Ulotka reklamowa: Różnice pomiędzy wersjami
m (cleanup bibliografii i rotten links) |
m (cleanup bibliografii i rotten links) |
||
(Nie pokazano 1 pośredniej wersji utworzonej przez tego samego użytkownika) | |||
Linia 40: | Linia 40: | ||
* Dębowska-Mróz M. (2018), ''Ocena zawartości materiałów reklamowych opracowanych na potrzeby rynku turystycznego w świetle badań ankietowych'', Organizacja i zarządzanie, nr 220.6 | * Dębowska-Mróz M. (2018), ''Ocena zawartości materiałów reklamowych opracowanych na potrzeby rynku turystycznego w świetle badań ankietowych'', Organizacja i zarządzanie, nr 220.6 | ||
* Kamińska A., Kopczyński P. (2015), ''[https://bazhum.muzhp.pl/media//files/Zarzadzanie_Teoria_i_Praktyka/Zarzadzanie_Teoria_i_Praktyka-r2015-t-n4_(14)/Zarzadzanie_Teoria_i_Praktyka-r2015-t-n4_(14)-s51-59/Zarzadzanie_Teoria_i_Praktyka-r2015-t-n4_(14)-s51-59.pdf Skuteczność tradycyjnych form komunikacji marketingowej przedsiębiorstw]'', Zarządzanie. Teoria i Praktyka, nr 14 | * Kamińska A., Kopczyński P. (2015), ''[https://bazhum.muzhp.pl/media//files/Zarzadzanie_Teoria_i_Praktyka/Zarzadzanie_Teoria_i_Praktyka-r2015-t-n4_(14)/Zarzadzanie_Teoria_i_Praktyka-r2015-t-n4_(14)-s51-59/Zarzadzanie_Teoria_i_Praktyka-r2015-t-n4_(14)-s51-59.pdf Skuteczność tradycyjnych form komunikacji marketingowej przedsiębiorstw]'', Zarządzanie. Teoria i Praktyka, nr 14 | ||
* Karaśkiewicz A. ( | * Karaśkiewicz A. (2013), ''[http://www.mks.ahe.lodz.pl/sites/default/files/MKS_7-8_2012-2013_e-book.pdf#page=63 Tekst, obraz i ich wzajemne relacje w tworzeni u przekazu na przykładzie ulotek reklamowych]'', Akademia Humanistyczno-Ekonomiczna w Łodzi nr 7-8 | ||
* Turoń K., Juzek M. (2015), [https://www.infona.pl/resource/bwmeta1.element.baztech-86389d3c-f92a-4c80-81e0-b3d48bdb3d09/content/partDownload/416420bc-0798-343e-a4da-5f0a401c8333 | * Turoń K., Juzek M. (2015), ''[https://www.infona.pl/resource/bwmeta1.element.baztech-86389d3c-f92a-4c80-81e0-b3d48bdb3d09/content/partDownload/416420bc-0798-343e-a4da-5f0a401c8333 Content marketing-koncepcja marketingu alternatywnego na przykładzie firm kurierskich]'', Zeszyty naukowe Politechniki Śląskiej, nr 87 | ||
</noautolinks> | </noautolinks> | ||
Aktualna wersja na dzień 20:07, 5 sty 2024
Ulotka reklamowa - to przedmiot reklamowo - informacyjny, którego przeczytanie powinno pochłonąć jak najmniej czasu i równocześnie zapewnić jak najwięcej ilości wiadomości. Ulotki scalają ze sobą elementy zarówno graficzne jak i tekstowe. W niektórych przypadkach istotniejszą rolę w rozumieniu (z punktu widzenia odbiorcy) kreować będzie tekst a w innych obraz. Różnorodne prawdopodobne powiązania między warstwą werbalną i wizualną reklamy mogą oddziaływać na sposób jej postrzegania przez użytkowników. Kreator reklamy może poprzez manewrowanie tymi związkami modelować odbiór reklamy przez hipotetycznego konsumenta (A. Karaśkiewicz s. 65).
Przekaz w formie materiałów reklamowych jest nadzwyczaj ważnym elementem procesu komunikacji z potencjalnym konsumentem. Kompetentnie zaprojektowane ulotki to nieodzowne wyposażenie każdego podmiotu mającego miejsce na rynku turystycznym. Istnieje dość dużo zasad, które określają projektowanie takich materiałów, których przeznaczeniem jest sformułowanie sposobu i zużytkowanie umiejętności połączenia użyteczność i zawartych treści w przekazie z prawidłowymi walorami estetycznymi (M. Dębowska-Mróz s. 1177).
