Negocjacje w ZZL - specyfika: Różnice pomiędzy wersjami

Z Encyklopedia Zarządzania
m (Infobox update)
 
m (cleanup bibliografii i rotten links)
 
(Nie pokazano 15 wersji utworzonych przez 3 użytkowników)
Linia 1: Linia 1:
{{infobox4
|list1=
<ul>
<li>[[Zadowolenie pracowników]]</li>
<li>[[Negocjacje w ZZL - orientacje]]</li>
<li>[[System oceniania]]</li>
<li>[[System wynagrodzeń]]</li>
<li>[[Proces motywacji (firma produkcyjno-handlowa)]]</li>
<li>[[Controlling personalny]]</li>
<li>[[Strategia personalna]]</li>
<li>[[Proces zarządzania ścieżkami karier]]</li>
<li>[[Strategia personalna - rodzaje]]</li>
</ul>
}}
{| border=1
{| border=1
| <center>'''L.p.'''</center>
| <center>'''L.p.'''</center>
| <center>'''Funkcje zarządzania zasobami ludzkimi'''</center>
| <center>'''[[Funkcje zarządzania]] zasobami ludzkimi'''</center>
| <center>'''Zakres negocjacji'''</center>
| <center>'''[[Zakres]] negocjacji'''</center>
| colspan="2" |  
| colspan="2" |
{| class="prettytable"
{| class="prettytable"
| colspan="2" | <center>'''Cele zaangażowanych stron '''</center>
| colspan="2" | <center>'''[[Cele]] zaangażowanych stron '''</center>


|-
|-
Linia 30: Linia 14:


|-
|-
| colspan=5 | <google>ban728t</google>
| colspan=5 |  
 
|-
|-
| '''1.'''
| '''1.'''
| '''Rekrutacja '''
| '''[[Rekrutacja]] '''


'''personelu'''
'''personelu'''
Linia 42: Linia 25:
| - pozyskanie zatrudnienia,
| - pozyskanie zatrudnienia,
* pozyskanie umowy na czas nieokreślony,
* pozyskanie umowy na czas nieokreślony,
* określenie [[warunki pracy|warunków pracy]],  
* określenie [[warunki pracy|warunków pracy]],
* ustalenie zakresu obowiązków,
* ustalenie zakresu obowiązków,
* ustalenie zakresu samodzielności decyzyjnej,
* ustalenie zakresu samodzielności decyzyjnej,
Linia 63: Linia 46:
|-
|-
| '''3.'''
| '''3.'''
| '''Rozwój '''
| '''[[Rozwój]] '''


'''personelu'''
'''personelu'''
Linia 70: Linia 53:
| - doskonalenie potencjału pracy zgodnie z celami i możliwościami finansowymi firmy,
| - doskonalenie potencjału pracy zgodnie z celami i możliwościami finansowymi firmy,
| - podnoszenie poziomu [[kompetencje|kwalifikacji]],
| - podnoszenie poziomu [[kompetencje|kwalifikacji]],
* rozwój umiejętności,
* rozwój [[umiejętności]],
* wzrost prestiżu, autorytetu,
* wzrost prestiżu, autorytetu,
* wzrost samodzielności decyzyjnej<nowiki>;</nowiki>
* wzrost samodzielności decyzyjnej<nowiki>;</nowiki>
Linia 83: Linia 66:
* ustalenie sposobów komunikacji,
* ustalenie sposobów komunikacji,
* ustalenie metod pracy,
* ustalenie metod pracy,
| - optymalizacja warunków wykonywania pracy,
| - [[optymalizacja]] warunków wykonywania pracy,
* eliminacja konfliktów;  
* eliminacja konfliktów;


| - poprawa materialnych warunków pracy (komfortu),
| - poprawa materialnych warunków pracy (komfortu),
Linia 98: Linia 81:
'''personelu'''
'''personelu'''
| - przedmiot oceny (zakres)
| - przedmiot oceny (zakres)
* kryteria oceny,
* [[kryteria oceny]],
* techniki oceny,
* techniki oceny,
* podmiot oceny,
* podmiot oceny,
* termin oceny,
* termin oceny,
| - ustalenie bieżącej [[efektywność|efektywności]] pracowników,
| - ustalenie bieżącej [[efektywność|efektywności]] pracowników,
* [[podejmowanie decyzji|podjecie decyzji]] personalnych (awans, zmiana poziomu i struktury wynagrodzenia, [[szkolenie personelu|szkolenia]], [[derekrutacja]]),
* [[podejmowanie decyzji|podjecie decyzji]] personalnych (awans, [[zmiana]] poziomu i struktury wynagrodzenia, [[szkolenie personelu|szkolenia]], [[derekrutacja]]),
| - dostosowanie kryteriów ocen do specyfiki [[stanowisko pracy|stanowiska pracy]],
| - dostosowanie kryteriów ocen do specyfiki [[stanowisko pracy|stanowiska pracy]],
* dobór właściwej techniki oceny,
* dobór właściwej techniki oceny,
Linia 118: Linia 101:


