DAF: Różnice pomiędzy wersjami
m (cleanup bibliografii i rotten links) |
m (Dodawanie osieroconych) |
||
(Nie pokazano 4 wersji utworzonych przez 2 użytkowników) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
'''Delivered At Frontier …named place''' (Dostarczone do granicy …wymienione z nazwy miejsce) to formuła handlowa, należąca do międzynarodowych reguł handlu ([[incoterms]]). Wraz z formułami [[DDU]], [[DES]], [[DEQ]], [[DDP]] należy ona do grupy D. Ma ona zastosowanie w momencie, gdy [[towar]] odprawiony w [[eksport|eksporcie]], ale nieodprawiony w [[import|imporcie]], został dostarczony na granicę i jest gotowy do dyspozycji kupującego. | '''Delivered At Frontier …named place''' (Dostarczone do granicy …wymienione z nazwy miejsce) to formuła handlowa, należąca do międzynarodowych reguł handlu ([[incoterms]]). Wraz z formułami [[DDU]], [[DES]], [[DEQ]], [[DDP]] należy ona do grupy D. Ma ona zastosowanie w momencie, gdy [[towar]] odprawiony w [[eksport|eksporcie]], ale nieodprawiony w [[import|imporcie]], został dostarczony na granicę i jest gotowy do dyspozycji kupującego. | ||
Linia 22: | Linia 7: | ||
* dostarczenie towaru wraz z [[faktura|fakturą]] handlową zgodnie z [[umowa|umową]] sprzedaży oraz innymi dokumentami zgodności, jakie wymaga [[umowa]], | * dostarczenie towaru wraz z [[faktura|fakturą]] handlową zgodnie z [[umowa|umową]] sprzedaży oraz innymi dokumentami zgodności, jakie wymaga [[umowa]], | ||
* uzyskuje na własne ryzyko i [[koszt]] oficjalne upoważnienia lub dokumenty niezbędne przy eksporcie towaru lub jego [[tranzyt|tranzycie]] przez inny kraj, | * uzyskuje na własne ryzyko i [[koszt]] oficjalne upoważnienia lub dokumenty niezbędne przy eksporcie towaru lub jego [[tranzyt|tranzycie]] przez inny kraj, | ||
* na własny koszt zawiera umowę transportu towaru do wymienionego z nazwy miejsca na granicy, istnieje możliwość zawarcia umowy transportu na dostarczenie towaru do finalnego miejsca dostarczenia w kraju importu, na koszt i ryzyko kupującego, | * na własny koszt zawiera umowę transportu towaru do wymienionego z nazwy miejsca na granicy, istnieje możliwość zawarcia umowy transportu na dostarczenie towaru do finalnego miejsca dostarczenia w kraju importu, na koszt i ryzyko kupującego, | ||
* musi dostarczyć towar do dyspozycji kupującego, bez wyładunku, w wyznaczone z nazwy miejsce oraz uzgodnionym dniu lub okresie [[dostawa|dostawy]], | * musi dostarczyć towar do dyspozycji kupującego, bez wyładunku, w wyznaczone z nazwy miejsce oraz uzgodnionym dniu lub okresie [[dostawa|dostawy]], | ||
Linia 31: | Linia 15: | ||
* ponosi wszystkie opłaty związane z czynnościami sprawdzającymi towar (sprawdzenie jakości, mierzenie, ważenie, liczenie), niezbędnych do postawienia towaru do dyspozycji kupującego, | * ponosi wszystkie opłaty związane z czynnościami sprawdzającymi towar (sprawdzenie jakości, mierzenie, ważenie, liczenie), niezbędnych do postawienia towaru do dyspozycji kupującego, | ||
* udzielenie sprzedającemu wszelkiej pomocy w uzyskaniu dokumentów niezbędnych do przy załatwianiu formalności importowych. | * udzielenie sprzedającemu wszelkiej pomocy w uzyskaniu dokumentów niezbędnych do przy załatwianiu formalności importowych. | ||
<google>n</google> | |||
