Kryteria wyboru formy sprzedaży internetowej: Różnice pomiędzy wersjami

Z Encyklopedia Zarządzania
m (Infobox update)
 
(LinkTitles.)
Linia 15: Linia 15:




Sprzedaż internetowa jest coraz popularniejszą w dzisiejszych czasach formą [[sprzedaż]]y. Najważniejszymi kryteriami, które sprawiają, że przedsiębiorstwa decydują się na jej wykorzystanie są:
[[Sprzedaż internetowa]] jest coraz popularniejszą w dzisiejszych czasach formą [[sprzedaż]]y. Najważniejszymi kryteriami, które sprawiają, że przedsiębiorstwa decydują się na jej wykorzystanie są:
* Kryterium dostępności: sprzedaż internetowa funkcjonuje 24 godziny na dobę. Klienci mogą składać swoje oferty w każdej chwili i nie są skrępowani żadnymi ograniczeniami czasowymi.
* Kryterium dostępności: sprzedaż internetowa funkcjonuje 24 godziny na dobę. Klienci mogą składać swoje oferty w każdej chwili i nie są skrępowani żadnymi ograniczeniami czasowymi.
* Wielość form e-biznesu: Firmy decydujące się na sprzedaż internetową mogą wybierać spośród wielu różnych form sprzedaży takich jak: sklepy internetowe, aukcje internetowe, giełdy internetowe, inkubatory firm wirtualnych, agencje reklamowe, domy medialne czy stowarzyszenia internetowe w zależności od potrzeb.
* Wielość form e-biznesu: Firmy decydujące się na sprzedaż internetową mogą wybierać spośród wielu różnych form sprzedaży takich jak: sklepy internetowe, aukcje internetowe, giełdy internetowe, inkubatory firm wirtualnych, agencje reklamowe, domy medialne czy stowarzyszenia internetowe w zależności od potrzeb.
* Redukcja [[koszt]]ów: zasięg, częstotliwość i wpływ reklamy internetowej dają możliwości znacznie przewyższające te, które wykorzystuje się w tradycyjnych kanałach dystrybucji. Firmy mogą stosować m.in. własne witryny internetowe, mailing oraz bannery reklamowe. Sprzedaż za pośrednictwem Internetu wiąże się też z niższymi kosztami związanymi z utrzymaniem biur i personelu. Przykładowo [[firma]] może obsługiwać cały kraj mając tylko jedno biuro.
* Redukcja [[koszt]]ów: zasięg, częstotliwość i wpływ reklamy internetowej dają możliwości znacznie przewyższające te, które wykorzystuje się w tradycyjnych kanałach dystrybucji. Firmy mogą stosować m.in. własne witryny internetowe, mailing oraz bannery reklamowe. Sprzedaż za pośrednictwem Internetu wiąże się też z niższymi kosztami związanymi z utrzymaniem biur i personelu. Przykładowo [[firma]] może obsługiwać cały kraj mając tylko jedno biuro.
* Kryterium rodzaju oferowanych dóbr i usług: towary takie jak pliki muzyczne czy oprogramowanie nie wymagają dostawy fizycznej, więc korzystniej jest je sprzedawać za pośrednictwem Internetu. Podobnie rzecz się ma przy produktach typu low-touch, gdzie fizyczny kontakt z klientem nie jest koniecznością np. przy artykułach gospodarstwa domowego lub elektronice używanej.
* Kryterium rodzaju oferowanych dóbr i usług: [[towary]] takie jak pliki muzyczne czy oprogramowanie nie wymagają dostawy fizycznej, więc korzystniej jest je sprzedawać za pośrednictwem Internetu. Podobnie rzecz się ma przy produktach typu low-touch, gdzie fizyczny kontakt z klientem nie jest koniecznością np. przy artykułach gospodarstwa domowego lub elektronice używanej.
<google>ban728t</google>
<google>ban728t</google>
* Zmniejszanie długości kanałów dystrybucji: sprzedaż internetowa zmniejsza długość kanałów dystrybucyjnych. Dzięki Internetowi producenci dóbr i usług mogą bezpośrednio oferować swoje produkty zamiast szukać [[hurtownik]]ów i detalistów, którzy zajęliby się ich sprzedażą. Sprzedaż internatowa pozwala więc wyeliminować zbędna ogniwa w procesie dystrybucji. W Internecie zanika tradycyjny układ kanałów dystrybucji. W miejsce hurtowników i detalistów pojawiają się pasaże handlowe oferujące wieloraki [[asortyment]] dóbr i sklepy internetowe specjalizujące się sprzedażą konkretnego rodzaju dóbr.
