Program najlepszych praktyk: Różnice pomiędzy wersjami

Z Encyklopedia Zarządzania
m (cleanup bibliografii i rotten links)
m (Czyszczenie tekstu)
Linia 22: Linia 22:
==Efekty zastosowań==
==Efekty zastosowań==
Powinny być stosowane w celu wspierania strategicznego zarządzania personelem przedsiębiorstwa, jako element ułatwiający transfer wiedzy organizacyjnej i wzmacniający poziom kultury organizacyjnej
Powinny być stosowane w celu wspierania strategicznego zarządzania personelem przedsiębiorstwa, jako element ułatwiający transfer wiedzy organizacyjnej i wzmacniający poziom kultury organizacyjnej
<google>ban728t</google>
<google>ban728t</google>



Wersja z 14:46, 2 lis 2023

Program najlepszych praktyk
Polecane artykuły

Technika programów najlepszych praktyk (ang. best practices) ma na celu upowszechnienie wśród pracowników organizacji najlepszych, najbardziej efektywnych i racjonalnych metod wykonywania różnego rodzaju prac dla przedsiębiorstwa.

Sprzyjać temu mają przede wszystkim spotkania pozwalające na wymianę doświadczeń i poglądów między pracownikami, szkolenia wewnętrzne, treningi, itp.

Informatyczne wspomaganie w tej dziedzinie może służyć ułatwianiu dostępu do najlepszych procedur i metod wykonywania pracy w przedsiębiorstwie, do informacji o doświadczeniach innych pracowników, do rozwiązań przykładowych sytuacji problemowych. Przy zarządzaniu wiedzą - programy najlepszych praktyk - wspomagają obszary organizacyjnego uczenia się i dzielenia się wiedzą.

Efekty zastosowań

Powinny być stosowane w celu wspierania strategicznego zarządzania personelem przedsiębiorstwa, jako element ułatwiający transfer wiedzy organizacyjnej i wzmacniający poziom kultury organizacyjnej

Implementacja programów najlepszych praktyk w organizacji

Rola liderów:

  • Wybór liderów i ich odpowiedzialności: Jakie umiejętności i kompetencje powinien posiadać lider oraz jakie będą jego główne odpowiedzialności.
  • Komunikacja i zaangażowanie liderów w programy: Narzędzia i techniki, które mogą pomóc liderom w skutecznej komunikacji z pracownikami oraz w budowaniu zaufania i akceptacji wśród zespołu.
  • Budowanie zaufania i akceptacji wśród pracowników: strategie i techniki, które mogą być wykorzystane do tego celu.

Planowanie i realizacja programów:

  • Określanie celów i oczekiwanych rezultatów programów.
  • Tworzenie harmonogramu i budżetu dla programów.
  • Organizowanie zespołów projektowych i odpowiedzialności.

Zaangażowanie pracowników i budowanie ich zaufania do programów:

  • Komunikacja z pracownikami na temat programów.
  • Motywowanie pracowników do aktywnego uczestnictwa w programach. Jak motywować pracowników do aktywnego uczestnictwa w programach najlepszych praktyk.
  • Rozwiązywanie obaw i wątpliwości pracowników dotyczących programów

Monitorowanie postępów i mierzenie efektów programów:

  • Określanie wskaźników sukcesu i metryk monitorowania programów, określanie wskaźników sukcesu i metryk monitorowania programów najlepszych praktyk.
  • Regularna ocena postępów i wyników programów, znaczenie regularnej oceny postępów i wyników programów najlepszych praktyk.
  • Wnioskowanie z wyników i wprowadzanie ulepszeń w programach: Jak wnioskować z wyników programów i jak wprowadzać ulepszenia w celu zwiększenia ich skuteczności.

Bibliografia

  • Woźniak K. (2005), System informacji menedżerskiej jako instrument zarządzania strategicznego w firmie, praca doktorska, Akademia Ekonomiczna w Krakowie, Kraków


Autor: Krzysztof Woźniak