Primavera: Różnice pomiędzy wersjami

Z Encyklopedia Zarządzania
m (Infobox update)
 
(LinkTitles.)
Linia 16: Linia 16:




'''Primavera''' – szeroki, wielosegmentowy system pomagający w zarządzaniu bardzo złożonymi przedsięwzięciami. Występuje w angielskiej wersji językowej. Primavera istnieje od 1983r. W 2008r. Przedsiębiorstwo Primavera System Inc. Razem z narzędziem Primavera Risk przejęto przez koncern Oracle. Na tę chwilę system Primavera cieszy się wciąż niemalejącą popularnością, a jego dystrybucja przebiega pod nazwą Oracle's Primavera Risk Analisys. Funkcje narzędzia Primavera pozwalają na oszacowanie ryzyka i ocenę korzyści związanych z przedsięwzięciem. Primavera daje możliwość zanalizowania alternatywnych strategii i złagodzenia negatywnych rezultatów ryzyka.  
'''Primavera''' – szeroki, wielosegmentowy [[system]] pomagający w zarządzaniu bardzo złożonymi przedsięwzięciami. Występuje w angielskiej wersji językowej. Primavera istnieje od 1983r. W 2008r. [[Przedsiębiorstwo]] Primavera System Inc. Razem z narzędziem Primavera Risk przejęto przez [[koncern]] Oracle. Na tę chwilę system Primavera cieszy się wciąż niemalejącą popularnością, a jego [[dystrybucja]] przebiega pod nazwą Oracle's Primavera Risk Analisys. Funkcje narzędzia Primavera pozwalają na oszacowanie ryzyka i ocenę korzyści związanych z przedsięwzięciem. Primavera daje możliwość zanalizowania alternatywnych strategii i złagodzenia negatywnych rezultatów ryzyka.  


Coraz więcej firm uświadamia sobie, że wdrożenie [[zarządzanie projektami|zarządzania projektami]] pomaga poprawić standardy działania organizacji. Rozwiązaniem dla nich jest oprogramowanie Primavera, które ułatwia i usprawnia realizację [[projekt]]ów.
Coraz więcej firm uświadamia sobie, że [[wdrożenie]] [[zarządzanie projektami|zarządzania projektami]] pomaga poprawić standardy działania organizacji. Rozwiązaniem dla nich jest oprogramowanie Primavera, które ułatwia i usprawnia realizację [[projekt]]ów.


