Spotkanie integracyjne: Różnice pomiędzy wersjami

Z Encyklopedia Zarządzania
m (Dodanie TL;DR)
mNie podano opisu zmian
 
(Nie pokazano 12 wersji utworzonych przez 2 użytkowników)
Linia 1: Linia 1:
{{infobox4
|list1=
<ul>
<li>[[Turystyka motywacyjna]]</li>
<li>[[Motywacja wewnętrzna]]</li>
<li>[[Przesunięcia wewnętrzne]]</li>
<li>[[Wyjazd integracyjny]]</li>
<li>[[Komunikacja w zespole międzykulturowym]]</li>
<li>[[Rywalizacja]]</li>
<li>[[Zarządzanie przez spacerowanie]]</li>
<li>[[Praca zespołowa]]</li>
<li>[[Więź]]</li>
</ul>
}}
'''Spotkanie integracyjne''' to najczęstsze [[działanie]] wspierające integrację pracowników. Wspólne uczestniczenie w imprezach kulturalnych, spotkaniach integracyjnych oraz wyjazdy o różnym charakterze np.: '''rekreacyjnym''', '''szkoleniowym''', a także '''[[wolontariat]]''' '''pracowniczy'''. Często są to spotkania których [[organizacja]] jest spontaniczna przez pracowników, mają nieformalny charakter i odbywają się najczęściej bez udziału kierowników. W wielu przedsiębiorstwach brakuje takich spotkań. Integracji głównie sprzyja: miła atmosfera pracy, która tworzy się przez właściwe relacje pomiędzy pracownikami i, poczucie bezpieczeństwa, które wiąże się ze stabilnością zatrudnienia, a również udane spotkania integracyjne oraz różnego rodzaju inicjatywy, które umożliwiają spotkania pracowników przedsiębiorstwa poza formalną pracą(E. Robak 2014, s. 54).
'''Spotkanie integracyjne''' to najczęstsze [[działanie]] wspierające integrację pracowników. Wspólne uczestniczenie w imprezach kulturalnych, spotkaniach integracyjnych oraz wyjazdy o różnym charakterze np.: '''rekreacyjnym''', '''szkoleniowym''', a także '''[[wolontariat]]''' '''pracowniczy'''. Często są to spotkania których [[organizacja]] jest spontaniczna przez pracowników, mają nieformalny charakter i odbywają się najczęściej bez udziału kierowników. W wielu przedsiębiorstwach brakuje takich spotkań. Integracji głównie sprzyja: miła atmosfera pracy, która tworzy się przez właściwe relacje pomiędzy pracownikami i, poczucie bezpieczeństwa, które wiąże się ze stabilnością zatrudnienia, a również udane spotkania integracyjne oraz różnego rodzaju inicjatywy, które umożliwiają spotkania pracowników przedsiębiorstwa poza formalną pracą(E. Robak 2014, s. 54).


Linia 22: Linia 5:


