Perspektywa uczenia się i rozwoju: Różnice pomiędzy wersjami

Z Encyklopedia Zarządzania
m (Infobox update)
 
(LinkTitles.)
Linia 15: Linia 15:




Perspektywa rozwoju obejmuje [[cele]] i mierniki, które determinują rozwój organizacji. Wszystkie [[cele]] w perspektywie rozwoju tworzą bazę umożliwiającą realizację zamierzeń ujętych w trzech pozostałych perspektywach. Determinują, zatem osiągnięcie sukcesu w pozostałych perspektywach.  
Perspektywa rozwoju obejmuje [[cele]] i mierniki, które determinują [[rozwój]] organizacji. Wszystkie [[cele]] w perspektywie rozwoju tworzą bazę umożliwiającą realizację zamierzeń ujętych w trzech pozostałych perspektywach. Determinują, zatem osiągnięcie sukcesu w pozostałych perspektywach.  


Zrównoważona Karta Wyników podkreśla również znaczenie inwestowania nie tylko w tradycyjne obszary jak np. technologie czy rozwój [[produkt]]ów, lecz także w infrastrukturę organizacyjną, ludzi, systemy i procedury, aby osiągnąć długofalowe cele.
Zrównoważona Karta Wyników podkreśla również znaczenie inwestowania nie tylko w tradycyjne obszary jak np. technologie czy rozwój [[produkt]]ów, lecz także w infrastrukturę organizacyjną, ludzi, systemy i procedury, aby osiągnąć długofalowe cele.
Linia 21: Linia 21:
==Elementy==
==Elementy==
Perspektywami rozwoju są:
Perspektywami rozwoju są:
* potencjał kadrowy,
* [[potencjał]] kadrowy,
* możliwości [[system]]ów informatycznych,
* możliwości [[system]]ów informatycznych,
* poziom motywacji, decentralizacji i zbieżności [[cel]]ów,
* poziom motywacji, decentralizacji i zbieżności [[cel]]ów,
Linia 29: Linia 29:
Po określeniu podstawowych mierników kadrowych [[przedsiębiorstwo]] powinno zidentyfikować mierniki specyficzne dla warunków i okoliczności, w jakich funkcjonuje.
Po określeniu podstawowych mierników kadrowych [[przedsiębiorstwo]] powinno zidentyfikować mierniki specyficzne dla warunków i okoliczności, w jakich funkcjonuje.


Perspektywa wiedzy i rozwoju pozwala odpowiedzieć na pytanie, jak zachować zdolność do zmian i poprawy efektywności, aby realizować misję organizacji.  
Perspektywa wiedzy i rozwoju pozwala odpowiedzieć na pytanie, jak zachować [[zdolność]] do zmian i poprawy efektywności, aby realizować misję organizacji.  


Istotne jest rozwijanie strategicznych umiejętności, zapewnienie dostępu do informacji strategicznych a także uzgodnienie [[cel]]ów osobistych z celami organizacji. Należy także uwzględnić wskaźniki przeszłości (np. [[zadowolenie pracowników]], [[przychody]]/1 pracownika) oraz wskaźniki przyszłości ([[wskaźnik]] obsady strategicznych stanowisk itd.)
Istotne jest rozwijanie strategicznych [[umiejętności]], zapewnienie dostępu do informacji strategicznych a także uzgodnienie [[cel]]ów osobistych z celami organizacji. Należy także uwzględnić wskaźniki przeszłości (np. [[zadowolenie pracowników]], [[przychody]]/1 pracownika) oraz wskaźniki przyszłości ([[wskaźnik]] obsady strategicznych stanowisk itd.)


==Bibliografia==
==Bibliografia==
* Kaplan R. S., Norton D. P. ''[[Strategiczna karta wyników]]'', Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2002r.
* Kaplan R. S., Norton D. P. ''[[Strategiczna karta wyników]]'', Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2002r.
* Rogusz M., ''Jak mierzyć sukces, Zrównoważona Karta Wyników (Business Balanced Scorecard)'', PCkurier, nr 7/2001
* Rogusz M., ''Jak mierzyć [[sukces]], Zrównoważona Karta Wyników (Business Balanced Scorecard)'', PCkurier, nr 7/2001


{{a|Agnieszka Galos}}
{{a|Agnieszka Galos}}
[[Kategoria:Metody zarządzania strategicznego]]
[[Kategoria:Metody zarządzania strategicznego]]
[[en:Learning and development perspective]]
[[en:Learning and development perspective]]

Wersja z 02:11, 21 maj 2020

Perspektywa uczenia się i rozwoju
Polecane artykuły


Perspektywa rozwoju obejmuje cele i mierniki, które determinują rozwój organizacji. Wszystkie cele w perspektywie rozwoju tworzą bazę umożliwiającą realizację zamierzeń ujętych w trzech pozostałych perspektywach. Determinują, zatem osiągnięcie sukcesu w pozostałych perspektywach.

Zrównoważona Karta Wyników podkreśla również znaczenie inwestowania nie tylko w tradycyjne obszary jak np. technologie czy rozwój produktów, lecz także w infrastrukturę organizacyjną, ludzi, systemy i procedury, aby osiągnąć długofalowe cele.

Elementy

Perspektywami rozwoju są:

Zadowolenie personelu gwarantuje organizacji wzrost wydajności, elastyczności działania, jakości a także właściwej obsługi klienta. Warto zatem inwestować w pracowników, gdyż kapitał intelektualny firmy jest bardzo istotny w perspektywie rozwoju.

Po określeniu podstawowych mierników kadrowych przedsiębiorstwo powinno zidentyfikować mierniki specyficzne dla warunków i okoliczności, w jakich funkcjonuje.

Perspektywa wiedzy i rozwoju pozwala odpowiedzieć na pytanie, jak zachować zdolność do zmian i poprawy efektywności, aby realizować misję organizacji.

Istotne jest rozwijanie strategicznych umiejętności, zapewnienie dostępu do informacji strategicznych a także uzgodnienie celów osobistych z celami organizacji. Należy także uwzględnić wskaźniki przeszłości (np. zadowolenie pracowników, przychody/1 pracownika) oraz wskaźniki przyszłości (wskaźnik obsady strategicznych stanowisk itd.)

Bibliografia

  • Kaplan R. S., Norton D. P. Strategiczna karta wyników, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2002r.
  • Rogusz M., Jak mierzyć sukces, Zrównoważona Karta Wyników (Business Balanced Scorecard), PCkurier, nr 7/2001

Autor: Agnieszka Galos