Zarządczy aspekt informacji: Różnice pomiędzy wersjami

Z Encyklopedia Zarządzania
(LinkTitles.)
Nie podano opisu zmian
Linia 14: Linia 14:
}}
}}


'''Zarządczy aspekt informacji''', związany jest z zarządzaniem informacją jako zasobem organizacji. Zarządzanie informacją obejmuje procesy związane z planowaniem, utrzymaniem, dostarczaniem i korzystaniem z informacji w celu osiągnięcia celów organizacji. Aspekty zarządcze związane z informacją obejmują:
* Planowanie i strategię: określenie potrzeb informacyjnych organizacji i opracowanie planów na ich zaspokojenia (np. planowanie rozwoju systemów informatycznych)
* Zbieranie, przechowywanie i udostępnianie informacji: zarządzanie procesami związanymi z pozyskiwaniem, przechowywaniem i dostarczaniem informacji do odpowiednich odbiorców (np. zaspokojenie potrzeb informacyjnych kierownictwa)
* Bezpieczeństwo i ochrona informacji: zarządzanie ryzykiem i zabezpieczanie informacji przed nieuprawnionym dostępem lub utratą (np. atak hakerski, wyciek danych).
* Zgodność z prawem: przestrzeganie przepisów i regulacji dotyczących przetwarzania danych i zarządzania informacją (np. RODO, tajemnica przedsiębiorstwa).
* Analiza i wykorzystanie informacji: wykorzystanie informacji do podejmowania decyzji i poprawy działania organizacji (np. analizy biznesowe).


W dziedzinie zarządzania przedsiębiorstwami również należy spodziewać się rozwoju, aczkolwiek [[rozwój]] ten nie będzie porównywalny do rozwoju technicznego. Pojawiające się możliwości wynikać będą przede wszystkim z pojawiania się nowych narzędzi informatycznych, usprawnień komunikacyjnych, możliwości automatyzacji wielu działań kierowniczych.
W dziedzinie zarządzania przedsiębiorstwami również należy spodziewać się rozwoju, aczkolwiek [[rozwój]] ten nie będzie porównywalny do rozwoju technicznego. Pojawiające się możliwości wynikać będą przede wszystkim z pojawiania się nowych narzędzi informatycznych, usprawnień komunikacyjnych, możliwości automatyzacji wielu działań kierowniczych.


==Główne problemy==
==Główne problemy zarządzania informacją==
* Wspomaganie [[proces decyzyjny|procesu decyzyjnego]]
* Wspomaganie [[proces decyzyjny|procesu decyzyjnego]]
* Usprawnianie działalności operacyjnej przedsiębiorstw
* Usprawnianie działalności operacyjnej przedsiębiorstw

Wersja z 10:30, 27 sty 2023

Zarządczy aspekt informacji
Polecane artykuły

Zarządczy aspekt informacji, związany jest z zarządzaniem informacją jako zasobem organizacji. Zarządzanie informacją obejmuje procesy związane z planowaniem, utrzymaniem, dostarczaniem i korzystaniem z informacji w celu osiągnięcia celów organizacji. Aspekty zarządcze związane z informacją obejmują:

  • Planowanie i strategię: określenie potrzeb informacyjnych organizacji i opracowanie planów na ich zaspokojenia (np. planowanie rozwoju systemów informatycznych)
  • Zbieranie, przechowywanie i udostępnianie informacji: zarządzanie procesami związanymi z pozyskiwaniem, przechowywaniem i dostarczaniem informacji do odpowiednich odbiorców (np. zaspokojenie potrzeb informacyjnych kierownictwa)
  • Bezpieczeństwo i ochrona informacji: zarządzanie ryzykiem i zabezpieczanie informacji przed nieuprawnionym dostępem lub utratą (np. atak hakerski, wyciek danych).
  • Zgodność z prawem: przestrzeganie przepisów i regulacji dotyczących przetwarzania danych i zarządzania informacją (np. RODO, tajemnica przedsiębiorstwa).
  • Analiza i wykorzystanie informacji: wykorzystanie informacji do podejmowania decyzji i poprawy działania organizacji (np. analizy biznesowe).

W dziedzinie zarządzania przedsiębiorstwami również należy spodziewać się rozwoju, aczkolwiek rozwój ten nie będzie porównywalny do rozwoju technicznego. Pojawiające się możliwości wynikać będą przede wszystkim z pojawiania się nowych narzędzi informatycznych, usprawnień komunikacyjnych, możliwości automatyzacji wielu działań kierowniczych.

Główne problemy zarządzania informacją

Bibliografia

Autor: Krzysztof Woźniak