Primavera: Różnice pomiędzy wersjami

Z Encyklopedia Zarządzania
m (Dodanie MetaData Description)
m (cleanup bibliografii i rotten links)
Linia 14: Linia 14:
}}
}}


 
'''Primavera''' – szeroki, wielosegmentowy [[system]] pomagający w zarządzaniu bardzo złożonymi przedsięwzięciami. Występuje w angielskiej wersji językowej. Primavera istnieje od 1983r. W 2008r. [[Przedsiębiorstwo]] Primavera System Inc. Razem z narzędziem Primavera Risk przejęto przez [[koncern]] Oracle. Na tę chwilę system Primavera cieszy się wciąż niemalejącą popularnością, a jego [[dystrybucja]] przebiega pod nazwą Oracle's Primavera Risk Analisys. Funkcje narzędzia Primavera pozwalają na oszacowanie ryzyka i ocenę korzyści związanych z przedsięwzięciem. Primavera daje możliwość zanalizowania alternatywnych strategii i złagodzenia negatywnych rezultatów ryzyka.
 
'''Primavera''' – szeroki, wielosegmentowy [[system]] pomagający w zarządzaniu bardzo złożonymi przedsięwzięciami. Występuje w angielskiej wersji językowej. Primavera istnieje od 1983r. W 2008r. [[Przedsiębiorstwo]] Primavera System Inc. Razem z narzędziem Primavera Risk przejęto przez [[koncern]] Oracle. Na tę chwilę system Primavera cieszy się wciąż niemalejącą popularnością, a jego [[dystrybucja]] przebiega pod nazwą Oracle's Primavera Risk Analisys. Funkcje narzędzia Primavera pozwalają na oszacowanie ryzyka i ocenę korzyści związanych z przedsięwzięciem. Primavera daje możliwość zanalizowania alternatywnych strategii i złagodzenia negatywnych rezultatów ryzyka.  


Coraz więcej firm uświadamia sobie, że [[wdrożenie]] [[zarządzanie projektami|zarządzania projektami]] pomaga poprawić standardy działania organizacji. Rozwiązaniem dla nich jest oprogramowanie Primavera, które ułatwia i usprawnia realizację [[projekt]]ów.
Coraz więcej firm uświadamia sobie, że [[wdrożenie]] [[zarządzanie projektami|zarządzania projektami]] pomaga poprawić standardy działania organizacji. Rozwiązaniem dla nich jest oprogramowanie Primavera, które ułatwia i usprawnia realizację [[projekt]]ów.
Linia 45: Linia 43:
* Progress Reporter – służy do koordynacji i komunikacji całości zasobów, które są zaangażowane w projekt. Wszyscy członkowie zarządu otrzymują listy zadań do wykonania w projektach, do których zostali przydzieleni. Dzięki tej aplikacji [[pracownik]] ma możliwość informowania o efektach swojej pracy oraz przesyłania kart pracy prosto do menadżara projektowego; aplikacja przeznaczona jest dla pracowników firmy, którzy biorą [[udział]] w projekcie.
* Progress Reporter – służy do koordynacji i komunikacji całości zasobów, które są zaangażowane w projekt. Wszyscy członkowie zarządu otrzymują listy zadań do wykonania w projektach, do których zostali przydzieleni. Dzięki tej aplikacji [[pracownik]] ma możliwość informowania o efektach swojej pracy oraz przesyłania kart pracy prosto do menadżara projektowego; aplikacja przeznaczona jest dla pracowników firmy, którzy biorą [[udział]] w projekcie.
* Team Play – kontroluje realizacje przedsięwzięcia.
* Team Play – kontroluje realizacje przedsięwzięcia.
* Primavera Expedition – rozwiązanie dotyczące spraw administracyjnych i kontrolowania obiegu dokumentacji podczas realizowania projektu. [[Program]] przechowuje, porządkuje i śledzi wszystkie [[informacje]].  
* Primavera Expedition – rozwiązanie dotyczące spraw administracyjnych i kontrolowania obiegu dokumentacji podczas realizowania projektu. [[Program]] przechowuje, porządkuje i śledzi wszystkie [[informacje]].
* Primavera Project Planner (P3) – najpopularniejszy [[produkt]] – profesjonalna aplikacja dotycząca zarządzania całymi profilami najbardziej złożonych projektów.  
* Primavera Project Planner (P3) – najpopularniejszy [[produkt]] – profesjonalna aplikacja dotycząca zarządzania całymi profilami najbardziej złożonych projektów.


