Wpływ technologii informacyjnych na strategię: Różnice pomiędzy wersjami
Z Encyklopedia Zarządzania
(LinkTitles.) |
m (Dodanie MetaData Description) |
||
Linia 42: | Linia 42: | ||
[[Kategoria:Strategie - modele]] | [[Kategoria:Strategie - modele]] | ||
[[en:Strategy and information technology]] | [[en:Strategy and information technology]] | ||
{{#metamaster:description|Odkryj, jak technologia informacyjna może wpływać na strategię zarządzania w Twojej firmie. Dowiedz się, jak wykorzystać jej potencjał do osiągnięcia celów biznesowych.}} |
Wersja z 07:11, 14 paź 2023
Wpływ technologii informacyjnych na strategię |
---|
Polecane artykuły |
Podstawowe pytanie zadawane przez kierowników przedsiębiorstw, brzmi: jak technologia informacyjna może wspomóc realizację strategii przedsiębiorstwa? Poniżej przedstawione zostaną możliwości, jakie daje technologia informacyjna w przypadku realizacji różnych strategii zarządzania.
Strategia najniższych kosztów produkcji
Strategiczna wartość technologii informacyjnych przejawia się w tej strategii w następujący sposób:
- Pozwala na znaczną redukcję zatrudnienia na stanowiskach produkcyjnych i biurowych
- Poprawia wykorzystanie środków produkcji poprzez poprawę synchronizacji, planowania, harmonogramowania itp.
- Pozwala na zmniejszenie stanów magazynowych, poprawę kontroli należności
- Umożliwia lepsze wykorzystanie materiałów i ograniczenie odpadów
- Daje możliwość dyferencjacji produkcji, podnosząc wartość produktu w oczach konsumentów
Strategia dyferencjacji
- Technologia informatyczna jest kluczowym składnikiem łańcucha wartości produktu.
- Narzędzia informatyczne mogą znacznie skrócić okres przygotowania produkcji (testowanie, komputerowo wspomagane projektowanie CAD/CAM, itp.)
- Nowoczesne technologie pozwalają na dostosowanie produktu do potrzeb konsumentów
- Pozwala na widoczne podniesienie poziomu obsługi klienta i zwiększenie satysfakcji z kontaktów z firmą.
Strategia niszy rynkowej
- Narzędzia informatyczne pozwalają na lepszą identyfikację specyficznych potrzeb klientów.
- Kluczowym czynnikiem sukcesu jest bliski kontakt i zrozumienie klienta, osiągalny przez technologie komunikacyjne.
Bibliografia
- Woźniak K., System informacji menedżerskiej jako instrument zarządzania strategicznego w firmie, praca doktorska, Akademia Ekonomiczna w Krakowie, Kraków 2005
Autor: Krzysztof Woźniak