William Conway: Różnice pomiędzy wersjami

Z Encyklopedia Zarządzania
Grafika GIF: fakturuj online od 17zł z aplikacją dla firm Comarch ERP XT
m (Czyszczenie tekstu)
m (cleanup bibliografii i rotten links)
 
(Nie pokazano 4 wersji utworzonych przez 2 użytkowników)
Linia 1: Linia 1:
{{infobox4
|list1=
<ul>
<li>[[Analiza procesów]]</li>
<li>[[Total Productive Maintenance]]</li>
<li>[[Philip Kotler]]</li>
<li>[[Joseph Juran]]</li>
<li>[[Zarządzanie przedsiębiorstwem]]</li>
<li>[[Kaoru Ishikawa]]</li>
<li>[[Koła jakości]]</li>
<li>[[Innowacja organizacyjna]]</li>
<li>[[Six sigma]]</li>
</ul>
}}
William Conway - jeden ze współczesnych prekursorów zarządzania jakości, nazywany często "uczniem Deminga", ponieważ w 1979 roku jako prezes i główny [[dyrektor]] wykonawczy Nashua Corporation zaprosił do swojej firmy [[William Edwards Deming|Deminga]], by ten opracował [[program]] [[zarządzanie przez jakość|zarządzania przez jakość]]. W ciągu trzech lat od tamtego wydarzenia Deming nadal pracował dla Nashua, natomiast Conway sam został niezależnym konsultantem do spraw jakości.
William Conway - jeden ze współczesnych prekursorów zarządzania jakości, nazywany często "uczniem Deminga", ponieważ w 1979 roku jako prezes i główny [[dyrektor]] wykonawczy Nashua Corporation zaprosił do swojej firmy [[William Edwards Deming|Deminga]], by ten opracował [[program]] [[zarządzanie przez jakość|zarządzania przez jakość]]. W ciągu trzech lat od tamtego wydarzenia Deming nadal pracował dla Nashua, natomiast Conway sam został niezależnym konsultantem do spraw jakości.


Linia 20: Linia 5:


Specjalista w dziedzinie zarządzania wyróżnia trzy kategorie marnotrawstwa w przedsiębiorstwie: czasu, [[kapitał]]u i materiałów. Na pierwszym miejscu stawia czas, natomiast drugie miejsce zajmują nadmierne [[zapasy]], które zajmują przestrzeń i powodują dodatkowe [[koszty]] (zobacz też ujęcie japońskie: [[muda]]).
Specjalista w dziedzinie zarządzania wyróżnia trzy kategorie marnotrawstwa w przedsiębiorstwie: czasu, [[kapitał]]u i materiałów. Na pierwszym miejscu stawia czas, natomiast drugie miejsce zajmują nadmierne [[zapasy]], które zajmują przestrzeń i powodują dodatkowe [[koszty]] (zobacz też ujęcie japońskie: [[muda]]).
<google>ban728t</google>


==Nowy system zarządzania==
==Nowy system zarządzania==
Linia 30: Linia 14:
# Wyobraźnia a rozwiązywanie problemów - wyobrażenia na temat pożądanego przyszłego stanu dają pozytywne wyniki, a dodatkowo [[technika]] ta sprzyja twórczemu myśleniu, gdy zastosuje się ją w trakcie mówienia o wizji przyszłości lub podczas burzy mózgów,
# Wyobraźnia a rozwiązywanie problemów - wyobrażenia na temat pożądanego przyszłego stanu dają pozytywne wyniki, a dodatkowo [[technika]] ta sprzyja twórczemu myśleniu, gdy zastosuje się ją w trakcie mówienia o wizji przyszłości lub podczas burzy mózgów,
# Inżynieria przemysłowa - dokonanie usprawnień poprzez korzystania z najlepszych technik przez menedżerów, takich jak nadawanie tempa, analiza metod, upraszczanie zadań, [[polityka]] materiałowa czy [[projektowanie]] zakładów przemysłowych.
# Inżynieria przemysłowa - dokonanie usprawnień poprzez korzystania z najlepszych technik przez menedżerów, takich jak nadawanie tempa, analiza metod, upraszczanie zadań, [[polityka]] materiałowa czy [[projektowanie]] zakładów przemysłowych.
{{infobox5|list1={{i5link|a=[[Analiza procesów]]}} &mdash; {{i5link|a=[[Total Productive Maintenance]]}} &mdash; {{i5link|a=[[Philip Kotler]]}} &mdash; {{i5link|a=[[Joseph Juran]]}} &mdash; {{i5link|a=[[Zarządzanie przedsiębiorstwem]]}} &mdash; {{i5link|a=[[Kaoru Ishikawa]]}} &mdash; {{i5link|a=[[Koła jakości]]}} &mdash; {{i5link|a=[[Innowacja organizacyjna]]}} &mdash; {{i5link|a=[[Six sigma]]}} }}
<google>n</google>


