Front Office: Różnice pomiędzy wersjami
m (Infobox5 upgrade) |
m (Pozycjonowanie) |
||
Linia 10: | Linia 10: | ||
==Sieć wsparcia== | ==Sieć wsparcia== | ||
'''Middle-office''' wspiera działalność Front-office. W tak zwanym ''środkowym biurze'' znajdują się pracownicy, którzy zapewniają, że [[firma]] inwestycyjna pozostaje wypłacalna i nie angażuje się w złe praktyki inwestycyjne. Te działy obejmują [[strategia kooperacji|strategię kooperacyjną]], analizę I zgodność finansową. '''Ściśle współpracuje z Front-office, aby pomóc w płynnym prowadzeniu dochodowego aspektu banku inwestycyjnego'''. | '''Middle-office''' wspiera działalność Front-office. W tak zwanym ''środkowym biurze'' znajdują się pracownicy, którzy zapewniają, że [[firma]] inwestycyjna pozostaje wypłacalna i nie angażuje się w złe praktyki inwestycyjne. Te działy obejmują [[strategia kooperacji|strategię kooperacyjną]], analizę I zgodność finansową. '''Ściśle współpracuje z Front-office, aby pomóc w płynnym prowadzeniu dochodowego aspektu banku inwestycyjnego'''. | ||
'''Back-office''' obejmuje personel pomocniczy, taki jak asystenci administracyjni, dział HR oraz [[księgowość]]. W zapleczu znajdują się również działy technologiczne takie jak pracownicy IT i wsparcie techniczne. Ze względu na większą rolę technologiczną jaką komputery, [[Program komputerowy|oprogramowanie]] i [[algorytm|algorytmy]] odgrywają w codziennych inwestycjach, zaplecze stało się bardziej widoczne w codziennych funkcjach firm świadczących [[usługi]] finansowe. ''Bez sieci wsparcia Middle-office i Front-office'', [[sektor]] ten nie miałby fundamentów do działania (W. Błaszczyk 2013, s. 113-119) | '''Back-office''' obejmuje personel pomocniczy, taki jak asystenci administracyjni, dział HR oraz [[księgowość]]. W zapleczu znajdują się również działy technologiczne takie jak pracownicy IT i wsparcie techniczne. Ze względu na większą rolę technologiczną jaką komputery, [[Program komputerowy|oprogramowanie]] i [[algorytm|algorytmy]] odgrywają w codziennych inwestycjach, zaplecze stało się bardziej widoczne w codziennych funkcjach firm świadczących [[usługi]] finansowe. ''Bez sieci wsparcia Middle-office i Front-office'', [[sektor]] ten nie miałby fundamentów do działania (W. Błaszczyk 2013, s. 113-119) | ||
<google>n</google> | |||
{| | {| |
Wersja z 19:01, 18 lis 2023
Front-office składa się ze sprzedawców i pracowników w firmie usług finansowych. Sektor ten generuję większość przychodów dla firmy oraz otrzymuje informacje o klientach, a następnie przekazuje je do odpowiedniego działu w firmie.
TL;DR
Front-office w firmach usług finansowych to sektor generujący większość przychodów, który ma bezpośredni kontakt z klientami. Middle-office wspiera Front-office, dbając o wypłacalność i zgodność finansową, a Back-office zajmuje się administracją i obsługą techniczną. Pracownicy Front-office zajmują się zarządzaniem finansami, sprzedażą i inwestycjami. Pracownicy Middle-office dbają o analizę i raportowanie, a Back-office zajmuje się zarządzaniem zgodnością i wsparciem IT. Praca w Front-office wymaga wysokiej presji i długich godzin pracy, ale też oferuje wysokie wynagrodzenie.
Zakres i obowiązki
Pracownicy Front-office mają najbardziej bezpośredni kontakt z klientami spośród wszystkich pracowników firmy usług finansowych lub banku inwestycyjnego. Oznacza to, że generatorzy przychodów zatrudniają ekspertów w zakresie zarządzania finansami, sprzedaży, handlu oraz inwestycji.
Jedynym wyjątkiem od tej reguły jest dział badań kapitałowych. Nie generuje bezpośrednio przychodów, ale odgrywa tak ważną rolę w procesie podejmowania decyzji, że pracownicy ci muszą ściśle współpracować z osobami inwestującymi pieniądze klientów. Badacze piszą raporty o perspektywach zarobków i firmach, które mogłyby skorzystać z inwestycji (W. Wereda 2009, s.73-75).
Sieć wsparcia
Middle-office wspiera działalność Front-office. W tak zwanym środkowym biurze znajdują się pracownicy, którzy zapewniają, że firma inwestycyjna pozostaje wypłacalna i nie angażuje się w złe praktyki inwestycyjne. Te działy obejmują strategię kooperacyjną, analizę I zgodność finansową. Ściśle współpracuje z Front-office, aby pomóc w płynnym prowadzeniu dochodowego aspektu banku inwestycyjnego.
Back-office obejmuje personel pomocniczy, taki jak asystenci administracyjni, dział HR oraz księgowość. W zapleczu znajdują się również działy technologiczne takie jak pracownicy IT i wsparcie techniczne. Ze względu na większą rolę technologiczną jaką komputery, oprogramowanie i algorytmy odgrywają w codziennych inwestycjach, zaplecze stało się bardziej widoczne w codziennych funkcjach firm świadczących usługi finansowe. Bez sieci wsparcia Middle-office i Front-office, sektor ten nie miałby fundamentów do działania (W. Błaszczyk 2013, s. 113-119)
Front-office ->
|
Middle-office ->
|
Back office
|
Zatrudnienie
Ludzie, którzy chcą pracować w sektorze Front-office, powinni skłaniać się do kariery zawodowej jako maklerzy giełdowi, doradcy finansowi lub analitycy finansowy. Ci ludzie wiedzą, jak przenieść duże sumy pieniędzy, aby uzyskać zoptymalizowany zwrot z inwestycji klientów. Analitycy finansowi doradzają spółkom w zakresie fuzji, przejęć i pozyskiwania kapitału inwestycyjnego na różnych rynkach. Maklerzy kupują i sprzedają produkty inwestycyjne, takie jak akcje, obligacje i towary, w imieniu klientów (EYGM 2017, s.10-12).
Charakterystyka miejsca pracy w Front-office:
- wysoka presja
- krótki czas na podejmowane ważnych decyzji, które mogą spowodować zysk lub stratę ogromnych sum pieniędzy.
- długie godziny pracy
- wysokie wynagrodzenie
Front Office — artykuły polecane |
Analityk finansowy — Gra giełdowa — Doradztwo finansowe — Agencja nieruchomości — Agent nieruchomości — System informacji marketingowej — Doradca kredytowy — Konferencja — Model bricks and clicks |
Bibliografia
- Błaszczyk W. (2013), Metody organizacji i zarządzania, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa
- Dilio I. (2013). The Front Office-Back Office Model: Supporting Data Archiving and Networked Services, Vol. 9, s. 41-45
- EYGM Limited (2017). Front-office control functions
- Wereda W. (2009), Zarządzanie relacjami z klientem a postępowanie nabywców na rynku usług, Difin, Warszawa
- Żyminkowska K. (2012), Customer Engagement jako innowacja w sferze marketingu, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, nr 251
Autor: Krzysztof Dwornik