==Wewnętrzne narzędzie komunikacji==
==Wewnętrzne narzędzie komunikacji==
Spotkania integracyjne, są '''narzędziem wewnętrznym komunikowania''' się w firmie.
Spotkania integracyjne, są '''narzędziem wewnętrznym komunikowania''' się w firmie.
Jest to narzędzie w sklasyfikowane jako '''narzędzie fakultatywne''', z którego [[pracownik]] nie jest zmuszony korzystać. Do tej grupy należy bardzo dużo narzędzi komunikowania się wewnętrznego w firmie. Znacznie różnią się one stopniem oczekiwanego przez konkretnego inicjatora danego narzędzia zaangażowania osoby pracującej. Są to gazetki ścienne, plakaty i ulotki.
Jest to narzędzie w sklasyfikowane jako '''narzędzie fakultatywne''', z którego [[pracownik]] nie jest zmuszony korzystać. Do tej grupy należy bardzo dużo narzędzi komunikowania się wewnętrznego w firmie. Znacznie różnią się one stopniem oczekiwanego przez konkretnego inicjatora danego narzędzia zaangażowania osoby pracującej. Są to gazetki ścienne, plakaty i ulotki.
Do tej grupy należą również spotkania integracyjne, czy imprezy firmowe. W przypadku tych narzędzi, w których bezpośredni [[udział]] biorą przedstawiciele zarządu, możliwość nie skorzystania z nich jest złudne. Brak obecności na spotkaniu integracyjnym z prezesem może skończyć się kłopotami służbowymi. Można mówić że jest to [[grupa]] narzędzi '''pseudofakultatywnych''', która pomimo tego że jest dowolna, może skutkować na relacjach pracownik-organizacja oraz [[zarząd]]-pracownik (J. Trębecki 2012, s. 130).
Do tej grupy należą również spotkania integracyjne, czy imprezy firmowe. W przypadku tych narzędzi, w których bezpośredni [[udział]] biorą przedstawiciele zarządu, możliwość nie skorzystania z nich jest złudne. Brak obecności na spotkaniu integracyjnym z prezesem może skończyć się kłopotami służbowymi. Można mówić że jest to [[grupa]] narzędzi '''pseudofakultatywnych''', która pomimo tego że jest dowolna, może skutkować na relacjach pracownik-organizacja oraz [[zarząd]]-pracownik (J. Trębecki 2012, s. 130).
<google>t</google>


==Przykład motywowania pracowników przez spotkania integracyjne==
==Przykład motywowania pracowników przez spotkania integracyjne==
[[Firma]] LIDL jest skupiona na wspieraniu '''integracji całej załogi''', z tego powodu też wszystkie ważne dla firmy wydarzenia są obchodzone ze wszystkimi pracownikami. W 2010 roku LIDL wchodził do mediów z reklamą. Jako pierwsi zobaczyli ją pracownicy. Głośno również obchodzone było dziesięciolecie działalności przedsiębiorstwa na rynku krajowym w 2012 roku. W zorganizowanych przez LIDL zawodach sportowych wzięło udział bardzo dużo pracowników. Rezultatem tej rywalizacji było [[wynagrodzenie]] dla pracowników. Były nagrody rzeczowe, przywieźli do sklepów [[fundusze]], aby wydać je na [[cele]] związane z integracją.
W podziękowaniach za udział w zbiórce funduszy na rzecz WOŚP, Lidl otwarł "Rockową Wyspę Lidla" podczas Przystanku Woodstock. Pracownicy sklepu to ochotnicy z każdego zakątku Polski, którzy kochają muzykę i wyśmienitą zabawę. [[Pracodawca]] zapewnił ochotnikom pracującym w festiwalowym sklepie nocleg, wyżywienie i bardzo dobre wynagrodzenie. W dodatku pracownicy nocowali we wspólnym domku, więc mieli możliwość zintegrowania się z pracownikami z innych biur sprzedaży w całym kraju. pomimo że była to fizyczna [[praca]], wszyscy uczestnicy, którzy pracowali podczas tego festiwalu bardzo dobrze oceniają to [[przedsięwzięcie]].Imprezy sportowe i kulturowe, oraz spotkania Integracyjne to metody jakimi [[przedsiębiorstwo]] posługuje się, aby zbudować '''silny [[zespół]]''' tworzony przez osoby zaangażowane w prace, lojalne i co najważniejsze wszystkie utożsamiające się z daną firmą(L.Mierzwińska, I.Pacek 2016, s. 201-204).


