Wpływ technologii informacyjnych na strategię: Różnice pomiędzy wersjami

Z Encyklopedia Zarządzania
(LinkTitles.)
m (Dodanie MetaData Description)
Linia 42: Linia 42:
[[Kategoria:Strategie - modele]]
[[Kategoria:Strategie - modele]]
[[en:Strategy and information technology]]
[[en:Strategy and information technology]]
{{#metamaster:description|Odkryj, jak technologia informacyjna może wpływać na strategię zarządzania w Twojej firmie. Dowiedz się, jak wykorzystać jej potencjał do osiągnięcia celów biznesowych.}}

Wersja z 07:11, 14 paź 2023

Wpływ technologii informacyjnych na strategię
Polecane artykuły


Podstawowe pytanie zadawane przez kierowników przedsiębiorstw, brzmi: jak technologia informacyjna może wspomóc realizację strategii przedsiębiorstwa? Poniżej przedstawione zostaną możliwości, jakie daje technologia informacyjna w przypadku realizacji różnych strategii zarządzania.

Strategia najniższych kosztów produkcji

Strategiczna wartość technologii informacyjnych przejawia się w tej strategii w następujący sposób:

  • Pozwala na znaczną redukcję zatrudnienia na stanowiskach produkcyjnych i biurowych
  • Poprawia wykorzystanie środków produkcji poprzez poprawę synchronizacji, planowania, harmonogramowania itp.
  • Pozwala na zmniejszenie stanów magazynowych, poprawę kontroli należności
  • Umożliwia lepsze wykorzystanie materiałów i ograniczenie odpadów
  • Daje możliwość dyferencjacji produkcji, podnosząc wartość produktu w oczach konsumentów

Strategia dyferencjacji

  • Technologia informatyczna jest kluczowym składnikiem łańcucha wartości produktu.
  • Narzędzia informatyczne mogą znacznie skrócić okres przygotowania produkcji (testowanie, komputerowo wspomagane projektowanie CAD/CAM, itp.)
  • Nowoczesne technologie pozwalają na dostosowanie produktu do potrzeb konsumentów
  • Pozwala na widoczne podniesienie poziomu obsługi klienta i zwiększenie satysfakcji z kontaktów z firmą.

Strategia niszy rynkowej

  • Narzędzia informatyczne pozwalają na lepszą identyfikację specyficznych potrzeb klientów.
  • Kluczowym czynnikiem sukcesu jest bliski kontakt i zrozumienie klienta, osiągalny przez technologie komunikacyjne.

Bibliografia

Autor: Krzysztof Woźniak