InfoMonitor: Różnice pomiędzy wersjami

Z Encyklopedia Zarządzania
m (Infobox update)
 
(LinkTitles.)
Linia 17: Linia 17:
'''Biuro Informacji Gospodarczej SA InfoMonitor''' jest to instytucja zajmująca się gromadzeniem, przechowywaniem oraz udostępnianiem informacji na temat niesolidnych [[Przedsiębiorstwo|przedsiębiorstw]] oraz [[konsument]]ów. BIG InfoMonitor umożliwia wymianę informacji na temat zadłużenia konsumentów oraz przedsiębiorców pomiędzy sektorem bankowym a innymi sektorami gospodarki. InfoMonitor prowadzi swoją działalność w oparciu o Ustawę o udostępnianiu informacji gospodarczych z dnia 14 lutego 2003r.  
'''Biuro Informacji Gospodarczej SA InfoMonitor''' jest to instytucja zajmująca się gromadzeniem, przechowywaniem oraz udostępnianiem informacji na temat niesolidnych [[Przedsiębiorstwo|przedsiębiorstw]] oraz [[konsument]]ów. BIG InfoMonitor umożliwia wymianę informacji na temat zadłużenia konsumentów oraz przedsiębiorców pomiędzy sektorem bankowym a innymi sektorami gospodarki. InfoMonitor prowadzi swoją działalność w oparciu o Ustawę o udostępnianiu informacji gospodarczych z dnia 14 lutego 2003r.  


Biuro Informacji Gospodarczej SA Infomonitor ma charakter ogólnokrajowy. Umożliwia on dostęp do [[Biuro Informacji Kredytowej|Biura Informacji Kredytowej]] oraz Bankowego Rejestru prowadzonego przez Związek Banków Polskich. Głównym jego zadaniem jest wspieranie bezpiecznego [[obrót|obrotu]] gospodarczego poprzez udostępnianie informacji na temat rzetelności kontrahentów. Informacje udostępnianie przez InfoMonitor mogą być wykorzystywane w [[Cele|celu]]:
Biuro Informacji Gospodarczej SA Infomonitor ma charakter ogólnokrajowy. Umożliwia on dostęp do [[Biuro Informacji Kredytowej|Biura Informacji Kredytowej]] oraz Bankowego Rejestru prowadzonego przez Związek Banków Polskich. Głównym jego zadaniem jest wspieranie bezpiecznego [[obrót|obrotu]] gospodarczego poprzez udostępnianie informacji na temat rzetelności kontrahentów. [[Informacje]] udostępnianie przez InfoMonitor mogą być wykorzystywane w [[Cele|celu]]:
* oceny wiarygodności kontrahenta,
* oceny wiarygodności kontrahenta,
* sprawdzenia informacji na swój temat,
* sprawdzenia informacji na swój temat,
* windykacji należności.
* windykacji [[należności]].
<google>ban728t</google>
<google>ban728t</google>
:Klienci Indywidualni mogą otrzymać raz na 6 miesięcy bezpłatny raport o sobie. Raport na temat klientów indywidualnych zawiera historię niespłaconych zobowiązań za co najmniej 12 miesięcy, wskazuje jakie podmioty składały zapytanie na temat danego klienta i jakie otrzymały informacje.
:Klienci Indywidualni mogą otrzymać raz na 6 miesięcy bezpłatny raport o sobie. Raport na temat klientów indywidualnych zawiera historię niespłaconych zobowiązań za co najmniej 12 miesięcy, wskazuje jakie podmioty składały zapytanie na temat danego klienta i jakie otrzymały informacje.


Dane do InfoMonitora na temat [[konsument]]ów mogą przekazywać:
[[Dane]] do InfoMonitora na temat [[konsument]]ów mogą przekazywać:
*[[bank]]i,
*[[bank]]i,
*[[Towarzystwo ubezpieczeniowe|towarzystwa ubezpieczeniowe]],
*[[Towarzystwo ubezpieczeniowe|towarzystwa ubezpieczeniowe]],
Linia 31: Linia 31:
*[[Spółdzielnia|spółdzielnie]] i wspólnoty mieszkaniowe.
*[[Spółdzielnia|spółdzielnie]] i wspólnoty mieszkaniowe.
Informacje przekazywane do Biura Informacji Gospodarczej SA muszą spełniać następujące kryteria:
Informacje przekazywane do Biura Informacji Gospodarczej SA muszą spełniać następujące kryteria:
* zobowiązanie wobec podmiotu, który przekazuje informacje powstało z tytułu [[Umowa|umowy]] o kredyt konsumencki,
* [[zobowiązanie]] wobec podmiotu, który przekazuje informacje powstało z tytułu [[Umowa|umowy]] o [[kredyt]] konsumencki,
*łączna kwota [[zobowiązania]] wynosi co najmniej 200 zł,
*łączna kwota [[zobowiązania]] wynosi co najmniej 200 zł,
* konsument spóźnia się z obsługą zobowiązania co najmniej 60 dni,
* konsument spóźnia się z obsługą zobowiązania co najmniej 60 dni,
* minął co najmniej jeden miesiąc od wezwania klienta do uregulowania zobowiązania oraz została mu przekazana informacja o przesłaniu danych do BIG w przypadku nieuregulowania zobowiązania.
* minął co najmniej jeden miesiąc od wezwania klienta do uregulowania zobowiązania oraz została mu przekazana [[informacja]] o przesłaniu danych do BIG w przypadku nieuregulowania zobowiązania.
[[przedsiębiorca|Przedsiębiorcy]] mają możliwość przekazywania do InfoMonitora informacji nie tylko o klientach indywidualnych, ale również o innych przedsiębiorcach.
[[przedsiębiorca|Przedsiębiorcy]] mają możliwość przekazywania do InfoMonitora informacji nie tylko o klientach indywidualnych, ale również o innych przedsiębiorcach.