==Bibliografia==
==Bibliografia==
<noautolinks>
<noautolinks>
* Bank J., ''Zarządzanie przez jakość'', Wydawnictwo Gebethner i Ska, Warszawa, 1996
* Bank J. (1996), ''Zarządzanie przez jakość'', Wydawnictwo Gebethner i Ska, Warszawa
* Jedliński M., ''Jakość w nowoczesnym zarządzaniu'', Wydawnictwo Zachodniopomorskiej Szkoły Biznesu w Szczecinie, Szczecin, 2000
* Jedliński M. (2000), ''Jakość w nowoczesnym zarządzaniu'', Wydawnictwo Zachodniopomorskiej Szkoły biznesu, Szczecin
</noautolinks>
</noautolinks>
[[Kategoria:Zarządzanie jakością]]
 
{{a|Łukasz Bandura}}
{{a|Łukasz Bandura}}
[[Kategoria:Prekursorzy nauk o zarządzaniu]]
[[Kategoria:Znani praktycy i badacze]]


{{#metamaster:description|Conway określa jakość wynik zarządzania polegający na opracowaniu, wytworzeniu, administrowaniu i dystrybucji odpowiednio tanich produktów i usług, których odbiorcy pragną i potrzebują. }}
{{#metamaster:description|Conway określa jakość wynik zarządzania polegający na opracowaniu, wytworzeniu, administrowaniu i dystrybucji odpowiednio tanich produktów i usług, których odbiorcy pragną i potrzebują. }}

Aktualna wersja na dzień 23:59, 4 gru 2023

William Conway - jeden ze współczesnych prekursorów zarządzania jakości, nazywany często "uczniem Deminga", ponieważ w 1979 roku jako prezes i główny dyrektor wykonawczy Nashua Corporation zaprosił do swojej firmy Deminga, by ten opracował program zarządzania przez jakość. W ciągu trzech lat od tamtego wydarzenia Deming nadal pracował dla Nashua, natomiast Conway sam został niezależnym konsultantem do spraw jakości.

Definicja jakości oraz 3 kategorie marnotrastwa

Conway określa jakość wynik zarządzania polegający na opracowaniu, wytworzeniu, administrowaniu i dystrybucji odpowiednio tanich produktów i usług, których odbiorcy pragną i potrzebują. Jakość to ciągłe doskonalenie działań we wszystkich obszarach (m.in. grupa dostawców i dystrybutorów). Według Conway'a statystyczna kontrola dystrybutorów jest równie ważna, jak i kontrola wewnątrz przedsiębiorstwa.

Specjalista w dziedzinie zarządzania wyróżnia trzy kategorie marnotrawstwa w przedsiębiorstwie: czasu, kapitału i materiałów. Na pierwszym miejscu stawia czas, natomiast drugie miejsce zajmują nadmierne zapasy, które zajmują przestrzeń i powodują dodatkowe koszty (zobacz też ujęcie japońskie: muda).

Nowy system zarządzania

W "nowym systemie zarządzania" Conway oczekuje od menedżerów przede wszystkim zapewnienia stałej poprawy jakości przy wykorzystaniu 6 zalecanych przez niego instrumentów:

  1. Umiejętność współpracy z ludźmi - aby poprawić wszystkie aspekty działalności należy motywować i szkolić pracowników na wszystkich szczeblach,
  2. Badania statystyczne - gromadzenie danych na temat odbiorców zewnętrznych i wewnętrznych, pracowników, technologii i sprzętu mają służyć do zadań, które muszą być podjęte i stanowią kryterium oceny poprawy,
  3. Proste techniki statystyczne - stosowanie wykresów i diagramów w celu określenia problemów, ustalania przebiegu prac, wykazania postępów i wskazania rozwiązań,
  4. Statystyczne sterowanie procesem - celem ograniczenie zmienności,
  5. Wyobraźnia a rozwiązywanie problemów - wyobrażenia na temat pożądanego przyszłego stanu dają pozytywne wyniki, a dodatkowo technika ta sprzyja twórczemu myśleniu, gdy zastosuje się ją w trakcie mówienia o wizji przyszłości lub podczas burzy mózgów,
  6. Inżynieria przemysłowa - dokonanie usprawnień poprzez korzystania z najlepszych technik przez menedżerów, takich jak nadawanie tempa, analiza metod, upraszczanie zadań, polityka materiałowa czy projektowanie zakładów przemysłowych.


Bibliografia

  • Bank J. (1996), Zarządzanie przez jakość, Wydawnictwo Gebethner i Ska, Warszawa
  • Jedliński M. (2000), Jakość w nowoczesnym zarządzaniu, Wydawnictwo Zachodniopomorskiej Szkoły biznesu, Szczecin


Autor: Łukasz Bandura