Kategoria:Zarządzanie strategiczne
Zarządzanie strategiczne jest rozumiane jako proces informacyjno-decyzyjny, który jest wspomagany funkcjami planowania, organizacji, motywacji i kontroli. Jego celem jest rozstrzyganie o kluczowych problemach działalności przedsiębiorstwa, o jego przetrwaniu i rozwoju, ze szczególnym uwzględnieniem oddziaływań otoczenia i węzłowych czynników własnego potencjału wytwórczego.
Zarządzanie strategiczne obejmuje trzy wzajemnie współzależne procesy, a mianowicie: przeprowadzenie analizy strategicznej, formułowanie strategii oraz implementację strategii.
Faza analizy strategicznej obejmuje analizę celów działania, zewnętrznych szans i zagrożeń oraz wewnętrznych słabych i mocnych stron firmy. W fazie formułowania strategii dokonywane jest budowanie strategii SJG (Strategicznych Jednostek Gospodarczych), strategii funkcjonalnych i strategii firmy oraz wariantowanie i wybór strategii optymalnej. Implementacja strategii oznacza integrację programów strategicznych, doskonalenie organizacji, zapewnienie strategicznej kontroli i kierownictwa.
Podkategorie
Poniżej wyświetlono 20 spośród wszystkich 20 podkategorii tej kategorii.
A
- Analiza strategiczna (26 str.)
B
- Benchmarking (4 str.)
C
- Cele (8 str.)
I
- Interesariusze (12 str.)
M
- Metody scenariuszowe (4 str.)
O
- Odchudzone zarządzanie (22 str.)
- Otoczenie (5 str.)
- Outsourcing (24 str.)
P
- Planowanie strategiczne (8 str.)
- Podejmowanie decyzji (26 str.)
R
- Realizacja strategii (11 str.)
S
- Strategia projakościowa (3 str.)
- Strategie - modele (32 str.)
- Strategie marketingowe (42 str.)
- Strategie personalne (7 str.)
- System zarządzania strategicznego (3 str.)
W
- Współpraca (12 str.)
Z
- Zarządzanie przez... (15 str.)
- Zarządzanie zmianą (8 str.)
Ł
- Łańcuch wartości (3 str.)
Strony w kategorii „Zarządzanie strategiczne”
Poniżej wyświetlono 38 spośród wszystkich 38 stron tej kategorii.