==Obowiązki kupującego== | ==Obowiązki kupującego== | ||
Linia 88: | Linia 74: | ||
Zabezpieczenia towaru podczas transportu w ramach formuły DAF mogą mieć wpływ na realizację umowy między sprzedawcą a kupującym. Jeżeli towar zostanie uszkodzony lub utracony w wyniku nieodpowiedniego zabezpieczenia, może to prowadzić do sporów i negatywnych konsekwencji dla obu stron. Dlatego ważne jest, aby sprzedawca i kupujący dokładnie ustalili wymagania dotyczące zabezpieczenia towaru i uwzględnili te wymagania w umowie. Ponadto, warto rozważyć ubezpieczenie transportowe, które może pomóc w pokryciu kosztów związanych z ewentualnymi stratami lub uszkodzeniami towaru. | Zabezpieczenia towaru podczas transportu w ramach formuły DAF mogą mieć wpływ na realizację umowy między sprzedawcą a kupującym. Jeżeli towar zostanie uszkodzony lub utracony w wyniku nieodpowiedniego zabezpieczenia, może to prowadzić do sporów i negatywnych konsekwencji dla obu stron. Dlatego ważne jest, aby sprzedawca i kupujący dokładnie ustalili wymagania dotyczące zabezpieczenia towaru i uwzględnili te wymagania w umowie. Ponadto, warto rozważyć ubezpieczenie transportowe, które może pomóc w pokryciu kosztów związanych z ewentualnymi stratami lub uszkodzeniami towaru. | ||
{{infobox5|list1={{i5link|a=[[DEQ]]}} — {{i5link|a=[[DES]]}} — {{i5link|a=[[DDU]]}} — {{i5link|a=[[EXW]]}} — {{i5link|a=[[FAS]]}} — {{i5link|a=[[DDP]]}} — {{i5link|a=[[CFR]]}} — {{i5link|a=[[CIP]]}} — {{i5link|a=[[CPT]]}} — {{i5link|a=[[Przyczyny wdrażania systemów informatycznych]]}} }} | |||
==Bibliografia== | ==Bibliografia== | ||
Linia 95: | Linia 83: | ||
* Kaczmarek T., Zarzycki M. (2005), ''Poradnik Eksportera'', Branta, Bydgoszcz - Warszawa | * Kaczmarek T., Zarzycki M. (2005), ''Poradnik Eksportera'', Branta, Bydgoszcz - Warszawa | ||
* Malfliet J. (2011), ''[https://biblio.ugent.be/publication/1212622/file/1212631 Incoterms 2010 and the mode of transport: how to choose the right term]'', Ghent University, Belgium | * Malfliet J. (2011), ''[https://biblio.ugent.be/publication/1212622/file/1212631 Incoterms 2010 and the mode of transport: how to choose the right term]'', Ghent University, Belgium | ||
* Ramberg J. (2011), ''[https://halleycables.com/img/cms/INCOTERMS%202010%20Guide.pdf ICC Guide to Incoterms 2010]'', ICC Services Publications, nr 720E | * Ramberg J. (2011), ''[https://halleycables.com/img/cms/INCOTERMS%202010%20Guide.pdf ICC Guide to Incoterms 2010]'', ICC Services Publications, nr 720E | ||
* Ramberg J. (2011), ''[https://halleycables.com/img/cms/INCOTERMS%202010%20Guide.pdf ICC Guide to Incoterms 2010]'', ICC Services Publications, nr 720E | * Ramberg J. (2011), ''[https://halleycables.com/img/cms/INCOTERMS%202010%20Guide.pdf ICC Guide to Incoterms 2010]'', ICC Services Publications, nr 720E |
Aktualna wersja na dzień 08:37, 20 lis 2023
Delivered At Frontier …named place (Dostarczone do granicy …wymienione z nazwy miejsce) to formuła handlowa, należąca do międzynarodowych reguł handlu (incoterms). Wraz z formułami DDU, DES, DEQ, DDP należy ona do grupy D. Ma ona zastosowanie w momencie, gdy towar odprawiony w eksporcie, ale nieodprawiony w imporcie, został dostarczony na granicę i jest gotowy do dyspozycji kupującego.
