Użyteczność informacji: Różnice pomiędzy wersjami
m (cleanup bibliografii i rotten links) |
m (Czyszczenie tekstu) |
||
Linia 20: | Linia 20: | ||
== Strategie poprawy użyteczności informacji == | == Strategie poprawy użyteczności informacji == | ||
Kolejny podrozdział skupia się na strategiach poprawy użyteczności informacji. Struktura informacji ma kluczowe znaczenie dla jej użyteczności. Warto zastosować najlepsze praktyki dotyczące jasności prezentacji informacji oraz zapewnić [[dostępność]] informacji dla użytkowników. [[Aktualność informacji]] jest również istotna, dlatego należy zadbać o jej regularne aktualizowanie. Ponadto, istnieje wiele innych czynników wpływających na użyteczność informacji, takich jak czytelność, spójność, dostępność dla różnych grup użytkowników itp. Dobrze zrozumienie tych czynników i ich poprawa może znacznie poprawić użyteczność informacji. | Kolejny podrozdział skupia się na strategiach poprawy użyteczności informacji. Struktura informacji ma kluczowe znaczenie dla jej użyteczności. Warto zastosować najlepsze praktyki dotyczące jasności prezentacji informacji oraz zapewnić [[dostępność]] informacji dla użytkowników. [[Aktualność informacji]] jest również istotna, dlatego należy zadbać o jej regularne aktualizowanie. Ponadto, istnieje wiele innych czynników wpływających na użyteczność informacji, takich jak czytelność, spójność, dostępność dla różnych grup użytkowników itp. Dobrze zrozumienie tych czynników i ich poprawa może znacznie poprawić użyteczność informacji. | ||
<google>t</google> | <google>t</google> | ||
== Wpływ technologii na użyteczność informacji == | == Wpływ technologii na użyteczność informacji == | ||
Ostatni podrozdział koncentruje się na wpływie technologii na użyteczność informacji. [[Rozwój]] technologii zmienia sposób prezentacji informacji, a technologie mobilne mają duży wpływ na użyteczność informacji. [[Sztuczna inteligencja]] także może być wykorzystana w celu poprawy użyteczności informacji, jednak wiąże się to zarówno z zaletami, jak i wyzwaniami. Ważne jest również, aby zapewnić, że technologie stosowane w prezentacji informacji są dostępne dla różnych grup użytkowników. Istnieje wiele innowacyjnych rozwiązań technologicznych, które mogą znacznie zwiększyć użyteczność informacji. | Ostatni podrozdział koncentruje się na wpływie technologii na użyteczność informacji. [[Rozwój]] technologii zmienia sposób prezentacji informacji, a technologie mobilne mają duży wpływ na użyteczność informacji. [[Sztuczna inteligencja]] także może być wykorzystana w celu poprawy użyteczności informacji, jednak wiąże się to zarówno z zaletami, jak i wyzwaniami. Ważne jest również, aby zapewnić, że technologie stosowane w prezentacji informacji są dostępne dla różnych grup użytkowników. Istnieje wiele innowacyjnych rozwiązań technologicznych, które mogą znacznie zwiększyć użyteczność informacji. | ||
Wersja z 08:30, 2 lis 2023
Użyteczność informacji |
---|
Polecane artykuły |
Użyteczność informacji jest kluczowym czynnikiem wpływającym na skuteczność zarządzania w każdej organizacji. Aby informacje były skuteczne, muszą być użyteczne dla swoich odbiorców. W tym artykule omówię różne aspekty użyteczności informacji oraz metody oceny, strategie poprawy i wpływ technologii na ten obszar.
Metody oceny użyteczności informacji
Pierwszy podrozdział skupia się na różnych metodach oceny użyteczności informacji. Istnieje wiele różnych technik i narzędzi, które można zastosować do oceny użyteczności informacji. Przykłady takich metod to testy użytkowników, analiza hierarchii potrzeb użytkowników, badania jakości informacji czy analiza wydajności systemów informatycznych. Warto zwrócić uwagę na zalety i ograniczenia poszczególnych metod, aby móc wybrać odpowiednie narzędzia do oceny użyteczności informacji w konkretnej sytuacji.
Strategie poprawy użyteczności informacji
Kolejny podrozdział skupia się na strategiach poprawy użyteczności informacji. Struktura informacji ma kluczowe znaczenie dla jej użyteczności. Warto zastosować najlepsze praktyki dotyczące jasności prezentacji informacji oraz zapewnić dostępność informacji dla użytkowników. Aktualność informacji jest również istotna, dlatego należy zadbać o jej regularne aktualizowanie. Ponadto, istnieje wiele innych czynników wpływających na użyteczność informacji, takich jak czytelność, spójność, dostępność dla różnych grup użytkowników itp. Dobrze zrozumienie tych czynników i ich poprawa może znacznie poprawić użyteczność informacji.
Wpływ technologii na użyteczność informacji
Ostatni podrozdział koncentruje się na wpływie technologii na użyteczność informacji. Rozwój technologii zmienia sposób prezentacji informacji, a technologie mobilne mają duży wpływ na użyteczność informacji. Sztuczna inteligencja także może być wykorzystana w celu poprawy użyteczności informacji, jednak wiąże się to zarówno z zaletami, jak i wyzwaniami. Ważne jest również, aby zapewnić, że technologie stosowane w prezentacji informacji są dostępne dla różnych grup użytkowników. Istnieje wiele innowacyjnych rozwiązań technologicznych, które mogą znacznie zwiększyć użyteczność informacji.
Bibliografia
- Flakiewicz W., Informacyjne systemy zarządzania, Podstawy budowy i funkcjonowania, PWE, Warszawa 1990
- Informatyka ekonomiczna, pod red. E. Niedzielskiej, Wydawnictwo AE im. Oskara Langego we Wrocławiu, Wrocław 1998
- Kisielnicki J., Sroka H., Systemy informacyjne biznesu, Agencja wydawnicza - Placet, Warszawa 1999
- O'Brien J.A., Management Information Systems, A Managerial End User Perspective, Irwin, Homewood Ill, Boston 1990
- Woźniak K. (2005), System informacji menedżerskiej jako instrument zarządzania strategicznego w firmie, praca doktorska, Akademia Ekonomiczna w Krakowie, Kraków
Autor: Krzysztof Woźniak