Copywriter: Różnice pomiędzy wersjami
m (Dodanie TL;DR) |
m (cleanup bibliografii i rotten links) |
||
(Nie pokazano 11 wersji utworzonych przez 2 użytkowników) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
'''Copywriter''' - osoba zajmująca się '''opracowywaniem tekstów''' przeznaczonych do opublikowania, które można określić jako '''kreatywne''' oraz które mają za [[zadanie]] popularyzować określoną [[marka|markę]], [[usługa|usługę]] bądź [[wyrób]] (E. Wiecha-Kartowska 2016, s. 44). Do copywritingu zalicza się między innymi: | |||
'''Copywriter''' | |||
* tworzenie planów spotów reklamowych prezentowanych w różnego rodzaju mediach | * tworzenie planów spotów reklamowych prezentowanych w różnego rodzaju mediach | ||
* charakteryzowanie usług bądź wyrobów | * charakteryzowanie usług bądź wyrobów | ||
Linia 22: | Linia 6: | ||
* tworzenie sloganów popularyzujących [[produkt|produkty]] lub [[usługi]] (E. Wiecha-Kartowska 2016, s. 44) | * tworzenie sloganów popularyzujących [[produkt|produkty]] lub [[usługi]] (E. Wiecha-Kartowska 2016, s. 44) | ||
Teksty copywritera charakteryzują się '''dużym stopniem innowacyjności oraz pomysłem''', który wyróżnia je na tle innych (J. Królewski i in. 2016, s. 293-294). [[Umiejętności]] copywritera często przydają się przy tworzeniu tekstów w [[Internet|Internecie]] | Teksty copywritera charakteryzują się '''dużym stopniem innowacyjności oraz pomysłem''', który wyróżnia je na tle innych (J. Królewski i in. 2016, s. 293-294). [[Umiejętności]] copywritera często przydają się przy tworzeniu tekstów w [[Internet|Internecie]] - mogą one być umieszczane w [[media społecznościowe|mediach społecznościowych]], mailach wysyłanych jako newslettery czy w [[kampania reklamowa|kampaniach reklamowych]] tworzonych w ramach Google AdWords (J. Królewski i in. 2016, s. 297). | ||
==TL;DR== | ==TL;DR== | ||
Linia 29: | Linia 12: | ||
==Wymagania== | ==Wymagania== | ||
W zawodzie copywritera istotne są przede wszystkim: | W zawodzie copywritera istotne są przede wszystkim: | ||
* odznaczenie się własnymi celami i [[zdolność]] do ich sprawnej realizacji | * odznaczenie się własnymi celami i [[zdolność]] do ich sprawnej realizacji | ||
* '''gotowość do powiększania swojej wiedzy i umiejętności''' | * '''gotowość do powiększania swojej wiedzy i umiejętności''' | ||
* '''[[kreatywność]]''' wyrażająca się w gotowości do zmian oraz możliwości copywritera w zakresie proponowania innowacyjnych idei | * '''[[kreatywność]]''' wyrażająca się w gotowości do zmian oraz możliwości copywritera w zakresie proponowania innowacyjnych idei | ||
* '''chęć do działania''', objawiająca się między innymi za sprawą zapału do tworzenia | * '''chęć do działania''', objawiająca się między innymi za sprawą zapału do tworzenia | ||
* nieograniczona wyobraźnia pomagająca sporządzać unikatowe treści | * nieograniczona wyobraźnia pomagająca sporządzać unikatowe treści | ||
* nastawienie z rezerwą do własnej osoby | * nastawienie z rezerwą do własnej osoby | ||
* [[wiedza]] na temat [[marketing|marketingu]], kultury oraz języka | * [[wiedza]] na temat [[marketing|marketingu]], kultury oraz języka | ||
* umiejętność pracy w zespole | * umiejętność pracy w zespole | ||
* zdolność nawiązywania przyjaznych kontaktów z [[klient|klientami]] i odpowiedniego konsultowania z nimi własnych idei | * zdolność nawiązywania przyjaznych kontaktów z [[klient|klientami]] i odpowiedniego konsultowania z nimi własnych idei | ||
* wiedza na temat sześciu reguł wpływu społecznego (J. Królewski i in. 2016, s. 294-295, 300) | * wiedza na temat sześciu reguł wpływu społecznego (J. Królewski i in. 2016, s. 294-295, 300) | ||
