Usługi on-line: Różnice pomiędzy wersjami
(LinkTitles.) |
m (Dodanie MetaData Description) |
||
Linia 63: | Linia 63: | ||
[[Kategoria:Ebiznes]] | [[Kategoria:Ebiznes]] | ||
{{a|Elżbieta Tota}} | {{a|Elżbieta Tota}} | ||
{{#metamaster:description|Usługi on-line to automatyzowane i zdalne e-usługi dostępne przez sieć internetową. Poczta elektroniczna, grupy dyskusyjne, biblioteki plików i więcej. Korzystaj bezpłatnie o dowolnej porze.}} |
Wersja z 07:09, 14 paź 2023
Usługi on-line |
---|
Polecane artykuły |
Usługi on-line (on-line services) są podobne do Internetu, ale działają na trochę innych zasadach. Występują w sieci, pozwalają na podłączanie się do nich użytkowników, którzy mogą złożyć złożyć zamówienie poprzez specjalnie przygotowane do tego celu strony WWW. Niektóre z usług są również realizowane przy pomocy Internetu. Prawie każdy z portali oferujących usługi on-line oferuje użytkownikom: pocztę elektroniczną, własne konto, grupy dyskusyjne, biblioteki plików, zbiory informacji, rozrywkę. Usługi on-line zdobywają coraz większą popularność, w dużej mierze jest to generowane przez nieodpłatność wielu z nich. A więc e-usługi to takie usługi, których świadczenie odbywa się w cyberprzestrzeni, jest zautomatyzowane (może wymagać niewielkiego udziału człowieka w niektórych przypadkach) i zdalne. Od usługi w ujęciu tradycyjnym, e-usługę odróżnia brak udziału człowieka po drugiej stronie oraz świadczenie ich na odległość i bez ograniczenia godzinami pracy.
Korzyści dla przedsiębiorcy oferującego usługi on-line
- łatwiejszy i szybszy kontakt z klientami i partnerami
- możliwość skorzystania z technik marketingu masowego
- brak konieczności posiadania przestrzeni magazynowej
- szybszy rozwój
- brak ograniczeń lokalizacyjnych
- zmniejszenie kosztów własnych
- całodobowa obsługa klientów i partnerów
- możliwość wykorzystania elastycznych form zatrudnienia (telepraca)
Korzyści dla konsumenta
- oszczędność czasu
- możliwość poznania opinii innych użytkowników portalu
- brak konieczności, aby odbiorca był dostępny w tym samym czasie co nadawca
- zdobycie potrzebnych zasobów bez wychodzenia z domu
- anonimowość
- łatwość obsługi
- niezależność od miejsca - dostęp do danych z dowolnego komputera podłączonego do sieci
Przykłady
- GMail Offline
- nasza-klasa
- Web gadu-gadu
- Imageshack
Przykłady zastosowań
- ubezpieczenia on-line ubezpieczeniaonline.pl,e-insurance.pl
- korepetycje on-line korepetycje.kursy-online.pl,korepetycje.w.interia.pl
- kursy i szkolenia przeprowadzane przez internet kursy-online.4system.com, kursolandia.pl
- usługi związane z nieruchomościami nieruchomosci-online.pl,snajp.pl
- usługi finansowe on-line e-banki.biz,awans-finanse.pl
- gry, rozrywka on-line gry.pl,kurnik.pl
- umieszczanie zdjęć na serwerze cyberfoto.pl,hot.jpg.pl
- udzielanie porad prawnych on-line prawo-online.pl,prawo.strefa.pl
- rezerwacja książek w bibliotece pbi.edu.pl,biblioteki.umk.pl
- czytanie książek online ibuk.pl,ebooki.topka.pl
- udostępnianie i gromadzenie plików chomikuj.pl,wrzuta.pl
- komunikacja interpersonalna interia.pl,nasza-klasa.pl
Bibliografia
- Wiesław M. Grudzewski, Irena K. Hejduk, Przedsiębiorstwo wirtualne, Diffin, Warszawa 2002
- Michael de Kare-Silver, e-szok rewolucja elektroniczna w handlu, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2002
- Robin Bloor, Wirtualny b@zar od jedwabnego szlaku po szklak elektroniczny, Liber, Warszawa 2001
Autor: Elżbieta Tota