Strategia fazy schyłkowej: Różnice pomiędzy wersjami
Z Encyklopedia Zarządzania
(LinkTitles.) |
m (Dodanie MetaData Description) |
||
Linia 41: | Linia 41: | ||
[[Kategoria:Strategie marketingowe]] | [[Kategoria:Strategie marketingowe]] | ||
[[en:Decline phase strategy]] | [[en:Decline phase strategy]] | ||
{{#metamaster:description|Strategia fazy schyłkowej - ostatni etap cyklu produktu. Spadek sprzedaży, nasycenie rynku, substytuty. Produkcja i dystrybucja ograniczane, ceny obniżane. Dowiedz się więcej.}} |
Wersja z 10:29, 13 paź 2023
Strategia fazy schyłkowej |
---|
Polecane artykuły |
Jest to ostatnia faza cyklu życia produktu. Cechuje ją wyraźny spadek sprzedaży oraz zmniejszający się przychód na skutek pojawienia się licznych substytutów, nasycenia rynku czy zmian mody. W tej fazie ogranicza się produkcję, dystrybucję i aktywizację sprzedaży. Stosuje się też sprzedaż posezonową ze znacznym obniżeniem cen.
Proponowane działania
Dominująca pozycja konkurencyjna
- utrzymać pozycję,
- inwestować ze środków własnych
Silna pozycja konkurencyjna
- utrzymać pozycję lub strategia żniw,
- minimalne inwestycje ze środków własnych
Średnia pozycja konkurencyjna
- strategia żniw lub stopniowe wycofanie,
- utrzymanie minimalnych inwestycji lub deinwestowanie
Korzystna pozycja konkurencyjna
- stopniowe wycofanie lub porzucenie,
- deinwestowanie lub pozbycie się
Słaba pozycja konkurencyjna
- porzucenie,
- pozbycie się
Bibliografia
- Pierścionek Z., Strategie rozwoju firmy, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2001, s. 257-258
- Woźniak K., System informacji menedżerskiej jako instrument zarządzania strategicznego w firmie, praca doktorska, Akademia Ekonomiczna w Krakowie, Kraków 2005
Autor: Krzysztof Woźniak