Kiosk multimedialny: Różnice pomiędzy wersjami
m (Czyszczenie tekstu) |
m (→Cele kiosków multimedialnych: Clean up, replaced: *ł → * ł) |
||
Linia 59: | Linia 59: | ||
* znaczna pomoc dla pracowników (sprzedaż, [[promocja]]), | * znaczna pomoc dla pracowników (sprzedaż, [[promocja]]), | ||
* minimalizacja czasu oczekiwania na usługę (brak kolejek do kas), | * minimalizacja czasu oczekiwania na usługę (brak kolejek do kas), | ||
*łatwość otrzymania poszukiwanych informacji, | * łatwość otrzymania poszukiwanych informacji, | ||
==Bibliografia== | ==Bibliografia== |
Wersja z 08:39, 3 lis 2023
Kiosk multimedialny |
---|
Polecane artykuły |
Kiosk multimedialny - to interaktywny punkt informacyjny, który w sposób samoobsługowy umożliwia świadczenie usług informacyjnych, handlowych, badawczych, marketingowych i reklamowych w miejscach publicznych. "Urządzenie wyglądem przypomina bankomaty służące do realizacji operacji bankowych, często z pominięciem wypłaty pieniędzy". (B. Świecka, 2007, s. 64)
Wyposażone są one w urządzenia do zdalnego realizowania operacji finansowych, takie jak: wielofunkcyjne bankomaty, drukarki wyciągów, ekrany dotykowe, kamery video, telefony, głośniki, aplikacje multimedialne, drukarki laserowe, USB, czytnik kodów kreskowych, kart chipowych oraz wrzutnik monet. Obsługa takiego kiosku jest bardzo prosta i intuicyjna. Użytkownik wybiera interesujące dla siebie informacje poprzez dotykanie palcem znaków graficznych widocznych na ekranie.
Firmy i organizacje, które stawiają na profesjonalną obsługę klienta, nowoczesność oraz dbają o swój wizerunek, coraz chętniej wybierają kioski multimedialne, które tworzą bezobsługowy punkt informacyjny, dostarczający użytkownikom najistotniejszych informacji, a co najważniejsze są zawsze gotowe do pracy. Klienci chętniej angażują się oraz zapoznają z ofertą danej firmy poprzez interaktywny przekaz niż przy zastosowaniu pasywnego medium. Szybkie przekazywanie informacji oraz angażowanie konsumentów za pomocą interakcji z łatwym do obsługi systemem multimedialnym, pomaga wiązać dane przedsiębiorstwo z pozytywnymi emocjami. Z tego może wynikać, iż kioski multimedialne obecnie są jednym z najskuteczniejszych narzędzi marketingowych, a co najważniejsze znajdą one zastosowanie w niemal każdej branży czy działalności.
Takie urządzenia dzięki dużym możliwościom technicznym mogą posłużyć zarówno w sferze bankowości, jak również w realizacji operacji poza bankowych, takich jak: punkt obsługi klienta, ładowania kart telefonii komórkowych, zakupu biletów, dokonywania opłat, wirtualna recepcja, elektroniczny doradca, interaktywna mapa budynku, system rezerwacji sal, przekazywania informacji o imprezach kulturalnych, prognozie pogody, wiadomościach sportowych, itp.
TL;DR
Kioski multimedialne to interaktywne punkty informacyjne, które umożliwiają świadczenie różnych usług w miejscach publicznych. Wyposażone są w wiele urządzeń, takich jak bankomaty, ekrany dotykowe, drukarki, kamery, telefony, głośniki itp. Są one coraz częściej wybierane przez firmy i organizacje, ponieważ pozwalają na interaktywne przekazywanie informacji i angażowanie klientów. Kioski multimedialne można wykorzystać w różnych branżach, takich jak bankowość, sprzedaż, informacja publiczna, turystyka itp. Mają wiele zalet, takich jak oszczędność czasu, prostota obsługi, personalizacja zamówienia, dostępność przez całą dobę itp.
