Proces budowy strategii: Różnice pomiędzy wersjami
m (Infobox update) |
(LinkTitles.) |
||
Linia 33: | Linia 33: | ||
==Bibliografia== | ==Bibliografia== | ||
* Ansoff H.I., McDonnell E., Implanting Strategic Management, Prentice Hall, New York 1990 | * Ansoff H.I., McDonnell E., Implanting Strategic Management, Prentice Hall, New York 1990 | ||
* Penc J., Projektowanie strategii przedsiębiorstwa, "[[Organizacja]] i Kierowanie", nr 2 (72), 1993 | * Penc J., [[Projektowanie]] strategii przedsiębiorstwa, "[[Organizacja]] i [[Kierowanie]]", nr 2 (72), 1993 | ||
* Woźniak K., ''[[System informacji menedżerskiej]] jako instrument zarządzania strategicznego w firmie'', [[praca]] doktorska, Akademia Ekonomiczna w Krakowie, Kraków 2005 | * Woźniak K., ''[[System informacji menedżerskiej]] jako instrument zarządzania strategicznego w firmie'', [[praca]] doktorska, Akademia Ekonomiczna w Krakowie, Kraków 2005 | ||
Wersja z 04:48, 21 maj 2020
Proces budowy strategii |
---|
Polecane artykuły |
Poniższy rysunek przedstawia schematycznie proces budowy strategii firmy poczynając od etapu formułowania celów i określania aspiracji kierownictwa poprzez etapu analizy otoczenia i przedsiębiorstwa, określania wariantów rozwoju i wyboru wariantu optymalnego. Efektem tych działań jest sformułowany i zaakceptowany przez kierownictwo plan strategiczny.
Rys. 1. Proces budowy strategii przedsiębiorstwa
Źródło: (J. Penc 1993, s. 42)
Odmienną koncepcję procesu formułowania strategii przedsiębiorstwa można zauważyć na rysunku 2, który przedstawia proces dostosowywania strategii (orientacji strategicznej) przedsiębiorstwa do zmieniającego się otoczenia. Zdarzeniem uruchamiającym ten proces jest wystąpienie potrzeby zmian strategii. Następuje po tym uporządkowany ciąg działań prowadzący do zmiany orientacji strategicznej przedsiębiorstwa. Każdy z tych etapów powinien być w dostatecznym stopniu wspomagany przez sprawny system informacyjny przedsiębiorstwa.
Rys. 2. Proces generowania strategii
Źródło: opracowanie własne na podstawie: (I.Ansoff, E.McDonnell 1990, s. 153)
Bibliografia
- Ansoff H.I., McDonnell E., Implanting Strategic Management, Prentice Hall, New York 1990
- Penc J., Projektowanie strategii przedsiębiorstwa, "Organizacja i Kierowanie", nr 2 (72), 1993
- Woźniak K., System informacji menedżerskiej jako instrument zarządzania strategicznego w firmie, praca doktorska, Akademia Ekonomiczna w Krakowie, Kraków 2005
Autor: Krzysztof Woźniak