Office banking: Różnice pomiędzy wersjami

Z Encyklopedia Zarządzania
m (Infobox update)
 
(LinkTitles.)
Linia 15: Linia 15:




'''Office banking''' jest to [[model]] usługi skierowany do [[klient]]a korporacyjnego polegający na wykorzystaniu specjalnych aplikacji informatycznych dostarczanych przez [[bank]]i i zainstalowanych w komputerze klienta. Zainstalowane oprogramowanie umożliwia klientowi zarządzanie środkami [[pieniądz|pieniężnymi]] bez konieczności utrzymywania stałej łączności z bankiem.
'''Office banking''' jest to [[model]] [[usługi]] skierowany do [[klient]]a korporacyjnego polegający na wykorzystaniu specjalnych aplikacji informatycznych dostarczanych przez [[bank]]i i zainstalowanych w komputerze klienta. Zainstalowane oprogramowanie umożliwia klientowi [[zarządzanie]] środkami [[pieniądz|pieniężnymi]] bez konieczności utrzymywania stałej łączności z bankiem.


W systemach office banking klienci mają dostęp do usług bankowych poprzez drogę teleinformatyczną.Najważniejsze cechy office banking:
W systemach office banking klienci mają dostęp do usług bankowych poprzez drogę teleinformatyczną.Najważniejsze cechy office banking:
* konieczność zainstalowania na zasobach komputerowych klienta specjalnego oprogranowania
* konieczność zainstalowania na zasobach komputerowych klienta specjalnego oprogranowania
* modułowa budowa [[system]]ów office banking
* modułowa budowa [[system]]ów office banking
* współpraca oprogramowania z innymi zewnętrznymi systemami finansowymi
* [[współpraca]] oprogramowania z innymi zewnętrznymi systemami finansowymi
*[[praca]] w trybie off-line
*[[praca]] w trybie off-line
*[[Baza danych|bazy danych]] historycznych po stronie klienta
*[[Baza danych|bazy danych]] historycznych po stronie klienta
Linia 26: Linia 26:
<google>ban728t</google>
<google>ban728t</google>


System office banking umożliwia klientom korzystanie z usług bankowych bez konieczności opuszczania [[przedsiębiorstwo|przedsiębiorstwa]]. Specjalne oprogramowania bankowe umożliwiające korzystanie z office banking (Multicash, Videotel, NetBANK) charakteryzują się łatwością w obsłudze. Otwarta architektura danych charakteryzująca systemy office banking umożliwia przetwarzanie danych z różnych systemów operacyjnych m.in. finansowo-księgowych oraz kadrowo-płacowych bez konieczności rekonfiguracji plików. Pracując za pomocą office banking łączymy się z bankiem jedynie w celu przesłania wcześniej przygotowanych i zaakceptowanych zleceń. Dzieki temu następuje minimalizacja zagrożenia przechwycenia danych w porównaniu do bankowości elektronicznej. Baza operacji przechowywana jest na serwerze klienta, zabezpieczona jest ona systemem loginów oraz haseł przypisanych klientowi. Każdy z [[pracownik]]ów ma przydzielony [[zakres czynności]] oraz czas dostępu do systemu, czynności poza ich kompetencjami mogą być zablokowane. Przesyłane do [[bank]]ów pliki ze zleceniami opatrzone są podpisem elektronicznym z algorytmem RSA oraz przechowywane są na karcie mikroprocesorowej.
System office banking umożliwia klientom korzystanie z usług bankowych bez konieczności opuszczania [[przedsiębiorstwo|przedsiębiorstwa]]. Specjalne oprogramowania bankowe umożliwiające korzystanie z office banking (Multicash, Videotel, NetBANK) charakteryzują się łatwością w obsłudze. Otwarta architektura danych charakteryzująca systemy office banking umożliwia [[przetwarzanie danych]] z różnych systemów operacyjnych m.in. finansowo-księgowych oraz kadrowo-płacowych bez konieczności rekonfiguracji plików. Pracując za pomocą office banking łączymy się z bankiem jedynie w celu przesłania wcześniej przygotowanych i zaakceptowanych zleceń. Dzieki temu następuje minimalizacja [[zagrożenia]] przechwycenia danych w porównaniu do bankowości elektronicznej. Baza operacji przechowywana jest na serwerze klienta, zabezpieczona jest ona systemem loginów oraz haseł przypisanych klientowi. Każdy z [[pracownik]]ów ma przydzielony [[zakres czynności]] oraz czas dostępu do systemu, czynności poza ich kompetencjami mogą być zablokowane. Przesyłane do [[bank]]ów pliki ze zleceniami opatrzone są podpisem elektronicznym z algorytmem RSA oraz przechowywane są na karcie mikroprocesorowej.