Moment dostarczenia
Towar uznaje się za dostarczony w momencie gdy dociera on na granicę oraz jest odprawiony w eksporcie, jednak nieodprawiony w imporcie, bez rozładunku ale przed granicą celną kraju sąsiedniego. Istotne znaczenie w tej formule ma pojęcie granicy, powinna zostać precyzyjnie zdefiniowana, przez podanie miejsca i punktu. Dopuszczone jest w tej formule zawarcie umowy transportu bezpośredniego do ostatecznego miejsca przeznaczenia w kraju importu.
Obowiązki sprzedającego
- dostarczenie towaru wraz z fakturą handlową zgodnie z umową sprzedaży oraz innymi dokumentami zgodności, jakie wymaga umowa,
- uzyskuje na własne ryzyko i koszt oficjalne upoważnienia lub dokumenty niezbędne przy eksporcie towaru lub jego tranzycie przez inny kraj,
- na własny koszt zawiera umowę transportu towaru do wymienionego z nazwy miejsca na granicy, istnieje możliwość zawarcia umowy transportu na dostarczenie towaru do finalnego miejsca dostarczenia w kraju importu, na koszt i ryzyko kupującego,
- musi dostarczyć towar do dyspozycji kupującego, bez wyładunku, w wyznaczone z nazwy miejsce oraz uzgodnionym dniu lub okresie dostawy,
- ponosi wszelkie ryzyko utraty lub uszkodzenia towaru oraz koszty, aż do momentu jego dostarczenia w wyznaczone z nazwy miejsce oraz uzgodnionym dniu lub okresie,
- ponosi wszystkie koszty związane z towarem, aż do momentu jego dostarczenia (np. cła, podatki oraz inne opłaty związane z eksportem oraz tranzytem),
- zawiadomienie kupującego o terminie dostarczenia towaru, aby ten bez przeszkód mógł przyjąć dostawę,
- dostarczenie kupującemu potwierdzenie dostawy towaru, a w przypadku przewozu bezpośredniego dostarczyć kupującemu na jego koszt i ryzyko dokument transportowy pokrywający warunki transportu z miejsca wysyłki do miejsca końcowego przeznaczenia,
- ponosi wszystkie opłaty związane z czynnościami sprawdzającymi towar (sprawdzenie jakości, mierzenie, ważenie, liczenie), niezbędnych do postawienia towaru do dyspozycji kupującego,
- udzielenie sprzedającemu wszelkiej pomocy w uzyskaniu dokumentów niezbędnych do przy załatwianiu formalności importowych.
Obowiązki kupującego
- zapłacenie za towar, cenę uzgodnioną w umowie,
- uzyskuje na własne ryzyko i koszt dokumentację niezbędną przy imporcie towaru oraz dokonuje wszelkich formalności celnych,
- musi przyjąć towar, kiedy zostanie on dostarczony zgodnie z umową,
- ponosi wszelkie koszty i ryzyko związane z towarem od chwili jego dostarczenia zgodnie z umową (np. cła, podatki, inne opłaty związane z importem towaru),
- ponosi wszystkie dodatkowe koszty związane z nieodebraniem towaru,
- musi przyjąć dokument potwierdzający dostawę,
- ponosi koszty kontroli przedwysyłkowej, jeśli kontrola wymagana jest przez kraj eksportu koszty ponosi sprzedający,
- ponosi koszty za cła, podatki i inne opłaty, dodatkowo musi zwrócić sprzedającemu koszty które ten poniósł udzielając pomocy przy załatwianiu dokumentacji niezbędnej przy imporcie towaru, jeżeli zawarto umowę przewozu bezpośredniego kupujący musi dostarczyć sprzedającemu na własny koszt informacje niezbędne do uzyskania bezpośredniego dokumentu transportowego.
