Kategoria:Zarządzanie informacjami
Procesy zarządzania informacjami w przedsiębiorstwie, przenikają przez wszystkie jednostki organizacyjne, procesy operacyjne, funkcje zarządzania, na wszystkich szczeblach organizacji.
Na zarządzanie informacjami składają się następujące działania:
- zespół działań tworzących funkcję informacyjną przedsiębiorstwa, tj. pozyskiwanie informacji, przetwarzanie informacji, dyfuzja informacji,
- zespół działań w ramach płaszczyzn (technologicznej, organizacyjnej, zasobów ludzkich) wpływających na realizację tej funkcji.
Głównym zadaniem kierownictwa odpowiedzialnego za zarządzanie informacyjnymi jest stałe dostosowywanie ewoluujących technologii informatycznych (zarówno w dziedzinie sprzętu, oprogramowania, komunikacji) do dynamicznie zmieniających się potrzeb organizacji (dostosowującej się do wyzwań stawianych przez konkurentów i zmieniające się otoczenie).
Główne obszary problemowe zarządzania informacjami to:
- zadania i odpowiedzialność kierownictwa,
- organizacja systemu zarządzania,
- aspekty socjologiczne i zachowania użytkowników,
- planowanie i kontrola operacyjna,
- projektowanie systemów informacyjnych,
- bezpieczeństwo przetwarzanych danych,
- zasoby ludzkie,
- kultura organizacyjna.
Autor: Krzysztof Woźniak
Podkategorie
Poniżej wyświetlono 2 spośród wszystkich 2 podkategorii tej kategorii.
B
- Bezpieczeństwo informacji (2 str.)
K
- Kryteria oceny informacji (19 str.)
Strony w kategorii „Zarządzanie informacjami”
Poniżej wyświetlono 86 spośród wszystkich 86 stron tej kategorii.