Tożsamość: Różnice pomiędzy wersjami

Z Encyklopedia Zarządzania
m (Infobox update)
 
(LinkTitles.)
Linia 25: Linia 25:
(Tożsamość Ekonomiczna Górnoślązaków, Grzegorz Węgrzyn, Katowice 2017 s.8-10)
(Tożsamość Ekonomiczna Górnoślązaków, Grzegorz Węgrzyn, Katowice 2017 s.8-10)


*Tożsamość terytorialna (indywidualna) to emocjonalna ocena i umysłowa reprezentacja danego obszaru z którym człowiek się identyfikuje i postrzega jako własną część.
*Tożsamość terytorialna (indywidualna) to emocjonalna [[ocena]] i umysłowa [[reprezentacja]] danego obszaru z którym człowiek się identyfikuje i postrzega jako własną część.
*Tożsamość terytorialna (zbiorowa) to poczucie więzi człowieka z innymi ludźmi którzy zamieszkują ten sam obszar.
*Tożsamość terytorialna (zbiorowa) to poczucie więzi człowieka z innymi ludźmi którzy zamieszkują ten sam obszar.
*Tożsamość miasta to stosunek jaki zachodzi pomiędzy miastem a każdym przedmiotem jako równość i identyczność. Podkreśla cechy które odróżniają miasto od innych oraz wskazuje cechy charakterystyczne dla miasta stanowiące o jego istocie. Wzmacnianie tej tożsamości przyczynia się w znacznym stopniu do integracji miasta co skutecznie wpływa na poprawę wizerunku miasta i podejmowanie działań miejskich.
*Tożsamość miasta to stosunek jaki zachodzi pomiędzy miastem a każdym przedmiotem jako równość i identyczność. Podkreśla cechy które odróżniają [[miasto]] od innych oraz wskazuje cechy charakterystyczne dla miasta stanowiące o jego istocie. Wzmacnianie tej tożsamości przyczynia się w znacznym stopniu do integracji miasta co skutecznie wpływa na poprawę wizerunku miasta i podejmowanie działań miejskich.
(EkoMiasto#Społeczeństwo, Agnieszka Rzeńca, Aleksandra Nowakowska, Zbigniew Przygodzki, Łódź 2016 s.77-86)
(EkoMiasto#[[Społeczeństwo]], Agnieszka Rzeńca, Aleksandra Nowakowska, Zbigniew Przygodzki, Łódź 2016 s.77-86)


*Tożsamość firmy wyraża własny obraz jaki dane przedsiębiorstwo chce przedstawić na rynek a także do otoczenia społecznego oraz ekonomicznego w procesie komunikacji. Dlatego najprościej ujmując tożsamość określa daną firmę czy też organizację, kim chce być i w jakim kierunku chce podążać.  Tożsamość przedsiębiorstwa składa się z trzech podstawowych elementów : postawa, zachowanie, identyfikacja wizualna
*[[Tożsamość firmy]] wyraża własny obraz jaki [[dane]] [[przedsiębiorstwo]] chce przedstawić na [[rynek]] a także do otoczenia społecznego oraz ekonomicznego w procesie komunikacji. Dlatego najprościej ujmując tożsamość określa daną firmę czy też organizację, kim chce być i w jakim kierunku chce podążać.  Tożsamość przedsiębiorstwa składa się z trzech podstawowych elementów : postawa, zachowanie, [[identyfikacja]] wizualna
(Komunikacja Marketingowa, Modele, struktury, formy przekazu, Jan W.Wiktor, Warszawa 2013 s.303)
([[Komunikacja]] Marketingowa, [[Modele]], struktury, formy przekazu, Jan W.Wiktor, Warszawa 2013 s.303)


*Tożsamość to także pojęcie z dziedziny nauk matematycznych oznaczające taką zależność między zmiennymi, która jest zachowana dla wszystkich wartości zmiennych<ref>Hal R. Varian, ''[[Mikroekonomia]]''..., str. 646</ref>.
*Tożsamość to także pojęcie z dziedziny nauk matematycznych oznaczające taką zależność między zmiennymi, która jest zachowana dla wszystkich wartości zmiennych<ref>Hal R. Varian, ''[[Mikroekonomia]]''..., str. 646</ref>.
Linia 55: Linia 55:
* Markowska-Manista U., (2016) [https://www.researchgate.net/profile/Urszula_Markowska-Manista/publication/315576023_Miejsce_a_tozsamosc_w_edukacji_polonijnej_w_Gruzji/links/58d4dc93aca2727e5e9bc310/Miejsce-a-tozsamosc-w-edukacji-polonijnej-w-Gruzji.pdf '' Miejsce a  tożsamość w  edukacji polonijnej w  Gruzji''] Akademia Pedagogiki Specjalnej w  Warszawie, Pedagogika Społeczna nr.3
* Markowska-Manista U., (2016) [https://www.researchgate.net/profile/Urszula_Markowska-Manista/publication/315576023_Miejsce_a_tozsamosc_w_edukacji_polonijnej_w_Gruzji/links/58d4dc93aca2727e5e9bc310/Miejsce-a-tozsamosc-w-edukacji-polonijnej-w-Gruzji.pdf '' Miejsce a  tożsamość w  edukacji polonijnej w  Gruzji''] Akademia Pedagogiki Specjalnej w  Warszawie, Pedagogika Społeczna nr.3
* Morawiec N. (2015) [http://zeszytymyszkowskie.miastomyszkow.pl/images/zeszyty/zeszyt2/ZM2_Morawiec.pdf '' Myszków – historia/pamięć – tożsamość. Samorząd lokalny a polityka historyczna. ''] "Zeszyty Myszkowskie" nr 2  
* Morawiec N. (2015) [http://zeszytymyszkowskie.miastomyszkow.pl/images/zeszyty/zeszyt2/ZM2_Morawiec.pdf '' Myszków – historia/pamięć – tożsamość. Samorząd lokalny a polityka historyczna. ''] "Zeszyty Myszkowskie" nr 2  
* Rzeńca A. Nowakowska A. Przygodzki Z. (2016) ''EkoMiasto#Społeczeństwo, zrównoważony,inteligentny i partycypacyjny rozwój miasta'', Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź s.77-86
* Rzeńca A. Nowakowska A. Przygodzki Z. (2016) ''EkoMiasto#Społeczeństwo, zrównoważony,inteligentny i partycypacyjny [[rozwój]] miasta'', Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź s.77-86
* Węgrzyn G. (2017) ''Tożsamość Ekonomiczna Górnoślązaków'', Katowice 2017 Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach s.8-10
* Węgrzyn G. (2017) ''Tożsamość Ekonomiczna Górnoślązaków'', Katowice 2017 Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach s.8-10
* Wiktor J.W (2013) ''Komunikacja marketingowa, Modele, struktury, formy przekazu'', Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa s.303  
* Wiktor J.W (2013) ''[[Komunikacja marketingowa]], Modele, struktury, formy przekazu'', Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa s.303  
* Varian Hal R., (1997) ''Mikroekonomia'', Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, wyd. 2
* Varian Hal R., (1997) ''Mikroekonomia'', Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, wyd. 2


