Program najlepszych praktyk: Różnice pomiędzy wersjami

Z Encyklopedia Zarządzania
m (Dodanie MetaData Description)
m (Pozycjonowanie)
 
(Nie pokazano 4 wersji utworzonych przez 2 użytkowników)
Linia 1: Linia 1:
{{infobox4
[[Technika]] programów najlepszych praktyk (ang. best practices) ma na celu upowszechnienie wśród [[pracownik]]ów organizacji najlepszych, najbardziej efektywnych i racjonalnych metod wykonywania różnego rodzaju prac dla przedsiębiorstwa.
|list1=
<ul>
<li>[[Wyszukiwanie ekspertów]]</li>
<li>[[Wyodrębnianie wiedzy ukrytej]]</li>
<li>[[Informatyczne narzędzia zarządzania wiedzą]]</li>
<li>[[Społeczność praktyków]]</li>
<li>[[Organizacyjne uczenie się]]</li>
<li>[[Nauka na odległość]]</li>
<li>[[Trening]]</li>
<li>[[System wspomagania decyzji]]</li>
<li>[[Szkolenie adaptacyjne]]</li>
</ul>
}}


 
Sprzyjać temu mają przede wszystkim spotkania pozwalające na wymianę doświadczeń i poglądów między pracownikami, [[szkolenia wewnętrzne]], treningi, itp.
[[Technika]] programów najlepszych praktyk (ang. best practices) ma na celu upowszechnienie wśród [[pracownik]]ów organizacji najlepszych, najbardziej efektywnych i racjonalnych metod wykonywania różnego rodzaju prac dla przedsiębiorstwa.
 
Sprzyjać temu mają przede wszystkim spotkania pozwalające na wymianę doświadczeń i poglądów między pracownikami, [[szkolenia wewnętrzne]], treningi, itp.  


Informatyczne wspomaganie w tej dziedzinie może służyć ułatwianiu dostępu do najlepszych procedur i metod wykonywania pracy w przedsiębiorstwie, do informacji o doświadczeniach innych pracowników, do rozwiązań przykładowych sytuacji problemowych. Przy zarządzaniu wiedzą - programy najlepszych praktyk - wspomagają obszary organizacyjnego uczenia się i dzielenia się wiedzą.
Informatyczne wspomaganie w tej dziedzinie może służyć ułatwianiu dostępu do najlepszych procedur i metod wykonywania pracy w przedsiębiorstwie, do informacji o doświadczeniach innych pracowników, do rozwiązań przykładowych sytuacji problemowych. Przy zarządzaniu wiedzą - programy najlepszych praktyk - wspomagają obszary organizacyjnego uczenia się i dzielenia się wiedzą.
Linia 24: Linia 8:
Powinny być stosowane w celu wspierania strategicznego zarządzania personelem przedsiębiorstwa, jako element ułatwiający transfer wiedzy organizacyjnej i wzmacniający poziom kultury organizacyjnej
Powinny być stosowane w celu wspierania strategicznego zarządzania personelem przedsiębiorstwa, jako element ułatwiający transfer wiedzy organizacyjnej i wzmacniający poziom kultury organizacyjnej


<google>ban728t</google>
==Implementacja programów najlepszych praktyk w organizacji==
Rola liderów:
* Wybór liderów i ich odpowiedzialności: Jakie [[umiejętności]] i [[kompetencje]] powinien posiadać [[lider]] oraz jakie będą jego główne odpowiedzialności.
* [[Komunikacja]] i zaangażowanie liderów w programy: Narzędzia i techniki, które mogą pomóc liderom w skutecznej komunikacji z pracownikami oraz w budowaniu zaufania i akceptacji wśród zespołu.
* Budowanie zaufania i akceptacji wśród pracowników: strategie i techniki, które mogą być wykorzystane do tego celu.
 
[[Planowanie]] i realizacja programów:
* Określanie celów i oczekiwanych rezultatów programów.
* Tworzenie harmonogramu i budżetu dla programów.
* [[Organizowanie]] zespołów projektowych i odpowiedzialności.
 
[[Zaangażowanie pracowników]] i budowanie ich zaufania do programów:
* Komunikacja z pracownikami na temat programów.
* [[Motywowanie]] pracowników do aktywnego uczestnictwa w programach. Jak motywować pracowników do aktywnego uczestnictwa w programach najlepszych praktyk.
* Rozwiązywanie obaw i wątpliwości pracowników dotyczących programów
 
[[Monitorowanie]] postępów i mierzenie efektów programów:
* Określanie wskaźników sukcesu i metryk monitorowania programów, określanie wskaźników sukcesu i metryk monitorowania programów najlepszych praktyk.
* Regularna [[ocena]] postępów i wyników programów, znaczenie regularnej oceny postępów i wyników programów najlepszych praktyk.
* Wnioskowanie z wyników i wprowadzanie ulepszeń w programach: Jak wnioskować z wyników programów i jak wprowadzać ulepszenia w celu zwiększenia ich skuteczności.
 
