Negocjacje w ZZL - specyfika: Różnice pomiędzy wersjami
Z Encyklopedia Zarządzania
m (cleanup bibliografii i rotten links) |
m (Infobox5 upgrade) |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
{| border=1 | {| border=1 | ||
| <center>'''L.p.'''</center> | | <center>'''L.p.'''</center> | ||
Linia 117: | Linia 102: | ||
|} | |} | ||
{{infobox5|list1={{i5link|a=[[Zadowolenie pracowników]]}} — {{i5link|a=[[Negocjacje w ZZL - orientacje]]}} — {{i5link|a=[[System oceniania]]}} — {{i5link|a=[[System wynagrodzeń]]}} — {{i5link|a=[[Proces motywacji (firma produkcyjno-handlowa)]]}} — {{i5link|a=[[Controlling personalny]]}} — {{i5link|a=[[Strategia personalna]]}} — {{i5link|a=[[Proces zarządzania ścieżkami karier]]}} — {{i5link|a=[[Strategia personalna - rodzaje]]}} }} | |||
==Bibliografia== | ==Bibliografia== |
Wersja z 21:56, 17 lis 2023
| ||||||||
1. | Rekrutacja
personelu |
- poziom kompetencji, | - dostosowanie ilości i jakości personelu do zadań firmy, | - pozyskanie zatrudnienia,
| ||||
2. | Wynagradzanie pracowników | - metody wartościowania pracy,
|
- dostosowanie wysokości wynagrodzeń do wyników finansowych firmy,
|
- maksymalizacja wysokości wynagrodzenia,
| ||||
3. | Rozwój
personelu |
- ustalenie metod rozwoju personelu,
|
- doskonalenie potencjału pracy zgodnie z celami i możliwościami finansowymi firmy, | - podnoszenie poziomu kwalifikacji,
| ||||
4. | Kształtowanie warunków
i stosunków pracy |
- ustalenie form organizacji czasu pracy,
|
- optymalizacja warunków wykonywania pracy,
|
- poprawa materialnych warunków pracy (komfortu),
| ||||
5. | Ocenianie
personelu |
- przedmiot oceny (zakres)
|
- ustalenie bieżącej efektywności pracowników,
|
- dostosowanie kryteriów ocen do specyfiki stanowiska pracy, | ||||
6. | Derekrutacja personelu | - ustalenie ilości zwalnianych, pracowników,
|
- optymalizacja stanu i struktury zatrudnienia z punktu widzenia celów i wyników finansowych firmy. | - zachowanie statusu pracownika,
|
Negocjacje w ZZL - specyfika — artykuły polecane |
Zadowolenie pracowników — Negocjacje w ZZL - orientacje — System oceniania — System wynagrodzeń — Proces motywacji (firma produkcyjno-handlowa) — Controlling personalny — Strategia personalna — Proces zarządzania ścieżkami karier — Strategia personalna - rodzaje |
Bibliografia
- Armstrong M. (2011), Zarządzanie zasobami ludzkimi, Wolters Kluwer, Warszawa
- Dąbrowski P. (1991), Praktyczna teoria negocjacji Sorbog, Warszawa
- Fisher R., Ury W., Patton B. (2000), Dochodząc do tak - Negocjowanie bez poddawania się, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa
- Jurkowski R., Negocjacje zbiorowe. Kiedy, o czym i jak rozmawia pracodawca z przedstawicielstwem pracowników, Difin, Warszawa 2000
- Kozina A. (2007), Teoria przedsiębiorstwa jako płaszczyzna charakterystyki negocjacji. Zeszyty Naukowe/Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie, (753)
- Listwan T. (red.) (2004), Zarządzanie kadrami, C.H. Beck, Warszawa
- Nęcki Z. (2003), Negocjacje w biznesie, Antykwa, Kraków
- Pocztowski A. (1998), Zarządzanie zasobami ludzkimi. Zarys problematyki i metod, Oficyna Wydawnicza ANTYKWA, Kraków
- Stabryła A. (1997), Podstawy zarządzania firmą, Antykwa, Kluczbork
- Stoner J., Wankel C. (1992), Kierowanie, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa
- Winch A., Winch S. (1998), Techniki sprzedaży i negocjacji, Difin, Warszawa
- Zbiegień-Maciąg L. (1996), Marketing personalny. Czyli jak zarządzać pracownikami w firmie, Business Press, Warszawa
Autor: Andrzej Kozina, Małgorzata Tyrańska