TL;DR
Ulotka reklamowa to krótki i treściwy materiał reklamowy, który ma za zadanie przekazać jak najwięcej informacji w jak najmniejszym czasie. Ulotki mogą zawierać zarówno elementy graficzne, jak i tekstowe. Istnieje wiele zasad projektowania ulotek, które łączą użyteczność i estetykę. Reklamy w formie ulotek składają się z elementów werbalnych i obrazowych. Działanie reklamy polega na przekonywaniu klienta do zakupu danego produktu poprzez tworzenie przewagi konkurencyjnej. Ulotka reklamowa ma za zadanie zainteresować, zaangażować i zmienić nastawienie klienta do produktu.
Podział reklamy w formie ulotek na elementy
Reklamy ukazywane w formie ulotek tworzą w głównej mierze elementy werbalne:
- nagłówek
- tekst reklamowy
- podpis
- slogan
- nazwa firmy
oraz obrazowe:
- ilustracje, np. zdjęcia wyrobu, znak firmowy, logo
Ulotki i katalogi, które znajdują się w lokalach firmowych opracowywane są w odmienny sposób niż ulotki zarezerwowane do kolportowania na ulicy (są zazwyczaj jednostronicowe). Według wszelkiego prawdopodobieństwa w ulotkach kilkustronicowych oraz katalogach ogólnodostępnych wyłącznie w salonach markowych strona tytułowa może być zaledwie wstępem i dopiero wraz z pozostałymi stronami tworzyć pełny przekaz.
Można przyjąć, że nadawca-inicjator ulotki, opracowując ją, sugeruje się pewnym (nieznaną odbiorcom) zamiarem poprzez zestawienie ze sobą danego obrazu z tekstem. Można domyślać się, że zasugerowane przez niego detale kompozycyjne, struktura oraz otoczenie wiadomości mają łączyć się i formułować zorganizowaną komunikacyjnie informację. Ulotki powinny być różnorodne, kolorowe, wydrukowane na solidnej jakości papierze. Mają format złożonej kartki A4, katalogu A5 lub B5 złożonego z kilku lub kilkunastu stron formatu A4 lub pojedynczej kartki formatu A5 (A. Karaśkiewicz s. 66).
Działanie reklamy
Obecnie reklama, stanowi fundamentalny instrument komunikacji marketingowej przedsiębiorstwa z rynkiem. Niemniej jednak historia reklamy jest bardzo długa, natomiast cele różnorakie. Pierwsze zarysy reklamy sięgały już w czasach starożytnych - już wtedy reklama miała postać napisów na kamieniach, ścianach budynków, a konkretnym zadaniem było głównie informowanie.
Pierwsze ulotki reklamowe pojawiły się w czasach starożytnej Grecji, które miały usposobienie spisanych informacji na temat zaplanowanych wydarzeń sportowych albo kulturalnych. Z upływem czasu, a także z rozwojem konkurencji oraz nowych technologii informatycznych, reklama przeistaczała się w bardziej skomplikowany przekaz, zazwyczaj komplementujący atrybuty danego ogłoszeniodawcy lub jego produktów, a najważniejszym założeniem reklamy, stało się stwarzanie przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw (A. Kamińska i in. s. 51-59).
Ulotka reklamowa - idealny proces działania na klienta
Ulotka reklamowa to jeden ze środków przekazu reklamy, która ma na celu pozyskanie nowych klientów. Działanie to dąży do osiągnięcia wartości dodanej, której zadaniem będzie upiększenie danego produktu w oczach potencjalnego konsumenta. Klient nie będzie więc zmuszany do zakupu produktu, zamiast tego odnajdzie treść, która będzie formą historii dołączonej do wspomnianego produktu. Idealny proces działania na klienta, który powinien zostać spełniony aby uzyskać zysk z zakupu przez klienta danego produktu to (K. Turoń i in. s 88):
- Zainteresowanie klienta treścią marketingową
- Zagłębienie się klienta w treść
- Zastanowienie się klienta nad zaprezentowaną mu treścią
- Zmiana nastawiania klienta do danego produktu
Ulotka reklamowa — artykuły polecane |
Teaser — Marka przedsiębiorstwa turystycznego — Strategia reklamowa — Zarządzanie marką — Dizajn — Komunikacja marketingowa — Content marketing — Visual merchandising — Storytelling |
Bibliografia
- Dębowska-Mróz M. (2018), Ocena zawartości materiałów reklamowych opracowanych na potrzeby rynku turystycznego w świetle badań ankietowych, Organizacja i zarządzanie, nr 220.6
- Kamińska A., Kopczyński P. (2015), Skuteczność tradycyjnych form komunikacji marketingowej przedsiębiorstw, Zarządzanie. Teoria i Praktyka, nr 14
- Karaśkiewicz A. (2013), Tekst, obraz i ich wzajemne relacje w tworzeni u przekazu na przykładzie ulotek reklamowych, Akademia Humanistyczno-Ekonomiczna w Łodzi nr 7-8
- Turoń K., Juzek M. (2015), Content marketing-koncepcja marketingu alternatywnego na przykładzie firm kurierskich, Zeszyty naukowe Politechniki Śląskiej, nr 87
Autor: Brygida Opyrchał