Związek publicznoprawny: Różnice pomiędzy wersjami

Z Encyklopedia Zarządzania
(LinkTitles.)
m (Dodawanie osieroconych)
 
(Nie pokazano 12 wersji utworzonych przez 2 użytkowników)
Linia 1: Linia 1:
{{infobox4
'''Związek publicznoprawny''' to państwo, lub jednostka [[Samorząd terytorialny|samorządu terytorialnego]] wyposażona w instrumenty prawne do egzekwowania [[Podatek|podatków]].
|list1=
 
<ul>
==Jednostki samorządu terytorialnego==
<li>[[Opłata skarbowa]]</li>
W Polsce od roku 1999 funkcjonuje trójstopniowy podział samorządu terytorialnego:
<li>[[Izba celna]]</li>
* samorząd gminny,
<li>[[Podatek]]</li>
* samorząd powiatowy
<li>[[Formy organizacyjne jednostek samorządowych]]</li>
* samorząd wojewódzki.
<li>[[Krajowa Administracja Skarbowa]]</li>
Jednostki samorządu terytorialnego wykonują swoje zadania za pośrednictwem organów stanowiących i wykonawczych. Mają [[Osoba prawna|osobowość prawną]] i przysługuje im [[prawo własności]] oraz inne prawa majątkowe.Jednostki te mają [[prawo]] ustalania wysokości podatków i opłat lokalnych w [[zakres]]ie określonym w ustawie.
<li>[[Regionalne izby obrachunkowe]]</li>
<li>[[Podatek dochodowy od osób fizycznych]]</li>
<li>[[Ustawa ordynacja podatkowa]]</li>
<li>[[Krajowa informacja podatkowa]]</li>
</ul>
}}


==Gmina==
Zgodnie z artykułem 164 Konstytucji Rzeczpospolitej Polskiej podstawową jednostką samorządu terytorialnego jest gmina, która wykonuje wszystkie zadania samorządu terytorialnego nie zastrzeżone dla innych jednostek samorządu terytorialnego. Mimo szerokiego zakresu zadań, które musi realizować, gmina zobowiązana jest do egzekwowania podatków lokalnych od mieszkańców obszarów gminnych, takich jak [[podatek od nieruchomości]], podatek od środków [[transport]]u, czy też [[podatek rolny]].


'''Związek publicznoprawny''' to państwo, lub jednostka [[Samorząd terytorialny|samorządu terytorialnego]] wyposażona w instrumenty prawne do egzekwowania [[Podatek|podatków]].
==Urząd Skarbowy==
[[Urząd skarbowy]] jest państwową jednostką [[budżet]]ową obsługującą naczelnika urzędu skarbowego, który jest organem administracji niezespolonej w terenie podlegającym Ministrowi Finansów, a zarazem organem podatkowym pierwszej instancji. Urząd Skarbowy jest zobowiązany do ściągania podatków pośrednich takich jak: [[Podatek VAT|podatek od towarów i usług]], [[podatek akcyzowy]] i podatek od gier losowych oraz [[Podatki bezpośrednie|podatku bezpośredniego]] jakim jest [[podatek dochodowy]].
 
<google>n</google>
 
==Rola Związku publicznoprawnego w gospodarce lokalnej==
Związek publicznoprawny pełni istotną rolę w wspieraniu rozwoju gospodarczego na poziomie lokalnym. Jednym z narzędzi, które może wykorzystać, jest tworzenie stref inwestycyjnych. Poprzez wyznaczenie określonych obszarów, które są atrakcyjne dla [[inwestor]]ów, Związek publicznoprawny przyczynia się do rozwijania lokalnej gospodarki. Dzięki temu przedsiębiorstwa mają możliwość rozwoju i tworzenia nowych miejsc pracy.
 
Dodatkowo, Związek publicznoprawny może wspierać lokalne przedsiębiorstwa poprzez udzielanie dotacji i [[grant]]ów na [[rozwój]] nowych inicjatyw. Dzięki temu przedsiębiorcy lokalni mogą zrealizować swoje pomysły i wprowadzić [[innowacje]] na lokalnym rynku. To z kolei przyczynia się do wzrostu konkurencyjności lokalnej gospodarki oraz przyciągania inwestorów.
 