Siedem obszarów, które obejmuje Primavera pozwala na kompleksowe [[zarządzanie projektami]]. Rozwiązania zastosowane w narzędziu Primavera przyczyniają się do wzrostu wartości firmy. Narzędzia które oferuje oprogramowanie:
Siedem obszarów, które obejmuje Primavera pozwala na kompleksowe [[zarządzanie projektami]]. Rozwiązania zastosowane w narzędziu Primavera przyczyniają się do wzrostu wartości firmy. Narzędzia które oferuje oprogramowanie:
* '''[[Zarządzanie]] zasobami''': Łączna pula zasobów umożliwia menedżerom projektów sprawną ich lokację. Graficzna prezentacja stopnia obciążenia zasobów pozwala łatwo zorientować się, które z nich są dostępne. Primavera oferuje także ocenę [[efektywność|efektywności]] ich eksploatacji - szczegółowy raport przedstawia obszary, które wymagają ulepszania.
* '''[[Zarządzanie]] zasobami''': Łączna pula zasobów umożliwia menedżerom projektów sprawną ich lokację. Graficzna prezentacja stopnia obciążenia zasobów pozwala łatwo zorientować się, które z nich są dostępne. Primavera oferuje także ocenę [[efektywność|efektywności]] ich eksploatacji - szczegółowy raport przedstawia obszary, które wymagają ulepszania.
* '''Zarządzanie kosztami''': [[Kontrolowanie]] sytuacji finansowej jest dla firm priorytetem. Dlatego Primavera pozwala zaplanować i nadzorować wydatki związane z projektem. Dzięki możliwości integracji z systemem księgowym przedsiębiorstwa oferuje ona swoim użytkownikom analizy o charakterze ściśle finansowym np. pomiar [[wartość dodana|wartości dodanej]] firmy.
* '''Zarządzanie kosztami''': [[Kontrolowanie]] sytuacji finansowej jest dla firm priorytetem. Dlatego Primavera pozwala zaplanować i nadzorować wydatki związane z projektem. Dzięki możliwości integracji z systemem księgowym przedsiębiorstwa oferuje ona swoim użytkownikom analizy o charakterze ściśle finansowym np. [[pomiar]] [[wartość dodana|wartości dodanej]] firmy.
<google>ban728t</google>
<google>ban728t</google>
* '''[[Zarządzanie ryzykiem]]''': Primavera daje możliwość wyznaczania różnych typów [[ryzyko|ryzyka]] związanego z projektem i wyselekcjonowanie tego, które stanowi największe niebezpieczeństwo, w celu jego minimalizacji. Każda sytuacja kryzysowa pojawiającą się w czasie prac jest monitorowana. [[Menedżer]] projektu otrzymuje pełną informację wraz z dokładnym opisem problemu i wykonanymi działaniami. [[Opcja]] what-if, czyli możliwość tworzenia kilku [[plan]]ów działań, pozwala z góry przygotować się na różne możliwości i ograniczyć [[ryzyko]] zahamowań w pracy.
* '''[[Zarządzanie ryzykiem]]''': Primavera daje możliwość wyznaczania różnych typów [[ryzyko|ryzyka]] związanego z projektem i wyselekcjonowanie tego, które stanowi największe niebezpieczeństwo, w celu jego minimalizacji. Każda [[sytuacja kryzysowa]] pojawiającą się w czasie prac jest monitorowana. [[Menedżer]] projektu otrzymuje pełną informację wraz z dokładnym opisem problemu i wykonanymi działaniami. [[Opcja]] what-if, czyli możliwość tworzenia kilku [[plan]]ów działań, pozwala z góry przygotować się na różne możliwości i ograniczyć [[ryzyko]] zahamowań w pracy.
* '''Zarządzanie standardami''': Ważne jest to, aby z każdego wykonanego projektu czerpać wiedzę na przyszłość. Służy do tego baza projektów. Wypróbowane wcześniej skuteczne praktyki można łatwo wykorzystać przy okazji następnych projektów.
* '''Zarządzanie standardami''': Ważne jest to, aby z każdego wykonanego projektu czerpać wiedzę na przyszłość. Służy do tego baza projektów. Wypróbowane wcześniej skuteczne praktyki można łatwo wykorzystać przy okazji następnych projektów.
* '''[[Planowanie]] i tworzenie [[harmonogram]]ów''': Oprogramowanie Primavera pozwala na szybkie tworzenie nawet rozbudowanych [[algorytm]]ów. Do planu działań można zaimportować konieczne [[dane]]. Jest to możliwe dzięki zebraniu wszystkich [[informacja|informacji]] o projektach w centralnej bazie danych. Każdy członek zespołu projektowego ma dostęp do [[harmonogram]]u o odpowiednio dobranym stopniu szczegółowości. W planie do każdej czynności można dołączyć dokumenty. W trakcie realizacji zadań można je na bieżąco uzupełniać - zachowuje to przejrzystość i ład w dokumentacji.
* '''[[Planowanie]] i tworzenie [[harmonogram]]ów''': Oprogramowanie Primavera pozwala na szybkie tworzenie nawet rozbudowanych [[algorytm]]ów. Do planu działań można zaimportować konieczne [[dane]]. Jest to możliwe dzięki zebraniu wszystkich [[informacja|informacji]] o projektach w centralnej bazie danych. Każdy członek zespołu projektowego ma dostęp do [[harmonogram]]u o odpowiednio dobranym stopniu szczegółowości. W planie do każdej czynności można dołączyć dokumenty. W trakcie realizacji zadań można je na bieżąco uzupełniać - zachowuje to przejrzystość i ład w dokumentacji.
Linia 43: Linia 43:
* Postfolia Analyst – przeprowadzanie analiz i porównywanie bazy projektów
* Postfolia Analyst – przeprowadzanie analiz i porównywanie bazy projektów
* Primavision – śledzenie stanu realizowanych projektów i zapoczątkowywanie nowych; aplikacja stworzona dla zarządu firmy
* Primavision – śledzenie stanu realizowanych projektów i zapoczątkowywanie nowych; aplikacja stworzona dla zarządu firmy
* Progress Reporter – służy do koordynacji i komunikacji całości zasobów, które są zaangażowane w projekt. Wszyscy członkowie zarządu otrzymują listy zadań do wykonania w projektach, do których zostali przydzieleni. Dzięki tej aplikacji pracownik ma możliwość informowania o efektach swojej pracy oraz przesyłania kart pracy prosto do menadżara projektowego; aplikacja przeznaczona jest dla pracowników firmy, którzy biorą udział w projekcie.
* Progress Reporter – służy do koordynacji i komunikacji całości zasobów, które są zaangażowane w projekt. Wszyscy członkowie zarządu otrzymują listy zadań do wykonania w projektach, do których zostali przydzieleni. Dzięki tej aplikacji [[pracownik]] ma możliwość informowania o efektach swojej pracy oraz przesyłania kart pracy prosto do menadżara projektowego; aplikacja przeznaczona jest dla pracowników firmy, którzy biorą [[udział]] w projekcie.
* Team Play – kontroluje realizacje przedsięwzięcia.
* Team Play – kontroluje realizacje przedsięwzięcia.
* Primavera Expedition – rozwiązanie dotyczące spraw administracyjnych i kontrolowania obiegu dokumentacji podczas realizowania projektu. Program przechowuje, porządkuje i śledzi wszystkie informacje.  
* Primavera Expedition – rozwiązanie dotyczące spraw administracyjnych i kontrolowania obiegu dokumentacji podczas realizowania projektu. [[Program]] przechowuje, porządkuje i śledzi wszystkie [[informacje]].  
* Primavera Project Planner (P3) – najpopularniejszy produkt – profesjonalna aplikacja dotycząca zarządzania całymi profilami najbardziej złożonych projektów.  
* Primavera Project Planner (P3) – najpopularniejszy [[produkt]] – profesjonalna aplikacja dotycząca zarządzania całymi profilami najbardziej złożonych projektów.  


