William Conway: Różnice pomiędzy wersjami
m (Infobox5 upgrade) |
m (Pozycjonowanie) |
||
Linia 5: | Linia 5: | ||
Specjalista w dziedzinie zarządzania wyróżnia trzy kategorie marnotrawstwa w przedsiębiorstwie: czasu, [[kapitał]]u i materiałów. Na pierwszym miejscu stawia czas, natomiast drugie miejsce zajmują nadmierne [[zapasy]], które zajmują przestrzeń i powodują dodatkowe [[koszty]] (zobacz też ujęcie japońskie: [[muda]]). | Specjalista w dziedzinie zarządzania wyróżnia trzy kategorie marnotrawstwa w przedsiębiorstwie: czasu, [[kapitał]]u i materiałów. Na pierwszym miejscu stawia czas, natomiast drugie miejsce zajmują nadmierne [[zapasy]], które zajmują przestrzeń i powodują dodatkowe [[koszty]] (zobacz też ujęcie japońskie: [[muda]]). | ||
==Nowy system zarządzania== | ==Nowy system zarządzania== | ||
Linia 17: | Linia 16: | ||
{{infobox5|list1={{i5link|a=[[Analiza procesów]]}} — {{i5link|a=[[Total Productive Maintenance]]}} — {{i5link|a=[[Philip Kotler]]}} — {{i5link|a=[[Joseph Juran]]}} — {{i5link|a=[[Zarządzanie przedsiębiorstwem]]}} — {{i5link|a=[[Kaoru Ishikawa]]}} — {{i5link|a=[[Koła jakości]]}} — {{i5link|a=[[Innowacja organizacyjna]]}} — {{i5link|a=[[Six sigma]]}} }} | {{infobox5|list1={{i5link|a=[[Analiza procesów]]}} — {{i5link|a=[[Total Productive Maintenance]]}} — {{i5link|a=[[Philip Kotler]]}} — {{i5link|a=[[Joseph Juran]]}} — {{i5link|a=[[Zarządzanie przedsiębiorstwem]]}} — {{i5link|a=[[Kaoru Ishikawa]]}} — {{i5link|a=[[Koła jakości]]}} — {{i5link|a=[[Innowacja organizacyjna]]}} — {{i5link|a=[[Six sigma]]}} }} | ||
<google>n</google> | |||
==Bibliografia== | ==Bibliografia== |
Wersja z 18:49, 18 lis 2023
William Conway - jeden ze współczesnych prekursorów zarządzania jakości, nazywany często "uczniem Deminga", ponieważ w 1979 roku jako prezes i główny dyrektor wykonawczy Nashua Corporation zaprosił do swojej firmy Deminga, by ten opracował program zarządzania przez jakość. W ciągu trzech lat od tamtego wydarzenia Deming nadal pracował dla Nashua, natomiast Conway sam został niezależnym konsultantem do spraw jakości.
Definicja jakości oraz 3 kategorie marnotrastwa
Conway określa jakość wynik zarządzania polegający na opracowaniu, wytworzeniu, administrowaniu i dystrybucji odpowiednio tanich produktów i usług, których odbiorcy pragną i potrzebują. Jakość to ciągłe doskonalenie działań we wszystkich obszarach (m.in. grupa dostawców i dystrybutorów). Według Conway'a statystyczna kontrola dystrybutorów jest równie ważna, jak i kontrola wewnątrz przedsiębiorstwa.
Specjalista w dziedzinie zarządzania wyróżnia trzy kategorie marnotrawstwa w przedsiębiorstwie: czasu, kapitału i materiałów. Na pierwszym miejscu stawia czas, natomiast drugie miejsce zajmują nadmierne zapasy, które zajmują przestrzeń i powodują dodatkowe koszty (zobacz też ujęcie japońskie: muda).
Nowy system zarządzania
W "nowym systemie zarządzania" Conway oczekuje od menedżerów przede wszystkim zapewnienia stałej poprawy jakości przy wykorzystaniu 6 zalecanych przez niego instrumentów:
- Umiejętność współpracy z ludźmi - aby poprawić wszystkie aspekty działalności należy motywować i szkolić pracowników na wszystkich szczeblach,
- Badania statystyczne - gromadzenie danych na temat odbiorców zewnętrznych i wewnętrznych, pracowników, technologii i sprzętu mają służyć do zadań, które muszą być podjęte i stanowią kryterium oceny poprawy,
- Proste techniki statystyczne - stosowanie wykresów i diagramów w celu określenia problemów, ustalania przebiegu prac, wykazania postępów i wskazania rozwiązań,
- Statystyczne sterowanie procesem - celem ograniczenie zmienności,
- Wyobraźnia a rozwiązywanie problemów - wyobrażenia na temat pożądanego przyszłego stanu dają pozytywne wyniki, a dodatkowo technika ta sprzyja twórczemu myśleniu, gdy zastosuje się ją w trakcie mówienia o wizji przyszłości lub podczas burzy mózgów,
- Inżynieria przemysłowa - dokonanie usprawnień poprzez korzystania z najlepszych technik przez menedżerów, takich jak nadawanie tempa, analiza metod, upraszczanie zadań, polityka materiałowa czy projektowanie zakładów przemysłowych.
William Conway — artykuły polecane |
Analiza procesów — Total Productive Maintenance — Philip Kotler — Joseph Juran — Zarządzanie przedsiębiorstwem — Kaoru Ishikawa — Koła jakości — Innowacja organizacyjna — Six sigma |
Bibliografia
- Bank J., Zarządzanie przez jakość, Wydawnictwo Gebethner i Ska, Warszawa, 1996
- Jedliński M., Jakość w nowoczesnym zarządzaniu, Wydawnictwo Zachodniopomorskiej Szkoły Biznesu w Szczecinie, Szczecin, 2000
Autor: Łukasz Bandura