Związek publicznoprawny pełni również rolę w podnoszeniu kompetencji lokalnych przedsiębiorców. [[Organizowanie]] szkoleń i [[warsztat]]ów to jedno z narzędzi, które może wykorzystać w celu podniesienia ich [[umiejętności]] i wiedzy. Dzięki temu przedsiębiorcy mają możliwość zdobycia nowych umiejętności, które przekładają się na lepsze [[zarząd]]zanie swoimi [[firma]]mi oraz większą [[skuteczność]] w prowadzeniu działalności gospodarczej.
 
Związek publicznoprawny może również nawiązywać współpracę z izbami gospodarczymi w celu promocji lokalnych firm i przedsiębiorstw. Poprzez wspólne działania promocyjne, takie jak organizowanie targów, konferencji czy wystaw, Związek publicznoprawny przyczynia się do zwiększenia widoczności lokalnych firm oraz promocji ich [[produkt]]ów i usług. To z kolei może przyciągać nowych [[klient]]ów i inwestorów, co wpływa na rozwój lokalnej gospodarki.
 
Związek publicznoprawny może wspierać agencje rozwoju regionalnego w realizacji [[projekt]]ów mających na celu [[rozwój gospodarczy]] regionu. Poprzez udzielanie wsparcia finansowego, administracyjnego czy merytorycznego, Związek publicznoprawny przyczynia się do realizacji inicjatyw mających na celu tworzenie nowych miejsc pracy, rozwój infrastruktury czy promocję regionu jako atrakcyjnego miejsca do inwestowania. Współ[[praca]] ta umożliwia skoordynowane działania na rzecz rozwoju gospodarczego regionu i maksymalne wykorzystanie jego [[potencjał]]u.
 
==Finansowanie Związku publicznoprawnego==
Podatki lokalne odgrywają istotną rolę w finansowaniu działań Związku publicznoprawnego. To właśnie dzięki nim Związek publicznoprawny ma środki do realizacji zadań związanych z rozwojem gospodarczym, infrastrukturą czy ochroną ś[[RODO|rodo]]wiska. Podatki lokalne, takie jak podatek od nieruchomości czy podatek od działalności gospodarczej, stanowią ważne źródło dochodów dla Związku publicznoprawnego.
 
Związek publicznoprawny może również otrzymywać [[dotacje]] z budżetu państwa, które stanowią dodatkowe źródło finansowania jego działań. Dotacje te mogą być przeznaczone na konkretne [[cele]], takie jak rozwój infrastruktury czy wsparcie przedsiębiorców lokalnych. Dzięki temu Związek publicznoprawny ma większe możliwości finansowe do realizacji swoich zadań i inicjatyw.
 
Oprócz podatków i dotacji, Związek publicznoprawny może czerpać [[dochody]] z majątku, który posiada. Mogą to być na przykład wpływy z najmu nieruchomości, opłaty za korzystanie z infrastruktury czy wpływy z [[udział]]ów w [[spółka]]ch komunalnych. Dochody te stanowią dodatkowe źródło finansowania, które można wykorzystać na realizację różnych inicjatyw na rzecz rozwoju gospodarczego i społecznego.
 
Związek publicznoprawny musi skrupulatnie [[plan]]ować swoje wydatki i kontrolować ich realizację. [[Proces]] planowania budżetu polega na określeniu [[priorytet]]ów i celów, jakie ma Związek publicznoprawny na dany rok. Następnie, na podstawie tych priorytetów, określa się, jakie środki finansowe będą potrzebne do ich realizacji. [[Kontrola]] wydatków polega na monitorowaniu, czy środki są wydawane zgodnie z planem i czy są efektywnie wykorzystywane. W przypadku [[potrzeby]], można dokonywać korekt w planowanych wydatkach.
 
Efektywne [[zarządzanie]] środkami finansowymi jest kluczowe dla zapewnienia zrównoważonego rozwoju Związku publicznoprawnego. Dobre [[zarządzanie finansami]] pozwala na skuteczne realizowanie zadań i inicjatyw na rzecz rozwoju gospodarczego, społecznego i środowiskowego. Dzięki temu Związek publicznoprawny może działać na dłuższą metę, niezależnie od fluktuacji [[ekonom]]icznych czy zmian w otoczeniu. Efektywne zarządzanie środkami finansowymi wiąże się z odpowiednim [[planowanie]]m, kontrolą wydatków, [[inwestowanie]]m w odpowiednie projekty oraz [[monitorowanie]]m [[wynik]]ów osiąganych przez Związek publicznoprawny.
 