<google>n</google> | |||
==Zakres obowiązków== | ==Zakres obowiązków== | ||
Copywriter może być odpowiedzialny za '''tworzenie treści reklamowych''', między innymi ogłoszeń, które powinny zostać przez niego dostosowane do odpowiedniej struktury i postaci - dotyczy to także pisania w należycie ukształtowanym języku, co pozwoli na zainteresowanie treścią adresatów (K. Bednarska 2014, s. 281-282). Przyciągnięcie uwagi odbiorców nie jest łatwe, dlatego copywriterzy niekiedy starają się kreować przekaz o szokującym i ofensywnym charakterze, co próbują osiągnąć między innymi za sprawą używania wulgarnych słów (K. Bednarska 2014, s. 281-282). Starając się '''zaangażować adresatów przekazu''', copywriter stosuje między innymi następujące kombinacje: | |||
Copywriter może być odpowiedzialny za '''tworzenie treści reklamowych''', między innymi ogłoszeń, które powinny zostać przez niego dostosowane do odpowiedniej struktury i postaci | |||
* zaczerpuje wyrazy z innych języków | * zaczerpuje wyrazy z innych języków | ||
* stosuje zwroty nieformalne | * stosuje zwroty nieformalne | ||
Linia 50: | Linia 33: | ||
* stosuje zdania pytające, którym czasami towarzyszą odpowiedzi (K. Bednarska 2014, s. 286) | * stosuje zdania pytające, którym czasami towarzyszą odpowiedzi (K. Bednarska 2014, s. 286) | ||
Copywriter zajmuje się także czynnościami przeprowadzanymi w ramach '''formułowania przekazu medialnego''', gdzie opracowuje się koncepcję tego przekazu, wymyśla hasła reklamowe oraz planuje się etapy realizacji przekazu (J. Malewicz, E. Świnarska 2015, s. 57). W ramach tych działań copywriter tworzy elementy związane ze słowami | Copywriter zajmuje się także czynnościami przeprowadzanymi w ramach '''formułowania przekazu medialnego''', gdzie opracowuje się koncepcję tego przekazu, wymyśla hasła reklamowe oraz planuje się etapy realizacji przekazu (J. Malewicz, E. Świnarska 2015, s. 57). W ramach tych działań copywriter tworzy elementy związane ze słowami - są to na przykład: | ||
* [[plan]] przekazu | * [[plan]] przekazu | ||
* treść przekazu | * treść przekazu | ||
* hasła reklamowe | * hasła reklamowe | ||
* konwersacje (J. Malewicz, E. Świnarska 2015, s. 57) | * konwersacje (J. Malewicz, E. Świnarska 2015, s. 57) | ||
Może ponadto zajmować się '''elementami dźwiękowymi''', a także '''monitorować etap tworzenia zdjęć''' | Może ponadto zajmować się '''elementami dźwiękowymi''', a także '''monitorować etap tworzenia zdjęć''' - ważne jest aby dobrze przy tym kooperował z innymi osobami odpowiedzialnymi za tworzenie przekazu medialnego, a także pozostałymi grupami pracującymi nad danym [[projekt|projektem]], co pozwoli dobrze zintegrować rozdzielone zadania (J. Malewicz, E. Świnarska 2015, s. 57). | ||
==Warunki pracy== | ==Warunki pracy== | ||
[[Efektywność]] pracy copywritera wynika między innymi z '''jakości współpracy z innymi członkami zespołu''' - z tego powodu copywriter powinien pracować z ludźmi, którzy mu ufają, doceniają jego pracę oraz zachęcają do tworzenia kreatywnych rozwiązań, chociażby poprzez charakter planu działania, ambitne zlecenia, czy dostarczanie wysokiej jakości materiałów (J. Królewski i in. 2016, s. 295). Istotna przy tym jest [[jakość]] [[komunikacja|komunikacji]] copywritera z innymi [[pracownik|pracownikami]] - pozytywnie wpływają na nią przekazywanie informacji między pracownikami, praca w grupach nad różnymi przedsięwzięciami czy integracja (J. Królewski i in. 2016, s. 295). | |||
[[Efektywność]] pracy copywritera wynika między innymi z '''jakości współpracy z innymi członkami zespołu''' | |||
