|
|
Linia 1: |
Linia 1: |
| Realizacja zasad marketingu współczesnego oznacza przyjęcie orientacji na odbiorcę w miejsce orientacji na produkt. Tak więc kładzie nacisk na istotę wymiany, która jest podstawową formą zaspakajania potrzeb. Jednak nie skupia się dokładnie na potrzebach, co na źródłach satysfakcji klienta.
| |
|
| |
| Takie rozumienie marketingu znajduje wyraz w definicji Amerykańskiego Stowarzyszenia Marketingu, która określa marketing jako proces planowania i realizacji pomysłów urzeczywistniania koncepcji, ustalania cen, promocji, dystrybucji idei towarów i usług do kreowania wymiany, która realizuje cele jednostki i przedsiębiorstw.
| |
|
| |
| Philip Kotler zapytany czym jest marketing odpowiedział: jest to nauka i sztuka badania, tworzenia i oferowania z zyskiem produktów posiadających wartość dla klienta w celu zaspokojenia potrzeb rynku docelowego. Określa, które segmenty rynku, przedsiębiorstwo może najlepiej zaspokoić oraz projektuje i promuje produkty i usługi. A zapytany o misje marketingu odpowiedział ze najważniejsze jest "sprzedawać wszystkim wszystko".
| |
|
| |
| Więcej na ten temat znajdziesz w [[Podręcznik:Marketing|podręczniku do marketingu]].
| |
| ==Bibliografia==
| |
| * Altkorn J. (red.), ''Podstawy marketingu'', Instytut Marketingu, Kraków 2003.
| |
| * Alsem K.J., (2007). ''Strategic Marketing: An Applied Perspective'', New York, N.Y.: McGraw-Hill.
| |
| * Ambler, T., Bhattacharya, C. B., Edell, J., Keller, K. L., Lemon, K. N., & Mittal, V. (2002). ''[http://faculty.fuqua.duke.edu/~jae6/bio/relating%20brand%20and%20customer%20perspectives.pdf Relating brandand customer perspectives on marketing management]''. Journal of Service Research, 5(1), 13-25.
| |
| * Cravens, D. W., & Piercy, N. (2006). ''Strategic marketing (Vol. 7)''. New York: McGraw-Hill.
| |
| * Kotabe, M., & Helsen, K. (1998). ''[https://sisis.rz.htw-berlin.de/inh2008/109843.pdf Global marketing management]''. New York.
| |
| * Kotler P., (2000). ''Marketing Management'', Prentice Hall, Millennium Edition.
| |
| * Kotler P., & Armstrong, G. (2010). ''[http://www.pearson.ch/download/media/9782744070402_tc.pdf Principles of marketing]''. Pearson Education.
| |
| * Peter J.P. , Donnelly Jr J., (2003). ''Marketing Management: knowledge and skills'', McGraw-Hill/Irwin.
| |
|
| |
|
| |
| [[en:Marketing]]
| |
| [[Kategoria:Main]] | | [[Kategoria:Main]] |