Negocjacje w ZZL - specyfika: Różnice pomiędzy wersjami

Z Encyklopedia Zarządzania
m (Pozycjonowanie)
m (cleanup bibliografii i rotten links)
 
(Nie pokazano 1 wersji utworzonej przez jednego użytkownika)
Linia 29: Linia 29:
* ustalenie zakresu samodzielności decyzyjnej,
* ustalenie zakresu samodzielności decyzyjnej,
* ustalenie zakresu odpowiedzialności,
* ustalenie zakresu odpowiedzialności,
<google>n</google>


|-
|-
Linia 103: Linia 101:


|}
|}
<google>n</google>


{{infobox5|list1={{i5link|a=[[Zadowolenie pracowników]]}} &mdash; {{i5link|a=[[Negocjacje w ZZL - orientacje]]}} &mdash; {{i5link|a=[[System oceniania]]}} &mdash; {{i5link|a=[[System wynagrodzeń]]}} &mdash; {{i5link|a=[[Proces motywacji (firma produkcyjno-handlowa)]]}} &mdash; {{i5link|a=[[Controlling personalny]]}} &mdash; {{i5link|a=[[Strategia personalna]]}} &mdash; {{i5link|a=[[Proces zarządzania ścieżkami karier]]}} &mdash; {{i5link|a=[[Strategia personalna - rodzaje]]}} }}
{{infobox5|list1={{i5link|a=[[Zadowolenie pracowników]]}} &mdash; {{i5link|a=[[Negocjacje w ZZL - orientacje]]}} &mdash; {{i5link|a=[[System oceniania]]}} &mdash; {{i5link|a=[[System wynagrodzeń]]}} &mdash; {{i5link|a=[[Proces motywacji (firma produkcyjno-handlowa)]]}} &mdash; {{i5link|a=[[Controlling personalny]]}} &mdash; {{i5link|a=[[Strategia personalna]]}} &mdash; {{i5link|a=[[Proces zarządzania ścieżkami karier]]}} &mdash; {{i5link|a=[[Strategia personalna - rodzaje]]}} }}
Linia 111: Linia 111:
* Dąbrowski P. (1991), ''Praktyczna teoria negocjacji'' Sorbog, Warszawa
* Dąbrowski P. (1991), ''Praktyczna teoria negocjacji'' Sorbog, Warszawa
* Fisher R., Ury W., Patton B. (2000), ''Dochodząc do tak - Negocjowanie bez poddawania się'', Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa
* Fisher R., Ury W., Patton B. (2000), ''Dochodząc do tak - Negocjowanie bez poddawania się'', Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa
* Jurkowski R., Negocjacje zbiorowe. Kiedy, o czym i jak rozmawia pracodawca z przedstawicielstwem pracowników, Difin, Warszawa 2000
* Jurkowski R. (2000), ''Negocjacje zbiorowe. Kiedy, o czym i jak rozmawia pracodawca z przedstawicielstwem pracowników'', Difin, Warszawa
* Kozina A. (2007), ''Teoria przedsiębiorstwa jako płaszczyzna charakterystyki negocjacji''. Zeszyty Naukowe/Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie, (753)
* Kozina A. (2007), ''Teoria przedsiębiorstwa jako płaszczyzna charakterystyki negocjacji''. Zeszyty Naukowe/Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie, (753)
* Listwan T. (red.) (2004), ''Zarządzanie kadrami'', C.H. Beck, Warszawa
* Listwan T. (red.) (2004), ''Zarządzanie kadrami'', C.H. Beck, Warszawa

Aktualna wersja na dzień 23:40, 20 lis 2023

L.p.
Funkcje zarządzania zasobami ludzkimi
Zakres negocjacji
Cele zaangażowanych stron
Pracodawcy
Pracowników
1. Rekrutacja

personelu

- poziom kompetencji, - dostosowanie ilości i jakości personelu do zadań firmy, - pozyskanie zatrudnienia,
  • pozyskanie umowy na czas nieokreślony,
  • określenie warunków pracy,
  • ustalenie zakresu obowiązków,
  • ustalenie zakresu samodzielności decyzyjnej,
  • ustalenie zakresu odpowiedzialności,
2. Wynagradzanie pracowników - metody wartościowania pracy, - dostosowanie wysokości wynagrodzeń do wyników finansowych firmy, - maksymalizacja wysokości wynagrodzenia,
  • pozyskanie atrakcyjnych świadczeń rzeczowych,
3. Rozwój

personelu

- ustalenie metod rozwoju personelu,
  • wybór osób skierowanych na szkolenia,
- doskonalenie potencjału pracy zgodnie z celami i możliwościami finansowymi firmy, - podnoszenie poziomu kwalifikacji,
  • rozwój umiejętności,
  • wzrost prestiżu, autorytetu,
  • wzrost samodzielności decyzyjnej;
4. Kształtowanie warunków

i stosunków pracy

- ustalenie form organizacji czasu pracy, - optymalizacja warunków wykonywania pracy,
  • eliminacja konfliktów;
- poprawa materialnych warunków pracy (komfortu),
5. Ocenianie

personelu

- przedmiot oceny (zakres) - ustalenie bieżącej efektywności pracowników, - dostosowanie kryteriów ocen do specyfiki stanowiska pracy,
  • dobór właściwej techniki oceny,
  • uzyskanie pozytywnej oceny, dla możliwości awansu, podwyżki wynagrodzenia,
6. Derekrutacja personelu - ustalenie ilości zwalnianych, pracowników, - optymalizacja stanu i struktury zatrudnienia z punktu widzenia celów i wyników finansowych firmy. - zachowanie statusu pracownika,
  • zachowanie dotychczasowej pozycji zawodowej.


Negocjacje w ZZL - specyfikaartykuły polecane
Zadowolenie pracownikówNegocjacje w ZZL - orientacjeSystem ocenianiaSystem wynagrodzeńProces motywacji (firma produkcyjno-handlowa)Controlling personalnyStrategia personalnaProces zarządzania ścieżkami karierStrategia personalna - rodzaje

Bibliografia

  • Armstrong M. (2011), Zarządzanie zasobami ludzkimi, Wolters Kluwer, Warszawa
  • Dąbrowski P. (1991), Praktyczna teoria negocjacji Sorbog, Warszawa
  • Fisher R., Ury W., Patton B. (2000), Dochodząc do tak - Negocjowanie bez poddawania się, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa
  • Jurkowski R. (2000), Negocjacje zbiorowe. Kiedy, o czym i jak rozmawia pracodawca z przedstawicielstwem pracowników, Difin, Warszawa
  • Kozina A. (2007), Teoria przedsiębiorstwa jako płaszczyzna charakterystyki negocjacji. Zeszyty Naukowe/Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie, (753)
  • Listwan T. (red.) (2004), Zarządzanie kadrami, C.H. Beck, Warszawa
  • Nęcki Z. (2003), Negocjacje w biznesie, Antykwa, Kraków
  • Pocztowski A. (1998), Zarządzanie zasobami ludzkimi. Zarys problematyki i metod, Oficyna Wydawnicza ANTYKWA, Kraków
  • Stabryła A. (1997), Podstawy zarządzania firmą, Antykwa, Kluczbork
  • Stoner J., Wankel C. (1992), Kierowanie, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa
  • Winch A., Winch S. (1998), Techniki sprzedaży i negocjacji, Difin, Warszawa
  • Zbiegień-Maciąg L. (1996), Marketing personalny. Czyli jak zarządzać pracownikami w firmie, Business Press, Warszawa


Autor: Andrzej Kozina, Małgorzata Tyrańska