==Wybrane wyzwania i perspektywy dla Związku publicznoprawnego==
Związek publicznoprawny staje w obliczu rosnących oczekiwań społecznych. [[Społeczeństwo]] coraz bardziej oczekuje, że Związek publicznoprawny będzie działać efektywnie, przejrzysto i skutecznie. Oczekuje się również większego zaangażowania w rozwój lokalnej gospodarki i tworzenie korzystnych warunków dla przedsiębiorców. Dlatego Związek publicznoprawny musi dostosować się do tych oczekiwań i podejmować działania, które będą odpowiadać potrzebom społeczności lokalnej.


== Jednostki samorządu terytorialnego ==
Prawo w obszarze gospodarki lokalnej jest dynamiczne i ulega ciągłym zmianom. Związek publicznoprawny musi być świadomy tych zmian i skutecznie je wdrażać. Konieczne jest śledzenie nowych przepisów i dostosowywanie swoich działań do nowych wymagań prawnych. Tylko w ten sposób Związek publicznoprawny będzie mógł skutecznie realizować swoje zadania i inicjatywy na rzecz rozwoju gospodarczego.


W Polsce od roku 1999 funkcjonuje trójstopniowy podział samorządu terytorialnego:
Zarządzanie zasobami jest jednym z kluczowych wyzwań dla Związku publicznoprawnego. Efektywne wykorzystanie środków finansowych, ludzkich i materialnych jest istotne dla zapewnienia skutecznego działania. Związek publicznoprawny musi dbać o efektywne zarządzanie zasobami, tak aby realizować swoje cele i zadania w sposób optymalny. Ważne jest również planowanie inwestycji i działań na przyszłość, aby zapewnić [[dług]]oterminowy rozwój gospodarczy.
* samorząd gminny,  
* samorząd powiatowy
* samorząd wojewódzki.
Jednostki samorządu terytorialnego wykonują swoje zadania za pośrednictwem organów stanowiących i wykonawczych. Mają [[Osoba prawna|osobowość prawną]] i przysługuje im [[prawo własności]] oraz inne prawa majątkowe.Jednostki te mają [[prawo]] ustalania wysokości podatków i opłat lokalnych w zakresie określonym w ustawie.


== [[Urząd gminy|Gmina]] ==
[[Współpraca]] między Związkiem publicznoprawnym a innymi jednostkami samorządu terytorialnego ma duże znaczenie dla rozwoju gospodarczego. Działania podejmowane przez Związek publicznoprawny mogą być bardziej skuteczne, jeśli będą realizowane we współpracy z innymi podmiotami. Wspólne projekty, [[wymiana]] doświadczeń czy [[koordynacja]] działań mogą przyczynić się do efektywniejszego wykorzystania zasobów i osiągnięcia lepszych wyników rozwojowych.


Zgodnie z artykułem 164 Konstytucji Rzeczpospolitej Polskiej podstawową jednostką samorządu terytorialnego jest gmina, która wykonuje wszystkie zadania samorządu terytorialnego nie zastrzeżone dla innych jednostek samorządu terytorialnego. Mimo szerokiego zakresu zadań, które musi realizować, gmina zobowiązana jest do egzekwowania podatków lokalnych od mieszkańców obszarów gminnych, takich jak [[podatek od nieruchomości]], podatek od środków transportu, czy też [[podatek rolny]].  
[[Nowe technologie]] i [[innowacyjność]] mają duże znaczenie dla działania Związku publicznoprawnego. Wykorzystanie nowoczesnych narzędzi i rozwiązań technologicznych może przyspieszyć procesy administracyjne, usprawnić komunikację z mieszkańcami i [[przedsiębiorca]]mi oraz wspomóc rozwój gospodarczy. Związek publicznoprawny powinien być otwarty na innowacje i aktywnie wspierać ich rozwój w swoim obszarze działania. Wprowadzenie nowych technologii może przyczynić się do zwiększenia efektywności działań Związku publicznoprawnego oraz poprawy jakości usług świadczonych na rzecz lokalnej społeczności.
<google>ban728t</google>
== [[Urząd skarbowy|Urząd Skarbowy]] ==


