Adresowalność informacji
Z Encyklopedia Zarządzania
Adresowalność informacji |
---|
Polecane artykuły |
Charakterystyka
Adresowalność informacji to cecha mówiąca o tym, że każda informacja powinna być skierowana do konkretnego odbiorcy i dostosowana do jego indywidualnych potrzeb pod względem zakresu przedmiotowego, dokładności i aktualności. [Gryncewicz s. 78]
Adresowalność pojedynczej informacji można ocenić w skali 0-5 odpowiadając na następujące pytania.
- czy znane są cel, rodzaj decyzji oraz odbiorca informacji
- czy dostarczona informacja jest wystarczająca i czy nie zawiera informacji nadmiarowej
- czy określone jest kiedy decyzja musi być podjęta
- czy nadawca informacji zna cele i decyzje do jakich wykorzystywana jest informacja
- czy odbiorca informacji potwierdza nadawcy, że dostarczona informacja jest zgodna z oczekiwaniami
Adresowalność zbioru informacji można określić wzorem:
gdzie
- N - ilość informacji,
- Ai - adresowalność i-tej informacji
Bibliografia
- Gryncewicz W., Doskonalenie jakości informacji w jednostkach administracji skarbowej. Podejście infologiczne., Praca doktorska, AE Wrocław Wydział Zarządzania i Informatyki, Wrocław 2007
- Obora H., Metoda QFD w doskonaleniu jakości informacji. Rozprawa doktorska, AE Kraków, Krakow 2005
- Flakiewicz W., Informacyjne Systemy Zarządzania, PWE, Warszawa 1990
Autor: Kornel Masłowski