Sklep internetowy: Różnice pomiędzy wersjami

Z Encyklopedia Zarządzania
m (Dodanie MetaData Description)
m (cleanup bibliografii i rotten links)
 
(Nie pokazano 14 wersji utworzonych przez 2 użytkowników)
Linia 1: Linia 1:
{{infobox4
|list1=
<ul>
<li>[[Handel elektroniczny]]</li>
<li>[[Internet mobilny]]</li>
<li>[[Kryteria wyboru formy sprzedaży internetowej]]</li>
<li>[[Modele sprzedaży w internecie]]</li>
<li>[[C2B]]</li>
<li>[[Abonament]]</li>
<li>[[B2B]]</li>
<li>[[Extranet]]</li>
<li>[[Dropshipping]]</li>
</ul>
}}
'''Sklep internetowy''' jest aplikacją informatyczną pozwalającą na [[sprzedaż]] [[towar]]ów z wykorzystaniem sieci [[internet]]. Firmy hostingowe często posiadają własne, autorskie rozwiązania, na rynku dostępne są też płatne aplikacje, za pomocą których szybko i łatwo można uruchomić sprzedaż w Internecie. Rozwiązania takie mają jednak wadę - wymagają już na początku nakładu finansowego, niezbędnego na zakup takiego oprogramowania. To może skutecznie odstraszyć nowych e-przedsiębiorców, którzy w razie niepowodzenia zostają z zakupioną aplikacją, która do niczego już im nie jest potrzebna.
'''Sklep internetowy''' jest aplikacją informatyczną pozwalającą na [[sprzedaż]] [[towar]]ów z wykorzystaniem sieci [[internet]]. Firmy hostingowe często posiadają własne, autorskie rozwiązania, na rynku dostępne są też płatne aplikacje, za pomocą których szybko i łatwo można uruchomić sprzedaż w Internecie. Rozwiązania takie mają jednak wadę - wymagają już na początku nakładu finansowego, niezbędnego na zakup takiego oprogramowania. To może skutecznie odstraszyć nowych e-przedsiębiorców, którzy w razie niepowodzenia zostają z zakupioną aplikacją, która do niczego już im nie jest potrzebna.


Nowoczesne sklepy internetowe, z których korzystamy obecnie istnieją dzięki stale rozwijanej sieci [[Internet]]. [[Rozwój]] oferowanych usług e-commerce jest zależny od postępu technicznego determinującego jego możliwości i ograniczenia, te zaś zależą od sytuacji politycznej, gospodarczej i kulturowej. Zasady rządzące rynkiem sklepów internetowych są analogiczne do zasad z rynków tradycyjnego handlu jak [[popyt]] i [[podaż]], czynniki mikro i makroekonomiczne. Sklepy internetowe dodatkowo wspiera [[pakiet]] zalety specyficzne dla środowiska internetowego takich jak dostęp do szerokiego grona odbiorców na całym świecie, możliwość zwrotu zakupionych [[towarów]], tym samym [[odstąpienie od umowy]] bez podawania przyczyny zmiany decyzji zakupowej. Dotyczy to zakupów na odległość od zarejestrowanych firm, jednak pozwala na większą swobodę podejmowania decyzji i zmniejsza [[ryzyko]] zakupu, który po weryfikacji organoleptycznej nie spełni naszych wymagań. Wobec czego sklepy internetowe zwiększają wygodę i bezpieczeństwo zakupów.
Nowoczesne sklepy internetowe, z których korzystamy obecnie istnieją dzięki stale rozwijanej sieci [[Internet]]. [[Rozwój]] oferowanych usług e-commerce jest zależny od postępu technicznego determinującego jego możliwości i ograniczenia, te zaś zależą od sytuacji politycznej, gospodarczej i kulturowej. Zasady rządzące rynkiem sklepów internetowych są analogiczne do zasad z rynków tradycyjnego handlu jak [[popyt]] i [[podaż]], czynniki mikro i makroekonomiczne. Sklepy internetowe dodatkowo wspiera [[pakiet]] zalety specyficzne dla środowiska internetowego takich jak dostęp do szerokiego grona odbiorców na całym świecie, możliwość zwrotu zakupionych [[towarów]], tym samym [[odstąpienie od umowy]] bez podawania przyczyny zmiany decyzji zakupowej. Dotyczy to zakupów na odległość od zarejestrowanych firm, jednak pozwala na większą swobodę podejmowania decyzji i zmniejsza [[ryzyko]] zakupu, który po weryfikacji organoleptycznej nie spełni naszych wymagań. Wobec czego sklepy internetowe zwiększają wygodę i bezpieczeństwo zakupów.


