdash; {{i5link|a=[[Stra [[Kategoria:Strategie - modele]]
    7 KB (1141 słów) - 22:32, 17 gru 2023
  • …oże być wykorzystana do identyfikacji nowych możliwości rynkowych, analizy konkurencji, doskonalenia procesów biznesowych czy tworzenia unikalnych produktów i u …ash; {{i5link|a=[[System informacji menedżerskiej]]}} &mdash; {{i5link|a=[[Modele procesów decyzyjnych]]}} &mdash; {{i5link|a=[[Luka informacyjna]]}} &mdash
    8 KB (1082 słowa) - 20:57, 3 sty 2024
  • …zy cel jakim jest zadowolony [[klient]]. W obecnych warunkach wzrastającej konkurencji jest to jedyny sposób na utrzymanie oraz zwiększenie udziału w rynku (M. …nk|a=[[Orientacja na projekty, programy, portfele]]}} &mdash; {{i5link|a=[[Modele systemów zarządzania jakością]]}} }}
    8 KB (1176 słów) - 20:36, 7 sty 2024
  • …zasobów i produkcji lokalnej. Przykłady odwróconych innowacji to np. nowe modele telefonów komórkowych w Afryce i aplikacje obliczeniowe w Indiach. …}} &mdash; {{i5link|a=[[Model biznesowy]]}} &mdash; {{i5link|a=[[Strategia konkurencji]]}} &mdash; {{i5link|a=[[Dyferencjacja]]}} &mdash; {{i5link|a=[[Zarządzani
    8 KB (1066 słów) - 20:17, 7 sty 2024
  • ===Modele zarządzania=== …wanie się do zmian i [[podejmowanie decyzji]] opartych na analizie rynku i konkurencji.
    28 KB (4261 słów) - 23:06, 20 lis 2023
  • …ekonom]]iczna, społeczna, technologiczna, ekologiczna i prawna), [[analiza konkurencji]], [[analiza rynku]], analiza trendów oraz [[badania rynkowe]]. Wszystkie …owiednią strategię operacyjną. Wybór strategii zależy od specyfiki branży, konkurencji, możliwości firmy oraz preferencji zarządu. Może to być na przykład s
    15 KB (2216 słów) - 15:41, 20 sty 2024
  • …one dane dotyczące wyników finansowych, [[wskaźnik]]ów wydajności, analizy konkurencji i informacji o rynku. Przedsiębiorstwa wykorzystują te informacje do ocen …rmacje zewnętrzne pochodzą spoza przedsiębiorstwa i obejmują dane o rynku, konkurencji, trendach branżowych oraz regulacjach prawnych. Są one istotne dla podejm
    19 KB (2650 słów) - 19:06, 7 sty 2024
  • …t to, że wymaga znacznie mniejszej inwestycji początkowej niż tradycyjne [[modele]] biznesowe. W przypadku tradycyjnego modelu detalicznego, [[przedsiębiorc ===Narzędzia do analizy konkurencji===
    17 KB (2613 słów) - 20:17, 7 sty 2024
  • …nie zawsze pełne i porównywalne [[dane]], które przetwarza wykorzystując [[modele]] oparte na równaniach i przepływach międzygałęziowych. Niezbędne jes * zdobycie przewagi wśród konkurencji,
    9 KB (1195 słów) - 22:36, 6 sty 2024
  • …ncepcji, iż podczas wyboru strategii firmy obszar najbardziej bezwzględnej konkurencji, często określanej jako "czerwony ocean" może zostać pominięty. Takie [[Kategoria:Strategie - modele]]
    9 KB (1203 słowa) - 01:15, 17 gru 2023
  • ===Nacisk konkurencji=== …irma może zwiększyć swoje [[szanse]] na [[sukces]] i uniknąć bezpośredniej konkurencji z innymi firmami. Przykładem może być sieć restauracji, która decyduje
    25 KB (3748 słów) - 22:56, 6 gru 2023
  • [[Kategoria:Modele konkurencji]]
    8 KB (1159 słów) - 18:23, 19 gru 2023
  • …, hotelarze, przewoźnicy i inne. Na rynku turystycznym można spotkać różne modele, takie jak konkurencja, monopol, oligopol i konkurencja monopolistyczna. Kl …lu oraz procesów konkurencji. Podstawowymi kwestiami związanymi z rozwojem konkurencji monopolistycznej jest różnicowanie produktów przez tworzenie produktów
    16 KB (2282 słowa) - 00:06, 6 gru 2023
  • …ntów, a także identyfikację potencjalnych możliwości i zagrożeń. [[Analiza konkurencji]] pomaga w identyfikacji mocnych i słabych stron konkurentów oraz określ …o]]}} &mdash; {{i5link|a=[[Struktura funkcjonalna]]}} &mdash; {{i5link|a=[[Modele strategicznego zarządzania kadrami]]}} &mdash; {{i5link|a=[[Adhokracja]]}}
    14 KB (2044 słowa) - 01:30, 30 lis 2023
  • …rnizacji, aby sprostać konkurencji na rynku. Dlatego też opracowywane są [[modele]], które wspomagają ten proces. * Kożuch B. (2013), ''Modele Biznesowe'', SAN, Łódź
    16 KB (2364 słowa) - 20:58, 5 sty 2024
  • …ktywność]], większy wybór dla [[konsument]]ów oraz możliwość wykorzystania konkurencji jako bodźca do innowacji i rozwoju. …iberalnego podejścia do gospodarki. Liberalizm gospodarczy sprzyja zdrowej konkurencji, sprawnemu alokowaniu zasobów i tworzeniu warunków sprzyjających rozwojo
    22 KB (3260 słów) - 18:19, 22 gru 2023
  • …symbole lub [[logo]], które miały za [[zadanie]] odróżnić [[produkt]]y od konkurencji. …ierają jej produkty lub usługi. Tacy klienci są mniej podatni na działania konkurencji i bardziej skłonni do płacenia wyższych cen za produkty tej marki.
    33 KB (5162 słowa) - 15:58, 20 sty 2024
Zobacz (poprzednie 100 | ) (20 | 50 | 100 | 250 | 500)