[[Firma]] LIDL jest skupiona na wspieraniu '''integracji całej załogi''', z tego powodu też wszystkie ważne dla firmy wydarzenia są obchodzone ze wszystkimi pracownikami. W 2010 roku LIDL wchodził do mediów z reklamą. Jako pierwsi zobaczyli ją pracownicy. Głośno również obchodzone było dziesięciolecie działalności przedsiębiorstwa na rynku krajowym w 2012 roku. W zorganizowanych przez LIDL zawodach sportowych wzięło udział bardzo dużo pracowników. Rezultatem tej rywalizacji było [[wynagrodzenie]] dla pracowników. Były nagrody rzeczowe, przywieźli do sklepów [[fundusze]], aby wydać je na [[cele]] związane z integracją.
<google>n</google>
W podziękowaniach za udział w zbiórce funduszy na rzecz WOŚP, Lidl otwarł "Rockową Wyspę Lidla” podczas Przystanku Woodstock. Pracownicy sklepu to ochotnicy z każdego zakątku Polski, którzy kochają muzykę i wyśmienitą zabawę. [[Pracodawca]] zapewnił ochotnikom pracującym w festiwalowym sklepie nocleg, wyżywienie i bardzo dobre wynagrodzenie. W dodatku pracownicy nocowali we wspólnym domku, więc mieli możliwość zintegrowania się z pracownikami z innych biur sprzedaży w całym kraju. pomimo że była to fizyczna [[praca]], wszyscy uczestnicy, którzy pracowali podczas tego festiwalu bardzo dobrze oceniają to [[przedsięwzięcie]].Imprezy sportowe i kulturowe, oraz spotkania Integracyjne to metody jakimi [[przedsiębiorstwo]] posługuje się, aby zbudować '''silny [[zespół]]''' tworzony przez osoby zaangażowane w prace, lojalne i co najważniejsze wszystkie utożsamiające się z daną firmą(L.Mierzwińska, I.Pacek 2016, s. 201-204).


==Integracja pracowników==
==Integracja pracowników==
'''Integracja pracowników oznacza''' (E. Robak 2014, s. 55):
'''Integracja pracowników oznacza''' (E. Robak 2014, s. 55):
*wspólne działanie pracowników i wspieranie się nawzajem,
* " wspólne działanie pracowników i wspieranie się nawzajem,
* zainteresowanie pracowników przebiegiem pracy innych osób z zespołu i w razie [[potrzeby]] pomaganie sobie wzajemnie w wykonywaniu powierzonych zadań,
* zainteresowanie pracowników przebiegiem pracy innych osób z zespołu i w razie [[potrzeby]] pomaganie sobie wzajemnie w wykonywaniu powierzonych zadań,
* szczerą komunikację i otwarte mówienie o problemach;  
* szczerą komunikację i otwarte mówienie o problemach;
* takie relacje między pracownikami, które powodują, że lubią ze sobą pracować, wzajemnie się motywują i dostrzegają znaczenie wspólnej pracy,
* takie relacje między pracownikami, które powodują, że lubią ze sobą pracować, wzajemnie się motywują i dostrzegają znaczenie wspólnej pracy,
* wzajemne [[zaufanie]] i chęć dzielenia się ze współpracownikami swoją wiedzą i doświadczeniem;  
* wzajemne [[zaufanie]] i chęć dzielenia się ze współpracownikami swoją wiedzą i doświadczeniem;
* dobrą atmosferę pracy powodującą to, że zatrudnione osoby nie chcą zmienić swojego miejsca pracy,
* dobrą atmosferę pracy powodującą to, że zatrudnione osoby nie chcą zmienić swojego miejsca pracy,
* poznanie się pracowników nie tylko na gruncie zawodowym, ale także osobistym;  
* poznanie się pracowników nie tylko na gruncie zawodowym, ale także osobistym;
* rozstrzyganie sporów w pozytywnej atmosferze, brak konfliktów niszczących wzajemne relacje”
* rozstrzyganie sporów w pozytywnej atmosferze, brak konfliktów niszczących wzajemne relacje"
 
{{infobox5|list1={{i5link|a=[[Turystyka motywacyjna]]}} &mdash; {{i5link|a=[[Motywacja wewnętrzna]]}} &mdash; {{i5link|a=[[Przesunięcia wewnętrzne]]}} &mdash; {{i5link|a=[[Wyjazd integracyjny]]}} &mdash; {{i5link|a=[[Komunikacja w zespole międzykulturowym]]}} &mdash; {{i5link|a=[[Rywalizacja]]}} &mdash; {{i5link|a=[[Zarządzanie przez spacerowanie]]}} &mdash; {{i5link|a=[[Praca zespołowa]]}} &mdash; {{i5link|a=[[Więź]]}} }}