Najważniejszymi funkcjonalnościami narzędzia Primavera Project Planner (P3) są:
Najważniejszymi funkcjonalnościami narzędzia Primavera Project Planner (P3) są:
Linia 56: Linia 56:
==Bibliografia==
==Bibliografia==
* Dudycz H., Dyczkowski M. (2002)'', Techniki i narzędzia komputerowego wspomagania zarządzania przedsięwzięciami informatycznymi'', s. V-11-V-22
* Dudycz H., Dyczkowski M. (2002)'', Techniki i narzędzia komputerowego wspomagania zarządzania przedsięwzięciami informatycznymi'', s. V-11-V-22
* Dyczkowski M. (2002) ''Nowe paradygmaty zarządzania przedsięwzięciami informacyjnymi'', "Badania Systemowe", s. 175-188  
* Dyczkowski M. (2002) ''Nowe [[paradygmaty zarządzania]] przedsięwzięciami informacyjnymi'', "Badania Systemowe", s. 175-188  
* Głownia S., Krysiak M. (2017), [http://cejsh.icm.edu.pl/cejsh/element/bwmeta1.element.cejsh-54007f2e-ea27-4393-a733-6f7708d3ff4d ''Metodyki zarządzania projektami IT i ich ryzykiem: przegląd i wykorzystanie'']  
* Głownia S., Krysiak M. (2017), [http://cejsh.icm.edu.pl/cejsh/element/bwmeta1.element.cejsh-54007f2e-ea27-4393-a733-6f7708d3ff4d ''Metodyki zarządzania projektami IT i ich ryzykiem: przegląd i wykorzystanie'']  
* Grabania M. (2014), [http://www.obrum.gliwice.pl/upload/downloads/spg/104/14-GRABANIA.pdf ''Zarządzanie przedsięwzięciami'']  
* Grabania M. (2014), [http://www.obrum.gliwice.pl/upload/downloads/spg/104/14-GRABANIA.pdf ''Zarządzanie przedsięwzięciami'']  

Wersja z 04:29, 21 maj 2020

Primavera
Polecane artykuły


Primavera – szeroki, wielosegmentowy system pomagający w zarządzaniu bardzo złożonymi przedsięwzięciami. Występuje w angielskiej wersji językowej. Primavera istnieje od 1983r. W 2008r. Przedsiębiorstwo Primavera System Inc. Razem z narzędziem Primavera Risk przejęto przez koncern Oracle. Na tę chwilę system Primavera cieszy się wciąż niemalejącą popularnością, a jego dystrybucja przebiega pod nazwą Oracle's Primavera Risk Analisys. Funkcje narzędzia Primavera pozwalają na oszacowanie ryzyka i ocenę korzyści związanych z przedsięwzięciem. Primavera daje możliwość zanalizowania alternatywnych strategii i złagodzenia negatywnych rezultatów ryzyka.

Coraz więcej firm uświadamia sobie, że wdrożenie zarządzania projektami pomaga poprawić standardy działania organizacji. Rozwiązaniem dla nich jest oprogramowanie Primavera, które ułatwia i usprawnia realizację projektów.

Siedem obszarów, które obejmuje Primavera pozwala na kompleksowe zarządzanie projektami. Rozwiązania zastosowane w narzędziu Primavera przyczyniają się do wzrostu wartości firmy. Narzędzia które oferuje oprogramowanie:

  • Zarządzanie zasobami: Łączna pula zasobów umożliwia menedżerom projektów sprawną ich lokację. Graficzna prezentacja stopnia obciążenia zasobów pozwala łatwo zorientować się, które z nich są dostępne. Primavera oferuje także ocenę efektywności ich eksploatacji - szczegółowy raport przedstawia obszary, które wymagają ulepszania.
  • Zarządzanie kosztami: Kontrolowanie sytuacji finansowej jest dla firm priorytetem. Dlatego Primavera pozwala zaplanować i nadzorować wydatki związane z projektem. Dzięki możliwości integracji z systemem księgowym przedsiębiorstwa oferuje ona swoim użytkownikom analizy o charakterze ściśle finansowym np. pomiar wartości dodanej firmy.

