Struktura informatycznego systemu zarządzania strategicznego: Różnice pomiędzy wersjami

Z Encyklopedia Zarządzania
m (Infobox update)
 
(LinkTitles.)
Linia 18: Linia 18:
* '''Raportowanie''' - oprogramowanie odpowiedzialne za wizualizację (w odpowiednim formacie) danych pozyskanych z [[baza danych|baz danych]] przedsiębiorstwa i dostarczenie ich do [[kierownik]]ów zgodnie z ich [[potrzeby informacyjne|potrzebami informacyjnymi]]
* '''Raportowanie''' - oprogramowanie odpowiedzialne za wizualizację (w odpowiednim formacie) danych pozyskanych z [[baza danych|baz danych]] przedsiębiorstwa i dostarczenie ich do [[kierownik]]ów zgodnie z ich [[potrzeby informacyjne|potrzebami informacyjnymi]]
* '''Odpowiedzi na pytania i analiza''' - narzędzia pozwalające kierownictwu na bezpośrednią manipulację dostarczaną [[informacja|informacją]], a także realizujące odpowiedzi na zadawane "ad-hoc" pytania dotyczące określonych zbiorów informacji,
* '''Odpowiedzi na pytania i analiza''' - narzędzia pozwalające kierownictwu na bezpośrednią manipulację dostarczaną [[informacja|informacją]], a także realizujące odpowiedzi na zadawane "ad-hoc" pytania dotyczące określonych zbiorów informacji,
* '''Pomiar [[efektywność|efektywności]]''' - oprogramowanie pozwalające na zdefiniowanie kluczowych mierników odzwierciedlających sytuację przedsiębiorstwa oraz budowę [[strategiczna karta wyników|strategicznych kart wyników]] oraz [[system wczesnego ostrzegania|systemów wczesnego ostrzegania]],
* '''[[Pomiar]] [[efektywność|efektywności]]''' - oprogramowanie pozwalające na zdefiniowanie kluczowych mierników odzwierciedlających sytuację przedsiębiorstwa oraz budowę [[strategiczna karta wyników|strategicznych kart wyników]] oraz [[system wczesnego ostrzegania|systemów wczesnego ostrzegania]],
* '''Analiza zmian w czasie''' (trendów) podstawowym kluczowych mierników efektywności przedsiębiorstwa, pozwalająca na lepsze zrozumienie zmian zachodzących w związku z oddziaływaniem dynamicznie zmieniającego się otoczenia,
* '''Analiza zmian w czasie''' (trendów) podstawowym kluczowych mierników efektywności przedsiębiorstwa, pozwalająca na lepsze zrozumienie zmian zachodzących w związku z oddziaływaniem dynamicznie zmieniającego się otoczenia,
* '''Wspomaganie planowania strategicznego''' poprzez optymalizację [[podejmowanie decyzji|podejmowania decyzji]] na wszystkich szczeblach kierowniczych przedsiębiorstwa,
* '''Wspomaganie planowania strategicznego''' poprzez optymalizację [[podejmowanie decyzji|podejmowania decyzji]] na wszystkich szczeblach kierowniczych przedsiębiorstwa,

Wersja z 03:10, 22 maj 2020

Struktura informatycznego systemu zarządzania strategicznego
Polecane artykuły


Podstawowe elementy systemu informatycznego wspomagającego pracę kierownictwa szczebla strategicznego to:

  • Raportowanie - oprogramowanie odpowiedzialne za wizualizację (w odpowiednim formacie) danych pozyskanych z baz danych przedsiębiorstwa i dostarczenie ich do kierowników zgodnie z ich potrzebami informacyjnymi
  • Odpowiedzi na pytania i analiza - narzędzia pozwalające kierownictwu na bezpośrednią manipulację dostarczaną informacją, a także realizujące odpowiedzi na zadawane "ad-hoc" pytania dotyczące określonych zbiorów informacji,
  • Pomiar efektywności - oprogramowanie pozwalające na zdefiniowanie kluczowych mierników odzwierciedlających sytuację przedsiębiorstwa oraz budowę strategicznych kart wyników oraz systemów wczesnego ostrzegania,
  • Analiza zmian w czasie (trendów) podstawowym kluczowych mierników efektywności przedsiębiorstwa, pozwalająca na lepsze zrozumienie zmian zachodzących w związku z oddziaływaniem dynamicznie zmieniającego się otoczenia,
  • Wspomaganie planowania strategicznego poprzez optymalizację podejmowania decyzji na wszystkich szczeblach kierowniczych przedsiębiorstwa,
  • Infrastruktura informatyczna - baza systemu wspomagania zarządzania strategicznego, obejmująca bazy danych, oprogramowanie konwersji danych, hurtownie danych, aplikacje przesyłania i dostępu do danych.

Bibliografia

Autor: Krzysztof Woźniak