==TL;DR==
==TL;DR==
Linia 27: Linia 9:
Standardowy wygląd sklepu internetowego to nagłówek, trzykolumnowe centrum i stopka, choć spotyka się sklepy odbiegające od tego schematu. Podstawowa wersja programu zawiera mechanizmy prezentacji towaru, [[system]] logowania [[klient]]ów, system recenzji, informowanie o produktach, newsletters, system prezentacji nowości, moduł promocji. Panel administracyjny pozwala dodawać [[towary]], obsługiwać zamówienia, konfigurować sklep. Oprogramowanie obsługuje wiele języków, wiele walut - potrafi się między nimi przełączać i przeliczać wartości.
Standardowy wygląd sklepu internetowego to nagłówek, trzykolumnowe centrum i stopka, choć spotyka się sklepy odbiegające od tego schematu. Podstawowa wersja programu zawiera mechanizmy prezentacji towaru, [[system]] logowania [[klient]]ów, system recenzji, informowanie o produktach, newsletters, system prezentacji nowości, moduł promocji. Panel administracyjny pozwala dodawać [[towary]], obsługiwać zamówienia, konfigurować sklep. Oprogramowanie obsługuje wiele języków, wiele walut - potrafi się między nimi przełączać i przeliczać wartości.


<google>n</google>


==Kategorie sklepu internetowego==
==Kategorie sklepu internetowego==
Dowolna ilość kategorii i podkategorii. Automatycznie tworzona drzewiasta struktura ułatwia poruszanie się po sklepie, a jeśli administrator dodał również opis kategorii wyświetlana jest strona z dołączonym opisem.
Dowolna ilość kategorii i podkategorii. Automatycznie tworzona drzewiasta struktura ułatwia poruszanie się po sklepie, a jeśli administrator dodał również opis kategorii wyświetlana jest strona z dołączonym opisem.
 
<google>ban728t</google>


Przykładowe kategorie:
Przykładowe kategorie:
Linia 44: Linia 24:


==Możliwości zastosowania w firmie==
==Możliwości zastosowania w firmie==
Korzyści z prowadzenia sprzedaży przez sklep internetowy:
Korzyści z prowadzenia sprzedaży przez sklep internetowy:
* rozszerzenie tradycyjnej działalności handlowej o sprzedaż elektroniczną
* rozszerzenie tradycyjnej działalności handlowej o sprzedaż elektroniczną
* obniżenie [[koszt]]ów działalności operacyjnej
* obniżenie [[koszt]]ów działalności operacyjnej
Linia 52: Linia 30:
* dostęp dla klientów z rejonów z siecią internet i możliwością dostawy
* dostęp dla klientów z rejonów z siecią internet i możliwością dostawy


 
==Sklepy internetowe w Polsce==
== Sklepy internetowe w Polsce==
Wzrost ilości sklepów internetowych w Polsce przypadł szczególnie na okres 2010 roku, kiedy ich liczba sięgnęła 10 000. Dwa lata później, w roku 2012 zarejestrowano ich 12 000 co stanowiło o dynamice rozwoju e-handlu o 438,7% w stosunku do roku 2006 z 2 000 zarejestrowanych sklepów. Wysoki współczynnik wzrostu świadczy o popularności handlu elektronicznego i został osiągnięty pomimo kryzysu gospodarczego.
Wzrost ilości sklepów internetowych w Polsce przypadł szczególnie na okres 2010 roku, kiedy ich liczba sięgnęła 10 000. Dwa lata później, w roku 2012 zarejestrowano ich 12 000 co stanowiło o dynamice rozwoju e-handlu o 438,7% w stosunku do roku 2006 z 2 000 zarejestrowanych sklepów. Wysoki współczynnik wzrostu świadczy o popularności handlu elektronicznego i został osiągnięty pomimo kryzysu gospodarczego.  


W 2017 roku wykonanych zostało przez internautów z Polski aż 54% zakupów. W roku 2016 było to 50%.
W 2017 roku wykonanych zostało przez internautów z Polski aż 54% zakupów. W roku 2016 było to 50%.
43% kupujących w sieci w 2016 roku określało zakupy za ryzykowne, w 2017 roku odsetek spadł do poziomu 38%.
43% kupujących w sieci w 2016 roku określało zakupy za ryzykowne, w 2017 roku odsetek spadł do poziomu 38%.


