Program najlepszych praktyk: Różnice pomiędzy wersjami
m (cleanup bibliografii i rotten links) |
m (Czyszczenie tekstu) |
||
Linia 22: | Linia 22: | ||
==Efekty zastosowań== | ==Efekty zastosowań== | ||
Powinny być stosowane w celu wspierania strategicznego zarządzania personelem przedsiębiorstwa, jako element ułatwiający transfer wiedzy organizacyjnej i wzmacniający poziom kultury organizacyjnej | Powinny być stosowane w celu wspierania strategicznego zarządzania personelem przedsiębiorstwa, jako element ułatwiający transfer wiedzy organizacyjnej i wzmacniający poziom kultury organizacyjnej | ||
<google>ban728t</google> | <google>ban728t</google> | ||
Wersja z 14:46, 2 lis 2023
Program najlepszych praktyk |
---|
Polecane artykuły |
Technika programów najlepszych praktyk (ang. best practices) ma na celu upowszechnienie wśród pracowników organizacji najlepszych, najbardziej efektywnych i racjonalnych metod wykonywania różnego rodzaju prac dla przedsiębiorstwa.
Sprzyjać temu mają przede wszystkim spotkania pozwalające na wymianę doświadczeń i poglądów między pracownikami, szkolenia wewnętrzne, treningi, itp.
Informatyczne wspomaganie w tej dziedzinie może służyć ułatwianiu dostępu do najlepszych procedur i metod wykonywania pracy w przedsiębiorstwie, do informacji o doświadczeniach innych pracowników, do rozwiązań przykładowych sytuacji problemowych. Przy zarządzaniu wiedzą - programy najlepszych praktyk - wspomagają obszary organizacyjnego uczenia się i dzielenia się wiedzą.
Efekty zastosowań
Powinny być stosowane w celu wspierania strategicznego zarządzania personelem przedsiębiorstwa, jako element ułatwiający transfer wiedzy organizacyjnej i wzmacniający poziom kultury organizacyjnej
Implementacja programów najlepszych praktyk w organizacji
Rola liderów:
- Wybór liderów i ich odpowiedzialności: Jakie umiejętności i kompetencje powinien posiadać lider oraz jakie będą jego główne odpowiedzialności.
- Komunikacja i zaangażowanie liderów w programy: Narzędzia i techniki, które mogą pomóc liderom w skutecznej komunikacji z pracownikami oraz w budowaniu zaufania i akceptacji wśród zespołu.
- Budowanie zaufania i akceptacji wśród pracowników: strategie i techniki, które mogą być wykorzystane do tego celu.
Planowanie i realizacja programów:
- Określanie celów i oczekiwanych rezultatów programów.
- Tworzenie harmonogramu i budżetu dla programów.
- Organizowanie zespołów projektowych i odpowiedzialności.
Zaangażowanie pracowników i budowanie ich zaufania do programów:
- Komunikacja z pracownikami na temat programów.
- Motywowanie pracowników do aktywnego uczestnictwa w programach. Jak motywować pracowników do aktywnego uczestnictwa w programach najlepszych praktyk.
- Rozwiązywanie obaw i wątpliwości pracowników dotyczących programów
Monitorowanie postępów i mierzenie efektów programów:
- Określanie wskaźników sukcesu i metryk monitorowania programów, określanie wskaźników sukcesu i metryk monitorowania programów najlepszych praktyk.
- Regularna ocena postępów i wyników programów, znaczenie regularnej oceny postępów i wyników programów najlepszych praktyk.
- Wnioskowanie z wyników i wprowadzanie ulepszeń w programach: Jak wnioskować z wyników programów i jak wprowadzać ulepszenia w celu zwiększenia ich skuteczności.
Bibliografia
- Woźniak K. (2005), System informacji menedżerskiej jako instrument zarządzania strategicznego w firmie, praca doktorska, Akademia Ekonomiczna w Krakowie, Kraków
Autor: Krzysztof Woźniak