{{infobox5|list1={{i5link|a=[[Wyszukiwanie ekspertów]]}} &mdash; {{i5link|a=[[Wyodrębnianie wiedzy ukrytej]]}} &mdash; {{i5link|a=[[Informatyczne narzędzia zarządzania wiedzą]]}} &mdash; {{i5link|a=[[Społeczność praktyków]]}} &mdash; {{i5link|a=[[Organizacyjne uczenie się]]}} &mdash; {{i5link|a=[[Nauka na odległość]]}} &mdash; {{i5link|a=[[Trening]]}} &mdash; {{i5link|a=[[System wspomagania decyzji]]}} &mdash; {{i5link|a=[[Szkolenie adaptacyjne]]}} }}
 
<google>n</google>


==Bibliografia==
==Bibliografia==
* Woźniak K., ''[[System informacji menedżerskiej]] jako instrument zarządzania strategicznego w firmie'', [[praca]] doktorska, Akademia Ekonomiczna w Krakowie, Kraków 2005
<noautolinks>
* Woźniak K. (2005), ''System informacji menedżerskiej jako instrument zarządzania strategicznego w firmie'', praca doktorska, Akademia Ekonomiczna w Krakowie, Kraków
</noautolinks>


{{a|[[Krzysztof Woźniak]]}}
{{a|[[Krzysztof Woźniak]]}}

Aktualna wersja na dzień 18:34, 18 lis 2023

Technika programów najlepszych praktyk (ang. best practices) ma na celu upowszechnienie wśród pracowników organizacji najlepszych, najbardziej efektywnych i racjonalnych metod wykonywania różnego rodzaju prac dla przedsiębiorstwa.

Sprzyjać temu mają przede wszystkim spotkania pozwalające na wymianę doświadczeń i poglądów między pracownikami, szkolenia wewnętrzne, treningi, itp.

Informatyczne wspomaganie w tej dziedzinie może służyć ułatwianiu dostępu do najlepszych procedur i metod wykonywania pracy w przedsiębiorstwie, do informacji o doświadczeniach innych pracowników, do rozwiązań przykładowych sytuacji problemowych. Przy zarządzaniu wiedzą - programy najlepszych praktyk - wspomagają obszary organizacyjnego uczenia się i dzielenia się wiedzą.

Efekty zastosowań

Powinny być stosowane w celu wspierania strategicznego zarządzania personelem przedsiębiorstwa, jako element ułatwiający transfer wiedzy organizacyjnej i wzmacniający poziom kultury organizacyjnej

Implementacja programów najlepszych praktyk w organizacji

Rola liderów:

  • Wybór liderów i ich odpowiedzialności: Jakie umiejętności i kompetencje powinien posiadać lider oraz jakie będą jego główne odpowiedzialności.
  • Komunikacja i zaangażowanie liderów w programy: Narzędzia i techniki, które mogą pomóc liderom w skutecznej komunikacji z pracownikami oraz w budowaniu zaufania i akceptacji wśród zespołu.
  • Budowanie zaufania i akceptacji wśród pracowników: strategie i techniki, które mogą być wykorzystane do tego celu.

Planowanie i realizacja programów:

  • Określanie celów i oczekiwanych rezultatów programów.
  • Tworzenie harmonogramu i budżetu dla programów.
  • Organizowanie zespołów projektowych i odpowiedzialności.

Zaangażowanie pracowników i budowanie ich zaufania do programów:

  • Komunikacja z pracownikami na temat programów.
  • Motywowanie pracowników do aktywnego uczestnictwa w programach. Jak motywować pracowników do aktywnego uczestnictwa w programach najlepszych praktyk.
  • Rozwiązywanie obaw i wątpliwości pracowników dotyczących programów

Monitorowanie postępów i mierzenie efektów programów:

  • Określanie wskaźników sukcesu i metryk monitorowania programów, określanie wskaźników sukcesu i metryk monitorowania programów najlepszych praktyk.
  • Regularna ocena postępów i wyników programów, znaczenie regularnej oceny postępów i wyników programów najlepszych praktyk.
  • Wnioskowanie z wyników i wprowadzanie ulepszeń w programach: Jak wnioskować z wyników programów i jak wprowadzać ulepszenia w celu zwiększenia ich skuteczności.


Program najlepszych praktykartykuły polecane
Wyszukiwanie ekspertówWyodrębnianie wiedzy ukrytejInformatyczne narzędzia zarządzania wiedząSpołeczność praktykówOrganizacyjne uczenie sięNauka na odległośćTreningSystem wspomagania decyzjiSzkolenie adaptacyjne

Bibliografia

  • Woźniak K. (2005), System informacji menedżerskiej jako instrument zarządzania strategicznego w firmie, praca doktorska, Akademia Ekonomiczna w Krakowie, Kraków


Autor: Krzysztof Woźniak