Cechy informacji strategicznej

Cechy informacji strategicznej
Polecane artykuły


Zakres

Stopień agregacji

  • wysoki,
  • informacje przedstawione w skondensowanej formie raportów,
  • szerokie wykorzystanie wskaźników i formuł matematycznych.

Horyzont czasu

  • dotyczą przede wszystkim przyszłości,
  • dominują długoterminowe prognozy (dotyczące otoczenia i stanu przedsiębiorstwa),
  • analiza danych historycznych obejmuje swym horyzontem długie okresy działalności firmy.

Postać sygnału

  • informacja jest wynikiem analizy złożonych związków przyczynowo-skutkowych,
  • duża rola tak zwanych: słabych sygnałów

Związek z teraźniejszością

  • minimalny,
  • dominują informacje prognostyczne,
  • informacje diagnostyczne występują w mniejszym stopniu.

Dokładność

  • uogólnienia,
  • informacje szacunkowe, przybliżone, zagregowane.

Źródła

Sposób opisu zjawisk

  • w dużym stopniu odzwierciedlające zjawiska jakościowe,
  • informacje ilościowe i jakościowe,
  • dużą rolę odgrywa graficzna prezentacja informacji formie wykresów, map, itp.

Stopień ustrukturalizowania

  • niewielki,
  • informacje w dużej mierze nieustrukturalizowane,
  • małe możliwości formalizacji i automatyzacji procedur podejmowania decyzji i przetwarzania informacji.

Częstotliwość

  • okresowe raporty,
  • cykle miesięczne, kwartalne
  • w odpowiedzi na zmiany na rynku

Bibliografia

Autor: Krzysztof Woźniak