|}
|}
<google>n</google>
{{infobox5|list1={{i5link|a=[[Zadowolenie pracowników]]}} &mdash; {{i5link|a=[[Negocjacje w ZZL - orientacje]]}} &mdash; {{i5link|a=[[System oceniania]]}} &mdash; {{i5link|a=[[System wynagrodzeń]]}} &mdash; {{i5link|a=[[Proces motywacji (firma produkcyjno-handlowa)]]}} &mdash; {{i5link|a=[[Controlling personalny]]}} &mdash; {{i5link|a=[[Strategia personalna]]}} &mdash; {{i5link|a=[[Proces zarządzania ścieżkami karier]]}} &mdash; {{i5link|a=[[Strategia personalna - rodzaje]]}} }}


==Bibliografia==
==Bibliografia==
* Armstrong M., Zarządzanie zasobami ludzkimi, Dom Wydawniczy ABC, Kraków 2000.
<noautolinks>
* Dąbrowski P.J., Praktyczna teoria negocjacji, Sorbog, Warszawa 1991.
* Armstrong M. (2011), ''Zarządzanie zasobami ludzkimi'', Wolters Kluwer, Warszawa
* Fisher R., Ury W., Patton B., Dochodząc do TAK. Negocjowanie bez poddawania się, PWE, Warszawa 2000.
* Dąbrowski P. (1991), ''Praktyczna teoria negocjacji'' Sorbog, Warszawa
* Jurkowski R., Negocjacje zbiorowe. Kiedy, o czym i jak rozmawia pracodawca z przedstawicielstwem pracowników, Difin, Warszawa 2000.  
* Fisher R., Ury W., Patton B. (2000), ''Dochodząc do tak - Negocjowanie bez poddawania się'', Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa
* Listwan T., Zarządzanie kadrami, C.H. Beck, Warszawa 2002.
* Jurkowski R. (2000), ''Negocjacje zbiorowe. Kiedy, o czym i jak rozmawia pracodawca z przedstawicielstwem pracowników'', Difin, Warszawa
* Nęcki Z., Negocjacje w biznesie, Antykwa, Kraków 2003.
* Kozina A. (2007), ''Teoria przedsiębiorstwa jako płaszczyzna charakterystyki negocjacji''. Zeszyty Naukowe/Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie, (753)
* Pocztowski A., Zarządzanie zasobami ludzkimi. Zarys problematyki i metod, Antykwa, Kraków 1998.
* Listwan T. (red.) (2004), ''Zarządzanie kadrami'', C.H. Beck, Warszawa
* Stabryła A., Podstawy zarządzanie firmą. Modele, metody, praktyka, Antykwa, Kraków - Kluczbork, 1997.
* Nęcki Z. (2003), ''Negocjacje w biznesie'', Antykwa, Kraków
* Stoner J.A.F., Wankel Ch., Kierowanie, PWE, Warszawa 1992
* Pocztowski A. (1998), ''Zarządzanie zasobami ludzkimi. Zarys problematyki i metod'', Oficyna Wydawnicza ANTYKWA, Kraków
* Winch A., Winch S., Techniki sprzedaży i negocjacji, Diffin, Warszawa 1998.
* Stabryła A. (1997), ''Podstawy zarządzania firmą'', Antykwa, Kluczbork
* Zbiegień-Maciąg L., Marketing personalny. Czyli jak zarządzać pracownikami w firmie, Business Press, Warszawa 1996.
* Stoner J., Wankel C. (1992), ''Kierowanie'', Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa
* Kozina, A. (2007). ''[http://yadda.icm.edu.pl/yadda/element/bwmeta1.element.ekon-element-000153762534/c/153762534.pdf Teoria przedsiębiorstwa jako płaszczyzna charakterystyki negocjacji]''. Zeszyty Naukowe/Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie, (753), 63-80.
* Winch A., Winch S. (1998), ''Techniki sprzedaży i negocjacji'', Difin, Warszawa
* Zbiegień-Maciąg L. (1996), ''Marketing personalny. Czyli jak zarządzać pracownikami w firmie'', Business Press, Warszawa
</noautolinks>