==Wytyczne przekazywane copywriterowi== | ==Wytyczne przekazywane copywriterowi== | ||
Aby [[praca]] copywritera przynosiła oczekiwane rezultaty, potrzebuje on '''odpowiednich wytycznych''': | Aby [[praca]] copywritera przynosiła oczekiwane rezultaty, potrzebuje on '''odpowiednich wytycznych''': | ||
* wytyczne zawarte w briefie od osoby składającej zlecenie | * wytyczne zawarte w briefie od osoby składającej zlecenie | ||
* wytyczne w briefie organizacji dla której pracuje copywriter | * wytyczne w briefie organizacji dla której pracuje copywriter | ||
* wytyczne odnośnie samego tekstu - na przykład jego wielkości | * wytyczne odnośnie samego tekstu - na przykład jego wielkości | ||
* [[dane]] na temat adresatów | * [[dane]] na temat adresatów - ich charakterystyka, zachowanie oraz [[informacje]] na temat ruchu w Internecie (J. Królewski i in. 2016, s. 296) | ||
==Umiejętności przydatne w pracy copywritera== | ==Umiejętności przydatne w pracy copywritera== | ||
[[Jakość pracy]] copywritera uzależniona jest także od następujących umiejętności: | [[Jakość pracy]] copywritera uzależniona jest także od następujących umiejętności: | ||
* umiejętność tworzenia '''kompletnego zamysłu porozumiewania się''' z odbiorcami | * umiejętność tworzenia '''kompletnego zamysłu porozumiewania się''' z odbiorcami | ||
* umiejętność tworzenia '''treści przyciągających uwagę''' i dostosowanych do grup klientów | * umiejętność tworzenia '''treści przyciągających uwagę''' i dostosowanych do grup klientów | ||
* umiejętność '''przekazywania dokładnych komunikatów''' | * umiejętność '''przekazywania dokładnych komunikatów''' | ||
Linia 80: | Linia 59: | ||
==Pisanie tekstów SEO== | ==Pisanie tekstów SEO== | ||
Działania copywritera mogą także dotyczyć '''sporządzania tekstów z uwzględnieniem SEO''' (search engine optimization), czyli z dostosowaniem tekstu do kryteriów pozycjonowania w [[wyszukiwarka internetowa|wyszukiwarkach internetowych]] (E. Wiecha-Kartowska 2016, s. 45). Głównym celem tego rodzaju czynności jest '''zajmowanie jak najwyższych pozycji na stronie z wynikami wyszukiwania''', co można osiągnąć dzięki umieszczeniu w tekście dobrze dobranych '''słów kluczowych''', pasujących przy tym do jego pozostałej części (E. Wiecha-Kartowska 2016, s. 45). Copywriter może sporządzać rozmaite wersje tekstów SEO: | Działania copywritera mogą także dotyczyć '''sporządzania tekstów z uwzględnieniem SEO''' (search engine optimization), czyli z dostosowaniem tekstu do kryteriów pozycjonowania w [[wyszukiwarka internetowa|wyszukiwarkach internetowych]] (E. Wiecha-Kartowska 2016, s. 45). Głównym celem tego rodzaju czynności jest '''zajmowanie jak najwyższych pozycji na stronie z wynikami wyszukiwania''', co można osiągnąć dzięki umieszczeniu w tekście dobrze dobranych '''słów kluczowych''', pasujących przy tym do jego pozostałej części (E. Wiecha-Kartowska 2016, s. 45). Copywriter może sporządzać rozmaite wersje tekstów SEO: | ||
* niezbyt długie i mało rzeczowe teksty na temat określonych wyrobów wyróżniające się dużą ilością słów kluczowych | * niezbyt długie i mało rzeczowe teksty na temat określonych wyrobów wyróżniające się dużą ilością słów kluczowych | ||
Linia 92: | Linia 70: | ||
* zawierają one sporą ilość '''fraz umieszczanych w poszczególnych elementach treści''' | * zawierają one sporą ilość '''fraz umieszczanych w poszczególnych elementach treści''' | ||
* umieszczanie na początku tekstu najbardziej istotnych treści przechodząc od nagłówka do tekstu wprowadzającego a następnie tekstu właściwego | * umieszczanie na początku tekstu najbardziej istotnych treści przechodząc od nagłówka do tekstu wprowadzającego a następnie tekstu właściwego | ||