Ciekawsze statystyki z 2017 roku:  
Ciekawsze statystyki z 2017 roku:
* 82% internautów określiło zakupy w sieci jako zachęcające przez całodobową [[dostępność]]
* 82% internautów określiło zakupy w sieci jako zachęcające przez całodobową [[dostępność]]
* 41% internautów uznaje zakupy w sieci za łatwe i przyjemne
* 41% internautów uznaje zakupy w sieci za łatwe i przyjemne
Linia 65: Linia 42:
* 33% za tańsze niż w sklepach stacjonarnych
* 33% za tańsze niż w sklepach stacjonarnych
* 39% szybsze niż zakupy stacjonarne
* 39% szybsze niż zakupy stacjonarne


Popularność sklepów internetowych również wzrosła naturalnie z czasem kiedy Polacy przekonali się do zakupów w sieci jako bezpiecznej i wygodnej formy nabywania dóbr. Dla 25% e-konsumentów największą zaletą jest [[oszczędność]] czasu, brak konieczności wychodzenia z domu i dostępność oferty w ciągu całej doby.
Popularność sklepów internetowych również wzrosła naturalnie z czasem kiedy Polacy przekonali się do zakupów w sieci jako bezpiecznej i wygodnej formy nabywania dóbr. Dla 25% e-konsumentów największą zaletą jest [[oszczędność]] czasu, brak konieczności wychodzenia z domu i dostępność oferty w ciągu całej doby.


Największą popularnością w Polsce cieszą się porównywarki cenowe, serwisy aukcyjne oraz serwisy z opiniami konsumentów. Wśród kategorii produktowych dominują multimedia, sprzęt RTV i AGD oraz komputerowy.  
Największą popularnością w Polsce cieszą się porównywarki cenowe, serwisy aukcyjne oraz serwisy z opiniami konsumentów. Wśród kategorii produktowych dominują multimedia, sprzęt RTV i AGD oraz komputerowy.
E-[[konsument]] przy zakupach w internecie kieruje się zasadami zakupów opartymi o klasyczne znane ze sklepów stacjonarnych jak wybór, [[cena]], dostępność produktu i przyzwyczajenie do marki. Ale także dodatkowymi, które oferują e-sklepy.
E-[[konsument]] przy zakupach w internecie kieruje się zasadami zakupów opartymi o klasyczne znane ze sklepów stacjonarnych jak wybór, [[cena]], dostępność produktu i przyzwyczajenie do marki. Ale także dodatkowymi, które oferują e-sklepy.


Zasady kierujące zakupami w sklepach internetowych:
Zasady kierujące zakupami w sklepach internetowych:
* [[Potrzeba]] zakupów (okazjonalne [[potrzeby]] jak urodziny, wesela, komunie. Impuls zakupu pod wpływem emocji w danej chwili)
* [[Zapotrzebowanie]] na produkt ([[wizja]] jego wykorzystania, potrzeba użytkowa)
* Opinie o produkcie (zaczerpnięte z informacji w sieci oraz znajomych)
* Czas realizacji zamówienia (miejsce i czas wysyłki)
* Obsługa Klienta (możliwość pozyskania dodatkowych informacji lub spersonalizowania towaru na potrzeby klienta)


* [[Potrzeba]] zakupów (okazjonalne [[potrzeby]] jak urodziny, wesela, komunie. Impuls zakupu pod wpływem emocji w danej chwili)
{{infobox5|list1={{i5link|a=[[Handel elektroniczny]]}} &mdash; {{i5link|a=[[Internet mobilny]]}} &mdash; {{i5link|a=[[Kryteria wyboru formy sprzedaży internetowej]]}} &mdash; {{i5link|a=[[Modele sprzedaży w internecie]]}} &mdash; {{i5link|a=[[C2B]]}} &mdash; {{i5link|a=[[Abonament]]}} &mdash; {{i5link|a=[[B2B]]}} &mdash; {{i5link|a=[[Extranet]]}} &mdash; {{i5link|a=[[Dropshipping]]}} }}
* [[Zapotrzebowanie]] na produkt ([[wizja]] jego wykorzystania, potrzeba użytkowa)
* Opinie o produkcie (zaczerpnięte z informacji w sieci oraz znajomych)
* Czas realizacji zamówienia (miejsce i czas wysyłki)
* Obsługa Klienta (możliwość pozyskania dodatkowych informacji lub spersonalizowania towaru na potrzeby klienta)