[[Urząd skarbowy]] jest państwową jednostką budżetową obsługującą naczelnika urzędu skarbowego, który jest organem administracji niezespolonej w terenie podlegającym Ministrowi Finansów, a zarazem organem podatkowym pierwszej instancji. Urząd Skarbowy jest zobowiązany do ściągania podatków pośrednich takich jak: [[Podatek VAT|podatek od towarów i usług]], [[podatek akcyzowy]] i podatek od gier losowych oraz [[Podatki bezpośrednie|podatku bezpośredniego]] jakim jest [[podatek dochodowy]].
{{infobox5|list1={{i5link|a=[[Opłata skarbowa]]}} &mdash; {{i5link|a=[[Izba celna]]}} &mdash; {{i5link|a=[[Podatek]]}} &mdash; {{i5link|a=[[Formy organizacyjne jednostek samorządowych]]}} &mdash; {{i5link|a=[[Krajowa Administracja Skarbowa]]}} &mdash; {{i5link|a=[[Regionalne izby obrachunkowe]]}} &mdash; {{i5link|a=[[Podatek dochodowy od osób fizycznych]]}} &mdash; {{i5link|a=[[Ustawa ordynacja podatkowa]]}} &mdash; {{i5link|a=[[Krajowa informacja podatkowa]]}} &mdash; {{i5link|a=[[Egzamin praktyczny]]}} }}


== Bibliografia ==
==Bibliografia==
* [[Konstytucja]] Rzeczpospolitej Polskiej z dnia 2 kwietnia 1997 r. (Dz. U. z dnia 16 lipca 1997r.)
<noautolinks>
* [[Ustawa]] z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. Nr 16, poz. 95)
* ''Konstytucja Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 2 kwietnia 1997 r.'' [https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDetails.xsp?id=wdu19970780483 Dz.U. 1997 nr 78 poz. 483]
* Ustawa o urzędach i izbach skarbowych z dnia 21 czerwca 1996 r. (Dz. U. Nr 106, poz. 489 ze zm.)
* ''Ustawa z dnia 16 listopada 2016 r. o Krajowej Administracji Skarbowej'' [https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDetails.xsp?id=WDU20160001947 Dz.U. 2016 poz. 1947]
* ''Ustawa z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym'' [https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDetails.xsp?id=wdu19900160095 Dz.U. 1990 nr 16 poz. 95]
</noautolinks>


{{a|Magdalena Maślanka}}
{{a|Magdalena Maślanka}}
[[Kategoria:Prawo]]
[[Kategoria:Administracja publiczna]]


{{msg:law}}
{{msg:law}}
[[Kategoria:Podmioty prawa]]
{{#metamaster:description|Związek publicznoprawny - państwo lub samorząd terytorialny wyposażony w instrumenty prawne do egzekwowania podatków. Dowiedz się więcej o tym pojęciu na naszej stronie encyklopedii.}}

Aktualna wersja na dzień 09:27, 20 lis 2023

Związek publicznoprawny to państwo, lub jednostka samorządu terytorialnego wyposażona w instrumenty prawne do egzekwowania podatków.

Jednostki samorządu terytorialnego

W Polsce od roku 1999 funkcjonuje trójstopniowy podział samorządu terytorialnego:

  • samorząd gminny,
  • samorząd powiatowy
  • samorząd wojewódzki.

Jednostki samorządu terytorialnego wykonują swoje zadania za pośrednictwem organów stanowiących i wykonawczych. Mają osobowość prawną i przysługuje im prawo własności oraz inne prawa majątkowe.Jednostki te mają prawo ustalania wysokości podatków i opłat lokalnych w zakresie określonym w ustawie.

Gmina

Zgodnie z artykułem 164 Konstytucji Rzeczpospolitej Polskiej podstawową jednostką samorządu terytorialnego jest gmina, która wykonuje wszystkie zadania samorządu terytorialnego nie zastrzeżone dla innych jednostek samorządu terytorialnego. Mimo szerokiego zakresu zadań, które musi realizować, gmina zobowiązana jest do egzekwowania podatków lokalnych od mieszkańców obszarów gminnych, takich jak podatek od nieruchomości, podatek od środków transportu, czy też podatek rolny.

Urząd Skarbowy

Urząd skarbowy jest państwową jednostką budżetową obsługującą naczelnika urzędu skarbowego, który jest organem administracji niezespolonej w terenie podlegającym Ministrowi Finansów, a zarazem organem podatkowym pierwszej instancji. Urząd Skarbowy jest zobowiązany do ściągania podatków pośrednich takich jak: podatek od towarów i usług, podatek akcyzowy i podatek od gier losowych oraz podatku bezpośredniego jakim jest podatek dochodowy.