Wykorzystanie
Kioski multimedialne mogą być wykorzystywane jako:
- Punkty sprzedaży - wykorzystywane między innymi w bankowości, służąc do dokonywania podstawowych operacji bankowych. Wykorzystują przy tym kartę płatniczą, która pozwala na zidentyfikowanie klienta dzięki użytemu Poufnemu Numerowi Identyfikacyjnemu. Transakcja jest dokonywana często za pomocą ekranu dotykowego lub tradycyjnie przy użyciu klawiatury.
- Punkty informacyjne - wykorzystywane między innymi w sferze administracji, udostępniają na przykład dane na temat czasu pracy i kompetencji odpowiednich departamentów w urzędzie miasta, potrzebnych dokumentów do otrzymania dowodu osobistego, oferty pracy, itp..
Kioski multimedialne znajdują się najczęściej w miejscach publicznych, gdzie potrzebny jest łatwy i szybki dostęp do aktualnych informacji. Takimi miejscami są na przyład: supermarkety, lotniska, urzędy pocztowe, dworce kolejowe i autobusowe, muzea, banki, hotele. Funkcjonalność multimedialnych placówek pozwala klientowi przeprowadzić wszystkie operacje, jakie są możliwe do zrealizowania w tradycyjnym oddziale, a większość nawet w ciągu 24 godzin na dobę, przez siedem dni w tygodniu.
Podział kiosków multimedialnych
Samoobsługowe kioski multimedialne można podzielić na:
- Internetowe - oferują dostęp do Internetu, dzięki czemu przynoszą przychody z reklam.
- Informacyjne - mają na celu udostępnić informacje, a także wiadomości, które właściciel chce opublikować. Można je wykorzystać np. w celu realizacji badań podczas targów, a także do zbierania baz danych, bądź gromadzenia opinii.
- Transakcyjne - są wsparciem przy materializacji usług, czyli na przykład dostarczania dowodów w formie materialnej klientowi ze świadczenia usług w banku, takich jak: kupony rabatowe czy obsługę programów lojalnościowych.
- Architektoniczne - mają na celu przyciągnąć wzrok odbiorcy poprzez atrakcyjny wygląd pulpitu, jej głównym zadaniem nie jest zwracanie uwagi na zawartość.
Zalety kiosków multimedialnych
- szybkie przekazywanie najpotrzebniejszych danych,
- oszczędność czasu klienta,
- wygodne, proste i szybkie w obsłudze;
- personalizacja zakupu zamówienia,
- dokładniejsze informacje dotyczące produktów,
- szybka informacja na temat dostępności danego produktu,
- brak bariery językowej (możliwość wybrania dowolnego języka),
- ułatwienie dla niepełnosprawnych;
- dostępność kiosków w niektórych branżach (np. bilety PKP) przez 24 godziny na dobę,
- możliwość korzystania z Internetu,
Cele kiosków multimedialnych
- możliwość jak najkrótszej oraz jak najszybszej ścieżki zamawiania,
- usprawnienie procesu składania spersonalizowanych zamówień,
- jasne i spójne przedstawienie oferty zakupowej,
- znaczna pomoc dla pracowników (sprzedaż, promocja),
- minimalizacja czasu oczekiwania na usługę (brak kolejek do kas),
- łatwość otrzymania poszukiwanych informacji,
Bibliografia
- Bakalarczyk S. (2006). Innowacje bankowe: bankowość elektroniczna, bankowość inwestycyjna i inzynieria finansowa, Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, Łódź
- Kordowska M. (2015). Współczesne muzea przyrodnicze w Polsce i ich działalność Turystyka Kulturowa, Nr 4/2015 (kwiecień 2015)
- Pluskota P. (2003). Współczesne kanały dystrybucji produktów bankowych, Wydawnictwo Naukowe US, Szczecin
- Świecka B. (2007). Detaliczna bankowość elektroniczna, CeDeWu, Warszawa
- Wawryniuk K., Rusak O. (2014). Bankowość elektroniczna - usługa XXI wieku, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Przyrodniczo-Humanistycznego w Siedlcach. Seria: Administracja i Zarządzanie, nr 102
Autor: Bartosz Bieńskowski, Kamila Mrozik