==Bibliografia==
==Bibliografia==
* Mierzwińska L., Pacek I. (2016). ''[https://www.pwsz.krosno.pl/gfx/pwszkrosno/pl/defaultopisy/1155/4/1/11_liliana_mierzwinska_iwona_pacek_proces_motywacji_w_przedsiebiorstwie_lidl_sp._z_o.o_sp._k..pdf Proces motywacji w przedsiębiorstwie LIDL SP. Z O.O]'', Krosno
<noautolinks>
* Robak E. (2014).''[http://zim.pcz.pl/znwz/files/ZN-nr-15.pdf Integracja pracowników we współczesnych organizacjach]'', "[[Zarządzanie]]", Nr 15, Wydawnictwo Politechniki Częstochowskiej
* Robak E. (2014), ''Integracja pracowników we współczesnych organizacjach'', Zarządzanie, Nr 15, Wydawnictwo Politechniki Częstochowskiej
* Trębacki J. (2012). ''[http://dzm.wuwr.pl/download.php?id=41c95b7360db04af277f2d29b42c21fef633432e Prasa korporacyjna w świetle podziału narzędzi komunikowania]'', Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
* Trębacki J. (2012), ''Prasa korporacyjna w świetle podziału narzędzi komunikowania'', Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, Poznań
* Mierzwińska L., Pacek I. (2016), ''Proces motywacji w przedsiębiorstwie LIDL sp. z o.o'', Krosno
</noautolinks>


{{a|Agnieszka Bokwa}}
{{a|Agnieszka Bokwa}}
[[Kategoria:Motywacja]]


[[Kategoria:Zarządzanie zasobami ludzkimi]]
{{#metamaster:description|Organizowane przez pracowników, spotkania integracyjne to skuteczny sposób na integrację zespołu. Uczestnictwo w imprezach kulturalnych i wyjazdach sprawia, że atmosfera pracy staje się przyjemniejsza. Nieformalne i spontaniczne spotkania nie wymagają udziału kierowników.}}

Aktualna wersja na dzień 22:01, 17 gru 2023

Spotkanie integracyjne to najczęstsze działanie wspierające integrację pracowników. Wspólne uczestniczenie w imprezach kulturalnych, spotkaniach integracyjnych oraz wyjazdy o różnym charakterze np.: rekreacyjnym, szkoleniowym, a także wolontariat pracowniczy. Często są to spotkania których organizacja jest spontaniczna przez pracowników, mają nieformalny charakter i odbywają się najczęściej bez udziału kierowników. W wielu przedsiębiorstwach brakuje takich spotkań. Integracji głównie sprzyja: miła atmosfera pracy, która tworzy się przez właściwe relacje pomiędzy pracownikami i, poczucie bezpieczeństwa, które wiąże się ze stabilnością zatrudnienia, a również udane spotkania integracyjne oraz różnego rodzaju inicjatywy, które umożliwiają spotkania pracowników przedsiębiorstwa poza formalną pracą(E. Robak 2014, s. 54).

TL;DR

Spotkania integracyjne są ważnym narzędziem komunikacji w firmie, które wspierają integrację pracowników. Przykładem motywowania pracowników przez spotkania integracyjne jest firma LIDL, która organizuje różne wydarzenia i nagradza pracowników za udział. Integracja pracowników oznacza wspólne działanie, wsparcie i komunikację między pracownikami, a także budowanie silnego zespołu i dobrej atmosfery pracy.

Wewnętrzne narzędzie komunikacji

Spotkania integracyjne, są narzędziem wewnętrznym komunikowania się w firmie. Jest to narzędzie w sklasyfikowane jako narzędzie fakultatywne, z którego pracownik nie jest zmuszony korzystać. Do tej grupy należy bardzo dużo narzędzi komunikowania się wewnętrznego w firmie. Znacznie różnią się one stopniem oczekiwanego przez konkretnego inicjatora danego narzędzia zaangażowania osoby pracującej. Są to gazetki ścienne, plakaty i ulotki. Do tej grupy należą również spotkania integracyjne, czy imprezy firmowe. W przypadku tych narzędzi, w których bezpośredni udział biorą przedstawiciele zarządu, możliwość nie skorzystania z nich jest złudne. Brak obecności na spotkaniu integracyjnym z prezesem może skończyć się kłopotami służbowymi. Można mówić że jest to grupa narzędzi pseudofakultatywnych, która pomimo tego że jest dowolna, może skutkować na relacjach pracownik-organizacja oraz zarząd-pracownik (J. Trębecki 2012, s. 130).