==Bibliografia==
==Bibliografia==
 
<noautolinks>
* Chodak G., Prałat E., Latus Ł. (2015). ''[https://www.researchgate.net/publication/277220915_Analiza_dystrybucji_w_sklepach_internetowych Analiza dystrybucji w sklepach internetowych]''. Wydawca: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne SA
* Chodak G., Prałat E., Latus Ł. (2015), ''Analiza dystrybucji w sklepach internetowych'', Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne SA
 
* Czupryna-Nowak A. (2013), ''[https://yadda.icm.edu.pl/yadda/element/bwmeta1.element.baztech-0d372f68-aad6-4a5c-a2b7-48e33e947a8c/c/Czupryna_ZNOiZ_64_2013.pdf Koszty założenia oraz działalności sklepu internetowego]'', Zeszyty Naukowe Politechniki Śląskiej, Nr kol. 1894
* Kyciak W., Przeliorz K. (2012). ''Jak założyć skuteczny i dochodowy sklep internetowy''. Wydawnictwo Helion
* Feldy M. (2012), ''Sklepy internetowe: Jak złapać w sieci e-konsumentki i e-konsumentów'', Wolters Kluwer, Warszawa
 
* Jaciow M. (2013), ''[https://yadda.icm.edu.pl/yadda/element/bwmeta1.element.desklight-69fdb2be-343a-47ac-97aa-d7b2e055e00e/c/8_M.Jaciow_Polskie_sklepy_internetowe....pdf Polskie sklepy internetowe na rynku Europejskim]'', Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
* Konopielko Ł.,  Wołoszyn M., Wytrębowicz J. (2016). ''[https://www.lazarski.pl/fileadmin/user_upload/oficyna/ksiazki/Handel_elektroniczny._Ewolucja_i_09perspektywy__1_.pdf Handel elektroniczny. Ewolucja i perspektywy]''.Wydawca: Oficyna Wydawnicza Uczelni Łazarskiego
* Konopielko Ł., Wołoszyn M., Wytrębowicz J. (2016), ''Handel elektroniczny. Ewolucja i perspektywy'', Wydawca: Oficyna Wydawnicza Uczelni Łazarskiego
 
* Kyciak W., Przeliorz K. (2006), ''Jak założyć skuteczny i dochodowy sklep internetowy'', Wydawnictwo Helion, Gliwice
* Czupryna-Nowak A. (2013). ''[https://yadda.icm.edu.pl/baztech/element/bwmeta1.element.baztech-0d372f68-aad6-4a5c-a2b7-48e33e947a8c/c/Czupryna_ZNOiZ_64_2013.pdf Koszty założenia oraz działalności sklepu internetowego]''. "Zeszyty naukowe Politechniki Śląskiej", Seria: ORGANIZACJA I ZARZĄDZANIE z. 64
</noautolinks>
 
* Gemius Polska. (2017). ''[https://www.gemius.pl/wszystkie-artykuly-aktualnosci/najnowsze-dane-o-polskim-e-commerce-juz-dostepne.html Najnowsze dane o polskim e-commerce już dostępne'']. Gemius Polska
 
* Jaciow M. (2013). ''[http://yadda.icm.edu.pl/yadda/element/bwmeta1.element.desklight-69fdb2be-343a-47ac-97aa-d7b2e055e00e/c/8_M.Jaciow_Polskie_sklepy_internetowe....pdf Polskie sklepy internetowe na rynku Europejskim]''. Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach  
 
* Feldy M. (2012). ''Sklepy internetowe. Jak złapać w sieci e-konsumentki i e-konsumentów''. Wydawnictwo Kluwer SA Wolters


{{a|[[Krzysztof Woźniak]], Grzegorz Jaworek}}
{{a|[[Krzysztof Woźniak]], Grzegorz Jaworek}}
[[Kategoria:Ebiznes]]
[[Kategoria:Ebiznes]]
<!--[[en:Internet Shop]]-->


{{#metamaster:description|Sklep internetowy - wygodne i bezpieczne zakupy online. Duży wybór produktów i dostęp do klientów z całego świata. Alternatywa dla tradycyjnego handlu.}}
{{#metamaster:description|Sklep internetowy - wygodne i bezpieczne zakupy online. Duży wybór produktów i dostęp do klientów z całego świata. Alternatywa dla tradycyjnego handlu.}}