* analiza jako nieodłączna część kreacji tekstu | * analiza jako nieodłączna część kreacji tekstu - ma to na celu zwiększyć jego [[profesjonalizm]] oraz wyróżnić wśród innych tekstów | ||
* '''informowanie odbiorcy na temat pozytywnych cech wyrobów''', stron internetowych czy usług | * '''informowanie odbiorcy na temat pozytywnych cech wyrobów''', stron internetowych czy usług | ||
* stopień wyróżniania się tekstu uzależniony od możliwości finansowych | * stopień wyróżniania się tekstu uzależniony od możliwości finansowych | ||
* używanie języka dostosowanego do rodzaju treści oraz wskazującego na zalety (E. Wiecha-Kartowska 2016, s. 49) | * używanie języka dostosowanego do rodzaju treści oraz wskazującego na zalety (E. Wiecha-Kartowska 2016, s. 49) | ||
{{infobox5|list1={{i5link|a=[[Wymagania dla stanowiska kierownika marketingu]]}} — {{i5link|a=[[Strategia komunikacji]]}} — {{i5link|a=[[Kampania społeczna]]}} — {{i5link|a=[[Media relations]]}} — {{i5link|a=[[Akwizycja]]}} — {{i5link|a=[[Plan komunikacji w projekcie]]}} — {{i5link|a=[[Personal branding]]}} — {{i5link|a=[[Komunikacja w zespole międzykulturowym]]}} — {{i5link|a=[[Tożsamość marki]]}} }} | |||
==Bibliografia== | ==Bibliografia== | ||
* Bednarska K. (2014) | <noautolinks> | ||
* Królewski J., Sala P. (red.) (2016) | * Bednarska K. (2014), ''[https://dspace.uni.lodz.pl/xmlui/bitstream/handle/11089/8766/24Bednarska.pdf?sequence=1&isAllowed=y Językowe środki perswazji w polskich i słoweńskich reklamach]'', Acta Universitatis Lodziensis kształcenie polonistyczne cudzoziemców, nr 21 | ||
* Malewicz J., Świnarska E. (2015) | * Królewski J., Sala P. (red.) (2016), ''E-marketing. Współczesne trendy. Pakiet startowy'', Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa | ||
* Wiecha-Kartowska E. (2016) | * Malewicz J., Świnarska E. (2015), ''[https://www.wsp.pl/file/1304_590653787.pdf Zastosowanie technik multimedialnych w kampaniach promocyjnych kosmetyków luksusowych]'', Multimedia design. Metody, techniki i narzędzia, nr 1 | ||
* Wiecha-Kartowska E. (2016), ''SEO-copywriting - dziennikarstwo XXI wieku?'', Media XXI Wieku, nr 1 | |||
</noautolinks> | |||
{{a|Adrian Burzec}} | {{a|Adrian Burzec}} | ||
[[Kategoria: | [[Kategoria:Instytucje marketingowe]] | ||
{{#metamaster:description|Copywriter to osoba zajmująca się tworzeniem kreatywnych tekstów reklamowych i opisów asortymentu dla stron internetowych. Jej umiejętności są przydatne w mediach społecznościowych i kampaniach reklamowych w Google.}} |
Aktualna wersja na dzień 21:47, 5 sty 2024
Copywriter - osoba zajmująca się opracowywaniem tekstów przeznaczonych do opublikowania, które można określić jako kreatywne oraz które mają za zadanie popularyzować określoną markę, usługę bądź wyrób (E. Wiecha-Kartowska 2016, s. 44). Do copywritingu zalicza się między innymi:
- tworzenie planów spotów reklamowych prezentowanych w różnego rodzaju mediach
- charakteryzowanie usług bądź wyrobów
- wymyślanie nazw wyrobów
- przygotowywanie opisów asortymentu oraz treści na witryny internetowe
- tworzenie sloganów popularyzujących produkty lub usługi (E. Wiecha-Kartowska 2016, s. 44)
Teksty copywritera charakteryzują się dużym stopniem innowacyjności oraz pomysłem, który wyróżnia je na tle innych (J. Królewski i in. 2016, s. 293-294). Umiejętności copywritera często przydają się przy tworzeniu tekstów w Internecie - mogą one być umieszczane w mediach społecznościowych, mailach wysyłanych jako newslettery czy w kampaniach reklamowych tworzonych w ramach Google AdWords (J. Królewski i in. 2016, s. 297).