Formy transportu
Formuła ta może być stosowana w odniesieniu do wszystkich form transportu, zwykle stosowana jest w transporcie drogowym i kolejowym. Jednak gdy dostawa ma zostać zrealizowana na pokładzie statku lub na nabrzeżu w porcie przeznaczenia zaleca się stosowanie formuł DES i DEQ.
Koszty i ryzyko w ramach formuły DAF
W przypadku formuły DAF, sprzedający ponosi koszty transportu towaru do granicy, natomiast kupujący jest odpowiedzialny za pokrycie kosztów importu. Koszty transportu w ramach formuły DAF obejmują wszelkie wydatki związane z dostawą towaru od miejsca produkcji do granicy państwa, w którym znajduje się kupujący. Należą do nich między innymi koszty transportu drogowego, kolejowego, lotniczego lub morskiego, jak również opłaty celne, ubezpieczenie towaru czy koszty manipulacyjne związane z załadunkiem i rozładunkiem. Podział kosztów transportu jest istotny, ponieważ umożliwia precyzyjne określenie odpowiedzialności każdej ze stron za konkretne wydatki. Sprzedający jest zobowiązany pokryć koszty transportu do granicy, co oznacza, że ponosi on ryzyko związane z kosztami i organizacją transportu na tym etapie. Kupujący natomiast jest odpowiedzialny za koszty importu, które obejmują wszelkie wydatki związane z przywozem towaru do kraju przeznaczenia.
Koszty importu towaru obejmują opłaty celne, podatki, cła, opłaty magazynowe oraz inne wydatki związane z przywozem towaru do kraju przeznaczenia. W przypadku formuły DAF, te koszty są ponoszone przez kupującego. Oznacza to, że kupujący musi być świadomy i odpowiedzialny za uregulowanie wszelkich opłat i podatków związanych z importem towaru. Ważne jest, aby sprzedający i kupujący mieli jasno określone zobowiązania dotyczące kosztów i odpowiedzialności. Szczegółowe uzgodnienia w umowie sprzedaży, w tym także w odniesieniu do kosztów importu, powinny zostać uwzględnione, aby uniknąć ewentualnych nieporozumień i konfliktów pomiędzy stronami.
W ramach formuły DAF, sprzedający ponosi ryzyko związane z transportem towaru do granicy. Oznacza to, że jeśli towar zostanie utracony lub uszkodzony w trakcie transportu, to sprzedający jest odpowiedzialny za pokrycie straty. Jednakże, gdy towar przekroczy granicę i zostanie przekazany kupującemu, ryzyko przechodzi na niego. Warto zaznaczyć, że ryzyko transportu towaru można ubezpieczyć, co może być korzystne dla obu stron. Ubezpieczenie towaru chroni sprzedającego przed ewentualnymi stratami w przypadku utraty lub uszkodzenia towaru w trakcie transportu. Kupujący również może skorzystać z takiego ubezpieczenia, aby zabezpieczyć się przed ryzykiem związanym z otrzymaniem uszkodzonego towaru.
W przypadku utraty lub uszkodzenia towaru, odpowiedzialność za straty spoczywa na tej stronie umowy, która ponosi ryzyko na danym etapie dostawy. W przypadku formuły DAF, sprzedający jest odpowiedzialny za ryzyko do momentu przekroczenia granicy, natomiast kupujący jest odpowiedzialny za ryzyko po przekroczeniu granicy. Warto zaznaczyć, że odpowiedzialność za utratę lub uszkodzenie towaru może być ograniczona lub wyłączona przez umowę sprzedaży. Dlatego ważne jest, aby dokładnie przeanalizować warunki umowy i określić jasne zasady dotyczące odpowiedzialności za straty.
Podsumowując, formuła DAF określa podział kosztów transportu oraz ryzyko związane z utratą lub uszkodzeniem towaru w różnych fazach dostawy. Sprzedający ponosi koszty transportu do granicy, a kupujący ponosi koszty importu. Ryzyko przechodzi z jednej strony na drugą w momencie przekroczenia granicy. Odpowiedzialność za utratę lub uszkodzenie towaru może być ograniczona lub wyłączona przez umowę sprzedaży, dlatego istotne jest dokładne ustalenie warunków i zasad dotyczących odpowiedzialności.