Rola Związku publicznoprawnego w gospodarce lokalnej

Związek publicznoprawny pełni istotną rolę w wspieraniu rozwoju gospodarczego na poziomie lokalnym. Jednym z narzędzi, które może wykorzystać, jest tworzenie stref inwestycyjnych. Poprzez wyznaczenie określonych obszarów, które są atrakcyjne dla inwestorów, Związek publicznoprawny przyczynia się do rozwijania lokalnej gospodarki. Dzięki temu przedsiębiorstwa mają możliwość rozwoju i tworzenia nowych miejsc pracy.

Dodatkowo, Związek publicznoprawny może wspierać lokalne przedsiębiorstwa poprzez udzielanie dotacji i grantów na rozwój nowych inicjatyw. Dzięki temu przedsiębiorcy lokalni mogą zrealizować swoje pomysły i wprowadzić innowacje na lokalnym rynku. To z kolei przyczynia się do wzrostu konkurencyjności lokalnej gospodarki oraz przyciągania inwestorów.

Związek publicznoprawny pełni również rolę w podnoszeniu kompetencji lokalnych przedsiębiorców. Organizowanie szkoleń i warsztatów to jedno z narzędzi, które może wykorzystać w celu podniesienia ich umiejętności i wiedzy. Dzięki temu przedsiębiorcy mają możliwość zdobycia nowych umiejętności, które przekładają się na lepsze zarządzanie swoimi firmami oraz większą skuteczność w prowadzeniu działalności gospodarczej.

Związek publicznoprawny może również nawiązywać współpracę z izbami gospodarczymi w celu promocji lokalnych firm i przedsiębiorstw. Poprzez wspólne działania promocyjne, takie jak organizowanie targów, konferencji czy wystaw, Związek publicznoprawny przyczynia się do zwiększenia widoczności lokalnych firm oraz promocji ich produktów i usług. To z kolei może przyciągać nowych klientów i inwestorów, co wpływa na rozwój lokalnej gospodarki.

Związek publicznoprawny może wspierać agencje rozwoju regionalnego w realizacji projektów mających na celu rozwój gospodarczy regionu. Poprzez udzielanie wsparcia finansowego, administracyjnego czy merytorycznego, Związek publicznoprawny przyczynia się do realizacji inicjatyw mających na celu tworzenie nowych miejsc pracy, rozwój infrastruktury czy promocję regionu jako atrakcyjnego miejsca do inwestowania. Współpraca ta umożliwia skoordynowane działania na rzecz rozwoju gospodarczego regionu i maksymalne wykorzystanie jego potencjału.

Finansowanie Związku publicznoprawnego

Podatki lokalne odgrywają istotną rolę w finansowaniu działań Związku publicznoprawnego. To właśnie dzięki nim Związek publicznoprawny ma środki do realizacji zadań związanych z rozwojem gospodarczym, infrastrukturą czy ochroną środowiska. Podatki lokalne, takie jak podatek od nieruchomości czy podatek od działalności gospodarczej, stanowią ważne źródło dochodów dla Związku publicznoprawnego.

Związek publicznoprawny może również otrzymywać dotacje z budżetu państwa, które stanowią dodatkowe źródło finansowania jego działań. Dotacje te mogą być przeznaczone na konkretne cele, takie jak rozwój infrastruktury czy wsparcie przedsiębiorców lokalnych. Dzięki temu Związek publicznoprawny ma większe możliwości finansowe do realizacji swoich zadań i inicjatyw.

Oprócz podatków i dotacji, Związek publicznoprawny może czerpać dochody z majątku, który posiada. Mogą to być na przykład wpływy z najmu nieruchomości, opłaty za korzystanie z infrastruktury czy wpływy z udziałów w spółkach komunalnych. Dochody te stanowią dodatkowe źródło finansowania, które można wykorzystać na realizację różnych inicjatyw na rzecz rozwoju gospodarczego i społecznego.

