Wpływ technologii informacyjnych na strategię: Różnice pomiędzy wersjami
Z Encyklopedia Zarządzania
m (Infobox update) |
(LinkTitles.) |
||
Linia 18: | Linia 18: | ||
==Strategia najniższych kosztów produkcji== | ==Strategia najniższych kosztów produkcji== | ||
Strategiczna wartość technologii informacyjnych przejawia się w tej strategii w następujący sposób: | Strategiczna [[wartość]] technologii informacyjnych przejawia się w tej strategii w następujący sposób: | ||
* Pozwala na znaczną redukcję zatrudnienia na stanowiskach produkcyjnych i biurowych | * Pozwala na znaczną redukcję zatrudnienia na stanowiskach produkcyjnych i biurowych | ||
* Poprawia wykorzystanie środków produkcji poprzez poprawę synchronizacji, planowania, harmonogramowania itp. | * Poprawia wykorzystanie środków produkcji poprzez poprawę synchronizacji, planowania, harmonogramowania itp. | ||
Linia 26: | Linia 26: | ||
==Strategia dyferencjacji== | ==Strategia dyferencjacji== | ||
* Technologia informatyczna jest kluczowym składnikiem łańcucha wartości produktu. | * [[Technologia informatyczna]] jest kluczowym składnikiem łańcucha wartości produktu. | ||
* Narzędzia informatyczne mogą znacznie skrócić okres przygotowania produkcji (testowanie, komputerowo wspomagane projektowanie [[CAD]]/CAM, itp.) | * Narzędzia informatyczne mogą znacznie skrócić okres przygotowania produkcji (testowanie, komputerowo wspomagane [[projektowanie]] [[CAD]]/CAM, itp.) | ||
* Nowoczesne technologie pozwalają na dostosowanie produktu do potrzeb [[konsument]]ów | * Nowoczesne technologie pozwalają na dostosowanie produktu do potrzeb [[konsument]]ów | ||
* Pozwala na widoczne podniesienie poziomu obsługi klienta i zwiększenie satysfakcji z kontaktów z firmą. | * Pozwala na widoczne podniesienie poziomu obsługi klienta i zwiększenie satysfakcji z kontaktów z firmą. |
Wersja z 16:12, 22 maj 2020
Wpływ technologii informacyjnych na strategię |
---|
Polecane artykuły |
Podstawowe pytanie zadawane przez kierowników przedsiębiorstw, brzmi: jak technologia informacyjna może wspomóc realizację strategii przedsiębiorstwa? Poniżej przedstawione zostaną możliwości, jakie daje technologia informacyjna w przypadku realizacji różnych strategii zarządzania.
Strategia najniższych kosztów produkcji
Strategiczna wartość technologii informacyjnych przejawia się w tej strategii w następujący sposób:
- Pozwala na znaczną redukcję zatrudnienia na stanowiskach produkcyjnych i biurowych
- Poprawia wykorzystanie środków produkcji poprzez poprawę synchronizacji, planowania, harmonogramowania itp.
- Pozwala na zmniejszenie stanów magazynowych, poprawę kontroli należności
- Umożliwia lepsze wykorzystanie materiałów i ograniczenie odpadów
- Daje możliwość dyferencjacji produkcji, podnosząc wartość produktu w oczach konsumentów
Strategia dyferencjacji
- Technologia informatyczna jest kluczowym składnikiem łańcucha wartości produktu.
- Narzędzia informatyczne mogą znacznie skrócić okres przygotowania produkcji (testowanie, komputerowo wspomagane projektowanie CAD/CAM, itp.)
- Nowoczesne technologie pozwalają na dostosowanie produktu do potrzeb konsumentów
- Pozwala na widoczne podniesienie poziomu obsługi klienta i zwiększenie satysfakcji z kontaktów z firmą.
Strategia niszy rynkowej
- Narzędzia informatyczne pozwalają na lepszą identyfikację specyficznych potrzeb klientów.
- Kluczowym czynnikiem sukcesu jest bliski kontakt i zrozumienie klienta, osiągalny przez technologie komunikacyjne.
Bibliografia
- Woźniak K., System informacji menedżerskiej jako instrument zarządzania strategicznego w firmie, praca doktorska, Akademia Ekonomiczna w Krakowie, Kraków 2005
Autor: Krzysztof Woźniak