Aktualna wersja na dzień 23:54, 14 sty 2024

Sklep internetowy jest aplikacją informatyczną pozwalającą na sprzedaż towarów z wykorzystaniem sieci internet. Firmy hostingowe często posiadają własne, autorskie rozwiązania, na rynku dostępne są też płatne aplikacje, za pomocą których szybko i łatwo można uruchomić sprzedaż w Internecie. Rozwiązania takie mają jednak wadę - wymagają już na początku nakładu finansowego, niezbędnego na zakup takiego oprogramowania. To może skutecznie odstraszyć nowych e-przedsiębiorców, którzy w razie niepowodzenia zostają z zakupioną aplikacją, która do niczego już im nie jest potrzebna.

Nowoczesne sklepy internetowe, z których korzystamy obecnie istnieją dzięki stale rozwijanej sieci Internet. Rozwój oferowanych usług e-commerce jest zależny od postępu technicznego determinującego jego możliwości i ograniczenia, te zaś zależą od sytuacji politycznej, gospodarczej i kulturowej. Zasady rządzące rynkiem sklepów internetowych są analogiczne do zasad z rynków tradycyjnego handlu jak popyt i podaż, czynniki mikro i makroekonomiczne. Sklepy internetowe dodatkowo wspiera pakiet zalety specyficzne dla środowiska internetowego takich jak dostęp do szerokiego grona odbiorców na całym świecie, możliwość zwrotu zakupionych towarów, tym samym odstąpienie od umowy bez podawania przyczyny zmiany decyzji zakupowej. Dotyczy to zakupów na odległość od zarejestrowanych firm, jednak pozwala na większą swobodę podejmowania decyzji i zmniejsza ryzyko zakupu, który po weryfikacji organoleptycznej nie spełni naszych wymagań. Wobec czego sklepy internetowe zwiększają wygodę i bezpieczeństwo zakupów.

TL;DR

Artykuł przedstawia informacje na temat sklepów internetowych. Omawia elementy sklepu internetowego, takie jak kategorie i możliwości zastosowania w firmie. Podkreśla korzyści prowadzenia sprzedaży przez internet, takie jak rozszerzenie tradycyjnej działalności handlowej, obniżenie kosztów oraz pozyskanie nowych klientów. Przedstawia również statystyki dotyczące popularności sklepów internetowych w Polsce, wskazując na rosnącą dynamikę rozwoju e-handlu. Wskazuje na zalety zakupów w sieci, takie jak oszczędność czasu, łatwość i wygoda, oraz podkreśla, że polscy konsumenci coraz bardziej przekonują się do tego rodzaju zakupów. Wskazuje również na popularne kategorie produktowe oraz zasady kierujące zakupami w sklepach internetowych.

Elementy sklepu internetowego

Standardowy wygląd sklepu internetowego to nagłówek, trzykolumnowe centrum i stopka, choć spotyka się sklepy odbiegające od tego schematu. Podstawowa wersja programu zawiera mechanizmy prezentacji towaru, system logowania klientów, system recenzji, informowanie o produktach, newsletters, system prezentacji nowości, moduł promocji. Panel administracyjny pozwala dodawać towary, obsługiwać zamówienia, konfigurować sklep. Oprogramowanie obsługuje wiele języków, wiele walut - potrafi się między nimi przełączać i przeliczać wartości.

Kategorie sklepu internetowego

Dowolna ilość kategorii i podkategorii. Automatycznie tworzona drzewiasta struktura ułatwia poruszanie się po sklepie, a jeśli administrator dodał również opis kategorii wyświetlana jest strona z dołączonym opisem.

Przykładowe kategorie:

  1. Bestsellery - Najlepiej sprzedające się produkty listowane są w bloku bestsellery. Dzięki temu serwis zyskuje na dynamice a klient jest informowany o najlepiej sprzedających się.
  2. Nowości - Nowości wyświetlane są losowo w bloku nowości. Ciągła rotacja produktów zwiększa prawdopodobieństwo zainteresowania się tematem "nowości".
  3. Promocje - Produkty przecenione lub te w preferencyjnych cenach wyświetlane są losowo w bloku promocje.
  4. Producent - Wyświetlana lista producentów umożliwia "szybki skok" do odznaczonego na niej producenta i listy produktów tego producenta.
  5. Koszyk - Wyświetla informacje dotyczące zawartości koszyka oraz odsyła do strony z opisem zawartości.
  6. Informacje - Blok zawierający, dodane przez administratora, dowolne informacje np.: O firmie...
  7. Opinie - Listuje losowo wybrane opinie o produktach.