Związek publicznoprawny musi skrupulatnie planować swoje wydatki i kontrolować ich realizację. Proces planowania budżetu polega na określeniu priorytetów i celów, jakie ma Związek publicznoprawny na dany rok. Następnie, na podstawie tych priorytetów, określa się, jakie środki finansowe będą potrzebne do ich realizacji. Kontrola wydatków polega na monitorowaniu, czy środki są wydawane zgodnie z planem i czy są efektywnie wykorzystywane. W przypadku potrzeby, można dokonywać korekt w planowanych wydatkach.

Efektywne zarządzanie środkami finansowymi jest kluczowe dla zapewnienia zrównoważonego rozwoju Związku publicznoprawnego. Dobre zarządzanie finansami pozwala na skuteczne realizowanie zadań i inicjatyw na rzecz rozwoju gospodarczego, społecznego i środowiskowego. Dzięki temu Związek publicznoprawny może działać na dłuższą metę, niezależnie od fluktuacji ekonomicznych czy zmian w otoczeniu. Efektywne zarządzanie środkami finansowymi wiąże się z odpowiednim planowaniem, kontrolą wydatków, inwestowaniem w odpowiednie projekty oraz monitorowaniem wyników osiąganych przez Związek publicznoprawny.

Wybrane wyzwania i perspektywy dla Związku publicznoprawnego

Związek publicznoprawny staje w obliczu rosnących oczekiwań społecznych. Społeczeństwo coraz bardziej oczekuje, że Związek publicznoprawny będzie działać efektywnie, przejrzysto i skutecznie. Oczekuje się również większego zaangażowania w rozwój lokalnej gospodarki i tworzenie korzystnych warunków dla przedsiębiorców. Dlatego Związek publicznoprawny musi dostosować się do tych oczekiwań i podejmować działania, które będą odpowiadać potrzebom społeczności lokalnej.

Prawo w obszarze gospodarki lokalnej jest dynamiczne i ulega ciągłym zmianom. Związek publicznoprawny musi być świadomy tych zmian i skutecznie je wdrażać. Konieczne jest śledzenie nowych przepisów i dostosowywanie swoich działań do nowych wymagań prawnych. Tylko w ten sposób Związek publicznoprawny będzie mógł skutecznie realizować swoje zadania i inicjatywy na rzecz rozwoju gospodarczego.

Zarządzanie zasobami jest jednym z kluczowych wyzwań dla Związku publicznoprawnego. Efektywne wykorzystanie środków finansowych, ludzkich i materialnych jest istotne dla zapewnienia skutecznego działania. Związek publicznoprawny musi dbać o efektywne zarządzanie zasobami, tak aby realizować swoje cele i zadania w sposób optymalny. Ważne jest również planowanie inwestycji i działań na przyszłość, aby zapewnić długoterminowy rozwój gospodarczy.

Współpraca między Związkiem publicznoprawnym a innymi jednostkami samorządu terytorialnego ma duże znaczenie dla rozwoju gospodarczego. Działania podejmowane przez Związek publicznoprawny mogą być bardziej skuteczne, jeśli będą realizowane we współpracy z innymi podmiotami. Wspólne projekty, wymiana doświadczeń czy koordynacja działań mogą przyczynić się do efektywniejszego wykorzystania zasobów i osiągnięcia lepszych wyników rozwojowych.

Nowe technologie i innowacyjność mają duże znaczenie dla działania Związku publicznoprawnego. Wykorzystanie nowoczesnych narzędzi i rozwiązań technologicznych może przyspieszyć procesy administracyjne, usprawnić komunikację z mieszkańcami i przedsiębiorcami oraz wspomóc rozwój gospodarczy. Związek publicznoprawny powinien być otwarty na innowacje i aktywnie wspierać ich rozwój w swoim obszarze działania. Wprowadzenie nowych technologii może przyczynić się do zwiększenia efektywności działań Związku publicznoprawnego oraz poprawy jakości usług świadczonych na rzecz lokalnej społeczności.


Związek publicznoprawnyartykuły polecane
Opłata skarbowaIzba celnaPodatekFormy organizacyjne jednostek samorządowychKrajowa Administracja SkarbowaRegionalne izby obrachunkowePodatek dochodowy od osób fizycznychUstawa ordynacja podatkowaKrajowa informacja podatkowaEgzamin praktyczny

Bibliografia


Autor: Magdalena Maślanka

Uwaga.png

Treść tego artykułu została oparta na aktach prawnych.

Zwróć uwagę, że niektóre akty prawne mogły ulec zmianie od czasu publikacji tego tekstu.