Usługi on-line: Różnice pomiędzy wersjami

Z Encyklopedia Zarządzania
m (Dodanie MetaData Description)
m (clean link in heading)
Linia 17: Linia 17:
[[Usługa|Usługi]] on-line (on-line services) są podobne do Internetu, ale działają na trochę innych zasadach. Występują w sieci, pozwalają na podłączanie się do nich [[użytkownik]]ów, którzy mogą złożyć złożyć [[zamówienie]] poprzez specjalnie przygotowane do tego celu strony WWW. Niektóre z usług są również realizowane przy pomocy Internetu. Prawie każdy z portali oferujących [[usługi]] on-line oferuje użytkownikom: pocztę elektroniczną, własne [[konto]], grupy dyskusyjne, biblioteki plików, zbiory [[informacja|informacji]], rozrywkę. Usługi on-line zdobywają coraz większą popularność, w dużej mierze jest to generowane przez nieodpłatność wielu z nich. A więc [[e-usługi]] to takie usługi, których świadczenie odbywa się w cyberprzestrzeni, jest zautomatyzowane (może wymagać niewielkiego [[udział]]u człowieka w niektórych przypadkach) i zdalne. Od usługi w ujęciu tradycyjnym, e-usługę odróżnia brak udziału człowieka po drugiej stronie oraz świadczenie ich na odległość i bez ograniczenia godzinami pracy.
[[Usługa|Usługi]] on-line (on-line services) są podobne do Internetu, ale działają na trochę innych zasadach. Występują w sieci, pozwalają na podłączanie się do nich [[użytkownik]]ów, którzy mogą złożyć złożyć [[zamówienie]] poprzez specjalnie przygotowane do tego celu strony WWW. Niektóre z usług są również realizowane przy pomocy Internetu. Prawie każdy z portali oferujących [[usługi]] on-line oferuje użytkownikom: pocztę elektroniczną, własne [[konto]], grupy dyskusyjne, biblioteki plików, zbiory [[informacja|informacji]], rozrywkę. Usługi on-line zdobywają coraz większą popularność, w dużej mierze jest to generowane przez nieodpłatność wielu z nich. A więc [[e-usługi]] to takie usługi, których świadczenie odbywa się w cyberprzestrzeni, jest zautomatyzowane (może wymagać niewielkiego [[udział]]u człowieka w niektórych przypadkach) i zdalne. Od usługi w ujęciu tradycyjnym, e-usługę odróżnia brak udziału człowieka po drugiej stronie oraz świadczenie ich na odległość i bez ograniczenia godzinami pracy.
<google>ban728t</google>
<google>ban728t</google>
==Korzyści dla [[przedsiębiorca|przedsiębiorcy]] oferującego usługi on-line==
==Korzyści dla przedsiębiorcy oferującego usługi on-line==
*łatwiejszy i szybszy kontakt z klientami i partnerami
*łatwiejszy i szybszy kontakt z klientami i partnerami
* możliwość skorzystania z technik [[marketing masowy|marketingu masowego]]
* możliwość skorzystania z technik [[marketing masowy|marketingu masowego]]
Linia 27: Linia 27:
* możliwość wykorzystania [[elastyczne formy zatrudnienia|elastycznych form zatrudnienia]] ([[telepraca]])
* możliwość wykorzystania [[elastyczne formy zatrudnienia|elastycznych form zatrudnienia]] ([[telepraca]])


==Korzyści dla [[konsument]]a==
==Korzyści dla konsumenta==
* [[oszczędność]] czasu
* [[oszczędność]] czasu
* możliwość poznania opinii innych [[użytkownik]]ów portalu
* możliwość poznania opinii innych [[użytkownik]]ów portalu

Wersja z 11:08, 22 paź 2023

Usługi on-line
Polecane artykuły


Usługi on-line (on-line services) są podobne do Internetu, ale działają na trochę innych zasadach. Występują w sieci, pozwalają na podłączanie się do nich użytkowników, którzy mogą złożyć złożyć zamówienie poprzez specjalnie przygotowane do tego celu strony WWW. Niektóre z usług są również realizowane przy pomocy Internetu. Prawie każdy z portali oferujących usługi on-line oferuje użytkownikom: pocztę elektroniczną, własne konto, grupy dyskusyjne, biblioteki plików, zbiory informacji, rozrywkę. Usługi on-line zdobywają coraz większą popularność, w dużej mierze jest to generowane przez nieodpłatność wielu z nich. A więc e-usługi to takie usługi, których świadczenie odbywa się w cyberprzestrzeni, jest zautomatyzowane (może wymagać niewielkiego udziału człowieka w niektórych przypadkach) i zdalne. Od usługi w ujęciu tradycyjnym, e-usługę odróżnia brak udziału człowieka po drugiej stronie oraz świadczenie ich na odległość i bez ograniczenia godzinami pracy.

Korzyści dla przedsiębiorcy oferującego usługi on-line

Korzyści dla konsumenta

  • oszczędność czasu
  • możliwość poznania opinii innych użytkowników portalu
  • brak konieczności, aby odbiorca był dostępny w tym samym czasie co nadawca
  • zdobycie potrzebnych zasobów bez wychodzenia z domu
  • anonimowość
  • łatwość obsługi
  • niezależność od miejsca - dostęp do danych z dowolnego komputera podłączonego do sieci

Przykłady

  • GMail Offline
  • nasza-klasa
  • Web gadu-gadu
  • Imageshack
  • Facebook

Przykłady zastosowań

  • ubezpieczenia on-line ubezpieczeniaonline.pl,e-insurance.pl
  • korepetycje on-line korepetycje.kursy-online.pl,korepetycje.w.interia.pl
  • kursy i szkolenia przeprowadzane przez internet kursy-online.4system.com, kursolandia.pl
  • usługi związane z nieruchomościami nieruchomosci-online.pl,snajp.pl
  • usługi finansowe on-line e-banki.biz,awans-finanse.pl
  • gry, rozrywka on-line gry.pl,kurnik.pl
  • umieszczanie zdjęć na serwerze cyberfoto.pl,hot.jpg.pl
  • udzielanie porad prawnych on-line prawo-online.pl,prawo.strefa.pl
  • rezerwacja książek w bibliotece pbi.edu.pl,biblioteki.umk.pl
  • czytanie książek online ibuk.pl,ebooki.topka.pl
  • udostępnianie i gromadzenie plików chomikuj.pl,wrzuta.pl
  • komunikacja interpersonalna interia.pl,nasza-klasa.pl

Bibliografia

  • Wiesław M. Grudzewski, Irena K. Hejduk, Przedsiębiorstwo wirtualne, Diffin, Warszawa 2002
  • Michael de Kare-Silver, e-szok rewolucja elektroniczna w handlu, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2002
  • Robin Bloor, Wirtualny b@zar od jedwabnego szlaku po szklak elektroniczny, Liber, Warszawa 2001

Autor: Elżbieta Tota