Wykorzystanie systemów office banking łaczy się z wyższymi kosztami w porównaniu do bankowości internetowej. [[Koszty]] dotyczą w tym przypadku konieczności instalacji specjalnego oprogramowania. Klienci korzystający z office bankimg muszą także opłacać stały abonament miesięczny, płatne są również wszystkie zlecenia kierowane do banku.
Wykorzystanie systemów office banking łaczy się z wyższymi kosztami w porównaniu do bankowości internetowej. [[Koszty]] dotyczą w tym przypadku konieczności instalacji specjalnego oprogramowania. Klienci korzystający z office bankimg muszą także opłacać stały [[abonament]] miesięczny, płatne są również wszystkie zlecenia kierowane do banku.


==Bibliografia==
==Bibliografia==
*''Wspólczesna bankowość'', praca pod red. Zalewskiej M., Difin, Warszawa 2007, s. 241.
*''Wspólczesna [[bankowość]]'', praca pod red. Zalewskiej M., Difin, Warszawa 2007, s. 241.
* Grzywacz J. ''[[Bankowość elektroniczna]] w działalności przedsiębiorstwa'', Wydawnictwo SHG, Warszawa 2004, s. 65.
* Grzywacz J. ''[[Bankowość elektroniczna]] w działalności przedsiębiorstwa'', Wydawnictwo SHG, Warszawa 2004, s. 65.


{{a|Ewa Mularz}}
{{a|Ewa Mularz}}
[[Kategoria:Bankowość]]
[[Kategoria:Bankowość]]

Wersja z 23:10, 20 maj 2020

Office banking
Polecane artykuły


Office banking jest to model usługi skierowany do klienta korporacyjnego polegający na wykorzystaniu specjalnych aplikacji informatycznych dostarczanych przez banki i zainstalowanych w komputerze klienta. Zainstalowane oprogramowanie umożliwia klientowi zarządzanie środkami pieniężnymi bez konieczności utrzymywania stałej łączności z bankiem.

W systemach office banking klienci mają dostęp do usług bankowych poprzez drogę teleinformatyczną.Najważniejsze cechy office banking:

  • konieczność zainstalowania na zasobach komputerowych klienta specjalnego oprogranowania
  • modułowa budowa systemów office banking
  • współpraca oprogramowania z innymi zewnętrznymi systemami finansowymi
  • praca w trybie off-line
  • bazy danych historycznych po stronie klienta
  • możliwość jednoczesnej pracy wielu użytkowników

System office banking umożliwia klientom korzystanie z usług bankowych bez konieczności opuszczania przedsiębiorstwa. Specjalne oprogramowania bankowe umożliwiające korzystanie z office banking (Multicash, Videotel, NetBANK) charakteryzują się łatwością w obsłudze. Otwarta architektura danych charakteryzująca systemy office banking umożliwia przetwarzanie danych z różnych systemów operacyjnych m.in. finansowo-księgowych oraz kadrowo-płacowych bez konieczności rekonfiguracji plików. Pracując za pomocą office banking łączymy się z bankiem jedynie w celu przesłania wcześniej przygotowanych i zaakceptowanych zleceń. Dzieki temu następuje minimalizacja zagrożenia przechwycenia danych w porównaniu do bankowości elektronicznej. Baza operacji przechowywana jest na serwerze klienta, zabezpieczona jest ona systemem loginów oraz haseł przypisanych klientowi. Każdy z pracowników ma przydzielony zakres czynności oraz czas dostępu do systemu, czynności poza ich kompetencjami mogą być zablokowane. Przesyłane do banków pliki ze zleceniami opatrzone są podpisem elektronicznym z algorytmem RSA oraz przechowywane są na karcie mikroprocesorowej.

Wykorzystanie systemów office banking łaczy się z wyższymi kosztami w porównaniu do bankowości internetowej. Koszty dotyczą w tym przypadku konieczności instalacji specjalnego oprogramowania. Klienci korzystający z office bankimg muszą także opłacać stały abonament miesięczny, płatne są również wszystkie zlecenia kierowane do banku.

Bibliografia

  • Wspólczesna bankowość, praca pod red. Zalewskiej M., Difin, Warszawa 2007, s. 241.
  • Grzywacz J. Bankowość elektroniczna w działalności przedsiębiorstwa, Wydawnictwo SHG, Warszawa 2004, s. 65.

Autor: Ewa Mularz