Front Office: Różnice pomiędzy wersjami
m (cleanup bibliografii i rotten links) |
m (Infobox5 upgrade) |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
'''Front-office''' składa się ze [[sprzedawca|sprzedawców]] i [[pracownik|pracowników]] w [[firma|firmie]] usług finansowych. [[Sektor]] ten generuję większość [[przychód|przychodów]] dla firmy oraz otrzymuje [[informacje]] o klientach, a następnie przekazuje je do odpowiedniego działu w firmie. | '''Front-office''' składa się ze [[sprzedawca|sprzedawców]] i [[pracownik|pracowników]] w [[firma|firmie]] usług finansowych. [[Sektor]] ten generuję większość [[przychód|przychodów]] dla firmy oraz otrzymuje [[informacje]] o klientach, a następnie przekazuje je do odpowiedniego działu w firmie. | ||
Linia 67: | Linia 52: | ||
* długie godziny pracy | * długie godziny pracy | ||
* wysokie [[wynagrodzenie]] | * wysokie [[wynagrodzenie]] | ||
{{infobox5|list1={{i5link|a=[[Analityk finansowy]]}} — {{i5link|a=[[Gra giełdowa]]}} — {{i5link|a=[[Doradztwo finansowe]]}} — {{i5link|a=[[Agencja nieruchomości]]}} — {{i5link|a=[[Agent nieruchomości]]}} — {{i5link|a=[[System informacji marketingowej]]}} — {{i5link|a=[[Doradca kredytowy]]}} — {{i5link|a=[[Konferencja]]}} — {{i5link|a=[[Model bricks and clicks]]}} }} | |||
==Bibliografia== | ==Bibliografia== |
Wersja z 16:51, 17 lis 2023
Front-office składa się ze sprzedawców i pracowników w firmie usług finansowych. Sektor ten generuję większość przychodów dla firmy oraz otrzymuje informacje o klientach, a następnie przekazuje je do odpowiedniego działu w firmie.
TL;DR
Front-office w firmach usług finansowych to sektor generujący większość przychodów, który ma bezpośredni kontakt z klientami. Middle-office wspiera Front-office, dbając o wypłacalność i zgodność finansową, a Back-office zajmuje się administracją i obsługą techniczną. Pracownicy Front-office zajmują się zarządzaniem finansami, sprzedażą i inwestycjami. Pracownicy Middle-office dbają o analizę i raportowanie, a Back-office zajmuje się zarządzaniem zgodnością i wsparciem IT. Praca w Front-office wymaga wysokiej presji i długich godzin pracy, ale też oferuje wysokie wynagrodzenie.
Zakres i obowiązki
Pracownicy Front-office mają najbardziej bezpośredni kontakt z klientami spośród wszystkich pracowników firmy usług finansowych lub banku inwestycyjnego. Oznacza to, że generatorzy przychodów zatrudniają ekspertów w zakresie zarządzania finansami, sprzedaży, handlu oraz inwestycji.
Jedynym wyjątkiem od tej reguły jest dział badań kapitałowych. Nie generuje bezpośrednio przychodów, ale odgrywa tak ważną rolę w procesie podejmowania decyzji, że pracownicy ci muszą ściśle współpracować z osobami inwestującymi pieniądze klientów. Badacze piszą raporty o perspektywach zarobków i firmach, które mogłyby skorzystać z inwestycji (W. Wereda 2009, s.73-75).
Sieć wsparcia
Middle-office wspiera działalność Front-office. W tak zwanym środkowym biurze znajdują się pracownicy, którzy zapewniają, że firma inwestycyjna pozostaje wypłacalna i nie angażuje się w złe praktyki inwestycyjne. Te działy obejmują strategię kooperacyjną, analizę I zgodność finansową. Ściśle współpracuje z Front-office, aby pomóc w płynnym prowadzeniu dochodowego aspektu banku inwestycyjnego.
Back-office obejmuje personel pomocniczy, taki jak asystenci administracyjni, dział HR oraz księgowość. W zapleczu znajdują się również działy technologiczne takie jak pracownicy IT i wsparcie techniczne. Ze względu na większą rolę technologiczną jaką komputery, oprogramowanie i algorytmy odgrywają w codziennych inwestycjach, zaplecze stało się bardziej widoczne w codziennych funkcjach firm świadczących usługi finansowe. Bez sieci wsparcia Middle-office i Front-office, sektor ten nie miałby fundamentów do działania (W. Błaszczyk 2013, s. 113-119)
Front-office ->
|
Middle-office ->
|
Back office
|
Zatrudnienie
Ludzie, którzy chcą pracować w sektorze Front-office, powinni skłaniać się do kariery zawodowej jako maklerzy giełdowi, doradcy finansowi lub analitycy finansowy. Ci ludzie wiedzą, jak przenieść duże sumy pieniędzy, aby uzyskać zoptymalizowany zwrot z inwestycji klientów. Analitycy finansowi doradzają spółkom w zakresie fuzji, przejęć i pozyskiwania kapitału inwestycyjnego na różnych rynkach. Maklerzy kupują i sprzedają produkty inwestycyjne, takie jak akcje, obligacje i towary, w imieniu klientów (EYGM 2017, s.10-12).
Charakterystyka miejsca pracy w Front-office:
- wysoka presja
- krótki czas na podejmowane ważnych decyzji, które mogą spowodować zysk lub stratę ogromnych sum pieniędzy.
- długie godziny pracy
- wysokie wynagrodzenie
Front Office — artykuły polecane |
Analityk finansowy — Gra giełdowa — Doradztwo finansowe — Agencja nieruchomości — Agent nieruchomości — System informacji marketingowej — Doradca kredytowy — Konferencja — Model bricks and clicks |
Bibliografia
- Błaszczyk W. (2013), Metody organizacji i zarządzania, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa
- Dilio I. (2013). The Front Office-Back Office Model: Supporting Data Archiving and Networked Services, Vol. 9, s. 41-45
- EYGM Limited (2017). Front-office control functions
- Wereda W. (2009), Zarządzanie relacjami z klientem a postępowanie nabywców na rynku usług, Difin, Warszawa
- Żyminkowska K. (2012), Customer Engagement jako innowacja w sferze marketingu, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, nr 251
Autor: Krzysztof Dwornik