[[Kategoria:Pojęcia podstawowe]]
[[Kategoria:Pojęcia podstawowe]]
{{a|Mateusz Gałaś, Przemek Gruchacz}}
{{a|Mateusz Gałaś, Przemek Gruchacz}}

Wersja z 06:07, 22 maj 2020

Tożsamość
Polecane artykuły


Tożsamość jest związana ze świadomością i utożsamianiem się z elementami rzeczywistości społecznej oraz stanowi określoną wizję jednostki samej siebie która w dłuższej perspektywie dąży do stworzenia spójnego obrazu samej siebie. Tożsamość może występować w relacji do samego siebie lub w stosunku do innych ludzi. Istotnym elementem każdej tożsamości jest poczucie świadomości że coś łączy jednostkę w danej zbiorowości. (Tożsamość Ekonomiczna Górnoślązaków, Grzegorz Węgrzyn, Katowice 2017 s.8-10)


Rodzaje tożsamości

  • Tożsamość społeczna określa człowieka który utożsamia się z różnymi grupami społecznymi. W skład tożsamości społecznej wchodzą takie elementy jak tożsamość : narodowa, etniczna, kulturowa, historyczna, religijna czy też ekonomiczna.

(Tożsamość Ekonomiczna Górnoślązaków, Grzegorz Węgrzyn, Katowice 2017 s.8-10)

  • Tożsamość terytorialna (indywidualna) to emocjonalna ocena i umysłowa reprezentacja danego obszaru z którym człowiek się identyfikuje i postrzega jako własną część.
  • Tożsamość terytorialna (zbiorowa) to poczucie więzi człowieka z innymi ludźmi którzy zamieszkują ten sam obszar.
  • Tożsamość miasta to stosunek jaki zachodzi pomiędzy miastem a każdym przedmiotem jako równość i identyczność. Podkreśla cechy które odróżniają miasto od innych oraz wskazuje cechy charakterystyczne dla miasta stanowiące o jego istocie. Wzmacnianie tej tożsamości przyczynia się w znacznym stopniu do integracji miasta co skutecznie wpływa na poprawę wizerunku miasta i podejmowanie działań miejskich.

(EkoMiasto#Społeczeństwo, Agnieszka Rzeńca, Aleksandra Nowakowska, Zbigniew Przygodzki, Łódź 2016 s.77-86)

  • Tożsamość firmy wyraża własny obraz jaki dane przedsiębiorstwo chce przedstawić na rynek a także do otoczenia społecznego oraz ekonomicznego w procesie komunikacji. Dlatego najprościej ujmując tożsamość określa daną firmę czy też organizację, kim chce być i w jakim kierunku chce podążać. Tożsamość przedsiębiorstwa składa się z trzech podstawowych elementów : postawa, zachowanie, identyfikacja wizualna

(Komunikacja Marketingowa, Modele, struktury, formy przekazu, Jan W.Wiktor, Warszawa 2013 s.303)

  • Tożsamość to także pojęcie z dziedziny nauk matematycznych oznaczające taką zależność między zmiennymi, która jest zachowana dla wszystkich wartości zmiennych[1].

Przykłady praktyczne

Aby lepiej zrozumieć istotę podanej wyżej definicji, poniżej podane zostały przykłady na tożsamość[2]:

W przypadku tożsamości, niezależnie od tego jakie wartości podstawione zostaną w miejsce zmiennych, obydwa wyrażenia algebraiczne będą zawsze sobie równe[3]. Świadczy o tym użycie znaku (równa się tożsamościowo), który oznacza iż obie strony tj. lewa i prawa są sobie równe. Ta właśnie cecha odróżnia tożsamość od równania, które jest spełnione tylko dla niektórych wartości zmiennych.

Przypisy

  1. Hal R. Varian, Mikroekonomia..., str. 646
  2. Hal R. Varian, Mikroekonomia..., str. 646
  3. Bronsztejn I.N., Siemiendiajew K.A., Matematyka..., str. 155


Bibliografia

Autor: Mateusz Gałaś, Przemek Gruchacz