Negocjacje w ZZL - orientacje
Z Encyklopedia Zarządzania
Negocjacje w ZZL - orientacje |
---|
Polecane artykuły |
| |||||||
1. | Rekrutacja
personelu |
- zgłoszenia samoistne,
|
- rekrutacja poprzez agencje doradztwa personalnego,
| ||||
2. | Wynagradzanie pracowników | - tradycyjne metody wartościowania pracy,
|
- zakładowe-analityczno - punktowe metody wartościowania pracy,
| ||||
3. | Rozwój
personelu |
- wykłady, konferencje, seminaria, studia,
|
- instruktaż zaprogramowany,
| ||||
4. | Kształtowanie
warunków i stosunków pracy |
- stałe godziny pracy,
|
- elastyczny czas pracy (ruchomy czas pracy, kafeterie, praca w domu, podział czasu pracy - job sharing),
prawo pracowników do decydowania, grupowe i zespołowe formy organizacji prac, | ||||
5. | Ocenianie
personelu |
- zwykły zapis,
|
- portfolio personalne,
| ||||
6. | Derekrutacja
personelu |
- ograniczanie ilości godzin nadliczbowych,
|
- wypowiedzenie umów leasingowych,
|
Bibliografia
- Armstrong M., Zarządzanie zasobami ludzkimi, Dom Wydawniczy ABC, Kraków 2000.
- Dąbrowski P.J., Praktyczna teoria negocjacji, Sorbog, Warszawa 1991.
- Fisher R., Ury W., Patton B., Dochodząc do TAK. Negocjowanie bez poddawania się, PWE, Warszawa 2000.
- Jurkowski R., Negocjacje zbiorowe. Kiedy, o czym i jak rozmawia pracodawca z przedstawicielstwem pracowników, Difin, Warszawa 2000.
- Listwan T., Zarządzanie kadrami, C.H. Beck, Warszawa 2002.
- Nęcki Z., Negocjacje w biznesie, Antykwa, Kraków 2003.
- Pocztowski A., Zarządzanie zasobami ludzkimi. Zarys problematyki i metod, Antykwa, Kraków 1998.
- Stabryła A., Podstawy zarządzanie firmą. Modele, metody, praktyka, Antykwa, Kraków - Kluczbork, 1997.
- Stoner J.A.F., Wankel Ch., Kierowanie, PWE, Warszawa 1992
- Winch A., Winch S., Techniki sprzedaży i negocjacji, Diffin, Warszawa 1998.
- Zbiegień-Maciąg L., Marketing personalny. Czyli jak zarządzać pracownikami w firmie, Business Press, Warszawa 1996.
Autor: Andrzej Kozina, Małgorzata Tyrańska