Klub fitness: Różnice pomiędzy wersjami

Z Encyklopedia Zarządzania
mNie podano opisu zmian
m (cleanup bibliografii i rotten links)
 
Linia 41: Linia 41:
<noautolinks>
<noautolinks>
* Baranowska A., Wawrowski M., Kamola J., Jagucka-Miętel W., Brzeska P., Sobolewska E. (2014), ''[https://ojs.pum.edu.pl/pomjlifesci/article/download/17/39 Aktywność fizyczna członków klubu fitness World w Szczecinie]'', Pomeranian Journal of Life Sciences, nr 60
* Baranowska A., Wawrowski M., Kamola J., Jagucka-Miętel W., Brzeska P., Sobolewska E. (2014), ''[https://ojs.pum.edu.pl/pomjlifesci/article/download/17/39 Aktywność fizyczna członków klubu fitness World w Szczecinie]'', Pomeranian Journal of Life Sciences, nr 60
* Bazuń D. (2013), [https://yadda.icm.edu.pl/yadda/element/bwmeta1.element.desklight-d6297765-0e77-4afb-82c1-27106b6aa45e/c/RL_T39_1_Bazun.pdf ''Po co tak się męczyć? Czynniki motywujące do aktywności w klubach fitnes. Komunikat z badań''], Rocznik Lubuski nr 39
* Bazuń D. (2013), ''[https://yadda.icm.edu.pl/yadda/element/bwmeta1.element.desklight-d6297765-0e77-4afb-82c1-27106b6aa45e/c/RL_T39_1_Bazun.pdf Po co tak się męczyć? Czynniki motywujące do aktywności w klubach fitnes. Komunikat z badań]'', Rocznik Lubuski nr 39
* Malińska M., Namysł A., Hildt-Ciupińska K. (2012), ''[https://yadda.icm.edu.pl/baztech/element/bwmeta1.element.baztech-article-BPC1-0012-0022/c/Malinska.pdf Promocja zdrowia w miejscu pracy: dobre praktyki]'', Bezpieczeństwo Pracy: nauka i praktyka nr 2
* Malińska M., Namysł A., Hildt-Ciupińska K. (2012), ''[https://yadda.icm.edu.pl/baztech/element/bwmeta1.element.baztech-article-BPC1-0012-0022/c/Malinska.pdf Promocja zdrowia w miejscu pracy: dobre praktyki]'', Bezpieczeństwo Pracy: nauka i praktyka nr 2
* Pestka P. (2015), ''Zarządzanie czasem wolnym a zachowania polskich konsumentów na rynku fitness-case study'', Wyższa Szkoła Bankowa we Wrocławiu nr 6
* Pestka P. (2015), ''Zarządzanie czasem wolnym a zachowania polskich konsumentów na rynku fitness-case study'', Wyższa Szkoła Bankowa we Wrocławiu nr 6

Aktualna wersja na dzień 13:05, 7 sty 2024

Klub fitness - jest to miejsce przeznaczone do ćwiczeń oraz wyposażone w odpowiednie sprzęty, a równocześnie jest dla części osób miejscem, w którym można się czegoś dowiedzieć na temat uprawianej aktywności fizycznej, a także nabywać doświadczenie i relaksować się. Kluby fitness oferują współcześnie swoim klientom szeroką gamę usług, od zorganizowanych zajęć grupowych np. aerobik po indywidualne formy treningowe, takie jak np. trening personalny, który cieszy się coraz większym zainteresowaniem oraz.

Oferta każdego klubu fitness powinna brać pod uwagę potrzeby klienta. Dlatego oprócz wariantu zapewnienia krótkiego, ale wydajnego treningu, klub powinien oferować strefę relaksacji, która byłaby odpowiedzią na powszechnie występujące schorzenia i bóle kręgosłupa oraz choroby cywilizacyjne, a także zagwarantowałaby godne pochwały doznania, motywację i satysfakcję konsumenta (A. Baranowska i in. s. 99).

TL;DR

Klub fitness to miejsce, gdzie można ćwiczyć, odpoczywać i zdobywać doświadczenie. Oferują szeroki wybór usług, uwzględniając potrzeby klientów. Motywacje do aktywności fizycznej w klubach fitness obejmują poprawę zdrowia, kondycji, wyglądu oraz potrzeby psychologiczne. Przykłady dobrych praktyk to promowanie aktywności fizycznej w miejscu pracy poprzez organizację klubów fitness lub dofinansowanie karnetów. Przy wyborze klubu fitness ważne są m.in. wykwalifikowana kadra, jakość sprzętu, zniżki, atmosfera i doradztwo. Konkurencja w branży fitness rośnie, a kluby muszą dostosować swoje strategie do oczekiwań klientów.

