Front Office: Różnice pomiędzy wersjami
m (Czyszczenie tekstu) |
m (→Sieć wsparcia: Clean up, replaced: *< → * < (21)) |
||
Linia 33: | Linia 33: | ||
{| | {| | ||
|<font color="green>'''Front-office''' '''->''' | |<font color="green>'''Front-office''' '''->''' | ||
*<font color="green>strategiczny [[rozwój]] | * <font color="green>strategiczny [[rozwój]] | ||
*<font color="green>przechwytywanie transakcji | * <font color="green>przechwytywanie transakcji | ||
*<font color="green>budowanie relacji z klientem</font> | * <font color="green>budowanie relacji z klientem</font> | ||
*<font color="green>[[zarządzanie]] ''lejkiem sprzedaży''</font> | * <font color="green>[[zarządzanie]] ''lejkiem sprzedaży''</font> | ||
*<font color="green>prowadzenie negocjacji</font> | * <font color="green>prowadzenie negocjacji</font> | ||
*<font color="green>składanie ofert</font> | * <font color="green>składanie ofert</font> | ||
*<font color="green>''customer engagement''</font> | * <font color="green>''customer engagement''</font> | ||
|<font color="red>'''Middle-office''' '''->''' | |<font color="red>'''Middle-office''' '''->''' | ||
*<font color="red>[[zarządzanie łańcuchem dostaw]] | * <font color="red>[[zarządzanie łańcuchem dostaw]] | ||
*<font color="red>potwierdzenie transakcji | * <font color="red>potwierdzenie transakcji | ||
*<font color="red>rozwiązywanie problemów biznesowych | * <font color="red>rozwiązywanie problemów biznesowych | ||
*<font color="red>realizowanie zamówień | * <font color="red>realizowanie zamówień | ||
*<font color="red>wprowadzanie produktu | * <font color="red>wprowadzanie produktu | ||
*<font color="red>analiza i raportowanie | * <font color="red>analiza i raportowanie | ||
*<font color="red>usprawnienie obiegu informacji w przedsiębiorstwie</font> | * <font color="red>usprawnienie obiegu informacji w przedsiębiorstwie</font> | ||
|<font color="blue>'''[[Back office]]''' | |<font color="blue>'''[[Back office]]''' | ||
*<font color="blue>zarzadzanie zgodnością | * <font color="blue>zarzadzanie zgodnością | ||
*<font color="blue>wsparcie IT | * <font color="blue>wsparcie IT | ||
*<font color="blue>procesy finansowo-księgowe | * <font color="blue>procesy finansowo-księgowe | ||
*<font color="blue>zarządzanie danymi | * <font color="blue>zarządzanie danymi | ||
*<font color="blue>[[zarządzanie podatkami]] | * <font color="blue>[[zarządzanie podatkami]] | ||
*<font color="blue>dokonywanie zakupów przy zleceniach | * <font color="blue>dokonywanie zakupów przy zleceniach | ||
*<font color="blue>przeprowadzanie dokumentacji</font> | * <font color="blue>przeprowadzanie dokumentacji</font> | ||
|} | |} | ||
Wersja z 08:38, 3 lis 2023
Front Office |
---|
Polecane artykuły |
Front-office składa się ze sprzedawców i pracowników w firmie usług finansowych. Sektor ten generuję większość przychodów dla firmy oraz otrzymuje informacje o klientach, a następnie przekazuje je do odpowiedniego działu w firmie.
TL;DR
Front-office w firmach usług finansowych to sektor generujący większość przychodów, który ma bezpośredni kontakt z klientami. Middle-office wspiera Front-office, dbając o wypłacalność i zgodność finansową, a Back-office zajmuje się administracją i obsługą techniczną. Pracownicy Front-office zajmują się zarządzaniem finansami, sprzedażą i inwestycjami. Pracownicy Middle-office dbają o analizę i raportowanie, a Back-office zajmuje się zarządzaniem zgodnością i wsparciem IT. Praca w Front-office wymaga wysokiej presji i długich godzin pracy, ale też oferuje wysokie wynagrodzenie.
Zakres i obowiązki
Pracownicy Front-office mają najbardziej bezpośredni kontakt z klientami spośród wszystkich pracowników firmy usług finansowych lub banku inwestycyjnego. Oznacza to, że generatorzy przychodów zatrudniają ekspertów w zakresie zarządzania finansami, sprzedaży, handlu oraz inwestycji.
Jedynym wyjątkiem od tej reguły jest dział badań kapitałowych. Nie generuje bezpośrednio przychodów, ale odgrywa tak ważną rolę w procesie podejmowania decyzji, że pracownicy ci muszą ściśle współpracować z osobami inwestującymi pieniądze klientów. Badacze piszą raporty o perspektywach zarobków i firmach, które mogłyby skorzystać z inwestycji (W. Wereda 2009, s.73-75).
Sieć wsparcia
Middle-office wspiera działalność Front-office. W tak zwanym środkowym biurze znajdują się pracownicy, którzy zapewniają, że firma inwestycyjna pozostaje wypłacalna i nie angażuje się w złe praktyki inwestycyjne. Te działy obejmują strategię kooperacyjną, analizę I zgodność finansową. Ściśle współpracuje z Front-office, aby pomóc w płynnym prowadzeniu dochodowego aspektu banku inwestycyjnego.
Back-office obejmuje personel pomocniczy, taki jak asystenci administracyjni, dział HR oraz księgowość. W zapleczu znajdują się również działy technologiczne takie jak pracownicy IT i wsparcie techniczne. Ze względu na większą rolę technologiczną jaką komputery, oprogramowanie i algorytmy odgrywają w codziennych inwestycjach, zaplecze stało się bardziej widoczne w codziennych funkcjach firm świadczących usługi finansowe. Bez sieci wsparcia Middle-office i Front-office, sektor ten nie miałby fundamentów do działania (W. Błaszczyk 2013, s. 113-119)
Front-office ->
|
Middle-office ->
|
Back office
|
Zatrudnienie
Ludzie, którzy chcą pracować w sektorze Front-office, powinni skłaniać się do kariery zawodowej jako maklerzy giełdowi, doradcy finansowi lub analitycy finansowy. Ci ludzie wiedzą, jak przenieść duże sumy pieniędzy, aby uzyskać zoptymalizowany zwrot z inwestycji klientów. Analitycy finansowi doradzają spółkom w zakresie fuzji, przejęć i pozyskiwania kapitału inwestycyjnego na różnych rynkach. Maklerzy kupują i sprzedają produkty inwestycyjne, takie jak akcje, obligacje i towary, w imieniu klientów (EYGM 2017, s.10-12).
Charakterystyka miejsca pracy w Front-office:
- wysoka presja
- krótki czas na podejmowane ważnych decyzji, które mogą spowodować zysk lub stratę ogromnych sum pieniędzy.
- długie godziny pracy
- wysokie wynagrodzenie
Bibliografia
- Błaszczyk W. (2013). Metody organizacji i zarządzania, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa
- Dilio I. (2013). The Front Office-Back Office Model: Supporting Data Archiving and Networked Services, Vol. 9, s. 41-45
- EYGM Limited (2017). Front-office control functions
- Wereda W. (2009). Zarządzanie relacjami z klientem a postępowanie nabywców na rynku usług, Wydawnictwo Difin, Warszawa
- Żyminkowska K. (2012). Customer Engagement jako innowacja w sferze marketingu Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, nr 251, s. 11-25
Autor: Krzysztof Dwornik