Przykład motywowania pracowników przez spotkania integracyjne

Firma LIDL jest skupiona na wspieraniu integracji całej załogi, z tego powodu też wszystkie ważne dla firmy wydarzenia są obchodzone ze wszystkimi pracownikami. W 2010 roku LIDL wchodził do mediów z reklamą. Jako pierwsi zobaczyli ją pracownicy. Głośno również obchodzone było dziesięciolecie działalności przedsiębiorstwa na rynku krajowym w 2012 roku. W zorganizowanych przez LIDL zawodach sportowych wzięło udział bardzo dużo pracowników. Rezultatem tej rywalizacji było wynagrodzenie dla pracowników. Były nagrody rzeczowe, przywieźli do sklepów fundusze, aby wydać je na cele związane z integracją. W podziękowaniach za udział w zbiórce funduszy na rzecz WOŚP, Lidl otwarł "Rockową Wyspę Lidla" podczas Przystanku Woodstock. Pracownicy sklepu to ochotnicy z każdego zakątku Polski, którzy kochają muzykę i wyśmienitą zabawę. Pracodawca zapewnił ochotnikom pracującym w festiwalowym sklepie nocleg, wyżywienie i bardzo dobre wynagrodzenie. W dodatku pracownicy nocowali we wspólnym domku, więc mieli możliwość zintegrowania się z pracownikami z innych biur sprzedaży w całym kraju. pomimo że była to fizyczna praca, wszyscy uczestnicy, którzy pracowali podczas tego festiwalu bardzo dobrze oceniają to przedsięwzięcie.Imprezy sportowe i kulturowe, oraz spotkania Integracyjne to metody jakimi przedsiębiorstwo posługuje się, aby zbudować silny zespół tworzony przez osoby zaangażowane w prace, lojalne i co najważniejsze wszystkie utożsamiające się z daną firmą(L.Mierzwińska, I.Pacek 2016, s. 201-204).

Integracja pracowników

Integracja pracowników oznacza (E. Robak 2014, s. 55):

  • " wspólne działanie pracowników i wspieranie się nawzajem,
  • zainteresowanie pracowników przebiegiem pracy innych osób z zespołu i w razie potrzeby pomaganie sobie wzajemnie w wykonywaniu powierzonych zadań,
  • szczerą komunikację i otwarte mówienie o problemach;
  • takie relacje między pracownikami, które powodują, że lubią ze sobą pracować, wzajemnie się motywują i dostrzegają znaczenie wspólnej pracy,
  • wzajemne zaufanie i chęć dzielenia się ze współpracownikami swoją wiedzą i doświadczeniem;
  • dobrą atmosferę pracy powodującą to, że zatrudnione osoby nie chcą zmienić swojego miejsca pracy,
  • poznanie się pracowników nie tylko na gruncie zawodowym, ale także osobistym;
  • rozstrzyganie sporów w pozytywnej atmosferze, brak konfliktów niszczących wzajemne relacje"


Spotkanie integracyjneartykuły polecane
Turystyka motywacyjnaMotywacja wewnętrznaPrzesunięcia wewnętrzneWyjazd integracyjnyKomunikacja w zespole międzykulturowymRywalizacjaZarządzanie przez spacerowaniePraca zespołowaWięź

Bibliografia

  • Robak E. (2014), Integracja pracowników we współczesnych organizacjach, Zarządzanie, Nr 15, Wydawnictwo Politechniki Częstochowskiej
  • Trębacki J. (2012), Prasa korporacyjna w świetle podziału narzędzi komunikowania, Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, Poznań
  • Mierzwińska L., Pacek I. (2016), Proces motywacji w przedsiębiorstwie LIDL sp. z o.o, Krosno


Autor: Agnieszka Bokwa