Kategoria:Zarządzanie informacjami: Różnice pomiędzy wersjami

Z Encyklopedia Zarządzania
Nie podano opisu zmian
 
m (UWAGA! Zastąpienie treści hasła bardzo krótkim tekstem: „en:Information management Kategoria:Main”)
Znacznik: Zastąpiono
Linia 1: Linia 1:
Procesy zarządzania informacjami w przedsiębiorstwie, przenikają przez wszystkie jednostki organizacyjne, procesy operacyjne, funkcje zarządzania, na wszystkich szczeblach organizacji.
Na zarządzanie informacjami składają się następujące działania:
* zespół działań tworzących funkcję informacyjną przedsiębiorstwa, tj. pozyskiwanie informacji, przetwarzanie informacji, dyfuzja informacji,
* zespół działań w ramach płaszczyzn (technologicznej, organizacyjnej, zasobów ludzkich) wpływających na realizację tej funkcji.
Głównym zadaniem kierownictwa odpowiedzialnego za zarządzanie informacyjnymi jest stałe dostosowywanie ewoluujących technologii informatycznych (zarówno w dziedzinie sprzętu, oprogramowania, komunikacji) do dynamicznie zmieniających się potrzeb organizacji (dostosowującej się do wyzwań stawianych przez konkurentów i zmieniające się otoczenie).
Główne obszary problemowe zarządzania informacjami to:
* zadania i odpowiedzialność kierownictwa,
* organizacja systemu zarządzania,
* aspekty socjologiczne i zachowania użytkowników,
* planowanie i kontrola operacyjna,
* projektowanie systemów informacyjnych,
* bezpieczeństwo przetwarzanych danych,
* zasoby ludzkie,
* kultura organizacyjna.
{{a|Krzysztof Woźniak}}
[[en:Information management]]
[[en:Information management]]
[[Kategoria:Zarządzanie wiedzą]]
[[Kategoria:Main]]

Wersja z 12:10, 31 paź 2023