Klasy rozwiązań informatycznych: Różnice pomiędzy wersjami

Z Encyklopedia Zarządzania
m (Infobox update)
 
(LinkTitles.)
Linia 15: Linia 15:




Rozwój firmy jest najważniejszym impulsem zmian, koniecznych do tego, aby dostosować organizację przedsiębiorstwa do nowych uwarunkowań zewnętrznych i wewnętrznych. Bardzo ważnym elementem tych zmian, są usprawnienia [[system informacyjny|systemu informacyjnego]] poprzez wdrażanie różnorodnych rozwiązań informatycznych.  
[[Rozwój]] firmy jest najważniejszym impulsem zmian, koniecznych do tego, aby dostosować organizację przedsiębiorstwa do nowych uwarunkowań zewnętrznych i wewnętrznych. Bardzo ważnym elementem tych zmian, są usprawnienia [[system informacyjny|systemu informacyjnego]] poprzez wdrażanie różnorodnych rozwiązań informatycznych.  


==Rodzaje oprogramowania==
==Rodzaje oprogramowania==
Linia 21: Linia 21:
* Klasa A - oprogramowanie usprawniające [[zarządzanie]] i [[efektywność]] operacyjną, lecz nie są krytyczne z punktu widzenia prowadzonej działalności (np. edytory tekstu, programy księgowe, itp.)
* Klasa A - oprogramowanie usprawniające [[zarządzanie]] i [[efektywność]] operacyjną, lecz nie są krytyczne z punktu widzenia prowadzonej działalności (np. edytory tekstu, programy księgowe, itp.)
* Klasa B - oprogramowanie niezbędne dla realizowania bieżącej działalności przedsiębiorstwa (np. [[kontrola]] [[należności]], komputerowe wspomaganie projektowania [[CAD]], itp.)
* Klasa B - oprogramowanie niezbędne dla realizowania bieżącej działalności przedsiębiorstwa (np. [[kontrola]] [[należności]], komputerowe wspomaganie projektowania [[CAD]], itp.)
* Klasa C - oprogramowanie, które jest ważne dla realizacji przyszłych działań wynikających ze strategii firmy (np. [[planowanie zasobów ludzkich]], poczta elektroniczna, systemy [[CRM]])
* Klasa C - oprogramowanie, które jest ważne dla realizacji przyszłych działań wynikających ze strategii firmy (np. [[planowanie zasobów ludzkich]], [[poczta elektroniczna]], systemy [[CRM]])
* Klasa D - oprogramowanie, którego istnienie jest krytyczne z punktu widzenia przyszłych sukcesów firmy (np. zarządzanie jakością, [[prognozowanie sprzedaży]], systemy analityczne)
* Klasa D - oprogramowanie, którego istnienie jest krytyczne z punktu widzenia przyszłych sukcesów firmy (np. [[zarządzanie jakością]], [[prognozowanie sprzedaży]], systemy analityczne)
<google>ban728t</google>
<google>ban728t</google>
==Bibliografia==
==Bibliografia==

Wersja z 02:05, 20 maj 2020

Klasy rozwiązań informatycznych
Polecane artykuły


Rozwój firmy jest najważniejszym impulsem zmian, koniecznych do tego, aby dostosować organizację przedsiębiorstwa do nowych uwarunkowań zewnętrznych i wewnętrznych. Bardzo ważnym elementem tych zmian, są usprawnienia systemu informacyjnego poprzez wdrażanie różnorodnych rozwiązań informatycznych.

Rodzaje oprogramowania

O'Brien grupuje oprogramowanie na 4 odmienne klasy (1995 s. 234):

  • Klasa A - oprogramowanie usprawniające zarządzanie i efektywność operacyjną, lecz nie są krytyczne z punktu widzenia prowadzonej działalności (np. edytory tekstu, programy księgowe, itp.)
  • Klasa B - oprogramowanie niezbędne dla realizowania bieżącej działalności przedsiębiorstwa (np. kontrola należności, komputerowe wspomaganie projektowania CAD, itp.)
  • Klasa C - oprogramowanie, które jest ważne dla realizacji przyszłych działań wynikających ze strategii firmy (np. planowanie zasobów ludzkich, poczta elektroniczna, systemy CRM)
  • Klasa D - oprogramowanie, którego istnienie jest krytyczne z punktu widzenia przyszłych sukcesów firmy (np. zarządzanie jakością, prognozowanie sprzedaży, systemy analityczne)

Bibliografia

  • O'Brien B., Information Management Decisions, Pitman Publishing, London, 1995
  • Woźniak K., System informacji menedżerskiej jako instrument zarządzania strategicznego w firmie, praca doktorska, Akademia Ekonomiczna w Krakowie, Kraków 2005

Autor: Krzysztof Woźniak