Czynniki motywujące do aktywności w klubach fitness

  • Ćwiczenia jako sposób na zdrowie - najczęstszym podejmowanym argumentem na rzecz podjęcia i kontynuowania ćwiczenia jest pragnienie ulepszenia swojego stanu zdrowotnego. Przyczyny zdrowotne, którymi kierują się osoby ćwiczące w klubach są bardzo zróżnicowane i dość często wiążą się one z chęcią zadbania o zdrowie. Aktywność ruchowa odgrywa ważną rolę w życiu człowieka w celu poprawy oraz utrzymania dobrego psychofizycznego stanu zdrowia. Ma również duże znaczenie w zapobieganiu otyłości, a także występowaniu chorób przewlekłych, takich jak cukrzyca czy schorzenia sercowo-naczyniowe.
  • Potrzeba zadbania o poprawę kondycji - następnym powodem w celu podjęcia się ćwiczenia w klubie fitness to potrzeba zadbania o swoją kondycję i poprawę sprawności. Poprawna kondycja, w utrzymaniu której pomagają osobom ćwiczenia daje im możliwość spełnionego życia i lepszego funkcjonowania w ramach innych aktywności życiowych.
  • Chęć poprawy swojego wyglądu - kolejnym powodem do rozpoczęcia aktywności fizycznej jest chęć poprawy swojego wyglądu. Dużo osób zwraca uwagę na wysportowane ciało, inni z kolei uważają że ciało jest wizytówką osoby.
  • Potrzeby psychologiczne - aktywność fizyczna daje możliwość również poprawy kondycji psychicznej, relaksuje, likwiduje stres, umożliwia przyjemne spędzenie czasu wolnego i poczucie samodoskonalenia, a także pomaga im lepiej radzić sobie z obowiązkami (D. Bazuń s. 198-202).

Przykłady dobrych praktyk

Tematyka promowania zdrowego i racjonalnego stylu życia staje się w owych czasach coraz istotniejszym elementem zarządzania zespołem wielu polskich przedsiębiorstw. Promocja ćwiczeń w miejscu pracy obejmuje działania podejmowane na terenie organizacji (instytucji), jak również poza jej otoczeniem.

W niektórych przedsiębiorstwach organizowane są kluby fitnes. Sekcje prowadzone są społecznie przez samych pracowników. Pracownicy zgłaszają inicjatywy aktywności fizycznej, natomiast pracodawca dofinansowuje ich działania. Takie działania mają na celu nie tylko promowanie aktywności fizycznej, ale również integracje pracowników. W przypadku, kiedy nie ma możliwości utworzenia na terenie firmy klubu fitness pracownicy otrzymują karnet. Ich całkowity lub częściowy koszt pokrywany jest zazwyczaj przez zakład pracy (M. Malińska i in. s. 19).

Czynniki rozpatrywane przy wyborze klubu fitness

  1. Wykwalifikowana kadra
  2. Jakość sprzętu
  3. Zniżki, promocje
  4. Dopasowany grafik
  5. Dostępność (dojazd, parking)
  6. Wygląd wnętrz
  7. Atmosfera (obsługa, personel, dobór muzyki)
  8. Towarzystwo (klubowicze)
  9. Doradztwo w opracowaniu planu treningowego
  10. Ciekawe wydarzenia - eventy

Progres branży fitness, to również wzrost nasilenia konkurencji i wyboru niepowtarzalnej strategii rozwoju, przystosowanej do przeświadczeń klientów poszczególnych klubów fitnes. Należy się, zatem, spodziewać, że wraz z wchodzeniem sektora w fazę dojrzałości, esencjonalność zachowań marketingowych, przystosowanych do oczekiwań klientów będzie rosnąć. Przodownikami rynku pozostaną te kluby, które posiądą kompetentność systematycznego monitorowania oczekiwań swoich odbiorców. Poprzez efektywne wychodzenie naprzeciw wyodrębnionym potrzebom członków klubu, będą stwarzać globalny trend postrzegania fitnessu jako stylu życia (P. Pestka s. 850-851).


Klub fitnessartykuły polecane
Masa KrytycznaWork-life balanceMarketing personalnyTurystyka motywacyjnaEmployer brandingPromocja zdrowiaCateringMotywy uprawiania turystykiAgencje public relationsAproksymacja

Bibliografia


Autor: Brygida Opyrchał

.