Najważniejszymi funkcjonalnościami narzędzia Primavera Project Planner (P3) są:
Najważniejszymi funkcjonalnościami narzędzia Primavera Project Planner (P3) są:
Linia 58: Linia 56:


==Bibliografia==
==Bibliografia==
<noautolinks>
* Dudycz H., Dyczkowski M. (2002)'', Techniki i narzędzia komputerowego wspomagania zarządzania przedsięwzięciami informatycznymi'', s. V-11-V-22
* Dudycz H., Dyczkowski M. (2002)'', Techniki i narzędzia komputerowego wspomagania zarządzania przedsięwzięciami informatycznymi'', s. V-11-V-22
* Dyczkowski M. (2002) ''Nowe [[paradygmaty zarządzania]] przedsięwzięciami informacyjnymi'', "Badania Systemowe", s. 175-188  
* Dyczkowski M. (2002) ''Nowe paradygmaty zarządzania przedsięwzięciami informacyjnymi'', "Badania Systemowe", s. 175-188
* Głownia S., Krysiak M. (2017), [http://cejsh.icm.edu.pl/cejsh/element/bwmeta1.element.cejsh-54007f2e-ea27-4393-a733-6f7708d3ff4d ''Metodyki zarządzania projektami IT i ich ryzykiem: przegląd i wykorzystanie'']  
* Głownia S., Krysiak M. (2017), [http://cejsh.icm.edu.pl/cejsh/element/bwmeta1.element.cejsh-54007f2e-ea27-4393-a733-6f7708d3ff4d ''Metodyki zarządzania projektami IT i ich ryzykiem: przegląd i wykorzystanie'']
* Grabania M. (2014), [http://www.obrum.gliwice.pl/upload/downloads/spg/104/14-GRABANIA.pdf ''Zarządzanie przedsięwzięciami'']
* Grabania M. (2014), ''Zarządzanie przedsięwzięciami''
* Wyrozębski P. (2015), [https://depot.ceon.pl/bitstream/handle/123456789/10142/Problemy%20zarz%C4%85dzania%20strategicznego%20organizacj%C4%85%20z%20pomoc%C4%85%20portfela%20projekt%C3%B3w%20w%20podej%C5%9Bciu%20ameryka%C5%84skim%20ocr.pdf?sequence=1&isAllowed=y ''Problemy zarządzania strategicznego organizacją z pomocą portfela projektów w podejściu amerykańskim'']
 
==Przypisy==
* http://www.primavera.com/
* http://www.primavera.com/
* Wyrozębski P. (2015), [https://depot.ceon.pl/bitstream/handle/123456789/10142/Problemy%20zarz%C4%85dzania%20strategicznego%20organizacj%C4%85%20z%20pomoc%C4%85%20portfela%20projekt%C3%B3w%20w%20podej%C5%9Bciu%20ameryka%C5%84skim%20ocr.pdf?sequence=1&isAllowed=y ''Problemy zarządzania strategicznego organizacją z pomocą portfela projektów w podejściu amerykańskim'']
</noautolinks>


{{a|Magdalena Dzieża, Karolina Kasprzyk}}
{{a|Magdalena Dzieża, Karolina Kasprzyk}}

Wersja z 22:16, 27 paź 2023

Primavera
Polecane artykuły

Primavera – szeroki, wielosegmentowy system pomagający w zarządzaniu bardzo złożonymi przedsięwzięciami. Występuje w angielskiej wersji językowej. Primavera istnieje od 1983r. W 2008r. Przedsiębiorstwo Primavera System Inc. Razem z narzędziem Primavera Risk przejęto przez koncern Oracle. Na tę chwilę system Primavera cieszy się wciąż niemalejącą popularnością, a jego dystrybucja przebiega pod nazwą Oracle's Primavera Risk Analisys. Funkcje narzędzia Primavera pozwalają na oszacowanie ryzyka i ocenę korzyści związanych z przedsięwzięciem. Primavera daje możliwość zanalizowania alternatywnych strategii i złagodzenia negatywnych rezultatów ryzyka.

Coraz więcej firm uświadamia sobie, że wdrożenie zarządzania projektami pomaga poprawić standardy działania organizacji. Rozwiązaniem dla nich jest oprogramowanie Primavera, które ułatwia i usprawnia realizację projektów.

Siedem obszarów, które obejmuje Primavera pozwala na kompleksowe zarządzanie projektami. Rozwiązania zastosowane w narzędziu Primavera przyczyniają się do wzrostu wartości firmy. Narzędzia które oferuje oprogramowanie:

