Organizacyjne uczenie się: Różnice pomiędzy wersjami
Z Encyklopedia Zarządzania
(LinkTitles.) |
m (Dodanie MetaData Description) |
||
Linia 87: | Linia 87: | ||
[[Kategoria:Zarządzanie wiedzą]] | [[Kategoria:Zarządzanie wiedzą]] | ||
<!--[[en:Organizational learning]]--> | <!--[[en:Organizational learning]]--> | ||
{{#metamaster:description|Organizacyjne uczenie się - samokształcenie, kursy, działanie i współpraca. Organizacje analizują trendy. Dowiedz się więcej!}} |
Wersja z 15:50, 12 paź 2023
Organizacyjne uczenie się |
---|
Polecane artykuły |
Można wyróżnić trzy poziomy organizacyjnego uczenia się: poziom pracownika, poziom zespołu i poziom organizacji. Na poszczególnych poziomach wykorzystywane są trzy sposoby organizacyjnego uczenia się: tradycyjny, empiryczny i cybernetyczny. Narzędzia i techniki zarządzania wykorzystywane na poszczególnych poziomach zawarto w tablicy 2.5.
Tab. 1. Poziomy i podstawowe sposoby realizacji organizacyjnego uczenia się
Typ/Poziom | Tradycyjny | Empiryczny | Cybernetyczny |
---|---|---|---|
Pracownika |
|
| |
Zespołu |
|
|
|
Organizacji |
|
|
Źródło: (B.Mikuła 2001, s. 23) Model wdrażania i realizacji procesów organizacyjnego uczenia się przedstawiono na poniższym rysunku.
Źródło: (B. Mikuła 2001, s. 85)
Bibliografia
- Mikuła B., W kierunku organizacji inteligentnych, Antykwa, Kraków 2001
- Woźniak K., System informacji menedżerskiej jako instrument zarządzania strategicznego w firmie, praca doktorska, Akademia Ekonomiczna w Krakowie, Kraków 2005
- Batorski, J. (1999). Ocena zdolności przedsiębiorstwa do uczenia się.
Autor: Krzysztof Woźniak