Kategoria:Marketing
Realizacja zasad marketingu współczesnego oznacza przyjęcie orientacji na odbiorcę w miejsce orientacji na produkt. Tak więc kładzie nacisk na istotę wymiany, która jest podstawową formą zaspakajania potrzeb. Jednak nie skupia się dokładnie na potrzebach, co na źródłach satysfakcji klienta.
Takie rozumienie marketingu znajduje wyraz w definicji Amerykańskiego Stowarzyszenia Marketingu, która określa marketing jako proces planowania i realizacji pomysłów urzeczywistniania koncepcji, ustalania cen, promocji, dystrybucji idei towarów i usług do kreowania wymiany, która realizuje cele jednostki i przedsiębiorstw.
Philip Kotler zapytany czym jest marketing odpowiedział: jest to nauka i sztuka badania, tworzenia i oferowania z zyskiem produktów posiadających wartość dla klienta w celu zaspokojenia potrzeb rynku docelowego. Określa, które segmenty rynku, przedsiębiorstwo może najlepiej zaspokoić oraz projektuje i promuje produkty i usługi. A zapytany o misje marketingu odpowiedział ze najważniejsze jest "sprzedawać wszystkim wszystko".
Więcej na ten temat znajdziesz w podręczniku do marketingu.
Bibliografia
- Altkorn J. (red.), Podstawy marketingu, Instytut Marketingu, Kraków 2003.
- Alsem K.J., (2007). Strategic Marketing: An Applied Perspective, New York, N.Y.: McGraw-Hill.
- Ambler, T., Bhattacharya, C. B., Edell, J., Keller, K. L., Lemon, K. N., & Mittal, V. (2002). Relating brandand customer perspectives on marketing management. Journal of Service Research, 5(1), 13-25.
- Cravens, D. W., & Piercy, N. (2006). Strategic marketing (Vol. 7). New York: McGraw-Hill.
- Kotabe, M., & Helsen, K. (1998). Global marketing management. New York.
- Kotler P., (2000). Marketing Management, Prentice Hall, Millennium Edition.
- Kotler P., & Armstrong, G. (2010). Principles of marketing. Pearson Education.
- Peter J.P. , Donnelly Jr J., (2003). Marketing Management: knowledge and skills, McGraw-Hill/Irwin.
Podkategorie
Poniżej wyświetlono 14 spośród wszystkich 14 podkategorii tej kategorii.
A
C
D
E
K
O
P
S
Strony w kategorii „Marketing”
Poniżej wyświetlono 200 spośród wszystkich 297 stron tej kategorii.
(poprzednia strona) (następna strona)A
- Adware
- Agencja brandingowa
- Agencja interaktywna
- Agencje public relations
- Agent sprzedaży
- Amancio Ortega
- Ambasador marki
- Ambient marketing
- Ambient media
- Analiza konkurencji
- Analiza marketingowa
- Analiza PEST
- Analiza rynku
- Analiza sentymentu
- Analiza sytuacji przedsiębiorstwa
- Antropologia
- Antyreklama
- Artykuł sponsorowany
- Asortyment
- Asortyment produktów
- Astroturfing
B
C
D
E
I
J
K
- Kampania reklamowa
- Kampania społeczna
- Karta podarunkowa
- Karta rabatowa
- Kastomizacja
- Klasyfikacja nicejska
- Klasyfikacja pozycji asortymentowych
- Komunikacja marketingowa
- Komunikacja wizerunkowa
- Komunikacja wizualna
- Konferencja
- Kraj pochodzenia
- Kreatywne myślenie
- Kryptoreklama
- Kryteria segmentacji rynku
- Kultura uczestnictwa
- Kupon rabatowy
- Kwestionariusz
M
- Marka
- Marka premium
- Marka przedsiębiorstwa turystycznego
- Marka własna
- Marketing
- Pozycjonowanie stron
- Marketing afiliacyjny
- Marketing angażujący
- Marketing automation
- Marketing bezpośredni
- Marketing internetowy
- Marketing kultury
- Marketing masowy
- Marketing mix
- Marketing mix w zakresie usług non-profit
- Marketing mobilny
- Marketing online
- Marketing partnerski
- Marketing partyzancki
- Marketing relacji
- Marketing sensoryczny
- Marketing sieciowy
- Marketing sportowy
- Marketing społeczny
- Marketing strategiczny
- Marketing szeptany
- Marketing terytorialny
- Marketing usług
- Marketing usług bankowych
- Marketing usług turystycznych
- Marketing w administracji
- Marketing w gminie
- Marketing w jednostkach samorządu terytorialnego
- Marketing wielopoziomowy
- Marketing wirusowy
- Due diligence
- Marża
- Mechanizm rynkowy
- Media relations
- Media społecznościowe
- Menedżer sprzedaży
- Merchandiser
- Merchandising
- Metoda pomiarowa
- Metody pozyskiwania informacji z rynku
- Metody przyciągania klientów w internecie
- Moda na produkt
- Model AKLPCP
- Model bricks and clicks
- Model DAGMAR
- Model grawitacji detalu Reilly'ego
- Model Nicosii
- Model probabilistyczny Huffa
- Motyw
O
P
- Partnerskie powiązania gospodarcze
- Pay per click
- Performance marketing
- Personalizacja
- Perswazja
- Philip Kotler
- Piggybacking
- Plan marketingowy
- Pojemność rynku
- Polityka asortymentowa
- Polityka T,S
- Potykacz reklamowy
- Pozyskiwanie klientów
- PR
- Preferencje konsumenta
- Problem badawczy
- Procedura rozwoju nowego produktu
- Product placement
- Produkt spożywczy
- Produkty wielokrotnej sprzedaży