Rekomendacja hotelu: Różnice pomiędzy wersjami

Z Encyklopedia Zarządzania
m (Infobox update)
 
(LinkTitles.)
Linia 15: Linia 15:




[[System]] rekomendacji zakładów hotelarskich i gastronomicznych został wprowadzony w roku 1993 przez Zrzeszenie Polskich Hoteli Turystycznych i kontynuowany od 1996 roku przez Polskie Zrzeszenie Hoteli. Rekomendacja jest dobrowolna, a postępowanie rekomendacyjne jest wszczynane na wniosek zainteresowanego zakładu. Celem jest wyłonienie najlepszych zakładów hotelarskich spośród hoteli, moteli, domów wycieczkowych, pensjonatów, schronisk i innych zakładów hotelarskich a także [[promocja]] ich usług. Rekomendacja opiera się na kategoryzacji zakładów uzupełnionej o elementy usługi zależne od czynnika ludzkiego.
[[System]] rekomendacji zakładów hotelarskich i gastronomicznych został wprowadzony w roku 1993 przez Zrzeszenie Polskich Hoteli Turystycznych i kontynuowany od 1996 roku przez Polskie Zrzeszenie Hoteli. [[Rekomendacja]] jest dobrowolna, a postępowanie rekomendacyjne jest wszczynane na wniosek zainteresowanego zakładu. Celem jest wyłonienie najlepszych zakładów hotelarskich spośród hoteli, moteli, domów wycieczkowych, pensjonatów, schronisk i innych zakładów hotelarskich a także [[promocja]] ich usług. Rekomendacja opiera się na kategoryzacji zakładów uzupełnionej o elementy [[usługi]] zależne od czynnika ludzkiego.


==Kryteria==
==Kryteria==
Podstawowym kryterium rekomendacji jest spełnianie wymagań kategoryzacyjnych zakładu wzbogaconych o elementy sprawności i kultury obsługi oraz sprawność urządzeń technicznych. Rekomendacja opiera się na klasyfikacji siedmiu segmentów działalności, do których zalicza się:
Podstawowym kryterium rekomendacji jest spełnianie wymagań kategoryzacyjnych zakładu wzbogaconych o elementy sprawności i kultury obsługi oraz [[sprawność]] urządzeń technicznych. Rekomendacja opiera się na klasyfikacji siedmiu segmentów działalności, do których zalicza się:
* zagospodarowanie terenu - wygląd i stan budynku, dekorację, oświetlenie, urządzenia rekreacyjne,
* zagospodarowanie terenu - wygląd i stan budynku, dekorację, oświetlenie, urządzenia rekreacyjne,
* instalacje i urządzenia techniczne - sprawność ich działania,
* instalacje i urządzenia techniczne - sprawność ich działania,
* standard pomieszczeń mieszkalnych, gastronomicznych i ogólnodostępnych,
* standard pomieszczeń mieszkalnych, gastronomicznych i ogólnodostępnych,
* poziom usług - sprawność, rzetelność, kultura, uprzejmość, higiena,
* poziom usług - sprawność, [[rzetelność]], kultura, uprzejmość, higiena,
* [[asortyment]] i jakość produkcji - wybór, zróżnicowanie i jakość potraw i napojów,
* [[asortyment]] i [[jakość]] produkcji - wybór, zróżnicowanie i jakość potraw i napojów,
* usługi dodatkowe
* usługi dodatkowe
* ogólne wrażenie - atmosfera spokoju, uprzejmości i ciepła, sprawność organizacji.
* ogólne wrażenie - atmosfera spokoju, uprzejmości i ciepła, sprawność organizacji.
Linia 30: Linia 30:


==Bibliografia==
==Bibliografia==
* Cz. Witkowski, Hotelarstwo cz. 1 Podstawy hotelarstwa, Warszawa, Wyższa Szkoła Ekonomiczna, 2002 s 82-83  
* Cz. Witkowski, [[Hotelarstwo]] cz. 1 Podstawy hotelarstwa, Warszawa, Wyższa Szkoła Ekonomiczna, 2002 s 82-83  


{{a|Marzena Ryndak}}
{{a|Marzena Ryndak}}
[[Kategoria:Turystyka]]
[[Kategoria:Turystyka]]

Wersja z 21:31, 21 maj 2020

Rekomendacja hotelu
Polecane artykuły


System rekomendacji zakładów hotelarskich i gastronomicznych został wprowadzony w roku 1993 przez Zrzeszenie Polskich Hoteli Turystycznych i kontynuowany od 1996 roku przez Polskie Zrzeszenie Hoteli. Rekomendacja jest dobrowolna, a postępowanie rekomendacyjne jest wszczynane na wniosek zainteresowanego zakładu. Celem jest wyłonienie najlepszych zakładów hotelarskich spośród hoteli, moteli, domów wycieczkowych, pensjonatów, schronisk i innych zakładów hotelarskich a także promocja ich usług. Rekomendacja opiera się na kategoryzacji zakładów uzupełnionej o elementy usługi zależne od czynnika ludzkiego.

Kryteria

Podstawowym kryterium rekomendacji jest spełnianie wymagań kategoryzacyjnych zakładu wzbogaconych o elementy sprawności i kultury obsługi oraz sprawność urządzeń technicznych. Rekomendacja opiera się na klasyfikacji siedmiu segmentów działalności, do których zalicza się:

  • zagospodarowanie terenu - wygląd i stan budynku, dekorację, oświetlenie, urządzenia rekreacyjne,
  • instalacje i urządzenia techniczne - sprawność ich działania,
  • standard pomieszczeń mieszkalnych, gastronomicznych i ogólnodostępnych,
  • poziom usług - sprawność, rzetelność, kultura, uprzejmość, higiena,
  • asortyment i jakość produkcji - wybór, zróżnicowanie i jakość potraw i napojów,
  • usługi dodatkowe
  • ogólne wrażenie - atmosfera spokoju, uprzejmości i ciepła, sprawność organizacji.

Warunkiem zarekomendowania zakładu jest osiągnięcie, co najmniej minimalnej liczby punktów. Rekomendację, przyznaje się na dwa lata kalendarzowe, a koszty rekomendacji pokrywa zainteresowany zakład.

Bibliografia

  • Cz. Witkowski, Hotelarstwo cz. 1 Podstawy hotelarstwa, Warszawa, Wyższa Szkoła Ekonomiczna, 2002 s 82-83

Autor: Marzena Ryndak