TL;DR
Copywriter to osoba zajmująca się tworzeniem kreatywnych tekstów reklamowych mających na celu promocję marki, usługi lub produktu. Copywriterzy muszą być kreatywni, elastyczni i posiadać umiejętności marketingowe. Ich praca polega na tworzeniu treści reklamowych, sloganów, opisów produktów oraz tekstów SEO. Wymaga się od nich umiejętności pracy w zespole, nawiązywania kontaktów z klientami oraz znajomości marketingu i języka. Praca copywritera wymaga dobrej współpracy z innymi członkami zespołu, a także dostarczania wysokiej jakości materiałów. Copywriterzy muszą także dostosować swoje teksty do kryteriów SEO w celu zajęcia wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania.
Wymagania
W zawodzie copywritera istotne są przede wszystkim:
- odznaczenie się własnymi celami i zdolność do ich sprawnej realizacji
- gotowość do powiększania swojej wiedzy i umiejętności
- kreatywność wyrażająca się w gotowości do zmian oraz możliwości copywritera w zakresie proponowania innowacyjnych idei
- chęć do działania, objawiająca się między innymi za sprawą zapału do tworzenia
- nieograniczona wyobraźnia pomagająca sporządzać unikatowe treści
- nastawienie z rezerwą do własnej osoby
- wiedza na temat marketingu, kultury oraz języka
- umiejętność pracy w zespole
- zdolność nawiązywania przyjaznych kontaktów z klientami i odpowiedniego konsultowania z nimi własnych idei
- wiedza na temat sześciu reguł wpływu społecznego (J. Królewski i in. 2016, s. 294-295, 300)
Zakres obowiązków
Copywriter może być odpowiedzialny za tworzenie treści reklamowych, między innymi ogłoszeń, które powinny zostać przez niego dostosowane do odpowiedniej struktury i postaci - dotyczy to także pisania w należycie ukształtowanym języku, co pozwoli na zainteresowanie treścią adresatów (K. Bednarska 2014, s. 281-282). Przyciągnięcie uwagi odbiorców nie jest łatwe, dlatego copywriterzy niekiedy starają się kreować przekaz o szokującym i ofensywnym charakterze, co próbują osiągnąć między innymi za sprawą używania wulgarnych słów (K. Bednarska 2014, s. 281-282). Starając się zaangażować adresatów przekazu, copywriter stosuje między innymi następujące kombinacje:
- zaczerpuje wyrazy z innych języków
- stosuje zwroty nieformalne
- stosuje zdania rozkazujące
- stosuje zdania pytające, którym czasami towarzyszą odpowiedzi (K. Bednarska 2014, s. 286)
Copywriter zajmuje się także czynnościami przeprowadzanymi w ramach formułowania przekazu medialnego, gdzie opracowuje się koncepcję tego przekazu, wymyśla hasła reklamowe oraz planuje się etapy realizacji przekazu (J. Malewicz, E. Świnarska 2015, s. 57). W ramach tych działań copywriter tworzy elementy związane ze słowami - są to na przykład:
- plan przekazu
- treść przekazu
- hasła reklamowe
- konwersacje (J. Malewicz, E. Świnarska 2015, s. 57)
Może ponadto zajmować się elementami dźwiękowymi, a także monitorować etap tworzenia zdjęć - ważne jest aby dobrze przy tym kooperował z innymi osobami odpowiedzialnymi za tworzenie przekazu medialnego, a także pozostałymi grupami pracującymi nad danym projektem, co pozwoli dobrze zintegrować rozdzielone zadania (J. Malewicz, E. Świnarska 2015, s. 57).
Warunki pracy
Efektywność pracy copywritera wynika między innymi z jakości współpracy z innymi członkami zespołu - z tego powodu copywriter powinien pracować z ludźmi, którzy mu ufają, doceniają jego pracę oraz zachęcają do tworzenia kreatywnych rozwiązań, chociażby poprzez charakter planu działania, ambitne zlecenia, czy dostarczanie wysokiej jakości materiałów (J. Królewski i in. 2016, s. 295). Istotna przy tym jest jakość komunikacji copywritera z innymi pracownikami - pozytywnie wpływają na nią przekazywanie informacji między pracownikami, praca w grupach nad różnymi przedsięwzięciami czy integracja (J. Królewski i in. 2016, s. 295).