* Zmniejszanie długości kanałów dystrybucji: sprzedaż internetowa zmniejsza długość kanałów dystrybucyjnych. Dzięki Internetowi producenci dóbr i usług mogą bezpośrednio oferować swoje produkty zamiast szukać [[hurtownik]]ów i detalistów, którzy zajęliby się ich sprzedażą. Sprzedaż internatowa pozwala więc wyeliminować zbędna ogniwa w procesie dystrybucji. W Internecie zanika tradycyjny układ kanałów dystrybucji. W miejsce hurtowników i detalistów pojawiają się pasaże handlowe oferujące wieloraki [[asortyment]] dóbr i sklepy internetowe specjalizujące się sprzedażą konkretnego rodzaju dóbr.
* Różnorodność form płatności: w sprzedaży internetowej akceptuje się różne formy płatności: zapłatę kartą płatniczą, przelewem czy opłatą za zaliczeniem pocztowym, podczas gdy w sprzedaży bezpośredniej, szczególnie przy towarach o niskich cenach akceptowana jest zwykle tylko płatność gotówką.
* [[Różnorodność]] form płatności: w sprzedaży internetowej akceptuje się różne formy płatności: zapłatę kartą płatniczą, przelewem czy opłatą za zaliczeniem pocztowym, podczas gdy w sprzedaży bezpośredniej, szczególnie przy towarach o niskich cenach akceptowana jest zwykle tylko [[płatność]] gotówką.
* Kryterium rozwoju sprzedaży internetowej: coraz więcej ludzi decyduje się na zakupy robione on-line, a rozwój eHandlu charakteryzuje się dużą dynamiką, dlatego wybór takiej formy sprzedaży wpływa na zwiększenie jej rozmiarów
* Kryterium rozwoju sprzedaży internetowej: coraz więcej ludzi decyduje się na zakupy robione on-line, a [[rozwój]] eHandlu charakteryzuje się dużą dynamiką, dlatego wybór takiej formy sprzedaży wpływa na zwiększenie jej rozmiarów
* Możliwość dotarcia z ofertą do większej liczby [[klient]]ów: [[Internet]] ma zasięg globalny i oferty w nim zamieszczane mogą dotrzeć do ludzi z całego świata, anie tylko danego regionu, gdzie zorganizowane jest miejsce sprzedaży. Nie ma ograniczeń terytorialnych.
* Możliwość dotarcia z ofertą do większej liczby [[klient]]ów: [[Internet]] ma zasięg globalny i oferty w nim zamieszczane mogą dotrzeć do ludzi z całego świata, anie tylko danego regionu, gdzie zorganizowane jest miejsce sprzedaży. Nie ma ograniczeń terytorialnych.
* Poprawa wizerunku firmy: Firmy, które chcą posiadać znaczącą pozycję na rynku w zasadzie powinny posiadać własna stronę internetową. Prowadzenie działalności za pośrednictwem Internetu zwiększa prestiż i jest sposobem wypromowania się.
* Poprawa wizerunku firmy: Firmy, które chcą posiadać znaczącą pozycję na rynku w zasadzie powinny posiadać własna stronę internetową. Prowadzenie działalności za pośrednictwem Internetu zwiększa [[prestiż]] i jest sposobem wypromowania się.
* Sprawniejsze [[zarządzanie]] sprzedażą: Przy sprzedaży internetowej wzrasta elastyczność zarządzania, [[potrzeby]] klientów są zaspokajane elastycznie i z wyprzedzeniem.
* Sprawniejsze [[zarządzanie]] sprzedażą: Przy sprzedaży internetowej wzrasta [[elastyczność]] zarządzania, [[potrzeby]] klientów są zaspokajane elastycznie i z wyprzedzeniem.
* Poprawa poziomu obsługi klienta:Przy sprzedaży internetowej ogranicza się tradycyjne centra obsługi klienta, co również wiąże się z obniżeniem kosztów zmiennych, a zamiast tego wykorzystuje się komunikatory mailing, komunikatory typu gadu-gadu czy Chat, aby mieć stały kontakt z klientem.
* Poprawa poziomu obsługi klienta:Przy sprzedaży internetowej ogranicza się tradycyjne centra obsługi klienta, co również wiąże się z obniżeniem kosztów zmiennych, a zamiast tego wykorzystuje się komunikatory mailing, komunikatory typu gadu-gadu czy Chat, aby mieć stały kontakt z klientem.