{{a|[[Andrzej Kozina]], Małgorzata Tyrańska}}
{{a|[[Andrzej Kozina]], Małgorzata Tyrańska}}
[[Kategoria:Negocjacje]]
[[Kategoria:Negocjacje]]
<!--[[en:negotiations and HRM - specification]]-->
<!--[[en:negotiations and HRM - specification]]-->
{{#metamaster:description|Negocjacje w ZZL - specyfika. Funkcje zarządzania zasobami ludzkimi, cele zaangażowanych stron. Rekrutacja, wynagradzanie, rozwój personelu, warunki i stosunki pracy, ocenianie, derekrutacja.}}

Aktualna wersja na dzień 23:40, 20 lis 2023

L.p.
Funkcje zarządzania zasobami ludzkimi
Zakres negocjacji
Cele zaangażowanych stron
Pracodawcy
Pracowników
1. Rekrutacja

personelu

- poziom kompetencji, - dostosowanie ilości i jakości personelu do zadań firmy, - pozyskanie zatrudnienia,
  • pozyskanie umowy na czas nieokreślony,
  • określenie warunków pracy,
  • ustalenie zakresu obowiązków,
  • ustalenie zakresu samodzielności decyzyjnej,
  • ustalenie zakresu odpowiedzialności,
2. Wynagradzanie pracowników - metody wartościowania pracy, - dostosowanie wysokości wynagrodzeń do wyników finansowych firmy, - maksymalizacja wysokości wynagrodzenia,
  • pozyskanie atrakcyjnych świadczeń rzeczowych,
3. Rozwój

personelu

- ustalenie metod rozwoju personelu,
  • wybór osób skierowanych na szkolenia,
- doskonalenie potencjału pracy zgodnie z celami i możliwościami finansowymi firmy, - podnoszenie poziomu kwalifikacji,
  • rozwój umiejętności,
  • wzrost prestiżu, autorytetu,
  • wzrost samodzielności decyzyjnej;
4. Kształtowanie warunków

i stosunków pracy

- ustalenie form organizacji czasu pracy, - optymalizacja warunków wykonywania pracy,
  • eliminacja konfliktów;
- poprawa materialnych warunków pracy (komfortu),
5. Ocenianie

personelu

- przedmiot oceny (zakres) - ustalenie bieżącej efektywności pracowników, - dostosowanie kryteriów ocen do specyfiki stanowiska pracy,
  • dobór właściwej techniki oceny,
  • uzyskanie pozytywnej oceny, dla możliwości awansu, podwyżki wynagrodzenia,
6. Derekrutacja personelu - ustalenie ilości zwalnianych, pracowników, - optymalizacja stanu i struktury zatrudnienia z punktu widzenia celów i wyników finansowych firmy. - zachowanie statusu pracownika,
  • zachowanie dotychczasowej pozycji zawodowej.


Negocjacje w ZZL - specyfikaartykuły polecane
Zadowolenie pracownikówNegocjacje w ZZL - orientacjeSystem ocenianiaSystem wynagrodzeńProces motywacji (firma produkcyjno-handlowa)Controlling personalnyStrategia personalnaProces zarządzania ścieżkami karierStrategia personalna - rodzaje

Bibliografia

  • Armstrong M. (2011), Zarządzanie zasobami ludzkimi, Wolters Kluwer, Warszawa
  • Dąbrowski P. (1991), Praktyczna teoria negocjacji Sorbog, Warszawa
  • Fisher R., Ury W., Patton B. (2000), Dochodząc do tak - Negocjowanie bez poddawania się, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa
  • Jurkowski R. (2000), Negocjacje zbiorowe. Kiedy, o czym i jak rozmawia pracodawca z przedstawicielstwem pracowników, Difin, Warszawa
  • Kozina A. (2007), Teoria przedsiębiorstwa jako płaszczyzna charakterystyki negocjacji. Zeszyty Naukowe/Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie, (753)
  • Listwan T. (red.) (2004), Zarządzanie kadrami, C.H. Beck, Warszawa
  • Nęcki Z. (2003), Negocjacje w biznesie, Antykwa, Kraków
  • Pocztowski A. (1998), Zarządzanie zasobami ludzkimi. Zarys problematyki i metod, Oficyna Wydawnicza ANTYKWA, Kraków
  • Stabryła A. (1997), Podstawy zarządzania firmą, Antykwa, Kluczbork
  • Stoner J., Wankel C. (1992), Kierowanie, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa
  • Winch A., Winch S. (1998), Techniki sprzedaży i negocjacji, Difin, Warszawa
  • Zbiegień-Maciąg L. (1996), Marketing personalny. Czyli jak zarządzać pracownikami w firmie, Business Press, Warszawa


Autor: Andrzej Kozina, Małgorzata Tyrańska