Wytyczne przekazywane copywriterowi
Aby praca copywritera przynosiła oczekiwane rezultaty, potrzebuje on odpowiednich wytycznych:
- wytyczne zawarte w briefie od osoby składającej zlecenie
- wytyczne w briefie organizacji dla której pracuje copywriter
- wytyczne odnośnie samego tekstu - na przykład jego wielkości
- dane na temat adresatów - ich charakterystyka, zachowanie oraz informacje na temat ruchu w Internecie (J. Królewski i in. 2016, s. 296)
Umiejętności przydatne w pracy copywritera
Jakość pracy copywritera uzależniona jest także od następujących umiejętności:
- umiejętność tworzenia kompletnego zamysłu porozumiewania się z odbiorcami
- umiejętność tworzenia treści przyciągających uwagę i dostosowanych do grup klientów
- umiejętność przekazywania dokładnych komunikatów
- umiejętność nawiązywania kontaktu z adresatem za sprawą interesującego przekazu (J. Królewski i in. 2016, s. 296)
Pisanie tekstów SEO
Działania copywritera mogą także dotyczyć sporządzania tekstów z uwzględnieniem SEO (search engine optimization), czyli z dostosowaniem tekstu do kryteriów pozycjonowania w wyszukiwarkach internetowych (E. Wiecha-Kartowska 2016, s. 45). Głównym celem tego rodzaju czynności jest zajmowanie jak najwyższych pozycji na stronie z wynikami wyszukiwania, co można osiągnąć dzięki umieszczeniu w tekście dobrze dobranych słów kluczowych, pasujących przy tym do jego pozostałej części (E. Wiecha-Kartowska 2016, s. 45). Copywriter może sporządzać rozmaite wersje tekstów SEO:
- niezbyt długie i mało rzeczowe teksty na temat określonych wyrobów wyróżniające się dużą ilością słów kluczowych
- dużo bardziej rzeczowe teksty nie związane z fachowymi informacjami
- nieskomplikowane i niedługie teksty, gdzie umieszczane są słowa i ich synonimy co ma pomóc w generowaniu dużej ilości oryginalnych tekstów
- umieszczanie tekstów na forach internetowych których tematyka wiąże się z określoną dziedziną
- sporządzanie tekstów przedstawiających określone przedsiębiorstwa bądź wyroby
- przygotowywanie tekstów umieszczanych w witrynach i sklepach internetowych (E. Wiecha-Kartowska 2016, s. 45-47)
Sporządzanie przez copywritera tekstów z uwzględnieniem optymalizacji pod kątem wyszukiwarek wiąże się z następującymi wyróżnikami:
- zawierają one sporą ilość fraz umieszczanych w poszczególnych elementach treści
- umieszczanie na początku tekstu najbardziej istotnych treści przechodząc od nagłówka do tekstu wprowadzającego a następnie tekstu właściwego
- analiza jako nieodłączna część kreacji tekstu - ma to na celu zwiększyć jego profesjonalizm oraz wyróżnić wśród innych tekstów
- informowanie odbiorcy na temat pozytywnych cech wyrobów, stron internetowych czy usług
- stopień wyróżniania się tekstu uzależniony od możliwości finansowych
- używanie języka dostosowanego do rodzaju treści oraz wskazującego na zalety (E. Wiecha-Kartowska 2016, s. 49)
Copywriter — artykuły polecane |
Wymagania dla stanowiska kierownika marketingu — Strategia komunikacji — Kampania społeczna — Media relations — Akwizycja — Plan komunikacji w projekcie — Personal branding — Komunikacja w zespole międzykulturowym — Tożsamość marki |
Bibliografia
- Bednarska K. (2014), Językowe środki perswazji w polskich i słoweńskich reklamach, Acta Universitatis Lodziensis kształcenie polonistyczne cudzoziemców, nr 21
- Królewski J., Sala P. (red.) (2016), E-marketing. Współczesne trendy. Pakiet startowy, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa
- Malewicz J., Świnarska E. (2015), Zastosowanie technik multimedialnych w kampaniach promocyjnych kosmetyków luksusowych, Multimedia design. Metody, techniki i narzędzia, nr 1
- Wiecha-Kartowska E. (2016), SEO-copywriting - dziennikarstwo XXI wieku?, Media XXI Wieku, nr 1
Autor: Adrian Burzec