Zasoby wiedzy: Różnice pomiędzy wersjami

Z Encyklopedia Zarządzania
m (Infobox update)
 
(LinkTitles.)
Linia 22: Linia 22:
==Zasoby jawne==
==Zasoby jawne==
Przykładem jawnych (namacalnych, explicit) zasobów wiedzy mogą być:
Przykładem jawnych (namacalnych, explicit) zasobów wiedzy mogą być:
* dokumentacja przedsiębiorstwa,
* [[dokumentacja]] przedsiębiorstwa,
* procedury organizacyjne i administracyjne,
* procedury organizacyjne i administracyjne,
* [[informacje]] o rynku i konkurencji,
* [[informacje]] o rynku i konkurencji,
Linia 31: Linia 31:
==Zasoby ukryte==
==Zasoby ukryte==
Do ukrytych (nienamacalnych, tacit) zasobów wiedzy należą natomiast:
Do ukrytych (nienamacalnych, tacit) zasobów wiedzy należą natomiast:
* umiejętności, doświadczenie,
* [[umiejętności]], doświadczenie,
* indywidualna [[wiedza]] człowieka,
* indywidualna [[wiedza]] człowieka,
* [[wiedza]] [[pracownik]]ów na temat [[proces]]ów organizacyjnych,  
* [[wiedza]] [[pracownik]]ów na temat [[proces]]ów organizacyjnych,  

Wersja z 19:06, 22 maj 2020

Zasoby wiedzy
Polecane artykuły


Zarządzanie zasobami wiedzy związane jest z realizacją funkcji identyfikacji, gromadzenia, analizy, udostępniania.

Wyróżnić można dwie kategorie zasobów wiedzy: zasoby jawne oraz zasoby ukryte.

Zasoby jawne

Przykładem jawnych (namacalnych, explicit) zasobów wiedzy mogą być:

  • dokumentacja przedsiębiorstwa,
  • procedury organizacyjne i administracyjne,
  • informacje o rynku i konkurencji,
  • historia działalności (sprzedaży, produkcji, finansów),
  • patenty i wyniki prac badawczo-rozwojowych,
  • analizy, raporty i zestawienia, itp.

Zasoby ukryte

Do ukrytych (nienamacalnych, tacit) zasobów wiedzy należą natomiast:

Bibliografia

Autor: Krzysztof Woźniak