Wersja z 03:25, 20 maj 2020

Kryteria wyboru formy sprzedaży internetowej
Polecane artykuły


Sprzedaż internetowa jest coraz popularniejszą w dzisiejszych czasach formą sprzedaży. Najważniejszymi kryteriami, które sprawiają, że przedsiębiorstwa decydują się na jej wykorzystanie są:

  • Kryterium dostępności: sprzedaż internetowa funkcjonuje 24 godziny na dobę. Klienci mogą składać swoje oferty w każdej chwili i nie są skrępowani żadnymi ograniczeniami czasowymi.
  • Wielość form e-biznesu: Firmy decydujące się na sprzedaż internetową mogą wybierać spośród wielu różnych form sprzedaży takich jak: sklepy internetowe, aukcje internetowe, giełdy internetowe, inkubatory firm wirtualnych, agencje reklamowe, domy medialne czy stowarzyszenia internetowe w zależności od potrzeb.
  • Redukcja kosztów: zasięg, częstotliwość i wpływ reklamy internetowej dają możliwości znacznie przewyższające te, które wykorzystuje się w tradycyjnych kanałach dystrybucji. Firmy mogą stosować m.in. własne witryny internetowe, mailing oraz bannery reklamowe. Sprzedaż za pośrednictwem Internetu wiąże się też z niższymi kosztami związanymi z utrzymaniem biur i personelu. Przykładowo firma może obsługiwać cały kraj mając tylko jedno biuro.
  • Kryterium rodzaju oferowanych dóbr i usług: towary takie jak pliki muzyczne czy oprogramowanie nie wymagają dostawy fizycznej, więc korzystniej jest je sprzedawać za pośrednictwem Internetu. Podobnie rzecz się ma przy produktach typu low-touch, gdzie fizyczny kontakt z klientem nie jest koniecznością np. przy artykułach gospodarstwa domowego lub elektronice używanej.

  • Zmniejszanie długości kanałów dystrybucji: sprzedaż internetowa zmniejsza długość kanałów dystrybucyjnych. Dzięki Internetowi producenci dóbr i usług mogą bezpośrednio oferować swoje produkty zamiast szukać hurtowników i detalistów, którzy zajęliby się ich sprzedażą. Sprzedaż internatowa pozwala więc wyeliminować zbędna ogniwa w procesie dystrybucji. W Internecie zanika tradycyjny układ kanałów dystrybucji. W miejsce hurtowników i detalistów pojawiają się pasaże handlowe oferujące wieloraki asortyment dóbr i sklepy internetowe specjalizujące się sprzedażą konkretnego rodzaju dóbr.
  • Różnorodność form płatności: w sprzedaży internetowej akceptuje się różne formy płatności: zapłatę kartą płatniczą, przelewem czy opłatą za zaliczeniem pocztowym, podczas gdy w sprzedaży bezpośredniej, szczególnie przy towarach o niskich cenach akceptowana jest zwykle tylko płatność gotówką.
  • Kryterium rozwoju sprzedaży internetowej: coraz więcej ludzi decyduje się na zakupy robione on-line, a rozwój eHandlu charakteryzuje się dużą dynamiką, dlatego wybór takiej formy sprzedaży wpływa na zwiększenie jej rozmiarów
  • Możliwość dotarcia z ofertą do większej liczby klientów: Internet ma zasięg globalny i oferty w nim zamieszczane mogą dotrzeć do ludzi z całego świata, anie tylko danego regionu, gdzie zorganizowane jest miejsce sprzedaży. Nie ma ograniczeń terytorialnych.
  • Poprawa wizerunku firmy: Firmy, które chcą posiadać znaczącą pozycję na rynku w zasadzie powinny posiadać własna stronę internetową. Prowadzenie działalności za pośrednictwem Internetu zwiększa prestiż i jest sposobem wypromowania się.
  • Sprawniejsze zarządzanie sprzedażą: Przy sprzedaży internetowej wzrasta elastyczność zarządzania, potrzeby klientów są zaspokajane elastycznie i z wyprzedzeniem.
  • Poprawa poziomu obsługi klienta:Przy sprzedaży internetowej ogranicza się tradycyjne centra obsługi klienta, co również wiąże się z obniżeniem kosztów zmiennych, a zamiast tego wykorzystuje się komunikatory mailing, komunikatory typu gadu-gadu czy Chat, aby mieć stały kontakt z klientem.

Bibliografia

  • J. Hejduk, Przedsiębiorstwo wirtualne, wydawnictwo Difin, Warszawa 2002, str. 122-128
  • B.Gregor M.Stawiszyński, e-Commerce, Oficyna wydawnicza Branta, Bydgoszcz-Łódź 2002, str. 116-162
  • A. Bajdak, Internet w marketingu, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2003, str. 217-224

Autor: Marcelina Biesaga