Wymagane dokumenty przy eksporcie towaru w ramach formuły DAF
W przypadku eksportu towaru w ramach formuły DAF istnieje szereg dokumentów, które są niezbędne do prawidłowego przeprowadzenia procesu. Przedstawiamy poniżej najważniejsze z nich:
- Faktura eksportowa/importowa: jest to dokument, który potwierdza zawarcie umowy sprzedaży towaru. Faktura powinna zawierać informacje dotyczące sprzedawcy, kupującego, towaru, ceny, warunków dostawy oraz wszelkich innych istotnych szczegółów dotyczących transakcji.
- Lista pakunkowa: dokument, który zawiera informacje dotyczące zawartości poszczególnych paczek, w tym ilości, wagi, wymiarów i opisów towarów. Jest niezbędny do celów kontroli celnej i transportowej.
- Certyfikaty i licencje: w zależności od rodzaju towaru, mogą być wymagane różnego rodzaju certyfikaty i licencje, potwierdzające zgodność towaru z odpowiednimi normami i przepisami.
- Deklaracja celna: dokument, który zawiera informacje dotyczące towaru, wartości, kraju pochodzenia, warunków dostawy oraz wszelkich innych istotnych szczegółów dotyczących eksportu. Deklaracja celna jest niezbędna do odprawy celnej.
Logistyka międzynarodowa w ramach formuły DAF
W ramach formuły DAF harmonogram dostaw odgrywa kluczową rolę w organizacji transportu towaru do granicy. Harmonogram dostaw to planowanie i zarządzanie czasem dostaw towarów, które są realizowane w ramach umów handlowych między sprzedawcą a nabywcą. W przypadku formuły DAF, harmonogram dostaw ma szczególne znaczenie, ponieważ to sprzedawca jest odpowiedzialny za organizację i pokrycie kosztów transportu towaru do granicy kraju nabywcy. W praktyce, harmonogram dostaw w formule DAF obejmuje ustalenie daty i godziny dostawy, wyznaczenie trasy transportu, a także określenie czasu potrzebnego na przejście granicy. Ważne jest, aby harmonogram dostaw był realistyczny i uwzględniał wszystkie czynniki, które mogą wpłynąć na opóźnienia, takie jak warunki drogowe, kontrole graniczne czy problemy z załadunkiem towaru. Sprzedawca musi również uwzględnić czas potrzebny na załatwienie wszelkich formalności celnych i dokumentacyjnych.
Poprawne zarządzanie harmonogramem dostaw ma ogromny wpływ na realizację formuły DAF. Przede wszystkim, pozwala on na zapewnienie terminowej dostawy towarów do granicy kraju nabywcy, co jest kluczowe dla utrzymania dobrych relacji handlowych. Terminowe dostawy umożliwiają nabywcy skuteczne planowanie swoich procesów produkcyjnych i dostaw do odbiorców końcowych. Ponadto, poprawnie zorganizowany harmonogram dostaw minimalizuje ryzyko opóźnień, które mogą prowadzić do dodatkowych kosztów, utraty zaufania ze strony nabywcy oraz negatywnego wpływu na wizerunek sprzedawcy. Może również wpłynąć na ryzyko utraty klienta, jeśli nabywca nie otrzyma towaru w terminie i zdecyduje się na poszukiwanie innych dostawców.
Współczesne technologie informacyjne odgrywają kluczową rolę w zarządzaniu dostawą towaru w ramach formuły DAF. Dzięki nim możliwe jest skuteczne monitorowanie i śledzenie towaru na każdym etapie transportu, a także udostępnianie informacji zarówno sprzedawcy, jak i nabywcy. Technologie informacyjne, takie jak systemy śledzenia towaru, umożliwiają sprzedawcy i nabywcy stały dostęp do informacji dotyczących lokalizacji towaru, czasu dostawy i ewentualnych opóźnień. Dzięki temu możliwe jest szybkie reagowanie na problemy i podejmowanie odpowiednich działań naprawczych.