Możliwości zastosowania w firmie

Korzyści z prowadzenia sprzedaży przez sklep internetowy:

  • rozszerzenie tradycyjnej działalności handlowej o sprzedaż elektroniczną
  • obniżenie kosztów działalności operacyjnej
  • pozyskanie nowych klientów drogą elektroniczną
  • dostęp dla klientów z rejonów z siecią internet i możliwością dostawy

Sklepy internetowe w Polsce

Wzrost ilości sklepów internetowych w Polsce przypadł szczególnie na okres 2010 roku, kiedy ich liczba sięgnęła 10 000. Dwa lata później, w roku 2012 zarejestrowano ich 12 000 co stanowiło o dynamice rozwoju e-handlu o 438,7% w stosunku do roku 2006 z 2 000 zarejestrowanych sklepów. Wysoki współczynnik wzrostu świadczy o popularności handlu elektronicznego i został osiągnięty pomimo kryzysu gospodarczego.

W 2017 roku wykonanych zostało przez internautów z Polski aż 54% zakupów. W roku 2016 było to 50%. 43% kupujących w sieci w 2016 roku określało zakupy za ryzykowne, w 2017 roku odsetek spadł do poziomu 38%.

Ciekawsze statystyki z 2017 roku:

  • 82% internautów określiło zakupy w sieci jako zachęcające przez całodobową dostępność
  • 41% internautów uznaje zakupy w sieci za łatwe i przyjemne
  • 44% uznaje je za wygodne
  • 33% za tańsze niż w sklepach stacjonarnych
  • 39% szybsze niż zakupy stacjonarne

Popularność sklepów internetowych również wzrosła naturalnie z czasem kiedy Polacy przekonali się do zakupów w sieci jako bezpiecznej i wygodnej formy nabywania dóbr. Dla 25% e-konsumentów największą zaletą jest oszczędność czasu, brak konieczności wychodzenia z domu i dostępność oferty w ciągu całej doby.

Największą popularnością w Polsce cieszą się porównywarki cenowe, serwisy aukcyjne oraz serwisy z opiniami konsumentów. Wśród kategorii produktowych dominują multimedia, sprzęt RTV i AGD oraz komputerowy. E-konsument przy zakupach w internecie kieruje się zasadami zakupów opartymi o klasyczne znane ze sklepów stacjonarnych jak wybór, cena, dostępność produktu i przyzwyczajenie do marki. Ale także dodatkowymi, które oferują e-sklepy.

Zasady kierujące zakupami w sklepach internetowych:

  • Potrzeba zakupów (okazjonalne potrzeby jak urodziny, wesela, komunie. Impuls zakupu pod wpływem emocji w danej chwili)
  • Zapotrzebowanie na produkt (wizja jego wykorzystania, potrzeba użytkowa)
  • Opinie o produkcie (zaczerpnięte z informacji w sieci oraz znajomych)
  • Czas realizacji zamówienia (miejsce i czas wysyłki)
  • Obsługa Klienta (możliwość pozyskania dodatkowych informacji lub spersonalizowania towaru na potrzeby klienta)


Sklep internetowyartykuły polecane
Handel elektronicznyInternet mobilnyKryteria wyboru formy sprzedaży internetowejModele sprzedaży w internecieC2BAbonamentB2BExtranetDropshipping

Bibliografia

  • Chodak G., Prałat E., Latus Ł. (2015), Analiza dystrybucji w sklepach internetowych, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne SA
  • Czupryna-Nowak A. (2013), Koszty założenia oraz działalności sklepu internetowego, Zeszyty Naukowe Politechniki Śląskiej, Nr kol. 1894
  • Feldy M. (2012), Sklepy internetowe: Jak złapać w sieci e-konsumentki i e-konsumentów, Wolters Kluwer, Warszawa
  • Jaciow M. (2013), Polskie sklepy internetowe na rynku Europejskim, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
  • Konopielko Ł., Wołoszyn M., Wytrębowicz J. (2016), Handel elektroniczny. Ewolucja i perspektywy, Wydawca: Oficyna Wydawnicza Uczelni Łazarskiego
  • Kyciak W., Przeliorz K. (2006), Jak założyć skuteczny i dochodowy sklep internetowy, Wydawnictwo Helion, Gliwice


Autor: Krzysztof Woźniak, Grzegorz Jaworek