  • Zarządzanie ryzykiem: Primavera daje możliwość wyznaczania różnych typów ryzyka związanego z projektem i wyselekcjonowanie tego, które stanowi największe niebezpieczeństwo, w celu jego minimalizacji. Każda sytuacja kryzysowa pojawiającą się w czasie prac jest monitorowana. Menedżer projektu otrzymuje pełną informację wraz z dokładnym opisem problemu i wykonanymi działaniami. Opcja what-if, czyli możliwość tworzenia kilku planów działań, pozwala z góry przygotować się na różne możliwości i ograniczyć ryzyko zahamowań w pracy.
  • Zarządzanie standardami: Ważne jest to, aby z każdego wykonanego projektu czerpać wiedzę na przyszłość. Służy do tego baza projektów. Wypróbowane wcześniej skuteczne praktyki można łatwo wykorzystać przy okazji następnych projektów.
  • Planowanie i tworzenie harmonogramów: Oprogramowanie Primavera pozwala na szybkie tworzenie nawet rozbudowanych algorytmów. Do planu działań można zaimportować konieczne dane. Jest to możliwe dzięki zebraniu wszystkich informacji o projektach w centralnej bazie danych. Każdy członek zespołu projektowego ma dostęp do harmonogramu o odpowiednio dobranym stopniu szczegółowości. W planie do każdej czynności można dołączyć dokumenty. W trakcie realizacji zadań można je na bieżąco uzupełniać - zachowuje to przejrzystość i ład w dokumentacji.
  • Raportowanie i analizy: Primavera oferuje ponad 100 rożnych typów raportów opracowanych dla poszczególnych branż, z których każdy można dostosować do indywidualnych potrzeb przedsiębiorstwa. Wypracowanie jednego wzoru raportu dla całej firmy ułatwia wymianę danych, komunikację i pozwala zaoszczędzić czas.
  • Zarządzanie odpowiedzialnością: Rzeczą ważną dla firmy jest jasny podział obowiązków. Primavera pozwala poszczególnym osobom przypisać zadania, za których wykonanie odpowiadają. Menadżer projektu może łatwo monitorować efekty pracy każdego pracownika.

Primavera oferuje rozwiązania w zakresie:

  • Primavera Project Planner,
  • Primavera IT Project Office,
  • Primavera Engineering&Construction,
  • Primavera Maintenance&Turnaround,
  • Primavera New Product Development,
  • Expedition Professional,
  • SureTrak Project Manager

PRIMAVERA ENTERPRISE daje możliwość zbudowania dostosowanego do indywidualnych zapotrzebowań systemu do zarządzania projektem, składającego się z następujących aplikacji:

  • Primavera Project Planner for the Enterprise (P3e) - podstawowy składnik w pakiecie, aplikacja nowoczesnej generacji z przeznaczeniem dla menadżerów projektów i planistów
  • Postfolia Analyst – przeprowadzanie analiz i porównywanie bazy projektów
  • Primavision – śledzenie stanu realizowanych projektów i zapoczątkowywanie nowych; aplikacja stworzona dla zarządu firmy
  • Progress Reporter – służy do koordynacji i komunikacji całości zasobów, które są zaangażowane w projekt. Wszyscy członkowie zarządu otrzymują listy zadań do wykonania w projektach, do których zostali przydzieleni. Dzięki tej aplikacji pracownik ma możliwość informowania o efektach swojej pracy oraz przesyłania kart pracy prosto do menadżara projektowego; aplikacja przeznaczona jest dla pracowników firmy, którzy biorą udział w projekcie.
  • Team Play – kontroluje realizacje przedsięwzięcia.
  • Primavera Expedition – rozwiązanie dotyczące spraw administracyjnych i kontrolowania obiegu dokumentacji podczas realizowania projektu. Program przechowuje, porządkuje i śledzi wszystkie informacje.
  • Primavera Project Planner (P3) – najpopularniejszy produkt – profesjonalna aplikacja dotycząca zarządzania całymi profilami najbardziej złożonych projektów.

Najważniejszymi funkcjonalnościami narzędzia Primavera Project Planner (P3) są:

  • analizowanie danych z wielu stronniczych
  • szybkie opracowywanie harmonogramów
  • kilka sposobów kalkulowania kosztów i rejestrowanie postępów wykonywanych prac
  • możliwość opracowywania sprawozdań

Bibliografia

Przypisy

Autor: Magdalena Dzieża, Karolina Kasprzyk