Wykorzystanie technologii informacyjnych w zarządzaniu dostawą towaru w ramach formuły DAF ma wiele korzyści. Przede wszystkim, umożliwia ono automatyzację procesów monitorowania, co prowadzi do większej efektywności i dokładności. Dzięki temu zarządzanie dostawą towaru staje się bardziej precyzyjne i kontrolowane. Ponadto, technologie informacyjne umożliwiają automatyczne generowanie raportów i analizowanie danych dotyczących dostaw. To z kolei wspomaga podejmowanie decyzji dotyczących optymalizacji procesów logistycznych oraz identyfikację obszarów, w których można poprawić efektywność.
Outsourcing logistyczny może być potencjalnym rozwiązaniem w ramach formuły DAF, zwłaszcza dla sprzedawców, którzy nie posiadają wystarczających zasobów i kompetencji do samodzielnego zarządzania procesem logistycznym. Outsourcing logistyczny polega na przekazaniu odpowiedzialności za zarządzanie i realizację dostaw zewnętrznej firmie logistycznej. Outsourcing logistyczny może przynieść wiele korzyści, takich jak oszczędność czasu i zasobów, większa skuteczność i efektywność działania oraz dostęp do specjalistycznej wiedzy i technologii. Dzięki temu sprzedawcy mogą skoncentrować się na swojej głównej działalności, podczas gdy firma logistyczna zajmuje się organizacją i realizacją dostaw.
Zastosowanie outsourcingu logistycznego w ramach formuły DAF może przynieść wiele korzyści. Przede wszystkim, umożliwia ono sprzedawcy skupienie się na swojej głównej działalności i zwiększenie efektywności operacyjnej. Firma logistyczna może zapewnić specjalistyczną wiedzę i doświadczenie w zarządzaniu procesem dostaw oraz dostęp do nowoczesnych technologii. Ponadto, outsourcing logistyczny może prowadzić do obniżenia kosztów logistycznych poprzez wykorzystanie skalowalnych rozwiązań, negocjowanie lepszych warunków umów z przewoźnikami oraz optymalizację procesów logistycznych. To z kolei przekłada się na konkurencyjność sprzedawcy i zwiększenie jego zdolności do oferowania atrakcyjnych cen towarów.
Specjalne przypadki i uwagi
W przypadku transportu multimodalnego, gdzie wykorzystywane są różne środki transportu (np. samochody, pociągi, statki), formuła DAF może być stosowana w nieco inny sposób. W przypadku transportu multimodalnego w ramach formuły DAF, sprzedawca nadal odpowiada za dostarczenie towaru na granicę kraju eksportera, ale w praktyce oznacza to, że sprzedawca musi zorganizować transport towaru od miejsca produkcji do granicy kraju. Następnie, kupujący przejmuje odpowiedzialność za transport towaru przez kolejne kraje i na miejsce docelowe.
Transport multimodalny w ramach formuły DAF wiąże się z pewnymi wyzwaniami. Po pierwsze, istnieje konieczność skoordynowania różnych środków transportu, co może być skomplikowane i wymagać szczegółowego planowania. Ponadto, konieczne jest uzgodnienie odpowiednich umów i dokumentów związanych z każdym środkiem transportu, aby zapewnić bezpieczny i sprawny przewóz towarów. Innym wyzwaniem jest monitorowanie towaru podczas transportu multimodalnego. Wymaga to ciągłej komunikacji między sprzedawcą a kupującym oraz śledzenia towaru za pomocą odpowiednich narzędzi i technologii. W przypadku opóźnień lub problemów związanych z transportem, konieczne jest szybkie reagowanie i podejmowanie odpowiednich działań, aby minimalizować negatywne skutki dla wszystkich stron.
