Yoshio Kondo: Różnice pomiędzy wersjami

Z Encyklopedia Zarządzania
m (Infobox5 upgrade)
m (cleanup bibliografii i rotten links)
 
(Nie pokazano 3 wersji utworzonych przez 2 użytkowników)
Linia 1: Linia 1:
==Yoshio Kondo==
'''Yoshio Kondo''' jest uznawany za jednego z liderów zarządzania jakością. Prezes International Association of Quality, profesor Kyoto University. Podkreślał wzajemne powiązania między jakością i ludźmi. Otrzymał wiele nagród, wśród nich nagrodę Deminga w 1971 roku.
[[Lider]] zarządzania jakością. Prezes International Association of Quality, profesor Kyoto University. Podkreślał wzajemne powiązania między jakością i ludźmi. Otrzymał wiele nagród, wśród nich nagrodę Deminga w 1971 roku.
 
Kondo opublikował ponad 500 artykułów i referatów, a także kilkanaście książek, z których dwie - [[Motywacja]] Ludzka kluczowym czynnikiem Zarządzania i [[Kontrola]] Jakości całej firmy: tło i [[rozwój]] - zostały przetłumaczone na język angielski.
Kondo opublikował ponad 500 artykułów i referatów, a także kilkanaście książek, z których dwie - [[Motywacja]] Ludzka kluczowym czynnikiem Zarządzania i [[Kontrola]] Jakości całej firmy: tło i [[rozwój]] - zostały przetłumaczone na język angielski.


Linia 12: Linia 12:
* [[kreatywność]] - radość wyobraźni
* [[kreatywność]] - radość wyobraźni
* aktywność fizyczna - radość pracy wysuwająca na pierwszy [[plan]] nieprzeciętne dokonania
* aktywność fizyczna - radość pracy wysuwająca na pierwszy [[plan]] nieprzeciętne dokonania
* [[socjalizacja]] - zadowolenie z uziału w radościach i smutkach wszystkich osób nas otaczających, znajomych, przyjaciół.
* [[socjalizacja]] - zadowolenie z udziału w radościach i smutkach wszystkich osób nas otaczających, znajomych, przyjaciół.
Elementy te są częścią kreatywności i socjalizacji, które pozwalają przedsiębiorstwom na kontrolę jakości.
Elementy te są częścią kreatywności i socjalizacji, które pozwalają przedsiębiorstwom na kontrolę jakości.


Kondo wymienia cztery punkty wspierające [[proces]] tworzenia bardziej kreatywnej pracy, będącej kluczowym elementem motywacji
Kondo wymienia cztery punkty wspierające [[proces]] tworzenia bardziej kreatywnej pracy, będącej kluczowym elementem motywacji
* Przekazując instrukcję pracy, wyjaśnij jej prawdziwe [[cele]] - dzięki temu pracownicy są w stanie skoncentrować się na metodach i środkach, które posłużą do osiągnięcia tych celów. Należy odstawić wszystkie formy restrykcji mandatowych związanych z zabezpieczeniem jakości a skupić się na metodach i środkach opartych na wskazówkach, poradach. Pracownicy dzięki temu nabierają odwagi by określić swoje najlepsze sposoby do osiągnięcia celu
* Przekazując instrukcję pracy, wyjaśnij jej prawdziwe [[cele]] - dzięki temu pracownicy są w stanie skoncentrować się na metodach i środkach, które posłużą do osiągnięcia tych celów. Należy odstawić wszystkie formy restrykcji mandatowych związanych z zabezpieczeniem jakości a skupić się na metodach i środkach opartych na wskazówkach, poradach. Pracownicy dzięki temu nabierają odwagi by określić swoje najlepsze sposoby do osiągnięcia celu
<google>text</google>
* Zwróć uwagę czy duże znaczenie dla pracowników ma słowo [[odpowiedzialność]] w stosunku do ich pracy. Bardzo często u pracowników występuje słabość i niewytłumaczone skłonności do przesunięcia odpowiedzialności poza siebie w sytuacji gdy praca " idzie źle".
* Zwróć uwagę czy duże znaczenie dla pracowników ma słowo [[odpowiedzialność]] w stosunku do ich pracy. Bardzo często u pracowników występuje słabość i niewytłumaczone skłonności do przesunięcia odpowiedzialności poza siebie w sytuacji gdy praca " idzie źle".
* Daj czas na kreowanie pomysłów - ludzie na początku swoje myśli koncentrują na odpowiedzialności dopiero potem wracają do istoty problemu i głęboko o nim myślą. Bardzo często genialne pomysły powstają w momencie, kiedy problemy są odizolowane i jest czas na głębokie przemyślenia i analizę
* Daj czas na kreowanie pomysłów - ludzie na początku swoje myśli koncentrują na odpowiedzialności dopiero potem wracają do istoty problemu i głęboko o nim myślą. Bardzo często genialne pomysły powstają w momencie, kiedy problemy są odizolowane i jest czas na głębokie przemyślenia i analizę
Linia 23: Linia 22:


{{infobox5|list1={{i5link|a=[[Innowator]]}} &mdash; {{i5link|a=[[Koła jakości]]}} &mdash; {{i5link|a=[[Turkusowe zarządzanie]]}} &mdash; {{i5link|a=[[Motywacja wewnętrzna]]}} &mdash; {{i5link|a=[[Zarządzanie przez wartości]]}} &mdash; {{i5link|a=[[Motywowanie w projekcie]]}} &mdash; {{i5link|a=[[Charles de Freminville]]}} &mdash; {{i5link|a=[[Hyacinte Dubreuil]]}} &mdash; {{i5link|a=[[Action learning]]}} }}
{{infobox5|list1={{i5link|a=[[Innowator]]}} &mdash; {{i5link|a=[[Koła jakości]]}} &mdash; {{i5link|a=[[Turkusowe zarządzanie]]}} &mdash; {{i5link|a=[[Motywacja wewnętrzna]]}} &mdash; {{i5link|a=[[Zarządzanie przez wartości]]}} &mdash; {{i5link|a=[[Motywowanie w projekcie]]}} &mdash; {{i5link|a=[[Charles de Freminville]]}} &mdash; {{i5link|a=[[Hyacinte Dubreuil]]}} &mdash; {{i5link|a=[[Action learning]]}} }}
<google>n</google>


==Bibliografia==
==Bibliografia==
<noautolinks>
<noautolinks>
* M.Jedliński, Jakość w nowoczesnym zarządzaniu, Zachodniopomorska Szkoła Biznesu w Szczecinie, Szczecin 2000, s. 52-54
* Jedliński M. (2000), ''Jakość w nowoczesnym zarządzaniu'', Wydawnictwo Zachodniopomorskiej Szkoły biznesu, Szczecin
* Quality Digest Magazine, Dirk Dusharme, 04/04/2011
</noautolinks>
</noautolinks>



Aktualna wersja na dzień 19:58, 17 gru 2023

Yoshio Kondo jest uznawany za jednego z liderów zarządzania jakością. Prezes International Association of Quality, profesor Kyoto University. Podkreślał wzajemne powiązania między jakością i ludźmi. Otrzymał wiele nagród, wśród nich nagrodę Deminga w 1971 roku.

Kondo opublikował ponad 500 artykułów i referatów, a także kilkanaście książek, z których dwie - Motywacja Ludzka kluczowym czynnikiem Zarządzania i Kontrola Jakości całej firmy: tło i rozwój - zostały przetłumaczone na język angielski.

Kondo był prezesem Japońskiego Towarzystwa Kontroli Jakości, członek Komitetu Nagrody Deminga, doradcą kół jakości w Japonii. Był również przewodniczącym Międzynarodowej Akademii Jakości.

Zmarł 1 kwietnia 2011, w wieku 87 lat.

Najważniejsze poglądy

Praca ludzka zawiera trzy komponenty

  • kreatywność - radość wyobraźni
  • aktywność fizyczna - radość pracy wysuwająca na pierwszy plan nieprzeciętne dokonania
  • socjalizacja - zadowolenie z udziału w radościach i smutkach wszystkich osób nas otaczających, znajomych, przyjaciół.

Elementy te są częścią kreatywności i socjalizacji, które pozwalają przedsiębiorstwom na kontrolę jakości.

Kondo wymienia cztery punkty wspierające proces tworzenia bardziej kreatywnej pracy, będącej kluczowym elementem motywacji

  • Przekazując instrukcję pracy, wyjaśnij jej prawdziwe cele - dzięki temu pracownicy są w stanie skoncentrować się na metodach i środkach, które posłużą do osiągnięcia tych celów. Należy odstawić wszystkie formy restrykcji mandatowych związanych z zabezpieczeniem jakości a skupić się na metodach i środkach opartych na wskazówkach, poradach. Pracownicy dzięki temu nabierają odwagi by określić swoje najlepsze sposoby do osiągnięcia celu
  • Zwróć uwagę czy duże znaczenie dla pracowników ma słowo odpowiedzialność w stosunku do ich pracy. Bardzo często u pracowników występuje słabość i niewytłumaczone skłonności do przesunięcia odpowiedzialności poza siebie w sytuacji gdy praca " idzie źle".
  • Daj czas na kreowanie pomysłów - ludzie na początku swoje myśli koncentrują na odpowiedzialności dopiero potem wracają do istoty problemu i głęboko o nim myślą. Bardzo często genialne pomysły powstają w momencie, kiedy problemy są odizolowane i jest czas na głębokie przemyślenia i analizę
  • Inspiruj pomysły i urzeczywistniaj ich realizację - nie należy nowy pomysł oceniać krytycznie. Każda idea zmienia swoją pierwotna formę w coraz bardziej doskonałą, dlatego należy zachęcać do jej rozwoju gwarantując swoim autorytetem możliwość jej wdrożenia


Yoshio Kondoartykuły polecane
InnowatorKoła jakościTurkusowe zarządzanieMotywacja wewnętrznaZarządzanie przez wartościMotywowanie w projekcieCharles de FreminvilleHyacinte DubreuilAction learning

Bibliografia

  • Jedliński M. (2000), Jakość w nowoczesnym zarządzaniu, Wydawnictwo Zachodniopomorskiej Szkoły biznesu, Szczecin


Autor: Natalia Włodarczyk