==Bibliografia==
==Bibliografia==
*''Współczesna bankowość'' t.I, pod red. Zalweskiej M., Difin, Warszawa 2007, s. 94.  
*''Współczesna [[bankowość]]'' t.I, pod red. Zalweskiej M., Difin, Warszawa 2007, s. 94.  
* Gostomski E., Penczar M., Lepczyński B., Barembruch A., ''Pośrednictwo Kredytowe w Polsce - podręcznik dla praktyków'', Wydawnictwa Fachowe cedewu.pl, Warszawa 2007, s. 65.
* Gostomski E., Penczar M., Lepczyński B., Barembruch A., ''Pośrednictwo Kredytowe w Polsce - podręcznik dla praktyków'', Wydawnictwa Fachowe cedewu.pl, Warszawa 2007, s. 65.


{{a|Ewa Mularz}}
{{a|Ewa Mularz}}
[[Kategoria:Bankowość]]
[[Kategoria:Bankowość]]

Wersja z 23:49, 19 maj 2020

InfoMonitor
Polecane artykuły


Biuro Informacji Gospodarczej SA InfoMonitor jest to instytucja zajmująca się gromadzeniem, przechowywaniem oraz udostępnianiem informacji na temat niesolidnych przedsiębiorstw oraz konsumentów. BIG InfoMonitor umożliwia wymianę informacji na temat zadłużenia konsumentów oraz przedsiębiorców pomiędzy sektorem bankowym a innymi sektorami gospodarki. InfoMonitor prowadzi swoją działalność w oparciu o Ustawę o udostępnianiu informacji gospodarczych z dnia 14 lutego 2003r.

Biuro Informacji Gospodarczej SA Infomonitor ma charakter ogólnokrajowy. Umożliwia on dostęp do Biura Informacji Kredytowej oraz Bankowego Rejestru prowadzonego przez Związek Banków Polskich. Głównym jego zadaniem jest wspieranie bezpiecznego obrotu gospodarczego poprzez udostępnianie informacji na temat rzetelności kontrahentów. Informacje udostępnianie przez InfoMonitor mogą być wykorzystywane w celu:

  • oceny wiarygodności kontrahenta,
  • sprawdzenia informacji na swój temat,
  • windykacji należności.
Klienci Indywidualni mogą otrzymać raz na 6 miesięcy bezpłatny raport o sobie. Raport na temat klientów indywidualnych zawiera historię niespłaconych zobowiązań za co najmniej 12 miesięcy, wskazuje jakie podmioty składały zapytanie na temat danego klienta i jakie otrzymały informacje.

Dane do InfoMonitora na temat konsumentów mogą przekazywać:

Informacje przekazywane do Biura Informacji Gospodarczej SA muszą spełniać następujące kryteria:

  • zobowiązanie wobec podmiotu, który przekazuje informacje powstało z tytułu umowy o kredyt konsumencki,
  • łączna kwota zobowiązania wynosi co najmniej 200 zł,
  • konsument spóźnia się z obsługą zobowiązania co najmniej 60 dni,
  • minął co najmniej jeden miesiąc od wezwania klienta do uregulowania zobowiązania oraz została mu przekazana informacja o przesłaniu danych do BIG w przypadku nieuregulowania zobowiązania.

Przedsiębiorcy mają możliwość przekazywania do InfoMonitora informacji nie tylko o klientach indywidualnych, ale również o innych przedsiębiorcach.

Bibliografia

  • Współczesna bankowość t.I, pod red. Zalweskiej M., Difin, Warszawa 2007, s. 94.
  • Gostomski E., Penczar M., Lepczyński B., Barembruch A., Pośrednictwo Kredytowe w Polsce - podręcznik dla praktyków, Wydawnictwa Fachowe cedewu.pl, Warszawa 2007, s. 65.

Autor: Ewa Mularz