  • Zarządzanie zasobami: Łączna pula zasobów umożliwia menedżerom projektów sprawną ich lokację. Graficzna prezentacja stopnia obciążenia zasobów pozwala łatwo zorientować się, które z nich są dostępne. Primavera oferuje także ocenę efektywności ich eksploatacji - szczegółowy raport przedstawia obszary, które wymagają ulepszania.
  • Zarządzanie kosztami: Kontrolowanie sytuacji finansowej jest dla firm priorytetem. Dlatego Primavera pozwala zaplanować i nadzorować wydatki związane z projektem. Dzięki możliwości integracji z systemem księgowym przedsiębiorstwa oferuje ona swoim użytkownikom analizy o charakterze ściśle finansowym np. pomiar wartości dodanej firmy.
  • Zarządzanie ryzykiem: Primavera daje możliwość wyznaczania różnych typów ryzyka związanego z projektem i wyselekcjonowanie tego, które stanowi największe niebezpieczeństwo, w celu jego minimalizacji. Każda sytuacja kryzysowa pojawiającą się w czasie prac jest monitorowana. Menedżer projektu otrzymuje pełną informację wraz z dokładnym opisem problemu i wykonanymi działaniami. Opcja what-if, czyli możliwość tworzenia kilku planów działań, pozwala z góry przygotować się na różne możliwości i ograniczyć ryzyko zahamowań w pracy.
  • Zarządzanie standardami: Ważne jest to, aby z każdego wykonanego projektu czerpać wiedzę na przyszłość. Służy do tego baza projektów. Wypróbowane wcześniej skuteczne praktyki można łatwo wykorzystać przy okazji następnych projektów.
  • Planowanie i tworzenie harmonogramów: Oprogramowanie Primavera pozwala na szybkie tworzenie nawet rozbudowanych algorytmów. Do planu działań można zaimportować konieczne dane. Jest to możliwe dzięki zebraniu wszystkich informacji o projektach w centralnej bazie danych. Każdy członek zespołu projektowego ma dostęp do harmonogramu o odpowiednio dobranym stopniu szczegółowości. W planie do każdej czynności można dołączyć dokumenty. W trakcie realizacji zadań można je na bieżąco uzupełniać - zachowuje to przejrzystość i ład w dokumentacji.
  • Raportowanie i analizy: Primavera oferuje ponad 100 rożnych typów raportów opracowanych dla poszczególnych branż, z których każdy można dostosować do indywidualnych potrzeb przedsiębiorstwa. Wypracowanie jednego wzoru raportu dla całej firmy ułatwia wymianę danych, komunikację i pozwala zaoszczędzić czas.
  • Zarządzanie odpowiedzialnością: Rzeczą ważną dla firmy jest jasny podział obowiązków. Primavera pozwala poszczególnym osobom przypisać zadania, za których wykonanie odpowiadają. Menadżer projektu może łatwo monitorować efekty pracy każdego pracownika.

Primavera oferuje rozwiązania w zakresie:

  • Primavera Project Planner,
  • Primavera IT Project Office,
  • Primavera Engineering&Construction,
  • Primavera Maintenance&Turnaround,
  • Primavera New Product Development,
  • Expedition Professional,
  • SureTrak Project Manager

PRIMAVERA ENTERPRISE daje możliwość zbudowania dostosowanego do indywidualnych zapotrzebowań systemu do zarządzania projektem, składającego się z następujących aplikacji:

  • Primavera Project Planner for the Enterprise (P3e) - podstawowy składnik w pakiecie, aplikacja nowoczesnej generacji z przeznaczeniem dla menadżerów projektów i planistów
  • Postfolia Analyst – przeprowadzanie analiz i porównywanie bazy projektów
  • Primavision – śledzenie stanu realizowanych projektów i zapoczątkowywanie nowych; aplikacja stworzona dla zarządu firmy
  • Progress Reporter – służy do koordynacji i komunikacji całości zasobów, które są zaangażowane w projekt. Wszyscy członkowie zarządu otrzymują listy zadań do wykonania w projektach, do których zostali przydzieleni. Dzięki tej aplikacji pracownik ma możliwość informowania o efektach swojej pracy oraz przesyłania kart pracy prosto do menadżara projektowego; aplikacja przeznaczona jest dla pracowników firmy, którzy biorą udział w projekcie.
  • Team Play – kontroluje realizacje przedsięwzięcia.
  • Primavera Expedition – rozwiązanie dotyczące spraw administracyjnych i kontrolowania obiegu dokumentacji podczas realizowania projektu. Program przechowuje, porządkuje i śledzi wszystkie informacje.
  • Primavera Project Planner (P3) – najpopularniejszy produkt – profesjonalna aplikacja dotycząca zarządzania całymi profilami najbardziej złożonych projektów.

Najważniejszymi funkcjonalnościami narzędzia Primavera Project Planner (P3) są:

  • analizowanie danych z wielu stronniczych
  • szybkie opracowywanie harmonogramów
  • kilka sposobów kalkulowania kosztów i rejestrowanie postępów wykonywanych prac
  • możliwość opracowywania sprawozdań

TL;DR

Primavera to kompleksowy system zarządzania projektami, który pomaga firmom w realizacji złożonych przedsięwzięć. Oferuje funkcje takie jak zarządzanie zasobami, kosztami, ryzykiem, standardami, planowanie harmonogramów, raportowanie i analizy, oraz zarządzanie odpowiedzialnością. Primavera Enterprise dostarcza różne aplikacje, takie jak Primavera Project Planner, Postfolia Analyst, Primavision, Progress Reporter, Team Play, Primavera Expedition i Primavera Project Planner. Najważniejsze funkcje narzędzia Primavera Project Planner to analiza danych, tworzenie harmonogramów, kalkulacja kosztów i raportowanie.

Bibliografia


Autor: Magdalena Dzieża, Karolina Kasprzyk