Handel drobnicowy odnosi się do wymiany towarów o niewielkiej wadze i objętości, które są transportowane w małych ilościach. W takim przypadku formuła DAF może być stosowana do ustalenia warunków dostawy towarów. Formuła DAF w handlu drobnicowym oznacza, że sprzedawca jest odpowiedzialny za dostarczenie towaru na granicę kraju eksportera. Kupujący jest odpowiedzialny za organizację i pokrycie kosztów transportu od granicy do miejsca docelowego. Ta forma dostawy może być atrakcyjna dla sprzedawców, którzy nie chcą ponosić kosztów związanych z dalszym transportem towaru.
W handlu drobnicowym istnieje wiele czynników, które mogą wpływać na realizację formuły DAF. Przede wszystkim, ze względu na niewielką objętość i wagę towarów, koszty transportu mogą być stosunkowo wysokie w porównaniu do wartości towaru. Dlatego ważne jest, aby dokładnie oszacować i uwzględnić te koszty przy ustalaniu ceny towaru i warunków dostawy. Ponadto, w handlu drobnicowym istnieje większe ryzyko utraty lub uszkodzenia towaru w porównaniu do większych ładunków. Dlatego ważne jest, aby odpowiednio zabezpieczyć towar podczas transportu, aby minimalizować ryzyko strat i szkód. Odpowiednie zabezpieczenia, takie jak odpowiednie opakowanie, etykiety ostrzegawcze i ubezpieczenie transportowe, mogą być istotne w przypadku handlu drobnicowym realizowanym za pomocą formuły DAF.
Zabezpieczenia towaru odgrywają kluczową rolę w przypadku transportu w ramach formuły DAF. Sprzedawca jest odpowiedzialny za dostarczenie towaru na granicę kraju eksportera, dlatego ważne jest, aby towar był odpowiednio zabezpieczony przed uszkodzeniem lub stratą podczas transportu. W przypadku zabezpieczeń towaru podczas transportu w ramach formuły DAF, należy wziąć pod uwagę różne czynniki, takie jak rodzaj towaru, warunki atmosferyczne, długość trasy i rodzaj transportu. Odpowiednie opakowanie, etykiety ostrzegawcze, palety i inne akcesoria mogą być stosowane, aby zapewnić bezpieczeństwo towaru.
Zabezpieczenia towaru podczas transportu w ramach formuły DAF mogą mieć wpływ na realizację umowy między sprzedawcą a kupującym. Jeżeli towar zostanie uszkodzony lub utracony w wyniku nieodpowiedniego zabezpieczenia, może to prowadzić do sporów i negatywnych konsekwencji dla obu stron. Dlatego ważne jest, aby sprzedawca i kupujący dokładnie ustalili wymagania dotyczące zabezpieczenia towaru i uwzględnili te wymagania w umowie. Ponadto, warto rozważyć ubezpieczenie transportowe, które może pomóc w pokryciu kosztów związanych z ewentualnymi stratami lub uszkodzeniami towaru.
DAF — artykuły polecane |
DEQ — DES — DDU — EXW — FAS — DDP — CFR — CIP — CPT — Przyczyny wdrażania systemów informatycznych |
Bibliografia
- Białecki K., Januszkiewicz W., Oręziak L. (2007), Leksykon handlu zagranicznego, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa
- Hermanowski J. (2004), Handel Zagraniczny: poradnik, Przedsiębiorstwo Konsultingowo-Gospodarcze Univers, Warszawa, Zielona Góra
- Kaczmarek T., Zarzycki M. (2005), Poradnik Eksportera, Branta, Bydgoszcz - Warszawa
- Malfliet J. (2011), Incoterms 2010 and the mode of transport: how to choose the right term, Ghent University, Belgium
- Ramberg J. (2011), ICC Guide to Incoterms 2010, ICC Services Publications, nr 720E
- Ramberg J. (2011), ICC Guide to Incoterms 2010, ICC Services Publications, nr 720E
- Wierzbicki W. (1992), Jak i za co płacić w handlu zagranicznym, INFO-TRADE & Gdańska Grupa Promocyjna S.A, Gdańsk
- Witkowski J., Skowrońska A. (2015), Strategie i logistyka w warunkach kryzysu, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, nr 382
Autor: Wojciech Stępień, Konrad Zawartka