Negocjacje w ZZL - specyfika: Różnice pomiędzy wersjami

Z Encyklopedia Zarządzania
m (cleanup bibliografii i rotten links)
m (cleanup bibliografii i rotten links)
Linia 128: Linia 128:
* Nęcki Z., Negocjacje w biznesie, Antykwa, Kraków 2003
* Nęcki Z., Negocjacje w biznesie, Antykwa, Kraków 2003
* Pocztowski A. (1998), ''Zarządzanie zasobami ludzkimi. Zarys problematyki i metod.'', Oficyna Wydawnicza ANTYKWA, Kraków
* Pocztowski A. (1998), ''Zarządzanie zasobami ludzkimi. Zarys problematyki i metod.'', Oficyna Wydawnicza ANTYKWA, Kraków
* Stabryła A., Podstawy zarządzanie firmą. Modele, metody, praktyka, Antykwa, Kraków - Kluczbork, 1997
* Stabryła A. (1997), ''Podstawy zarządzania firmą'', Antykwa, Kluczbork
* Stoner J.A.F., Wankel Ch., Kierowanie, PWE, Warszawa 1992
* Stoner J.A.F., Wankel Ch., Kierowanie, PWE, Warszawa 1992
* Winch A., Winch S., Techniki sprzedaży i negocjacji, Diffin, Warszawa 1998
* Winch A., Winch S., Techniki sprzedaży i negocjacji, Diffin, Warszawa 1998

Wersja z 18:04, 3 lis 2023

Negocjacje w ZZL - specyfika
Polecane artykuły
L.p.
Funkcje zarządzania zasobami ludzkimi
Zakres negocjacji
Cele zaangażowanych stron
Pracodawcy
Pracowników
1. Rekrutacja

personelu

- poziom kompetencji, - dostosowanie ilości i jakości personelu do zadań firmy, - pozyskanie zatrudnienia,
  • pozyskanie umowy na czas nieokreślony,
  • określenie warunków pracy,
  • ustalenie zakresu obowiązków,
  • ustalenie zakresu samodzielności decyzyjnej,
  • ustalenie zakresu odpowiedzialności,
2. Wynagradzanie pracowników - metody wartościowania pracy, - dostosowanie wysokości wynagrodzeń do wyników finansowych firmy, - maksymalizacja wysokości wynagrodzenia,
  • pozyskanie atrakcyjnych świadczeń rzeczowych,
3. Rozwój

personelu

- ustalenie metod rozwoju personelu,
  • wybór osób skierowanych na szkolenia,
- doskonalenie potencjału pracy zgodnie z celami i możliwościami finansowymi firmy, - podnoszenie poziomu kwalifikacji,
  • rozwój umiejętności,
  • wzrost prestiżu, autorytetu,
  • wzrost samodzielności decyzyjnej;
4. Kształtowanie warunków

i stosunków pracy

- ustalenie form organizacji czasu pracy, - optymalizacja warunków wykonywania pracy,
  • eliminacja konfliktów;
- poprawa materialnych warunków pracy (komfortu),
5. Ocenianie

personelu

- przedmiot oceny (zakres) - ustalenie bieżącej efektywności pracowników, - dostosowanie kryteriów ocen do specyfiki stanowiska pracy,
  • dobór właściwej techniki oceny,
  • uzyskanie pozytywnej oceny, dla możliwości awansu, podwyżki wynagrodzenia,
6. Derekrutacja personelu - ustalenie ilości zwalnianych, pracowników, - optymalizacja stanu i struktury zatrudnienia z punktu widzenia celów i wyników finansowych firmy. - zachowanie statusu pracownika,
  • zachowanie dotychczasowej pozycji zawodowej.

Bibliografia

  • Armstrong M., Zarządzanie zasobami ludzkimi, Dom Wydawniczy ABC, Kraków 2000
  • Dąbrowski P.J., Praktyczna teoria negocjacji, Sorbog, Warszawa 1991
  • Fisher R., Ury W., Patton B., Dochodząc do TAK. Negocjowanie bez poddawania się, PWE, Warszawa 2000
  • Jurkowski R., Negocjacje zbiorowe. Kiedy, o czym i jak rozmawia pracodawca z przedstawicielstwem pracowników, Difin, Warszawa 2000
  • Kozina, A. (2007). Teoria przedsiębiorstwa jako płaszczyzna charakterystyki negocjacji. Zeszyty Naukowe/Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie, (753), 63-80
  • Listwan T., Zarządzanie kadrami, C.H. Beck, Warszawa 2002
  • Nęcki Z., Negocjacje w biznesie, Antykwa, Kraków 2003
  • Pocztowski A. (1998), Zarządzanie zasobami ludzkimi. Zarys problematyki i metod., Oficyna Wydawnicza ANTYKWA, Kraków
  • Stabryła A. (1997), Podstawy zarządzania firmą, Antykwa, Kluczbork
  • Stoner J.A.F., Wankel Ch., Kierowanie, PWE, Warszawa 1992
  • Winch A., Winch S., Techniki sprzedaży i negocjacji, Diffin, Warszawa 1998
  • Zbiegień-Maciąg L., Marketing personalny. Czyli jak zarządzać pracownikami w firmie, Business Press, Warszawa 1996


Autor: Andrzej Kozina, Małgorzata Tyrańska